Titre : Administration de la santé publique

Administration de la santé publique : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Psychomotor Performance

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 2

#1

Comment évaluer l'efficacité d'un programme de santé publique ?

L'efficacité se mesure par des indicateurs de santé, des enquêtes et des analyses de données.
Évaluation des programmes Santé publique
#2

Quels outils sont utilisés pour le diagnostic en santé publique ?

Des enquêtes épidémiologiques, des statistiques de santé et des études de cohorte sont utilisés.
Épidémiologie Statistiques de santé

Symptômes 2

#1

Quels symptômes indiquent un problème de santé publique ?

Des épidémies, des taux de mortalité élevés et des maladies infectieuses en hausse sont des indicateurs.
Épidémies Maladies infectieuses
#2

Comment les symptômes de maladies affectent-ils la santé publique ?

Ils influencent les politiques de santé, la prévention et les ressources allouées aux soins.
Politiques de santé Prévention des maladies

Prévention 2

#1

Quelles stratégies de prévention sont efficaces ?

Les campagnes de vaccination, l'éducation à la santé et les politiques de santé publique sont efficaces.
Éducation à la santé Campagnes de vaccination
#2

Comment la prévention est-elle mesurée ?

Elle est mesurée par la réduction des cas de maladies, l'augmentation des vaccinations et des dépistages.
Dépistage Prévention des maladies

Traitements 2

#1

Quels traitements sont prioritaires en santé publique ?

Les vaccinations, les traitements des maladies infectieuses et la santé maternelle sont prioritaires.
Vaccination Santé maternelle
#2

Comment les traitements sont-ils administrés en santé publique ?

Ils sont souvent fournis par des programmes de santé communautaire et des campagnes de sensibilisation.
Programmes de santé Sensibilisation

Complications 2

#1

Quelles complications peuvent survenir sans intervention en santé publique ?

Des épidémies, des résistances aux antibiotiques et des maladies chroniques peuvent survenir.
Résistance aux antibiotiques Maladies chroniques
#2

Comment les complications affectent-elles les systèmes de santé ?

Elles augmentent la charge sur les systèmes de santé, nécessitant plus de ressources et de personnel.
Systèmes de santé Ressources en santé

Facteurs de risque 2

#1

Quels sont les principaux facteurs de risque en santé publique ?

Les comportements à risque, la pauvreté et l'accès limité aux soins sont des facteurs clés.
Comportements à risque Accès aux soins
#2

Comment identifier les facteurs de risque dans une population ?

Par des études épidémiologiques, des enquêtes et des analyses de données démographiques.
Analyse démographique Études épidémiologiques
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 17/02/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

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Publications dans "Administration de la santé publique" :

Stephen Thomson

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Affiliations :
  • ANU College of Law, The Australian National University, Canberra, Australia. stephen.thomson@anu.edu.au.
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Muhammad Zia Ud Din

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Affiliations :
  • School of Public Administration, Central South University, Yuelu District, Changsha, Hunan, 410017, China.
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Xu Yuan Yuan

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Affiliations :
  • School of Public Administration, Central South University, Yuelu District, Changsha, Hunan, 410017, China. xuyuanyuanj@163.com.
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Naqib Ullah Khan

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Affiliations :
  • School of Public Administration, Central South University, Yuelu District, Changsha, Hunan, 410017, China. naqibkhan05@csu.edu.cn.
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Christophe Estay

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Affiliations :
  • FERRANDI Paris (France), Lirsa, Cnam, Hesam Université, Paris, France.
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Dean G Smith

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Affiliations :
  • 5784 School of Public Health, Louisiana State University Health Sciences Center-New Orleans, New Orleans, LA, USA.
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Miho Miyamoto

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Affiliations :
  • Faculty of Nursing, School of Health Sciences, Fujita Health University, Toyoake, Aichi, Japan.

Satoko Yanagisawa

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Affiliations :
  • School of Nursing & Health, Aichi Prefectural University, Nagoya, Aichi, Japan.

Junko Fukada

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Affiliations :
  • School of Nursing & Health, Aichi Prefectural University, Nagoya, Aichi, Japan.

Rumi Seko

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Affiliations :
  • Faculty of Nursing, School of Health Sciences, Fujita Health University, Toyoake, Aichi, Japan.

