Service hospitalier de psychiatrie : Questions médicales fréquentes
Nom anglais: Psychiatric Department, Hospital
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Termes MeSH sélectionnés :
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Questions fréquentes et termes MeSH associés
Diagnostic
5
#1
Comment un diagnostic psychiatrique est-il établi ?
Il repose sur des entretiens cliniques, des évaluations psychologiques et des critères DSM.
DiagnosticTroubles mentaux
#2
Quels outils sont utilisés pour le diagnostic ?
Des questionnaires, des échelles d'évaluation et des tests psychologiques sont utilisés.
Évaluation psychologiqueTests psychologiques
#3
Quelles sont les principales catégories de troubles ?
Les troubles de l'humeur, anxieux, psychotiques et de la personnalité sont principaux.
Troubles de l'humeurTroubles anxieux
#4
Le diagnostic peut-il changer avec le temps ?
Oui, il peut évoluer en fonction des symptômes et des réponses au traitement.
Évolution des symptômesSuivi clinique
#5
Qui peut poser un diagnostic psychiatrique ?
Un psychiatre ou un professionnel de la santé mentale qualifié peut établir un diagnostic.
PsychiatreProfessionnels de la santé mentale
Symptômes
5
#1
Quels sont les symptômes courants des troubles mentaux ?
Les symptômes incluent l'anxiété, la dépression, les hallucinations et les troubles de l'humeur.
Symptômes psychiatriquesTroubles de l'humeur
#2
Comment reconnaître une crise d'angoisse ?
Elle se manifeste par des palpitations, des sueurs, des tremblements et une peur intense.
Crise d'angoisseTroubles anxieux
#3
Les symptômes peuvent-ils varier d'une personne à l'autre ?
Oui, l'expression des symptômes peut être très individuelle selon les personnes.
Variabilité des symptômesTroubles mentaux
#4
Quels signes indiquent une dépression sévère ?
Une perte d'intérêt, des troubles du sommeil, de l'appétit et des pensées suicidaires.
DépressionPensées suicidaires
#5
Les symptômes physiques sont-ils fréquents ?
Oui, des douleurs corporelles et des troubles digestifs peuvent accompagner les troubles mentaux.
Symptômes physiquesTroubles psychosomatiques
Prévention
5
#1
Comment prévenir les troubles mentaux ?
La prévention passe par l'éducation, le soutien social et la gestion du stress.
PréventionGestion du stress
#2
Le soutien familial joue-t-il un rôle ?
Oui, un bon soutien familial peut réduire le risque de troubles mentaux.
Soutien familialFacteurs de risque
#3
Les programmes scolaires peuvent-ils aider ?
Oui, ils peuvent enseigner des compétences de vie et de gestion des émotions.
Programmes scolairesCompétences de vie
#4
L'activité physique aide-t-elle à prévenir les troubles ?
Oui, l'exercice régulier est bénéfique pour la santé mentale et le bien-être.
Activité physiqueSanté mentale
#5
Les techniques de relaxation sont-elles utiles ?
Oui, des techniques comme la méditation et le yoga peuvent réduire le stress.
Techniques de relaxationMéditation
Traitements
5
#1
Quels types de traitements sont disponibles en psychiatrie ?
Les traitements incluent la psychothérapie, la médication et les thérapies alternatives.
PsychothérapieMédicaments psychiatriques
#2
Comment fonctionne la psychothérapie ?
Elle aide à explorer les pensées et comportements pour améliorer le bien-être mental.
PsychothérapieThérapie comportementale
#3
Quels médicaments sont couramment prescrits ?
Les antidépresseurs, anxiolytiques et antipsychotiques sont fréquemment utilisés.
AntidépresseursAntipsychotiques
#4
La thérapie de groupe est-elle efficace ?
Oui, elle favorise le soutien social et l'échange d'expériences entre patients.
Thérapie de groupeSoutien social
#5
Qu'est-ce que la thérapie électroconvulsive ?
C'est un traitement pour les cas sévères de dépression, utilisant des impulsions électriques.
Thérapie électroconvulsiveDépression sévère
Complications
5
#1
Quelles complications peuvent survenir avec les troubles mentaux ?
Des complications incluent l'isolement social, les problèmes de santé physique et le suicide.
Isolement socialSuicide
#2
Les troubles mentaux augmentent-ils le risque de maladies physiques ?
Oui, ils peuvent augmenter le risque de maladies cardiovasculaires et métaboliques.
Maladies cardiovasculairesSanté physique
#3
Comment l'usage de substances affecte-t-il la santé mentale ?
L'abus de substances peut aggraver les troubles mentaux et compliquer le traitement.
