Titre : Facteur F

Facteur F : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Curriculum

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer un déficit en facteur F ?

Un test de coagulation sanguine et un dosage spécifique du facteur F sont nécessaires.
Facteur de coagulation Coagulation sanguine
#2

Quels tests sont utilisés pour évaluer le facteur F ?

Les tests de temps de prothrombine et de temps de thromboplastine partielle activée sont utilisés.
Temps de prothrombine Thromboplastine
#3

Le facteur F peut-il être mesuré par un test génétique ?

Oui, des tests génétiques peuvent identifier des mutations affectant le facteur F.
Tests génétiques Mutations
#4

Quels signes indiquent un problème avec le facteur F ?

Des saignements excessifs ou des ecchymoses fréquentes peuvent indiquer un problème.
Saignement Ecchymose
#5

Le facteur F est-il lié à d'autres troubles de la coagulation ?

Oui, il peut être associé à d'autres déficits en facteurs de coagulation.
Troubles de la coagulation Déficit en facteur

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes d'un déficit en facteur F ?

Les symptômes incluent des saignements prolongés, des ecchymoses et des hémorragies internes.
Saignement Ecchymose
#2

Les douleurs articulaires sont-elles liées au facteur F ?

Oui, des saignements dans les articulations peuvent provoquer des douleurs et des gonflements.
Douleur articulaire Hémorragie
#3

Un déficit en facteur F peut-il causer des saignements de nez ?

Oui, des saignements de nez fréquents peuvent être un symptôme de ce déficit.
Saignement de nez Déficit en facteur
#4

Les femmes enceintes doivent-elles surveiller le facteur F ?

Oui, un suivi est important car des complications peuvent survenir pendant la grossesse.
Grossesse Complications
#5

Les symptômes varient-ils selon l'âge ?

Oui, les symptômes peuvent être plus prononcés chez les jeunes enfants et les adolescents.
Enfance Adolescence

Prévention 5

#1

Comment prévenir les complications liées au facteur F ?

Un suivi médical régulier et une gestion proactive des saignements sont essentiels.
Suivi médical Complications
#2

Les activités physiques doivent-elles être limitées ?

Oui, les activités à risque de blessure doivent être évitées pour prévenir les saignements.
Activité physique Prévention des blessures
#3

Les vaccinations sont-elles importantes pour ces patients ?

Oui, les vaccinations peuvent prévenir des infections qui compliquent les saignements.
Vaccination Infection
#4

Les patients doivent-ils porter un bracelet médical ?

Oui, un bracelet médical peut alerter en cas d'urgence liée à des saignements.
Bracelet médical Urgence médicale
#5

L'éducation des patients est-elle cruciale ?

Oui, comprendre la maladie aide les patients à gérer leur condition et à prévenir les crises.
Éducation des patients Gestion de la maladie

Traitements 5

#1

Comment traite-t-on un déficit en facteur F ?

Le traitement inclut des transfusions de concentrés de facteur F et des médicaments anticoagulants.
Transfusion Anticoagulants
#2

Les traitements sont-ils différents pour les enfants ?

Oui, les dosages et les types de traitement peuvent varier selon l'âge et le poids.
Pédiatrie Dosage
#3

Le facteur F peut-il être administré par voie orale ?

Non, le facteur F est généralement administré par voie intraveineuse.
Administration intraveineuse Facteur de coagulation
#4

Y a-t-il des effets secondaires aux traitements ?

Oui, des réactions allergiques ou des infections peuvent survenir après transfusion.
Effets secondaires Réaction allergique
#5

Les traitements sont-ils curatifs ?

Non, les traitements gèrent les symptômes mais ne guérissent pas le déficit en facteur F.
Traitement symptomatique Déficit en facteur

Complications 5

#1

Quelles sont les complications possibles d'un déficit en facteur F ?

Les complications incluent des hémorragies internes, des douleurs articulaires et des infections.
Hémorragie interne Douleur articulaire
#2

Le déficit en facteur F peut-il entraîner des problèmes cardiaques ?

