Titre : Saccharomycetales

Saccharomycetales : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Educational Measurement

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment identifier une infection par Saccharomycetales ?

L'identification se fait par culture et observation microscopique des levures.
Infections fongiques Levures
#2

Quels tests sont utilisés pour diagnostiquer les Saccharomycetales ?

Des tests de culture, d'isolement et des tests biochimiques sont utilisés.
Tests de laboratoire Diagnostic
#3

Les Saccharomycetales peuvent-ils être détectés par PCR ?

Oui, la PCR peut être utilisée pour détecter des espèces spécifiques de Saccharomycetales.
PCR Diagnostic moléculaire
#4

Quels symptômes indiquent une infection par Saccharomycetales ?

Les symptômes incluent des démangeaisons, des rougeurs et des écoulements anormaux.
Symptômes Infections fongiques
#5

Comment différencier les Saccharomycetales des autres champignons ?

L'analyse morphologique et génétique permet de les distinguer des autres champignons.
Taxonomie Champignons

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes d'une candidose ?

Les symptômes incluent des démangeaisons, des douleurs et des pertes vaginales.
Candidose Symptômes
#2

Les infections par Saccharomycetales causent-elles de la fièvre ?

Oui, certaines infections peuvent provoquer de la fièvre, surtout chez les immunodéprimés.
Fièvre Infections fongiques
#3

Y a-t-il des symptômes respiratoires associés ?

Des symptômes respiratoires peuvent survenir, notamment chez les patients immunodéprimés.
Symptômes respiratoires Infections fongiques
#4

Les infections cutanées par Saccharomycetales sont-elles fréquentes ?

Oui, elles peuvent provoquer des éruptions cutanées et des infections localisées.
Infections cutanées Symptômes
#5

Comment se manifestent les infections buccales ?

Elles se manifestent par des plaques blanches et des douleurs dans la bouche.
Stomatite Infections fongiques

Prévention 5

#1

Comment prévenir les infections par Saccharomycetales ?

Maintenir une bonne hygiène et éviter les antibiotiques inutiles aide à prévenir.
Prévention Hygiène
#2

Les probiotiques aident-ils à prévenir les infections ?

Oui, les probiotiques peuvent aider à maintenir l'équilibre microbien et prévenir les infections.
Probiotiques Prévention
#3

Quelles habitudes alimentaires favorisent la prévention ?

Une alimentation équilibrée et faible en sucre peut réduire le risque d'infections.
Alimentation Prévention
#4

Les vêtements en coton aident-ils à prévenir les infections ?

Oui, les vêtements en coton permettent une meilleure aération et réduisent l'humidité.
Vêtements Prévention
#5

Faut-il éviter les douches vaginales pour prévenir les infections ?

Oui, les douches vaginales peuvent perturber la flore vaginale et favoriser les infections.
Douches vaginales Prévention

Traitements 5

#1

Quels antifongiques sont utilisés contre Saccharomycetales ?

Les antifongiques comme le fluconazole et l'amphotéricine B sont couramment utilisés.
Antifongiques Traitement
#2

Comment traiter une candidose vaginale ?

Le traitement inclut des antifongiques topiques ou oraux selon la gravité.
Candidose Traitement
#3

Les traitements sont-ils différents pour les immunodéprimés ?

Oui, les patients immunodéprimés nécessitent souvent des traitements plus agressifs.
Immunodépression Traitement
#4

Peut-on utiliser des remèdes naturels contre les Saccharomycetales ?

Certains remèdes naturels peuvent aider, mais ils ne remplacent pas les antifongiques.
Remèdes naturels Traitement
#5

Quelle est la durée du traitement antifongique ?

La durée varie de quelques jours à plusieurs semaines selon l'infection.
Durée du traitement Antifongiques

Complications 5

#1

Quelles sont les complications possibles d'une candidose ?

Les complications incluent des infections systémiques, surtout chez les immunodéprimés.
Candidose Complications
#2

Les infections par Saccharomycetales peuvent-elles être mortelles ?

