Titre : Extrême-Orient

Extrême-Orient : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Curriculum

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer une infection parasitaire en Extrême-Orient ?

Un diagnostic repose sur des tests sanguins, des analyses de selles et des antécédents de voyage.
Infections parasitaires Diagnostic médical
#2

Quels examens pour le cancer du foie en Asie ?

L'échographie, la tomodensitométrie et les tests de marqueurs tumoraux sont utilisés.
Cancer du foie Échographie
#3

Comment identifier une tuberculose en Extrême-Orient ?

Un test cutané, une radiographie pulmonaire et des cultures de crachats sont nécessaires.
Tuberculose Diagnostic médical
#4

Quels tests pour le paludisme en Asie ?

Des tests sanguins spécifiques, comme le frottis sanguin, sont utilisés pour le diagnostic.
Paludisme Diagnostic médical
#5

Comment diagnostiquer une hépatite virale ?

Des tests sanguins pour détecter les anticorps et les antigènes sont effectués.
Hépatite virale Diagnostic médical

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes du choléra ?

Les symptômes incluent diarrhée aqueuse, vomissements et déshydratation rapide.
Choléra Symptômes
#2

Quels signes d'une infection par le virus Nipah ?

Fièvre, maux de tête, confusion et troubles respiratoires sont fréquents.
Virus Nipah Symptômes
#3

Quels symptômes de la dengue ?

Fièvre, douleurs articulaires, éruptions cutanées et saignements peuvent survenir.
Dengue Symptômes
#4

Quels symptômes de la grippe aviaire ?

Fièvre, toux, difficultés respiratoires et douleurs musculaires sont typiques.
Grippe aviaire Symptômes
#5

Quels signes d'une infection à Hantavirus ?

Fièvre, douleurs abdominales, et symptômes respiratoires peuvent se manifester.
Hantavirus Symptômes

Prévention 5

#1

Comment prévenir le choléra ?

L'accès à l'eau potable, l'hygiène et la vaccination sont cruciaux.
Choléra Prévention
#2

Quelles mesures pour éviter la dengue ?

Éliminer les eaux stagnantes et utiliser des répulsifs contre les moustiques sont efficaces.
Dengue Prévention
#3

Comment prévenir la tuberculose ?

La vaccination BCG et le dépistage précoce des cas sont recommandés.
Tuberculose Prévention
#4

Quelles précautions pour le paludisme ?

Utiliser des moustiquaires et des médicaments prophylactiques lors de voyages à risque.
Paludisme Prévention
#5

Comment éviter l'hépatite A ?

Se laver les mains, consommer de l'eau potable et se faire vacciner sont essentiels.
Hépatite A Prévention

Traitements 5

#1

Quel traitement pour la tuberculose ?

Un traitement standard inclut des antibiotiques sur plusieurs mois, comme l'isoniazide.
Tuberculose Traitement
#2

Comment traiter le paludisme ?

Des médicaments antipaludiques comme la chloroquine ou l'artémisinine sont prescrits.
Paludisme Traitement
#3

Quel traitement pour l'hépatite B ?

Les antiviraux comme le ténofovir et l'entécavir sont souvent utilisés.
Hépatite B Traitement
#4

Comment traiter la dengue ?

Il n'existe pas de traitement spécifique ; la réhydratation et le soulagement des symptômes sont essentiels.
Dengue Traitement
#5

Quel traitement pour le choléra ?

La réhydratation orale ou intraveineuse et les antibiotiques sont essentiels.
Choléra Traitement

Complications 5

#1

Quelles complications du choléra ?

La déshydratation sévère et le choc hypovolémique peuvent être mortels.
Choléra Complications
#2

Quelles complications de la dengue ?

Le syndrome de choc dengue et les hémorragies peuvent survenir dans les cas graves.
Dengue Complications
#3

Quelles complications de l'hépatite B ?

La cirrhose et le cancer du foie sont des complications possibles à long terme.
Hépatite B Complications
#4

Quelles complications de la tuberculose ?

Les complications incluent la fibrose pulmonaire et la dissémination à d'autres organes.
Tuberculose Complications
#5

Quelles complications du paludisme ?

L'anémie sévère, l'insuffisance rénale et le coma peuvent survenir dans les cas graves.
Paludisme Complications

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les facteurs de risque du choléra ?