Abus de substancesTroubles mentaux
#4
Les troubles mentaux peuvent-ils affecter la vie professionnelle ?
Oui, ils peuvent entraîner des absences, une baisse de productivité et des conflits.
Vie professionnelleProductivité
#5
Quelles sont les conséquences du suicide ?
Le suicide a des conséquences dévastatrices pour la famille, les amis et la communauté.
SuicideConséquences sociales
Facteurs de risque
5
#1
Quels sont les facteurs de risque des troubles mentaux ?
Les facteurs incluent l'hérédité, le stress, les traumatismes et l'isolement social.
Facteurs de risqueTraumatismes
#2
Le stress au travail peut-il être un facteur de risque ?
Oui, un environnement de travail stressant peut contribuer au développement de troubles mentaux.
Stress au travailSanté mentale
#3
Les antécédents familiaux influencent-ils le risque ?
Oui, un historique familial de troubles mentaux augmente le risque chez les individus.
Antécédents familiauxHérédité
#4
Les événements traumatiques augmentent-ils le risque ?
Oui, les traumatismes peuvent déclencher ou aggraver des troubles mentaux.
Événements traumatiquesTroubles mentaux
#5
L'isolement social est-il un facteur de risque ?
Oui, l'isolement social peut exacerber les symptômes et augmenter le risque de troubles.
Isolement socialFacteurs de risque
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Department of Psychiatry, Boston University Chobanian & Avedisian School of Medicine, Boston 02118, USA; Wellness and Recovery After Psychosis Research Program, Boston Medical Center, Boston, MA 02118, USA.
Publications dans "Service hospitalier de psychiatrie" :
Dr. Dike is Associate Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT, and Medical Director, Office of the Commissioner, Connecticut Department of Mental Health and Addiction Services, Hartford, CT. Ms. Bugella is CEO, Bugella Behavioral Healthcare Consulting, LLC, Berlin, CT. Dr. Hillbrand is Assistant Clinical Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT. Charles.dike@yale.edu.
Publications dans "Service hospitalier de psychiatrie" :
Dr. Dike is Associate Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT, and Medical Director, Office of the Commissioner, Connecticut Department of Mental Health and Addiction Services, Hartford, CT. Ms. Bugella is CEO, Bugella Behavioral Healthcare Consulting, LLC, Berlin, CT. Dr. Hillbrand is Assistant Clinical Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT.
Publications dans "Service hospitalier de psychiatrie" :
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Publications dans "Service hospitalier de psychiatrie" :
Department of Mental Health Research (King, Joyce, Nash) and McLean Franciscan Department of Child and Adolescent Mental Health Programs (Buonopane, Sossong), Franciscan Children's, Brighton, Massachusetts; Division of Depression and Anxiety Disorders (King, Ressler) and Division of Child and Adolescent Psychiatry (Buonopane, Sossong), McLean Hospital, Belmont, Massachusetts; Department of Psychiatry, Harvard Medical School, Boston (Ressler).
Publications dans "Service hospitalier de psychiatrie" :
Department of Mental Health Research (King, Joyce, Nash) and McLean Franciscan Department of Child and Adolescent Mental Health Programs (Buonopane, Sossong), Franciscan Children's, Brighton, Massachusetts; Division of Depression and Anxiety Disorders (King, Ressler) and Division of Child and Adolescent Psychiatry (Buonopane, Sossong), McLean Hospital, Belmont, Massachusetts; Department of Psychiatry, Harvard Medical School, Boston (Ressler).
Publications dans "Service hospitalier de psychiatrie" :
Department of Mental Health Research (King, Joyce, Nash) and McLean Franciscan Department of Child and Adolescent Mental Health Programs (Buonopane, Sossong), Franciscan Children's, Brighton, Massachusetts; Division of Depression and Anxiety Disorders (King, Ressler) and Division of Child and Adolescent Psychiatry (Buonopane, Sossong), McLean Hospital, Belmont, Massachusetts; Department of Psychiatry, Harvard Medical School, Boston (Ressler).
Publications dans "Service hospitalier de psychiatrie" :
Department of Mental Health Research (King, Joyce, Nash) and McLean Franciscan Department of Child and Adolescent Mental Health Programs (Buonopane, Sossong), Franciscan Children's, Brighton, Massachusetts; Division of Depression and Anxiety Disorders (King, Ressler) and Division of Child and Adolescent Psychiatry (Buonopane, Sossong), McLean Hospital, Belmont, Massachusetts; Department of Psychiatry, Harvard Medical School, Boston (Ressler).
