Titre : Service hospitalier de psychiatrie

Service hospitalier de psychiatrie : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Students

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment un diagnostic psychiatrique est-il établi ?

Il repose sur des entretiens cliniques, des évaluations psychologiques et des critères DSM.
Diagnostic Troubles mentaux
#2

Quels outils sont utilisés pour le diagnostic ?

Des questionnaires, des échelles d'évaluation et des tests psychologiques sont utilisés.
Évaluation psychologique Tests psychologiques
#3

Quelles sont les principales catégories de troubles ?

Les troubles de l'humeur, anxieux, psychotiques et de la personnalité sont principaux.
Troubles de l'humeur Troubles anxieux
#4

Le diagnostic peut-il changer avec le temps ?

Oui, il peut évoluer en fonction des symptômes et des réponses au traitement.
Évolution des symptômes Suivi clinique
#5

Qui peut poser un diagnostic psychiatrique ?

Un psychiatre ou un professionnel de la santé mentale qualifié peut établir un diagnostic.
Psychiatre Professionnels de la santé mentale

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes courants des troubles mentaux ?

Les symptômes incluent l'anxiété, la dépression, les hallucinations et les troubles de l'humeur.
Symptômes psychiatriques Troubles de l'humeur
#2

Comment reconnaître une crise d'angoisse ?

Elle se manifeste par des palpitations, des sueurs, des tremblements et une peur intense.
Crise d'angoisse Troubles anxieux
#3

Les symptômes peuvent-ils varier d'une personne à l'autre ?

Oui, l'expression des symptômes peut être très individuelle selon les personnes.
Variabilité des symptômes Troubles mentaux
#4

Quels signes indiquent une dépression sévère ?

Une perte d'intérêt, des troubles du sommeil, de l'appétit et des pensées suicidaires.
Dépression Pensées suicidaires
#5

Les symptômes physiques sont-ils fréquents ?

Oui, des douleurs corporelles et des troubles digestifs peuvent accompagner les troubles mentaux.
Symptômes physiques Troubles psychosomatiques

Prévention 5

#1

Comment prévenir les troubles mentaux ?

La prévention passe par l'éducation, le soutien social et la gestion du stress.
Prévention Gestion du stress
#2

Le soutien familial joue-t-il un rôle ?

Oui, un bon soutien familial peut réduire le risque de troubles mentaux.
Soutien familial Facteurs de risque
#3

Les programmes scolaires peuvent-ils aider ?

Oui, ils peuvent enseigner des compétences de vie et de gestion des émotions.
Programmes scolaires Compétences de vie
#4

L'activité physique aide-t-elle à prévenir les troubles ?

Oui, l'exercice régulier est bénéfique pour la santé mentale et le bien-être.
Activité physique Santé mentale
#5

Les techniques de relaxation sont-elles utiles ?

Oui, des techniques comme la méditation et le yoga peuvent réduire le stress.
Techniques de relaxation Méditation

Traitements 5

#1

Quels types de traitements sont disponibles en psychiatrie ?

Les traitements incluent la psychothérapie, la médication et les thérapies alternatives.
Psychothérapie Médicaments psychiatriques
#2

Comment fonctionne la psychothérapie ?

Elle aide à explorer les pensées et comportements pour améliorer le bien-être mental.
Psychothérapie Thérapie comportementale
#3

Quels médicaments sont couramment prescrits ?

Les antidépresseurs, anxiolytiques et antipsychotiques sont fréquemment utilisés.
Antidépresseurs Antipsychotiques
#4

La thérapie de groupe est-elle efficace ?

Oui, elle favorise le soutien social et l'échange d'expériences entre patients.
Thérapie de groupe Soutien social
#5

Qu'est-ce que la thérapie électroconvulsive ?

C'est un traitement pour les cas sévères de dépression, utilisant des impulsions électriques.
Thérapie électroconvulsive Dépression sévère

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir avec les troubles mentaux ?

Des complications incluent l'isolement social, les problèmes de santé physique et le suicide.
Isolement social Suicide
#2

Les troubles mentaux augmentent-ils le risque de maladies physiques ?

Oui, ils peuvent augmenter le risque de maladies cardiovasculaires et métaboliques.
Maladies cardiovasculaires Santé physique
#3

Comment l'usage de substances affecte-t-il la santé mentale ?

L'abus de substances peut aggraver les troubles mentaux et compliquer le traitement.
Abus de substances Troubles mentaux
#4

Les troubles mentaux peuvent-ils affecter la vie professionnelle ?

Oui, ils peuvent entraîner des absences, une baisse de productivité et des conflits.
Vie professionnelle Productivité
#5

Quelles sont les conséquences du suicide ?

Le suicide a des conséquences dévastatrices pour la famille, les amis et la communauté.
Suicide Conséquences sociales

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les facteurs de risque des troubles mentaux ?

Les facteurs incluent l'hérédité, le stress, les traumatismes et l'isolement social.
Facteurs de risque Traumatismes
#2

Le stress au travail peut-il être un facteur de risque ?