L'accès limité à l'eau potable et une mauvaise hygiène augmentent le risque.
Choléra Facteurs de risque
#2

Quels facteurs de risque pour la dengue ?

Vivre dans des zones tropicales et avoir des moustiques à proximité sont des risques.
Dengue Facteurs de risque
#3

Quels facteurs de risque pour l'hépatite A ?

Voyager dans des régions à risque et consommer des aliments contaminés augmentent le risque.
Hépatite A Facteurs de risque
#4

Quels facteurs de risque pour la tuberculose ?

La malnutrition, le VIH et le surpeuplement sont des facteurs de risque majeurs.
Tuberculose Facteurs de risque
#5

Quels facteurs de risque pour le paludisme ?

Vivre ou voyager dans des zones endémiques et ne pas utiliser de protection contre les moustiques.
Paludisme Facteurs de risque
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 31/03/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Masoud Dara

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • WHO Regional Office for Europe, Copenhagen, Denmark. Electronic address: daram@who.int.

Yakubu Egigogo Raji

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Medical Microbiology Faculty of Medicine and Health Sciences, Universiti Putra Malaysia, Serdang, Malaysia.
  • Department of Clinical Microbiology, College of Health Sciences, Ibrahim Badamasi Babangida University, Lapai, Nigeria.

None None

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • European Board and College of Obstetrics and Gynaecology (EBCOG), European Society of Contraception and Reproductive Health (ESCRH).

Tzung-Dau Wang

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Cardiovascular Center and Division of Cardiology, Department of Internal Medicine, National Taiwan University Hospital and National Taiwan University College of Medicine, Taipei City, Taiwan.
Publications dans "Extrême-Orient" :

Kazuomi Kario

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Division of Cardiovascular Medicine, Department of Medicine, Jichi Medical University School of Medicine, Tochigi, Japan.
Publications dans "Extrême-Orient" :

Pamela S Soltis

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Florida Museum of Natural History, University of Florida, Gainesville, FL, 32611, USA.
  • Genetics Institute, University of Florida, Gainesville, FL, 32610, USA.
  • Biodiversity Institute, University of Florida, Gainesville, FL, 32611, USA.

Douglas E Soltis

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Biology, University of Florida, Gainesville, FL, 32611, USA.
  • Florida Museum of Natural History, University of Florida, Gainesville, FL, 32611, USA.
  • Genetics Institute, University of Florida, Gainesville, FL, 32610, USA.
  • Biodiversity Institute, University of Florida, Gainesville, FL, 32611, USA.

Matthew A Gitzendanner

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Biology, University of Florida, Gainesville, FL, 32611, USA.

Xin Liu

2 publications dans cette catégorie

Ooi Peck Toung

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Veterinary Clinical Studies Faculty of Veterinary Medicine, Universiti Putra Malaysia, Serdang, Malaysia.

Niazlin Mohd Taib

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Medical Microbiology Faculty of Medicine and Health Sciences, Universiti Putra Malaysia, Serdang, Malaysia.

Zamberi Bin Sekawi

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Medical Microbiology Faculty of Medicine and Health Sciences, Universiti Putra Malaysia, Serdang, Malaysia. zamberi@upm.edu.my.

Xingya Wang

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Plant Protection, Shenyang Agricultural University, Shenyang 110866, China.

Haotian Ma

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Plant Protection, Shenyang Agricultural University, Shenyang 110866, China.

Yuechao Zhao

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Plant Protection, Shenyang Agricultural University, Shenyang 110866, China.

Kongming Wu

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • State Key Laboratory for Biology of Plant Diseases and Insect Pests, Institute of Plant Protection, Chinese Academy of Agricultural Sciences, Beijing 100193, China.

Andrei Dadu

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • WHO Regional Office for Europe, Copenhagen, Denmark.

Frederick L Altice

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Medicine, Section of Infectious Diseases, AIDS Program, Yale University School of Medicine, 135 College Street Suite 323, New Haven, CT, 06510, USA. Frederick.Altice@yale.edu.

Alena Skrahina

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Republican Scientific and Practical Centre for Pulmonology and TB, Minsk. alena.skrahina@gmail.com.

Vitaly Smelov

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • World Health Organization Regional Office for Europe, Copenhagen, Denmark.