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Department of Mental Health Research (King, Joyce, Nash) and McLean Franciscan Department of Child and Adolescent Mental Health Programs (Buonopane, Sossong), Franciscan Children's, Brighton, Massachusetts; Division of Depression and Anxiety Disorders (King, Ressler) and Division of Child and Adolescent Psychiatry (Buonopane, Sossong), McLean Hospital, Belmont, Massachusetts; Department of Psychiatry, Harvard Medical School, Boston (Ressler).
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Feedback is information provided to recipients about their behavior, performance, or understanding, the goal of which is to foster recipients' self-awareness, and behavioral reinforcement or change. Y...
Clinicians spend a considerable part of their time while supervising trainees providing feedback. It is generally accepted that feedback can play a major role in subsequent academic performance. Tradi...
Feedback from learners is known to be an important motivator for medical teachers, but it can be de-motivating if delivered poorly, leaving teachers frustrated and uncertain. Research has identified c...
We conducted semi-structured interviews with 16 learners from the MD program at the University of British Columbia. Applying an interpretive description methodology, interviews continued until data su...
Learners articulated well-intentioned goals in relation to upward feedback (e.g., to encourage effective teaching practices). However, conflicting priorities such as protecting one's image created ten...
Our findings offer a nuanced understanding of the complexities that influence learners' approaches to upward feedback when challenges arise. In particular, goal conflicts make it difficult for learner...
For motor learning, the processing of behavioral outcomes is of high significance. The feedback-related negativity (FRN) is an event-related potential, which is often described as a correlate of the r...
Safe and competent patient care depends on physicians recognizing and correcting performance deficiencies. Generating effective insight depends on feedback from credible sources. Unfortunately, physic...
Between October 2018 and May 2020, 30 physicians representing various specialties and career stages were interviewed about their experiences with peer review in the context of regulatory body-mandated...
Perceptions about the learning value of mandated peer review were mixed. Most saw value but felt anxiety about being selected due to being wary of regulatory bodies. Recognizing barriers such percepti...
This study establishes an intriguing and challenging paradox: feedback appears often to not be recognized as feedback when it poses no threat, yet feedback that carries such threat is known to be subo...
This is a time of unprecedented change in healthcare. More physicians are being tasked with stepping into a variety of leadership roles without having received the training needed to be an effective l...
Participants completed a tailored 360-feedback tool to gather input on their leadership skills, then engaged in five bi-weekly leadership coaching sessions. We conducted a post-intervention semi-struc...
Twenty-three primary care physicians at an academic medical center engaged in the 360 leadership coaching study. Participants reported that the intervention yielded valuable benefits in five coaching ...
Combining a tailored 360-feedback tool with a five-session leadership coaching intervention provided physicians with valued support infrastructure for becoming more effective leaders. Physicians descr...
Receiving feedback from different types of assessors (e.g., senior residents, staff supervisors) may impact trainees' perceptions of the quantity and quality of data during entrustable professional ac...
From a database of 2228 EPAs, we calculated the frequency of contribution from three assessor groups. We appraised the quality of 60 procedure-related EPAs completed between July 2019 and March 2020 u...
Residents completed over 60% of EPA assessments. We found no difference in modified-CCERR scores between the three groups. When judging EPA feedback value, residents described a process of weighted de...
Like other recent studies, we found that residents contributed most to procedure-related EPA assessments. To the established list of factors influencing residents' judgements of feedback value, we add...
Feedback is regarded as a key component of formative assessment and one of the elements with the greatest impact on students' academic learning. The present study aimed to evaluate and compare student...
All undergraduate second-year dental students were invited to participate in the dental materials science practical session and were randomly allocated into two groups: Group 1 (feedback) sandwich and...
Sixty-nine students participated in the present study with the majority being females (72.5%) and Chinese (79.7%). Cronbach's alpha analysis suggested removing three Likert-scale items, with the remai...
Although students generally had positive perceptions of both feedback models, they tended to favour the feedback sandwich. Neither gender nor ethnicity affected the students' perceptions of the two fe...
Accessible and efficient opportunities for health professional faculty to hone feedback skills are limited. In addition, feedback models to apply to the objective structured clinical examination (OSCE...
Annually, paediatric interns from Children's National Hospital and Walter Reed National Military Medical Center participate in an OSCE, which includes faculty observation and immediate feedback to tra...
Comparison of the initial evaluation to the post-SOAP Feedback Training Program intervention data using a Wilcoxon signed rank test showed statistically significant improvement in six of eight feedbac...
The SOAP Feedback Training Program is an effective intervention to teach the SOAP feedback model and improve faculty feedback quality in an OSCE setting. It is efficient and low resource, facilitating...