Oui, elles peuvent être mortelles chez les patients gravement immunodéprimés.
Infections fongiques Complications
#3

Comment les infections fongiques affectent-elles le traitement du cancer ?

Elles peuvent compliquer le traitement et nécessiter des ajustements thérapeutiques.
Cancer Complications
#4

Les infections récurrentes sont-elles une complication fréquente ?

Oui, les infections récurrentes sont fréquentes, surtout chez les personnes à risque.
Infections récurrentes Complications
#5

Quelles sont les complications cutanées possibles ?

Les complications cutanées incluent des infections secondaires et des lésions chroniques.
Infections cutanées Complications

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les principaux facteurs de risque d'infection ?

Les principaux facteurs incluent l'immunodépression, le diabète et l'utilisation d'antibiotiques.
Facteurs de risque Immunodépression
#2

Le stress peut-il augmenter le risque d'infection par Saccharomycetales ?

Oui, le stress peut affaiblir le système immunitaire et augmenter le risque d'infection.
Stress Facteurs de risque
#3

Les femmes enceintes sont-elles plus à risque ?

Oui, les femmes enceintes sont plus susceptibles de développer des infections fongiques.
Grossesse Facteurs de risque
#4

L'obésité est-elle un facteur de risque ?

Oui, l'obésité peut augmenter le risque d'infections fongiques en raison de l'inflammation.
Obésité Facteurs de risque
#5

Les traitements immunosuppresseurs augmentent-ils le risque ?

Oui, les traitements immunosuppresseurs augmentent significativement le risque d'infections.
Immunosuppresseurs Facteurs de risque
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 05/05/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Chun-Yue Chai

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Affiliations :
  • School of Life Science and Agricultural Engineering, Nanyang Normal University, Nanyang 473061, China Nanyang Normal University Nanyang China.
  • Research Center of Henan Provincial Agricultural Biomass Resource Engineering and Technology, Nanyang 473061, China Research Center of Henan Provincial Agricultural Biomass Resource Engineering and Technology Nanyang China.

Wan-Li Gao

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Life Science and Agricultural Engineering, Nanyang Normal University, Nanyang 473061, China Nanyang Normal University Nanyang China.

Zhen-Li Yan

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Affiliations :
  • State Key Laboratory of Motor Vehicle Biofuel Technology, Henan Tianguan Enterprise Group Co., Ltd., Nanyang 473000, China State Key Laboratory of Motor Vehicle Biofuel Technology, Henan Tianguan Enterprise Group Co., Ltd. Nanyang China.

Feng-Li Hui

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Affiliations :
  • School of Life Science and Agricultural Engineering, Nanyang Normal University, Nanyang 473061, China Nanyang Normal University Nanyang China.
  • Research Center of Henan Provincial Agricultural Biomass Resource Engineering and Technology, Nanyang 473061, China Research Center of Henan Provincial Agricultural Biomass Resource Engineering and Technology Nanyang China.

Jossue Ortiz-Álvarez

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Affiliations :
  • Laboratorio de Biología Molecular de Bacterias y Levaduras. Departamento de Microbiología, Escuela Nacional de Ciencias Biológicas, Instituto Politécnico Nacional, Prol. de Carpio y Plan de Ayala s/n. Col. Sto. Tomás, 11340, Ciudad de México, México.

Arturo Becerra-Bracho

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Affiliations :
  • Facultad de Ciencias, Universidad Nacional Autónoma de México, Apdo. Postal 70-407, Cd. Universitaria, 04510, Ciudad de México, México.

Alfonso Méndez-Tenorio

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Affiliations :
  • Departamento de Bioquímica, Escuela Nacional de Ciencias Biológicas, Instituto Politécnico Nacional, Prol. de Carpio y Plan de Ayala s/n. Col. Sto. Tomás, 11340, Ciudad de México, México.