Sources (4230 au total)

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The purpose of this study was to determine whether a difference exists in the 3 subconstructs of burnout between 2 cohorts of physician assistant (PA) students in different curricula, and the impact o... Using a mixed-methods study design, 86 students completed the Maslach Burnout Inventory-General Survey for Students (MBI-GSS) 8 months postmatriculation. Focus group interviews expanded on the quantit... No significant statistical difference was found in the emotional exhaustion ( p = 0.35), cynicism ( p = 0.29), or professional efficacy ( p = 0.23) scores between the 2 cohorts of PA students. Student... Despite curricular modifications to address student burnout in the Colorado Curriculum, a statistical difference in burnout scores was not found between the 2 student cohorts. Qualitative findings sug...

A comprehensive medical Spanish curriculum model: the Vida Medical Spanish Curriculum.

Racial and language disparities in the United States healthcare system have long undermined the quality of care provided to minority patients. With the projected growth of the Hispanic population, the... The study utilized the Kirkpatrick Model to evaluate the success of the medical Spanish curriculum. A total of 111 medical students voluntarily enrolled in the medical Spanish course. Out of these stu... Students achieved a mean score of over 80% on all components of the Spanish Objective Structured Clinical Examination and the Multiple-Choice Exam. Survey data suggest that students felt able to commu... Students who sat for the OSCE and MCE were self-selected. Baseline data on student perceptions and Spanish competency are not sufficient for making comparisons....

"The curriculum brings equity to the forefront": Pediatric residents' perspectives and experiences in a longitudinal EDI curriculum.

The Accreditation Council for Graduate Medical Education (ACGME) Common Program Requirements include training in caring for diverse populations and understanding social determinants of health. Our lar... To explore pediatric residents' perspectives and experiences in our longitudinal EDI curriculum.... We applied the holistic framework by Haji et al. to characterize the effect of our EDI curriculum. We conducted 4 focus groups from November 2019 to September 2020 with trained facilitators using a st... 26 pediatric senior residents participated either in person (n = 13) or online (n = 13). Themes emerged from domains of knowledge, attitudes and behavioral change. These included having: (1) increased... A longitudinal EDI curriculum has the potential to influence individual trainees, their work, and perceptions of the broader institutions in which they operate. Residents recognized and valued the cur...

Development and assessment of a curriculum model for virtual simulation in nursing: curriculum development and pilot-evaluation.

To introduce virtual simulation as a strategy of nursing education and provide valid educational content, the best curriculum model of virtual simulation needs to be developed.... Curriculum development process and pilot evaluation was used. The curriculum content and structure was developed by analyzing literature including previous studies and major nursing classification sys... The curriculum developed for virtual simulation in nursing education contained three domains of content areas: (1) enhancing clinical decision-making, (2) experiencing low-exposed situations, and (3) ... Considering that nursing education is encountering new demands and challenges from students and the changing society, the newly suggested curriculum for virtual nursing simulation can help nurse educa...

Evaluation of a Microsurgery Training Curriculum.

Microsurgery is one of the most challenging areas of surgery with a steep learning curve. To address this educational need, microsurgery curricula have been developed and validated, with the majority ... A training curriculum was delivered over 5 days between 2017 and 2020 focusing on (1) microscopic field manipulation, (2) knot tying, nondominant hand usage, (3) 3-D models/anastomosis, and (4) tissue... In total, 155 participants undertook the curriculum, totaling 5,425 hours of training. More than 75% of students reported the course as excellent, with the remaining voting for "good." All participant... Robust evaluation of curriculum can be applied to microsurgery training demonstrating its efficacy in reducing surgical errors with an improvement in overall technical skills that can extend to impact...

Comparison of Malaysia's Bachelor of Dental Technology curriculum with three other countries: Proposing a basic curriculum framework.

A dental technologist is one of the most essential allied dental health professionals and the dental technology curriculum should be comprehensively reviewed on a regular basis. This study aims to com... A descriptive analysis was carried out using Laurie Brady's four-stage strategy. First, available curriculum materials were collected from four different institutions' electronic webpage: AIMST (Malay... The core BDT curriculum content is concurred upon by all four universities, with an emphasis on basic sciences, laboratory materials, practical sessions and research projects. However, the credit weig... The present study identified several areas for Malaysian BDT curriculum development and improvement. The proposed framework can be a guide for Malaysian dental schools in designing a comprehensive den...