Titre : Inhibition nerveuse

Inhibition nerveuse : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Teaching

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer l'inhibition nerveuse ?

Le diagnostic repose sur des examens neurologiques et des tests électrophysiologiques.
Diagnostic Neurologique Électrophysiologie
#2

Quels tests sont utilisés pour l'inhibition nerveuse ?

Les tests incluent l'EMG et les potentiels évoqués pour évaluer la conduction nerveuse.
Électromyographie Potentiels Évoqués
#3

Quels signes cliniques indiquent une inhibition nerveuse ?

Des signes comme la faiblesse musculaire et des réflexes diminués peuvent indiquer une inhibition.
Faiblesse Musculaire Réflexes
#4

L'imagerie est-elle utile pour l'inhibition nerveuse ?

Oui, l'IRM peut aider à visualiser des anomalies structurelles affectant les nerfs.
Imagerie par Résonance Magnétique Anomalies Nerveuses
#5

Peut-on mesurer l'inhibition nerveuse ?

Oui, des tests spécifiques mesurent l'activité électrique des neurones inhibés.
Mesure Électrique Neurones

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes de l'inhibition nerveuse ?

Les symptômes incluent douleur, engourdissement, et perte de coordination.
Douleur Engourdissement
#2

L'inhibition nerveuse cause-t-elle des spasmes musculaires ?

Oui, elle peut entraîner des spasmes musculaires en raison d'une activité nerveuse altérée.
Spasmes Musculaires Activité Nerveuse
#3

Y a-t-il des symptômes cognitifs associés ?

Des troubles de la concentration et de la mémoire peuvent survenir avec l'inhibition nerveuse.
Troubles Cognitifs Mémoire
#4

Comment l'inhibition nerveuse affecte-t-elle la motricité ?

Elle peut provoquer une faiblesse musculaire et des difficultés de mouvement.
Motricité Faiblesse Musculaire
#5

L'inhibition nerveuse peut-elle causer des troubles sensoriels ?

Oui, des sensations anormales comme des picotements peuvent se manifester.
Troubles Sensoriels Picotements

Prévention 5

#1

Comment prévenir l'inhibition nerveuse ?

Maintenir une bonne posture et éviter les mouvements répétitifs peut aider à prévenir.
Prévention Posture
#2

L'exercice régulier aide-t-il à prévenir l'inhibition nerveuse ?

Oui, l'exercice renforce les muscles et améliore la circulation nerveuse.
Exercice Physique Circulation Nerveuse
#3

Les pauses au travail sont-elles importantes ?

Oui, faire des pauses régulières réduit le risque de stress nerveux et de blessures.
Stress Nerveux Blessures
#4

Une alimentation équilibrée peut-elle aider ?

Oui, une alimentation riche en nutriments soutient la santé nerveuse.
Alimentation Équilibrée Santé Nerveuse
#5

Le stress influence-t-il l'inhibition nerveuse ?

Oui, le stress peut exacerber les symptômes d'inhibition nerveuse.
Stress Symptômes

Traitements 5

#1

Quels traitements existent pour l'inhibition nerveuse ?

Les traitements incluent la physiothérapie, les médicaments et parfois la chirurgie.
Physiothérapie Chirurgie
#2

Les médicaments peuvent-ils aider l'inhibition nerveuse ?

Oui, des analgésiques et des anti-inflammatoires peuvent soulager les symptômes.
Analgésiques Anti-inflammatoires
#3

La physiothérapie est-elle efficace ?

Oui, elle aide à renforcer les muscles et améliorer la coordination.
Réhabilitation Coordination
#4

Quand la chirurgie est-elle envisagée ?

La chirurgie est envisagée si les traitements conservateurs échouent ou en cas de compression nerveuse.
Chirurgie Nerveuse Compression Nerveuse
#5

Y a-t-il des thérapies alternatives pour l'inhibition nerveuse ?

Des thérapies comme l'acupuncture peuvent être bénéfiques pour certains patients.
Acupuncture Thérapies Alternatives

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir ?

Des complications incluent des douleurs chroniques et des troubles de la mobilité.
Douleurs Chroniques Mobilité
#2

L'inhibition nerveuse peut-elle entraîner des handicaps ?

Oui, des handicaps fonctionnels peuvent résulter d'une inhibition nerveuse sévère.
Handicaps Fonctionnels Inhibition Nerveuse
#3

Y a-t-il des risques de dépression associés ?

Oui, la douleur chronique liée à l'inhibition nerveuse peut contribuer à la dépression.
Dépression Douleur Chronique
#4

Des troubles de la coordination peuvent-ils survenir ?

Oui, l'inhibition nerveuse peut affecter la coordination et l'équilibre.
Coordination Équilibre
#5

L'inhibition nerveuse peut-elle affecter la qualité de vie ?

Oui, elle peut réduire la qualité de vie en limitant les activités quotidiennes.
Qualité de Vie Activités Quotidiennes

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les facteurs de risque de l'inhibition nerveuse ?

Les facteurs incluent l'âge, les blessures, et certaines maladies chroniques.
Âge Maladies Chroniques
#2

Le diabète est-il un facteur de risque ?