Oui, un environnement de travail stressant peut contribuer au développement de troubles mentaux.
Stress au travail Santé mentale
#3

Les antécédents familiaux influencent-ils le risque ?

Oui, un historique familial de troubles mentaux augmente le risque chez les individus.
Antécédents familiaux Hérédité
#4

Les événements traumatiques augmentent-ils le risque ?

Oui, les traumatismes peuvent déclencher ou aggraver des troubles mentaux.
Événements traumatiques Troubles mentaux
#5

L'isolement social est-il un facteur de risque ?

Oui, l'isolement social peut exacerber les symptômes et augmenter le risque de troubles.
Isolement social Facteurs de risque
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 14/02/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

None None

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Giuseppe Nicolò

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Affiliations :
  • Dipartimento di Salute Mentale e Dipendenze Patologiche, ASL Roma 5.

Michael P Wilson

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Affiliations :
  • Department of Emergency Medicine, University of Arkansas for Medical Sciences, Little Rock, AR.
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Brittany M Gouse

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Affiliations :
  • Department of Psychiatry, Boston University Chobanian & Avedisian School of Medicine, Boston 02118, USA; Wellness and Recovery After Psychosis Research Program, Boston Medical Center, Boston, MA 02118, USA. Electronic address: Brittany.gouse@bmc.org.

Rachel Oblath

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Affiliations :
  • Department of Psychiatry, Boston University Chobanian & Avedisian School of Medicine, Boston 02118, USA.

Hannah E Brown

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Psychiatry, Boston University Chobanian & Avedisian School of Medicine, Boston 02118, USA; Wellness and Recovery After Psychosis Research Program, Boston Medical Center, Boston, MA 02118, USA.

Frank Eisele

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Affiliations :
  • Centers for Psychiatry Suedwuerttemberg, Ravensburg, Germany.
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Erich Flammer

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Affiliations :
  • Clinic for Psychiatry and Psychotherapy I, Ulm University, Ulm, Germany.
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Tilman Steinert

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Affiliations :
  • Clinic for Psychiatry and Psychotherapy I, Ulm University, Ulm, Germany.
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Joohyun Chung

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Affiliations :
  • College of Nursing, University of Massachusetts Amherst, Amherst, MA, USA.
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Keivan Sadeghzadeh

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Affiliations :
  • D'Amore-McKim School of Business, Northeastern University Boston, Boston, MA, USA.
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Soheil Sibdari

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Affiliations :
  • Charlton College of Business, University of Massachusetts Dartmouth, Dartmouth, MA, USA.
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Charles C Dike

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Affiliations :
  • Dr. Dike is Associate Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT, and Medical Director, Office of the Commissioner, Connecticut Department of Mental Health and Addiction Services, Hartford, CT. Ms. Bugella is CEO, Bugella Behavioral Healthcare Consulting, LLC, Berlin, CT. Dr. Hillbrand is Assistant Clinical Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT. Charles.dike@yale.edu.
Publications dans "Service hospitalier de psychiatrie" :

Barbara A Bugella

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Affiliations :
  • Dr. Dike is Associate Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT, and Medical Director, Office of the Commissioner, Connecticut Department of Mental Health and Addiction Services, Hartford, CT. Ms. Bugella is CEO, Bugella Behavioral Healthcare Consulting, LLC, Berlin, CT. Dr. Hillbrand is Assistant Clinical Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT.
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Marc Hillbrand

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Affiliations :
  • Dr. Dike is Associate Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT, and Medical Director, Office of the Commissioner, Connecticut Department of Mental Health and Addiction Services, Hartford, CT. Ms. Bugella is CEO, Bugella Behavioral Healthcare Consulting, LLC, Berlin, CT. Dr. Hillbrand is Assistant Clinical Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT.
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Christopher D King

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Affiliations :
  • Department of Mental Health Research (King, Joyce, Nash) and McLean Franciscan Department of Child and Adolescent Mental Health Programs (Buonopane, Sossong), Franciscan Children's, Brighton, Massachusetts; Division of Depression and Anxiety Disorders (King, Ressler) and Division of Child and Adolescent Psychiatry (Buonopane, Sossong), McLean Hospital, Belmont, Massachusetts; Department of Psychiatry, Harvard Medical School, Boston (Ressler).
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Victoria W Joyce

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Affiliations :
  • Department of Mental Health Research (King, Joyce, Nash) and McLean Franciscan Department of Child and Adolescent Mental Health Programs (Buonopane, Sossong), Franciscan Children's, Brighton, Massachusetts; Division of Depression and Anxiety Disorders (King, Ressler) and Division of Child and Adolescent Psychiatry (Buonopane, Sossong), McLean Hospital, Belmont, Massachusetts; Department of Psychiatry, Harvard Medical School, Boston (Ressler).
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Carol C Nash

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Affiliations :
  • Department of Mental Health Research (King, Joyce, Nash) and McLean Franciscan Department of Child and Adolescent Mental Health Programs (Buonopane, Sossong), Franciscan Children's, Brighton, Massachusetts; Division of Depression and Anxiety Disorders (King, Ressler) and Division of Child and Adolescent Psychiatry (Buonopane, Sossong), McLean Hospital, Belmont, Massachusetts; Department of Psychiatry, Harvard Medical School, Boston (Ressler).
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Ralph J Buonopane