Indirectement, des saignements peuvent causer des complications cardiaques en cas de stress.
Complications cardiaques Saignement
#3

Les complications sont-elles plus fréquentes chez certains groupes ?

Oui, les jeunes enfants et les personnes âgées sont plus à risque de complications.
Enfance Personnes âgées
#4

Les complications peuvent-elles être évitées ?

Certaines complications peuvent être évitées par un traitement préventif et un suivi régulier.
Prévention Suivi médical
#5

Les complications peuvent-elles affecter la qualité de vie ?

Oui, les douleurs et les saignements fréquents peuvent significativement affecter la qualité de vie.
Qualité de vie Douleur

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les facteurs de risque pour un déficit en facteur F ?

Les antécédents familiaux, certaines maladies héréditaires et des traitements médicaux peuvent être des facteurs de risque.
Antécédents familiaux Maladies héréditaires
#2

Le sexe influence-t-il le risque de déficit en facteur F ?

Oui, certains déficits en facteurs de coagulation sont plus fréquents chez les hommes.
Sexe Facteurs de coagulation
#3

L'âge est-il un facteur de risque ?

Oui, le risque de complications augmente avec l'âge, surtout chez les personnes âgées.
Âge Complications
#4

Les maladies auto-immunes augmentent-elles le risque ?

Oui, certaines maladies auto-immunes peuvent affecter la coagulation et augmenter le risque.
Maladies auto-immunes Coagulation
#5

Les traitements anticoagulants sont-ils un facteur de risque ?

Oui, l'utilisation d'anticoagulants peut augmenter le risque de saignements et de complications.
Anticoagulants Saignement
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 14/02/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Bang Lou

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Pharmaceutical Science, Zhejiang University of Technology, Hangzhou 310014, China.
Publications dans "Facteur F" :
  • F
    Pharmaceutics 2023-06-08
  • F
    Life sciences 2023-02-24
  • An F
    Acta biomaterialia 2024-03-19

Qingliang Yang

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Pharmaceutical Science, Zhejiang University of Technology, Hangzhou 310014, China.
Publications dans "Facteur F" :
  • F
    Pharmaceutics 2023-06-08
  • F
    Life sciences 2023-02-24
  • An F
    Acta biomaterialia 2024-03-19

Gensheng Yang

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Pharmaceutical Science, Zhejiang University of Technology, Hangzhou 310014, China.
Publications dans "Facteur F" :
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    Pharmaceutics 2023-06-08
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    Life sciences 2023-02-24
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    Acta biomaterialia 2024-03-19

Thierry Durand

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Affiliations :
  • Institut des Biomolécules Max Mousseron (IBMM), Pole Chimie Balard Recherche, UMR 5247, CNRS, Université de Montpellier, ENSCM, 34090 Montpellier, France.
Publications dans "Facteur F" :
  • F
    International journal of molecular sciences 2023-01-04
  • F
    Life (Basel, Switzerland) 2021-07-05
  • Placental F
    Prostaglandins, leukotrienes, and essential fatty acids 2022-12-25

Camille Oger

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Affiliations :
  • Institut des Biomolécules Max Mousseron (IBMM), Pole Chimie Balard Recherche, UMR 5247, CNRS, Université de Montpellier, ENSCM, 34090 Montpellier, France.
Publications dans "Facteur F" :
  • F
    International journal of molecular sciences 2023-01-04
  • F
    Life (Basel, Switzerland) 2021-07-05
  • Placental F
    Prostaglandins, leukotrienes, and essential fatty acids 2022-12-25

Corentin R Fostier

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Expression Génétique Microbienne, CNRS, Université Paris Cité, Institut de Biologie Physico-Chimique, 75005, Paris, France.

Farès Ousalem

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Affiliations :
  • Expression Génétique Microbienne, CNRS, Université Paris Cité, Institut de Biologie Physico-Chimique, 75005, Paris, France.

Grégory Boël

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Affiliations :
  • Expression Génétique Microbienne, CNRS, Université Paris Cité, Institut de Biologie Physico-Chimique, 75005, Paris, France. boel@ibpc.fr.