Jazmin Murcia-Garzón

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Affiliations :
  • Departamento de Bioquímica, Escuela Nacional de Ciencias Biológicas, Instituto Politécnico Nacional, Prol. de Carpio y Plan de Ayala s/n. Col. Sto. Tomás, 11340, Ciudad de México, México.
  • Centro de Biotecnología Genómica, Instituto Politécnico Nacional. Blvd. del Maestro S/N Esq. Elías Piña. Col. Narciso Mendoza, 88710, Reynosa, Tamaulipas, México.

Lourdes Villa-Tanaca

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Affiliations :
  • Laboratorio de Biología Molecular de Bacterias y Levaduras. Departamento de Microbiología, Escuela Nacional de Ciencias Biológicas, Instituto Politécnico Nacional, Prol. de Carpio y Plan de Ayala s/n. Col. Sto. Tomás, 11340, Ciudad de México, México.

César Hernández-Rodríguez

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Affiliations :
  • Laboratorio de Biología Molecular de Bacterias y Levaduras. Departamento de Microbiología, Escuela Nacional de Ciencias Biológicas, Instituto Politécnico Nacional, Prol. de Carpio y Plan de Ayala s/n. Col. Sto. Tomás, 11340, Ciudad de México, México. chdez38@hotmail.com.

Ruo-Ting Hsiung

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Affiliations :
  • Department of Biology, National Changhua University of Education.

Ming-Chung Chiu

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Affiliations :
  • Department of Biology, National Changhua University of Education.

Jui-Yu Chou

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Affiliations :
  • Department of Biology, National Changhua University of Education.

Chunyue Chai

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Affiliations :
  • School of Life Science, Nanyang Normal University, Nanyang 473061, China Nanyang Normal University Nanyang China.
  • Research Center of Henan Provincial Agricultural Biomass Resource Engineering and Technology, Nanyang 473061, China Research Center of Henan Provincial Agricultural Biomass Resource Engineering and Technology Nanyang China.

Dan Lu

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Affiliations :
  • School of Life Science, Nanyang Normal University, Nanyang 473061, China Nanyang Normal University Nanyang China.

Jinli Liu

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Affiliations :
  • School of Life Science, Nanyang Normal University, Nanyang 473061, China Nanyang Normal University Nanyang China.

Eentao Wang

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Affiliations :
  • Departamento de Microbiología, Escuela Nacional de Ciencias Biológicas, Instituto Politécnico Nacional, Mexico City, Mexico Escuela Nacional de Ciencias Biológicas, Instituto Politécnico Nacional Mexico City Mexico.

Xuemei Han

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Affiliations :
  • Ministry of Education Key Laboratory for Ecology of Tropical Islands, Key Laboratory of Tropical Animal and Plant Ecology of Hainan Province, College of Life Sciences, Hainan Normal University, Haikou 571158, China Hainan Normal University Haikou China.

Fengli Hui

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Affiliations :
  • School of Life Science, Nanyang Normal University, Nanyang 473061, China Nanyang Normal University Nanyang China.
  • Research Center of Henan Provincial Agricultural Biomass Resource Engineering and Technology, Nanyang 473061, China Research Center of Henan Provincial Agricultural Biomass Resource Engineering and Technology Nanyang China.

Sources (10000 au total)

[Instrument validation that measures disruptive education on clinical training].

During the contingency derived from the COVID-19 pandemic, there were no instruments assessing the aspects of clinical training, which is why it is necessary to have a questionnaire that let us know t... To validate a questionnaire designed to know the opinion of medical students about disruptive education in their clinical training.... Validation cross-sectional study which was developed in three phases: 1) Elaboration of the questionnaire aimed at undergraduate medical students who include clinical science subjects in their curricu... We can rely on a valid and reliable instrument that objectively measures disruptive education in the clinical training of medical students....

Tools for measuring curriculum integration in health professions' education: a systematic review.