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Affiliations :
  • Department of Mental Health Research (King, Joyce, Nash) and McLean Franciscan Department of Child and Adolescent Mental Health Programs (Buonopane, Sossong), Franciscan Children's, Brighton, Massachusetts; Division of Depression and Anxiety Disorders (King, Ressler) and Division of Child and Adolescent Psychiatry (Buonopane, Sossong), McLean Hospital, Belmont, Massachusetts; Department of Psychiatry, Harvard Medical School, Boston (Ressler).
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Anthony D Sossong

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Affiliations :
  • Department of Mental Health Research (King, Joyce, Nash) and McLean Franciscan Department of Child and Adolescent Mental Health Programs (Buonopane, Sossong), Franciscan Children's, Brighton, Massachusetts; Division of Depression and Anxiety Disorders (King, Ressler) and Division of Child and Adolescent Psychiatry (Buonopane, Sossong), McLean Hospital, Belmont, Massachusetts; Department of Psychiatry, Harvard Medical School, Boston (Ressler).
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Sources (10000 au total)

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Feedback from teachers to students plays an important role in informing students about the outcome of their assessments. It contributes to students' ongoing learning. The aim of this study was to inve... An online questionnaire was completed by dental students throughout Europe in this quantitative study. Data were collected via Google Forms, transferred to an excel spreadsheet and analysed using SPSS... 234 students studying in 9 different European countries completed the questionnaire. These students were born in 36 different countries within and beyond Europe. 84% (n = 197) were undergraduate stude... It would appear that there is some diversity in dental students' perceptions of: i) who delivers feedback, ii) when feedback is given, iii) the consistency of feedback received, and iv) the style of f... Most European dental students prefer to receive constructive feedback. Feedback was seen to have a significant impact on future learning despite over one in five students not knowing who had delivered...

Students' perceptions of a UK physiotherapy student-led clinic.

Student-led clinics (SLCs) are a mode of delivery whereby students take responsibility for the delivery of a health service or intervention. SLCs for physiotherapy have a wide range of uses, including... A qualitative design using a focus group.... Four themes were identified relating to students' perceptions of SLCs associated with the learning environment, self-development, enhanced clinical skill development and reflections on experience at t... The findings of this study suggest that physiotherapy SLCs in a UK context can contribute positively to student experience and skill development, particularly in relation to the learning environment, ... Further research in the UK and globally related to SLC models in different courses and across varying stages is required. Exploration of the SLC as a viable form of clinical placement experience is al...

Attachment anxiety and smartphone addiction among university students during confinement: Teacher-student relationships, student-student relationships and school connectedness as mediators.

Learning at home during the COVID-19 confinement might affect students' relationships with their peers, teachers, and schools and increase the possibility of smartphone addiction. We hypothesized that...

Teaching Through the Student Lens: Qualitative Exploration of Student Evaluations of Teaching.

The purpose of this study is to use feedback from student evaluations of teaching (SETs) to define and describe themes associated with perceived teaching effectiveness.... We retrospectively analyzed SETs for instructors in required didactic courses from one academic year using qualitative content analysis. The analysis included student responses to the following questi... Five themes were developed from 4683 coded segments and are described with example quotations. These themes included clarity of instruction and learning activities, alignment of learning and assessmen... These themes and supportive quotes offer a deeper understanding of the student perspective on similar ideas that are present throughout the teaching and learning literature and represent broad aspects...

Does the student-led osteopathy clinical learning environment prepare students for practice?

For many allied health disciplines, pre-professional clinical education takes place in student-led, on-campus clinic environments. In these environments, pre-professional students undertake patient ca... To explore the perceptions of osteopathy clinical educators about the role of the student-led clinic at Victoria University (VU) in preparing pre-professional students for professional practice.... A qualitative collective case study methodology was utilised to explore clinical educator perceptions. Individual interviews were conducted with clinical educators employed in the university osteopath... Nine clinical educators out of 31 employed at the university clinic (29%) agreed to participate. Qualitative analysis generated three themes: perceptions of the student-led clinic (SLC) as a learning ... Clinical educators perceived that the student-led osteopathy clinical learning environment develops pre-professional learners to meet some, but not all, of the capabilities for professional practice a...

Transmissibility of tuberculosis among students and non-students: an occupational-specific mathematical modelling.

Recently, despite the steady decline in the tuberculosis (TB) epidemic globally, school TB outbreaks have been frequently reported in China. This study aimed to quantify the transmissibility of Mycoba... We constructed a dataset of reported TB cases from four regions (Jilin Province, Xiamen City, Chuxiong Prefecture, and Wuhan City) in China from 2005 to 2019. We classified the population and the repo... During the study period, data on 456,423 TB cases were collected from four regions: students accounted for 6.1% of cases. The goodness-of-fit analysis showed that Model A had a better fitting effect (... The transmissibility of MTB remains high in the non-student population of the areas studied, which is still dominant in the spread of TB. TB transmissibility from the non-student-to-student-population...