Noah A Rosenberg

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Affiliations :
  • Department of Biology, Stanford University, Stanford, CA 94305, USA.
Publications dans "Facteur F" :
  • F
    Theoretical population biology 2019-05-24
  • FSTruct: An F
    Molecular ecology resources 2022-07-20

Ning Zheng

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Affiliations :
  • College of Pharmaceutical Science, Zhejiang University of Technology, Hangzhou 310014, China.
Publications dans "Facteur F" :
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    Pharmaceutics 2023-06-08
  • An F
    Acta biomaterialia 2024-03-19

Xuhui Zhou

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  • College of Pharmaceutical Science, Zhejiang University of Technology, Hangzhou 310014, China.
Publications dans "Facteur F" :
  • F
    Pharmaceutics 2023-06-08
  • An F
    Acta biomaterialia 2024-03-19

Ying Gao

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Affiliations :
  • College of Pharmaceutical Science, Zhejiang University of Technology, Hangzhou 310014, China.
  • Zhejiang Moda Biotech Co., Ltd., Hangzhou 310018, China.
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  • F
    Pharmaceutics 2023-06-08
  • F
    Life sciences 2023-02-24

Weiyong Hong

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Affiliations :
  • Department of Pharmacy, Municipal Hospital Affiliated to Taizhou University, Taizhou 318000, China.
Publications dans "Facteur F" :
  • F
    Pharmaceutics 2023-06-08
  • F
    Life sciences 2023-02-24

Juanjuan Cheng

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Affiliations :
  • Shanghai Key Lab of Chemical Assessment and Sustainability, School of Chemical Science and Engineering, Tongji University, Shanghai 200092, China.
Publications dans "Facteur F" :
  • F
    Molecules (Basel, Switzerland) 2023-01-05
  • F
    The journal of physical chemistry. A 2020-09-24

Zhen Pu

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Affiliations :
  • China Academy of Engineering and Physics, Mianyang 621900, China.
Publications dans "Facteur F" :
  • F
    Molecules (Basel, Switzerland) 2023-01-05
  • F
    The journal of physical chemistry. A 2020-09-24

Bing Xu

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Shanghai Key Lab of Chemical Assessment and Sustainability, School of Chemical Science and Engineering, Tongji University, Shanghai 200092, China.
Publications dans "Facteur F" :
  • F
    Molecules (Basel, Switzerland) 2023-01-05
  • F
    The journal of physical chemistry. A 2020-09-24

Jie Zhang

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  • Taizhou Technician College, Taizhou 318000, China.
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Elena Moretti

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Affiliations :
  • Department of Molecular and Developmental Medicine, Policlinico Le Scotte, University of Siena, 53100 Siena, Italy.
Publications dans "Facteur F" :
  • F
    International journal of molecular sciences 2023-01-04
  • F
    Life (Basel, Switzerland) 2021-07-05

Cinzia Signorini

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Affiliations :
  • Department of Molecular and Developmental Medicine, Policlinico Le Scotte, University of Siena, 53100 Siena, Italy.
Publications dans "Facteur F" :
  • F
    International journal of molecular sciences 2023-01-04
  • F
    Life (Basel, Switzerland) 2021-07-05

Daria Noto

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Molecular and Developmental Medicine, Policlinico Le Scotte, University of Siena, 53100 Siena, Italy.
Publications dans "Facteur F" :
  • F
    International journal of molecular sciences 2023-01-04
  • F
    Life (Basel, Switzerland) 2021-07-05

Sources (4237 au total)

A Tale of Two Curriculums: The Implications of Curriculum Design on Student Burnout.

