Titre : Saccharomycetales

Saccharomycetales : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Teaching

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment identifier une infection par Saccharomycetales ?

L'identification se fait par culture et observation microscopique des levures.
Infections fongiques Levures
#2

Quels tests sont utilisés pour diagnostiquer les Saccharomycetales ?

Des tests de culture, d'isolement et des tests biochimiques sont utilisés.
Tests de laboratoire Diagnostic
#3

Les Saccharomycetales peuvent-ils être détectés par PCR ?

Oui, la PCR peut être utilisée pour détecter des espèces spécifiques de Saccharomycetales.
PCR Diagnostic moléculaire
#4

Quels symptômes indiquent une infection par Saccharomycetales ?

Les symptômes incluent des démangeaisons, des rougeurs et des écoulements anormaux.
Symptômes Infections fongiques
#5

Comment différencier les Saccharomycetales des autres champignons ?

L'analyse morphologique et génétique permet de les distinguer des autres champignons.
Taxonomie Champignons

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes d'une candidose ?

Les symptômes incluent des démangeaisons, des douleurs et des pertes vaginales.
Candidose Symptômes
#2

Les infections par Saccharomycetales causent-elles de la fièvre ?

Oui, certaines infections peuvent provoquer de la fièvre, surtout chez les immunodéprimés.
Fièvre Infections fongiques
#3

Y a-t-il des symptômes respiratoires associés ?

Des symptômes respiratoires peuvent survenir, notamment chez les patients immunodéprimés.
Symptômes respiratoires Infections fongiques
#4

Les infections cutanées par Saccharomycetales sont-elles fréquentes ?

Oui, elles peuvent provoquer des éruptions cutanées et des infections localisées.
Infections cutanées Symptômes
#5

Comment se manifestent les infections buccales ?

Elles se manifestent par des plaques blanches et des douleurs dans la bouche.
Stomatite Infections fongiques

Prévention 5

#1

Comment prévenir les infections par Saccharomycetales ?

Maintenir une bonne hygiène et éviter les antibiotiques inutiles aide à prévenir.
Prévention Hygiène
#2

Les probiotiques aident-ils à prévenir les infections ?

Oui, les probiotiques peuvent aider à maintenir l'équilibre microbien et prévenir les infections.
Probiotiques Prévention
#3

Quelles habitudes alimentaires favorisent la prévention ?

Une alimentation équilibrée et faible en sucre peut réduire le risque d'infections.
Alimentation Prévention
#4

Les vêtements en coton aident-ils à prévenir les infections ?

Oui, les vêtements en coton permettent une meilleure aération et réduisent l'humidité.
Vêtements Prévention
#5

Faut-il éviter les douches vaginales pour prévenir les infections ?

Oui, les douches vaginales peuvent perturber la flore vaginale et favoriser les infections.
Douches vaginales Prévention

Traitements 5

#1

Quels antifongiques sont utilisés contre Saccharomycetales ?

Les antifongiques comme le fluconazole et l'amphotéricine B sont couramment utilisés.
Antifongiques Traitement
#2

Comment traiter une candidose vaginale ?

Le traitement inclut des antifongiques topiques ou oraux selon la gravité.
Candidose Traitement
#3

Les traitements sont-ils différents pour les immunodéprimés ?

Oui, les patients immunodéprimés nécessitent souvent des traitements plus agressifs.
Immunodépression Traitement
#4

Peut-on utiliser des remèdes naturels contre les Saccharomycetales ?

Certains remèdes naturels peuvent aider, mais ils ne remplacent pas les antifongiques.
Remèdes naturels Traitement
#5

Quelle est la durée du traitement antifongique ?

La durée varie de quelques jours à plusieurs semaines selon l'infection.
Durée du traitement Antifongiques

Complications 5

#1

Quelles sont les complications possibles d'une candidose ?

Les complications incluent des infections systémiques, surtout chez les immunodéprimés.
Candidose Complications
#2

Les infections par Saccharomycetales peuvent-elles être mortelles ?

Oui, elles peuvent être mortelles chez les patients gravement immunodéprimés.
Infections fongiques Complications
#3

Comment les infections fongiques affectent-elles le traitement du cancer ?