Oui, le diabète peut endommager les nerfs et augmenter le risque d'inhibition nerveuse.
Diabète Dommages Nerveux
#3

Le surpoids influence-t-il l'inhibition nerveuse ?

Oui, le surpoids peut exercer une pression sur les nerfs, augmentant le risque.
Surpoids Pression Nerveuse
#4

Les antécédents familiaux jouent-ils un rôle ?

Oui, des antécédents familiaux de troubles nerveux peuvent augmenter le risque.
Antécédents Familiaux Troubles Nerveux
#5

Le tabagisme est-il un facteur de risque ?

Oui, le tabagisme peut nuire à la circulation sanguine et affecter les nerfs.
Tabagisme Circulation Sanguine
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 29/03/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Chiang-Shan R Li

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT, USA; Department of Neuroscience, Yale University School of Medicine, New Haven, CT, USA; Interdepartmental Neuroscience Program, Yale University School of Medicine, New Haven, CT, USA.

Thang M Le

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT, USA. Electronic address: thang.le@yale.edu.
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Barry R Komisaruk

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department Psychology, Rutgers University, Newark, NJ, USA. Electronic address: brk@psychology.rutgers.edu.

Maria Cruz Rodriguez Del Cerro

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department Psychobiology, Universidad Nacional de Educación a Distancia, Madrid, Spain.

Sheng Zhang

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT, USA.
Publications dans "Inhibition nerveuse" :

Simon Zhornitsky

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT, USA.
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Wuyi Wang

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT, USA.
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Michael W Jenkins

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Biomedical Engineering, Case Western Reserve University, 10900 Euclid Ave, Cleveland, Ohio, 44106.
  • Department of Pediatrics, Case Western Reserve University, 2109 Adelbert Rd, Cleveland, Ohio, 44106.
Publications dans "Inhibition nerveuse" :

Hillel J Chiel

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Biomedical Engineering, Case Western Reserve University, 10900 Euclid Ave, Cleveland, Ohio, 44106.
  • Department of Biology, Case Western Reserve University, 2080 Adelbert Rd, Cleveland, Ohio, 44106.
  • Department of Neurosciences, Case Western Reserve University, 2210 Circle Drive, Cleveland, Ohio, 44106.
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E Duco Jansen

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Biomedical Engineering, Vanderbilt University, 5824 Stevenson Center, Nashville, Tennessee, 37232.
  • Biophotonics Center, Vanderbilt University, 410 24th Ave S, Nashville, Tennessee, 37232.
  • Department of Neurological Surgery, Vanderbilt University, 1161 21st Ave South, Nashville, Tennessee, 37232.
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Jiating Zhu

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Program in Brain, Behavior & Cognition, Department of Psychological and Brain Sciences, Boston University, Boston, MA, United States.
Publications dans "Inhibition nerveuse" :

Basilis Zikopoulos

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Human Systems Neuroscience Laboratory, Department of Health Sciences, Boston University, Boston, MA, United States.
  • Department of Anatomy & Neurobiology, Boston University School of Medicine, Boston, MA, United States.
  • Center for Systems Neuroscience, Boston University, Boston, MA, United States.
  • Graduate Program for Neuroscience, Boston University, Boston, MA, United States.
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Arash Yazdanbakhsh

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Center for Systems Neuroscience, Boston University, Boston, MA, United States.
  • Graduate Program for Neuroscience, Boston University, Boston, MA, United States.
  • Computational Neuroscience and Vision Laboratory, Department of Psychological and Brain Sciences, Boston University, Boston, MA, United States.
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Dirk van Moorselaar

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Psychology, University of Amsterdam, Amsterdam, Netherlands.
  • Amsterdam Brain and Cognition, University of Amsterdam, Amsterdam, Netherlands.
  • Department of Experimental and Applied Psychology, Vrije Universiteit Amsterdam, Amsterdam, Netherlands.
  • Institute of Brain and Behaviour Amsterdam, Amsterdam, Netherlands.
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Heleen A Slagter

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Psychology, University of Amsterdam, Amsterdam, Netherlands.
  • Amsterdam Brain and Cognition, University of Amsterdam, Amsterdam, Netherlands.
  • Department of Experimental and Applied Psychology, Vrije Universiteit Amsterdam, Amsterdam, Netherlands.
  • Institute of Brain and Behaviour Amsterdam, Amsterdam, Netherlands.
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Daniel S Pine

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Section on Development and Affective Neuroscience (SDAN), Emotion and Development Branch, National Institute of Mental Health.