The purpose of this study was to determine whether a difference exists in the 3 subconstructs of burnout between 2 cohorts of physician assistant (PA) students in different curricula, and the impact o... Using a mixed-methods study design, 86 students completed the Maslach Burnout Inventory-General Survey for Students (MBI-GSS) 8 months postmatriculation. Focus group interviews expanded on the quantit... No significant statistical difference was found in the emotional exhaustion ( p = 0.35), cynicism ( p = 0.29), or professional efficacy ( p = 0.23) scores between the 2 cohorts of PA students. Student... Despite curricular modifications to address student burnout in the Colorado Curriculum, a statistical difference in burnout scores was not found between the 2 student cohorts. Qualitative findings sug...

A comprehensive medical Spanish curriculum model: the Vida Medical Spanish Curriculum.

Racial and language disparities in the United States healthcare system have long undermined the quality of care provided to minority patients. With the projected growth of the Hispanic population, the... The study utilized the Kirkpatrick Model to evaluate the success of the medical Spanish curriculum. A total of 111 medical students voluntarily enrolled in the medical Spanish course. Out of these stu... Students achieved a mean score of over 80% on all components of the Spanish Objective Structured Clinical Examination and the Multiple-Choice Exam. Survey data suggest that students felt able to commu... Students who sat for the OSCE and MCE were self-selected. Baseline data on student perceptions and Spanish competency are not sufficient for making comparisons....

"The curriculum brings equity to the forefront": Pediatric residents' perspectives and experiences in a longitudinal EDI curriculum.

The Accreditation Council for Graduate Medical Education (ACGME) Common Program Requirements include training in caring for diverse populations and understanding social determinants of health. Our lar... To explore pediatric residents' perspectives and experiences in our longitudinal EDI curriculum.... We applied the holistic framework by Haji et al. to characterize the effect of our EDI curriculum. We conducted 4 focus groups from November 2019 to September 2020 with trained facilitators using a st... 26 pediatric senior residents participated either in person (n = 13) or online (n = 13). Themes emerged from domains of knowledge, attitudes and behavioral change. These included having: (1) increased... A longitudinal EDI curriculum has the potential to influence individual trainees, their work, and perceptions of the broader institutions in which they operate. Residents recognized and valued the cur...

Development and assessment of a curriculum model for virtual simulation in nursing: curriculum development and pilot-evaluation.

To introduce virtual simulation as a strategy of nursing education and provide valid educational content, the best curriculum model of virtual simulation needs to be developed.... Curriculum development process and pilot evaluation was used. The curriculum content and structure was developed by analyzing literature including previous studies and major nursing classification sys... The curriculum developed for virtual simulation in nursing education contained three domains of content areas: (1) enhancing clinical decision-making, (2) experiencing low-exposed situations, and (3) ... Considering that nursing education is encountering new demands and challenges from students and the changing society, the newly suggested curriculum for virtual nursing simulation can help nurse educa...

Evaluation of a Microsurgery Training Curriculum.

Microsurgery is one of the most challenging areas of surgery with a steep learning curve. To address this educational need, microsurgery curricula have been developed and validated, with the majority ... A training curriculum was delivered over 5 days between 2017 and 2020 focusing on (1) microscopic field manipulation, (2) knot tying, nondominant hand usage, (3) 3-D models/anastomosis, and (4) tissue... In total, 155 participants undertook the curriculum, totaling 5,425 hours of training. More than 75% of students reported the course as excellent, with the remaining voting for "good." All participant... Robust evaluation of curriculum can be applied to microsurgery training demonstrating its efficacy in reducing surgical errors with an improvement in overall technical skills that can extend to impact...

Comparison of Malaysia's Bachelor of Dental Technology curriculum with three other countries: Proposing a basic curriculum framework.

A dental technologist is one of the most essential allied dental health professionals and the dental technology curriculum should be comprehensively reviewed on a regular basis. This study aims to com... A descriptive analysis was carried out using Laurie Brady's four-stage strategy. First, available curriculum materials were collected from four different institutions' electronic webpage: AIMST (Malay... The core BDT curriculum content is concurred upon by all four universities, with an emphasis on basic sciences, laboratory materials, practical sessions and research projects. However, the credit weig... The present study identified several areas for Malaysian BDT curriculum development and improvement. The proposed framework can be a guide for Malaysian dental schools in designing a comprehensive den...