Elles peuvent compliquer le traitement et nécessiter des ajustements thérapeutiques.
Cancer Complications
#4

Les infections récurrentes sont-elles une complication fréquente ?

Oui, les infections récurrentes sont fréquentes, surtout chez les personnes à risque.
Infections récurrentes Complications
#5

Quelles sont les complications cutanées possibles ?

Les complications cutanées incluent des infections secondaires et des lésions chroniques.
Infections cutanées Complications

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les principaux facteurs de risque d'infection ?

Les principaux facteurs incluent l'immunodépression, le diabète et l'utilisation d'antibiotiques.
Facteurs de risque Immunodépression
#2

Le stress peut-il augmenter le risque d'infection par Saccharomycetales ?

Oui, le stress peut affaiblir le système immunitaire et augmenter le risque d'infection.
Stress Facteurs de risque
#3

Les femmes enceintes sont-elles plus à risque ?

Oui, les femmes enceintes sont plus susceptibles de développer des infections fongiques.
Grossesse Facteurs de risque
#4

L'obésité est-elle un facteur de risque ?

Oui, l'obésité peut augmenter le risque d'infections fongiques en raison de l'inflammation.
Obésité Facteurs de risque
#5

Les traitements immunosuppresseurs augmentent-ils le risque ?

Oui, les traitements immunosuppresseurs augmentent significativement le risque d'infections.
Immunosuppresseurs Facteurs de risque
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 05/05/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Chun-Yue Chai

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Affiliations :
  • School of Life Science and Agricultural Engineering, Nanyang Normal University, Nanyang 473061, China Nanyang Normal University Nanyang China.
  • Research Center of Henan Provincial Agricultural Biomass Resource Engineering and Technology, Nanyang 473061, China Research Center of Henan Provincial Agricultural Biomass Resource Engineering and Technology Nanyang China.

Wan-Li Gao

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Life Science and Agricultural Engineering, Nanyang Normal University, Nanyang 473061, China Nanyang Normal University Nanyang China.

Zhen-Li Yan

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Affiliations :
  • State Key Laboratory of Motor Vehicle Biofuel Technology, Henan Tianguan Enterprise Group Co., Ltd., Nanyang 473000, China State Key Laboratory of Motor Vehicle Biofuel Technology, Henan Tianguan Enterprise Group Co., Ltd. Nanyang China.

Feng-Li Hui

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Affiliations :
  • School of Life Science and Agricultural Engineering, Nanyang Normal University, Nanyang 473061, China Nanyang Normal University Nanyang China.
  • Research Center of Henan Provincial Agricultural Biomass Resource Engineering and Technology, Nanyang 473061, China Research Center of Henan Provincial Agricultural Biomass Resource Engineering and Technology Nanyang China.

Jossue Ortiz-Álvarez

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Affiliations :
  • Laboratorio de Biología Molecular de Bacterias y Levaduras. Departamento de Microbiología, Escuela Nacional de Ciencias Biológicas, Instituto Politécnico Nacional, Prol. de Carpio y Plan de Ayala s/n. Col. Sto. Tomás, 11340, Ciudad de México, México.

Arturo Becerra-Bracho

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Affiliations :
  • Facultad de Ciencias, Universidad Nacional Autónoma de México, Apdo. Postal 70-407, Cd. Universitaria, 04510, Ciudad de México, México.

Alfonso Méndez-Tenorio

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Affiliations :
  • Departamento de Bioquímica, Escuela Nacional de Ciencias Biológicas, Instituto Politécnico Nacional, Prol. de Carpio y Plan de Ayala s/n. Col. Sto. Tomás, 11340, Ciudad de México, México.

Jazmin Murcia-Garzón

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Affiliations :
  • Departamento de Bioquímica, Escuela Nacional de Ciencias Biológicas, Instituto Politécnico Nacional, Prol. de Carpio y Plan de Ayala s/n. Col. Sto. Tomás, 11340, Ciudad de México, México.
  • Centro de Biotecnología Genómica, Instituto Politécnico Nacional. Blvd. del Maestro S/N Esq. Elías Piña. Col. Narciso Mendoza, 88710, Reynosa, Tamaulipas, México.