Curriculum integration is an important educational concept widely implemented by various educational institutions, particularly within the healthcare field. Its significance lies in enhancing the prep... A comprehensive search was conducted to identify peer-reviewed papers and grey literature describing the development, validation, or use of instruments measuring the degree of integration in a curricu... The search resulted in the identification of 2094 references. After the removal of duplicates and title and abstract screening, 16 articles were deemed suitable for inclusion in this systematic review... Our findings reveal the existence of diverse instruments designed to assess the extent of curriculum integration within health professions' curricula. The majority of identified instruments were focus...

Undergraduates' workplace learning in health sciences education: psychometric properties of single-item measures.

Undergraduates' workplace learning is an important part of health sciences education. Educational psychology research considers many different aspects of self-regulated learning at the workplace, incl... Twenty-nine single items selected from the Workplace Learning Inventory in Health Sciences Education were analyzed for reliability, information reproduction, and relationships within the nomological n... Of the 29 single items selected from existing scales, 27 showed sufficient reliability, but mixed results were obtained regarding validity. Although the items' relationships within the nomological net... This paper reported findings on the psychometric properties of single items for undergraduates' workplace learning in health science education. The findings are crucial for deciding whether to use sca...

Optimizing short-term in-class process evaluation: analyzing the effectiveness of teaching interventions in pharmaceutical education using repeated measures analysis.

The assessment of the effectiveness of teaching interventions in enhancing students' understanding of the Pharmaceutical Care Network Europe (PCNE) Classification System is crucial in pharmaceutical e... Undergraduate pharmacy students participated in a series of sessions focused on the PCNE system, including lectures (t... The paired samples t-Tests indicated insignificant differences between t2 and t3, suggesting limited improvement following the practical implementation of the PCNE system. However, RMA revealed signif... The implementation of RMA provided robust evidence of the positive impact of time on understanding levels. This affirmed the effectiveness of all teaching interventions in enhancing students' comprehe...

A new model in medicine education: smart model education set.

Education set consisting of three-dimensional smart interactive models with audio, visual, and light features and an application program that allows learning branches of science such as anatomy and hi... The students participating in study consisted of three groups. Students were divided into Group 1 (classical education), Group 2 (smart model education set and theoretical expression), and Group 3 (sm... Post-education state anxiety scale in Group 1 mean was significantly higher than Group 2 and 3 mean; Group 2 mean was significantly higher than Group 3 mean. There was no significant difference betwee... Smart model education set integrates basic and clinical information. Mobile application will ensure continuity of theoretical and practical education at desired place and time. Invention will bring a ...

PHArmacy Students as Educators (PHASE): Implementation and evaluation of an educator's curriculum for pharmacy students.

Designed to address the Association of Faculties of Pharmacy of Canada's competency "teach pharmacy team members, the public, and other health care professionals," the PHArmacy Students as Educators (... We performed a two-year pilot (2017-2019) of the PHASE program which consists of a large-group didactic session followed by an academic half-day (AHD) session. Evaluation was conducted using Likert-sc... All students in the 2020 and 2021 graduating cohorts were included in the study following consent. We determined that while respondents agreed to the statement, "A role of a pharmacist includes being ... Overall, the PHASE program showed positive impact during the first two years of implementation and lessons learned from the pilot are discussed....

Clinical learning evaluation questionnaire: a reliable and valid tool for the evaluation of clinical education by educators and students.

The clinical learning evaluation questionnaire can be used in the clinical trial period of medical students to measure the effectiveness of the clinical learning environment. The purpose of this study... A total of 200 questionnaires were completed by students who were at the end of their clinical rotation. The study instrument was the latest version of the CLEQ consists of 18 Items in four dimensions... The results showed that the 18-question CLEQ could be applied to the Persian translation of the tool. The response process evidence of the Persian questionnaire was established through feedback from 1... The Persian translation of the 4-factor CLEQ has sufficient validity evidence to measure the transcultural adaptability of clinical education activities by instructors and students. The validity evide...