Trond A Tjøstheim

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Affiliations :
  • Lund University Cognitive Science, Lund University, Box 117, 221 00, Lund, Sweden.
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Christian Balkenius

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Affiliations :
  • Lund University Cognitive Science, Lund University, Box 117, 221 00, Lund, Sweden. christian.balkenius@lucs.lu.se.
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Loïc Carment

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institute of Psychiatry and Neuroscience of Paris, INSERM U894, Université Paris Descartes, Sorbonne Paris Cité, Paris, France; Institut de Psychiatrie, CNRS, GDR3557, Paris, France. Electronic address: loic.carment@inserm.fr.
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Lucile Dupin

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institute of Psychiatry and Neuroscience of Paris, INSERM U894, Université Paris Descartes, Sorbonne Paris Cité, Paris, France; Institut de Psychiatrie, CNRS, GDR3557, Paris, France.
Publications dans "Inhibition nerveuse" :

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The aim of this work was to evaluate the impact of a teaching method in pharmacokinetics (PK) in terms of satisfaction and performance in the final test of students.... This method consisted of the development of a practical problem and a peer-tutored solution by small groups of three or four students. Students enrolled in the second year of pharmaceutical studies ha... More than 70% of the students were highly satisfied with the new format of the PK course, especially concerning the development and the design of a practical problem. More than 94% of the students con... This new method including peer teaching was applied in PK and allowed to significantly increase the performance and the satisfaction of the students in PK....

Teaching Through the Student Lens: Qualitative Exploration of Student Evaluations of Teaching.

The purpose of this study is to use feedback from student evaluations of teaching (SETs) to define and describe themes associated with perceived teaching effectiveness.... We retrospectively analyzed SETs for instructors in required didactic courses from one academic year using qualitative content analysis. The analysis included student responses to the following questi... Five themes were developed from 4683 coded segments and are described with example quotations. These themes included clarity of instruction and learning activities, alignment of learning and assessmen... These themes and supportive quotes offer a deeper understanding of the student perspective on similar ideas that are present throughout the teaching and learning literature and represent broad aspects...

Reflective practice of nurse residents in the teaching-learning process in teaching hospitals.

To analyze reflective practice in the teaching-learning process of nurses in residency programs in teaching hospitals in Minas Gerais, Brazil.... Case study, based on the reflective practice framework, conducted in two teaching hospitals. Observation and interviews were conducted with first and second-year residents, and five participants were ... In 519 observed activities, elements of reflection were identified in 22.2%, especially active listening and expression of doubts. Discourses indicated practice as the best moment for teaching-learnin... Know-in-action reflection was evidenced as the predominant formative aspect for residents, with few opportunities for reflection on reflection-in-action....

Evidence-based teaching in contact lenses education: Teaching and learning strategies.

Contact lens (CL) practice is an ever-changing field with clinical knowledge, techniques and equipment continuously evolving. These new developments are backed with clinical trials and research to ens... An expert panel of educators completed a comprehensive literature review of current evidence of teaching methods in CL training, or if not available then what can be learnt from other health care prof... Due to the amount of evidence available in the overall subject area relating to healthcare education, the initial plan of compiling evidence into one narrative review paper was discarded in favour of ... There is a small amount of evidence supporting CL education, but most of this seems to be related to the practical element of the training. However, there is a lot of evidence in the field of healthca...

Application of SPARK teaching in acute abdomen radiography teaching for undergraduate medical students.

Acute abdomen is a series of acute and severe abdominal diseases commonly encountered in clinic. It is important to strengthen the image teaching of acute abdomen for undergraduates.... This study aimed to explore the application effect of SPARK[sub-speciality (S), problem-based learning (P), assessment (A), report (R) and reading skill (K)] teaching mode in the experimental teaching... We selected a total of 58 third year medical students for observation. The students were divided into experimental group and control group. Among them, 29 students in the experimental group studied in... The average scores of the experimental group and the control group after theory class were (69.0 ± 26.4) and (72.1 ± 24.1) respectively, with no statistical difference (t = 0.468, P = 0.642). The aver... The SPARK teaching mode was helpful for undergraduate medical students to consolidate image foundation, improve image reading skills....

Experiences as a clinical teaching fellow: interviews with clinical teaching fellows in the West Midlands.

The majority of junior doctors in the UK do not proceed directly into specialty training after completing mandatory foundation training but instead take a year out of training. A common post undertake... CTFs working in Trusts in the West Midlands region registered as students on the Education for Healthcare Professionals Post Graduate Certificate course at the University of Birmingham in August 2019 ... Nine CTFs participated in an interview. Five main themes were identified which related to their experiences in post and plans for future careers. Participants reported choosing to undertake a CTF role... This is the first study to use interview methodology to explore experiences of CTFs, and has provided a valuable insight into the experiences of those in post in the West Midlands region. Understandin...

Application of a new multi-element integrated teaching mode based on bite-sized teaching, flipped classroom, and MOOC in clinical teaching of obstetrics and gynaecology.

Effective clinical medical student education includes attention to teaching approaches. This study assessed the impact of a new multi-element teaching mode that utilizes Bite-Sized Teaching, flipped c... A Two-stage crossover design study was conducted of a multi-element teaching mode compared to traditional teaching mode in an academic year. Participants included Ninety-six medical students practicin... In order to comprehensively test students' performance after study, we take theoretical and practical examinations. The theoretical examination mainly tests students' grasp of basic knowledge points, ... The new multi-element integrated teaching mode is well accepted by the students and can improve the students' mastery of knowledge, and can improve the students' clinical comprehensive ability. The ne...