Lourdes Villa-Tanaca

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Affiliations :
  • Laboratorio de Biología Molecular de Bacterias y Levaduras. Departamento de Microbiología, Escuela Nacional de Ciencias Biológicas, Instituto Politécnico Nacional, Prol. de Carpio y Plan de Ayala s/n. Col. Sto. Tomás, 11340, Ciudad de México, México.

César Hernández-Rodríguez

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Affiliations :
  • Laboratorio de Biología Molecular de Bacterias y Levaduras. Departamento de Microbiología, Escuela Nacional de Ciencias Biológicas, Instituto Politécnico Nacional, Prol. de Carpio y Plan de Ayala s/n. Col. Sto. Tomás, 11340, Ciudad de México, México. chdez38@hotmail.com.

Ruo-Ting Hsiung

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Affiliations :
  • Department of Biology, National Changhua University of Education.

Ming-Chung Chiu

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Affiliations :
  • Department of Biology, National Changhua University of Education.

Jui-Yu Chou

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Affiliations :
  • Department of Biology, National Changhua University of Education.

Chunyue Chai

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Affiliations :
  • School of Life Science, Nanyang Normal University, Nanyang 473061, China Nanyang Normal University Nanyang China.
  • Research Center of Henan Provincial Agricultural Biomass Resource Engineering and Technology, Nanyang 473061, China Research Center of Henan Provincial Agricultural Biomass Resource Engineering and Technology Nanyang China.

Dan Lu

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Affiliations :
  • School of Life Science, Nanyang Normal University, Nanyang 473061, China Nanyang Normal University Nanyang China.

Jinli Liu

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Affiliations :
  • School of Life Science, Nanyang Normal University, Nanyang 473061, China Nanyang Normal University Nanyang China.

Eentao Wang

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Affiliations :
  • Departamento de Microbiología, Escuela Nacional de Ciencias Biológicas, Instituto Politécnico Nacional, Mexico City, Mexico Escuela Nacional de Ciencias Biológicas, Instituto Politécnico Nacional Mexico City Mexico.

Xuemei Han

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Affiliations :
  • Ministry of Education Key Laboratory for Ecology of Tropical Islands, Key Laboratory of Tropical Animal and Plant Ecology of Hainan Province, College of Life Sciences, Hainan Normal University, Haikou 571158, China Hainan Normal University Haikou China.

Fengli Hui

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Affiliations :
  • School of Life Science, Nanyang Normal University, Nanyang 473061, China Nanyang Normal University Nanyang China.
  • Research Center of Henan Provincial Agricultural Biomass Resource Engineering and Technology, Nanyang 473061, China Research Center of Henan Provincial Agricultural Biomass Resource Engineering and Technology Nanyang China.

Sources (4817 au total)

To teach or not to teach? Assessing medical school faculty motivation to teach in the era of curriculum reform.

Medical schools have undergone a period of continual curricular change in recent years, particularly with regard to pre-clinical education. While these changes have many benefits for students, the imp... In this study, faculty motivation to teach in the pre-clinical medical curriculum was examined using self-determination theory (SDT) as a framework. Basic science and clinical faculty were surveyed on... Faculty reported that teaching activities often meet their basic psychological needs of competence, autonomy, and relatedness. Professors were more likely than associate professors to report that teac... Assessing faculty motivation to teach provided valuable insights into how faculty relate to their teaching roles and what factors influence them to continue in those roles. This information may be use...

Study on the Application Effect of the Case Teaching Method Based on Primary Teaching Principle in Clinical Teaching of Radiology.

A case-control study explored the application of case-based teaching methods in the clinical teaching of radiology.... 126 radiology interns of grade 2018 were selected by cluster sampling and randomly divided into the research group and the control group. The traditional teaching approach was used in the control grou... The interns' test scores, the research group's case summary multiple-choice questions, case-group multiple-choice questions, case analysis questions, theoretical total scores, and practical operation ... The application of the case teaching method based on primary teaching principle in the radiology clinical teaching course is helpful to cultivate students' critical thinking ability and improve studen...