Christopher W Larimer

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Affiliations :
  • University of Northern Iowa, christopher.larimer@uni.edu.
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Steven A Peterson

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  • Penn State Harrisburg.
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N Ruth Gaskins Little

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Affiliations :
  • Department of Public Health, Brody School of Medicine, East Carolina University, Greenville, North Carolina (Dr Little); and North Carolina Health Care Facilities Association, Raleigh, North Carolina (Ms Welsh and Dr Sholar).
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Polly Welsh

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Adam Sholar

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Rumana Huque

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Affiliations :
  • ARK Foundation, Dhaka, Bangladesh rumanah14@yahoo.com.
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Fatema Kashfi

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Affiliations :
  • ARK Foundation, Dhaka, Bangladesh.
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Ibrahim Khalil

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Affiliations :
  • University of Dhaka, Dhaka, Bangladesh.
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Hamidul Islam

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  • University of Dhaka, Dhaka, Bangladesh.
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Sources (10000 au total)

Diurnal variation of psychomotor, cognitive and physical performances in schoolchildren: sex comparison.

The present study investigated the effect of time of day (08h00 vs. 11h00 vs. 14h00 vs. 17h00) and sex (girls vs. boys) on physical (i.e., five jump test (5JT), push-ball test and 5 m shuttle run test... Thirty schoolchildren, equally divided in girls (n = 15; age: 9.60 ± 0.51 years) and boys (n = 15; age: 9.40 ± 0.51 years) performed the digit cancellation test, the trail making test, the 5JT, the 2 ... Results showed that RPE at the end of the test was significantly higher at 11h00 compared to 08h00 (p = 0.02) and 14h00 (p = 0.001) and average RPE was higher at 11h00 compared to 08h00 (p = 0.001). L... Mental flexibility, attention and jump performances were time of day dependent and push-ball test and 5mSRT performances did not change according to the time of day. Also, no clear sex effect was foun...

Higher hippocampal diffusivity values in welders are associated with greater R2* in the red nucleus and lower psychomotor performance.

Chronic excessive welding exposure may be related to higher metal accumulation and structural differences in different subcortical structures. We examined how welding affected brain structures and the... Study includes 42 welders and 31 controls without a welding history. Welding-related structural differences were assessed by volume and diffusion tensor imaging (DTI) metrics in basal ganglia, red nuc... Compared to controls, welders displayed higher hippocampal mean (MD), axial (AD), and radial diffusivity (RD) (p's < 0.036), but similar DTI or volume in other ROIs (p's > 0.117). Welders had higher b... Welding-related higher hippocampal diffusivity metrics may be associated with higher RN R2* and lower psychomotor speed performance. Future studies are warranted to test the role of Pb exposure in the...

Effects of alcohol intoxication on driving performance, confidence in driving ability, and psychomotor function: a randomized, double-blind, placebo-controlled study.

Alcohol-induced driving impairment can occur with any departure from a zero-blood alcohol concentration (BAC). Because intoxication is characterised by impaired judgement, drivers under the influence ... This study examined the effects of alcohol on driving performance, four-choice reaction time (FCRT), and self-rated confidence in driving ability. It specifically focused on alcohol doses equal to com... A randomized, double-blind, placebo-controlled design was utilised. Seventeen participants were tested in three conditions: placebo and two alcohol conditions aiming for BACs of 0.05% and 0.08%. Parti... The high and low alcohol dose conditions resulted in a mean BAC of 0.07%, and 0.04%, respectively (n = 17). The high BAC treatment significantly increased standard deviation of lateral position (SDLP)... The findings of this study show that driving performance and associated psychomotor functioning become significantly impaired below legally permissible driving limits in some jurisdictions. We identif...

Teaching Psychomotor Skills in Undergraduate Nursing Education: An Integrative Review.

Psychomotor skills, a cognitive and fine motor process, are an essential component to undergraduate nursing education. Currently, no national guidelines exist to guide nursing programs on the best way... An integrative review was conducted to determine teaching and practice strategies to support psychomotor skill competence.... Four significant categories were identified and included (1) simulation; (2) technology; (3) deliberate practice; and (4) theoretical and collaborative instruction. Overall, simulation and technology ... Additional research is needed to identify which teaching strategies best support nursing students' long-term knowledge acquisition and competency as they transition into professional practice....

Benefits of vagus nerve stimulation on psychomotor functions in patients with severe drug-resistant epilepsy.

Patients with severe drug-resistant epilepsy (DRE) experience psychomotor disorders. Our study aimed to assess the psychomotor outcomes after vagus nerve stimulation (VNS) in this population.... We prospectively evaluated psychomotor function in 17 adult patients with severe DRE who were referred for VNS. Psychomotor functions were examined, in the preoperative period and at 18 months post-su... At 18 months post-VNS surgery, the Piaget-head scores increased by 3 points (p = 0.008) compared to baseline. Performances were also improved for ROCF test both in copy (+2.4 points, p = 0.001) and re... Patients with severe DRE treated with VNS experienced improved performance in terms of global psychomotor functions. Perceptual organization, visuospatial memory, laterality awareness, sustained atten...

Effects of work-related electronic communication during non-working hours after work from home and office on fatigue, psychomotor vigilance performance and actigraphic sleep: observational study on information technology workers.

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