Effects of students' peer teaching in a new pharmacokinetics teaching format.

The aim of this work was to evaluate the impact of a teaching method in pharmacokinetics (PK) in terms of satisfaction and performance in the final test of students.... This method consisted of the development of a practical problem and a peer-tutored solution by small groups of three or four students. Students enrolled in the second year of pharmaceutical studies ha... More than 70% of the students were highly satisfied with the new format of the PK course, especially concerning the development and the design of a practical problem. More than 94% of the students con... This new method including peer teaching was applied in PK and allowed to significantly increase the performance and the satisfaction of the students in PK....

Teaching Through the Student Lens: Qualitative Exploration of Student Evaluations of Teaching.

The purpose of this study is to use feedback from student evaluations of teaching (SETs) to define and describe themes associated with perceived teaching effectiveness.... We retrospectively analyzed SETs for instructors in required didactic courses from one academic year using qualitative content analysis. The analysis included student responses to the following questi... Five themes were developed from 4683 coded segments and are described with example quotations. These themes included clarity of instruction and learning activities, alignment of learning and assessmen... These themes and supportive quotes offer a deeper understanding of the student perspective on similar ideas that are present throughout the teaching and learning literature and represent broad aspects...

Reflective practice of nurse residents in the teaching-learning process in teaching hospitals.

To analyze reflective practice in the teaching-learning process of nurses in residency programs in teaching hospitals in Minas Gerais, Brazil.... Case study, based on the reflective practice framework, conducted in two teaching hospitals. Observation and interviews were conducted with first and second-year residents, and five participants were ... In 519 observed activities, elements of reflection were identified in 22.2%, especially active listening and expression of doubts. Discourses indicated practice as the best moment for teaching-learnin... Know-in-action reflection was evidenced as the predominant formative aspect for residents, with few opportunities for reflection on reflection-in-action....

Evidence-based teaching in contact lenses education: Teaching and learning strategies.

Contact lens (CL) practice is an ever-changing field with clinical knowledge, techniques and equipment continuously evolving. These new developments are backed with clinical trials and research to ens... An expert panel of educators completed a comprehensive literature review of current evidence of teaching methods in CL training, or if not available then what can be learnt from other health care prof... Due to the amount of evidence available in the overall subject area relating to healthcare education, the initial plan of compiling evidence into one narrative review paper was discarded in favour of ... There is a small amount of evidence supporting CL education, but most of this seems to be related to the practical element of the training. However, there is a lot of evidence in the field of healthca...

Application of SPARK teaching in acute abdomen radiography teaching for undergraduate medical students.

Acute abdomen is a series of acute and severe abdominal diseases commonly encountered in clinic. It is important to strengthen the image teaching of acute abdomen for undergraduates.... This study aimed to explore the application effect of SPARK[sub-speciality (S), problem-based learning (P), assessment (A), report (R) and reading skill (K)] teaching mode in the experimental teaching... We selected a total of 58 third year medical students for observation. The students were divided into experimental group and control group. Among them, 29 students in the experimental group studied in... The average scores of the experimental group and the control group after theory class were (69.0 ± 26.4) and (72.1 ± 24.1) respectively, with no statistical difference (t = 0.468, P = 0.642). The aver... The SPARK teaching mode was helpful for undergraduate medical students to consolidate image foundation, improve image reading skills....

Experiences as a clinical teaching fellow: interviews with clinical teaching fellows in the West Midlands.

The majority of junior doctors in the UK do not proceed directly into specialty training after completing mandatory foundation training but instead take a year out of training. A common post undertake... CTFs working in Trusts in the West Midlands region registered as students on the Education for Healthcare Professionals Post Graduate Certificate course at the University of Birmingham in August 2019 ... Nine CTFs participated in an interview. Five main themes were identified which related to their experiences in post and plans for future careers. Participants reported choosing to undertake a CTF role... This is the first study to use interview methodology to explore experiences of CTFs, and has provided a valuable insight into the experiences of those in post in the West Midlands region. Understandin...