Titre : Son (physique)

Son (physique) : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Speech Perception

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment évaluer la perte auditive ?

Un audiogramme mesure la capacité auditive à différentes fréquences.
Perte auditive Audiométrie
#2

Quels tests pour les troubles auditifs ?

Des tests comme la tympanométrie et l'audiométrie sont utilisés.
Troubles auditifs Tympanométrie
#3

Quels signes indiquent une infection de l'oreille ?

Douleur, écoulement et perte auditive peuvent signaler une infection.
Infection de l'oreille Otite
#4

Comment détecter les acouphènes ?

Un examen auditif et des questionnaires évaluent la présence d'acouphènes.
Acouphènes Évaluation auditive
#5

Quels symptômes nécessitent un examen auditif ?

Des difficultés à entendre, des bourdonnements ou des douleurs doivent être examinées.
Symptômes auditifs Examen auditif

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes d'une perte auditive ?

Difficulté à comprendre la parole, besoin d'augmenter le volume, isolement social.
Perte auditive Symptômes
#2

Comment se manifestent les acouphènes ?

Ils se présentent comme des bourdonnements ou des sifflements dans l'oreille.
Acouphènes Symptômes auditifs
#3

Quels signes d'infection de l'oreille ?

Douleur, fièvre, écoulement et irritabilité chez les enfants.
Infection de l'oreille Otite
#4

Quels symptômes d'une exposition au bruit ?

Sensation de pression dans les oreilles, fatigue auditive, acouphènes temporaires.
Exposition au bruit Fatigue auditive
#5

Comment reconnaître une otite ?

Douleur intense, rougeur de l'oreille, parfois fièvre et irritabilité.
Otite Symptômes

Prévention 5

#1

Comment prévenir la perte auditive ?

Éviter les bruits forts, utiliser des protections auditives et faire des bilans réguliers.
Prévention Perte auditive
#2

Quelles mesures pour éviter les infections de l'oreille ?

Maintenir une bonne hygiène, éviter la fumée de tabac et vacciner les enfants.
Infection de l'oreille Prévention
#3

Comment réduire le risque d'acouphènes ?

Limiter l'exposition au bruit et gérer le stress peuvent aider à prévenir les acouphènes.
Acouphènes Prévention
#4

Quelles précautions en milieu bruyant ?

Porter des bouchons d'oreilles et réduire le temps d'exposition au bruit intense.
Milieu bruyant Protection auditive
#5

Comment éviter les traumatismes auditifs ?

Éviter les sons soudains et utiliser des équipements de protection lors d'activités bruyantes.
Traumatismes auditifs Prévention

Traitements 5

#1

Quels traitements pour la perte auditive ?

Les appareils auditifs, les implants cochléaires et la rééducation auditive sont utilisés.
Perte auditive Appareils auditifs
#2

Comment traiter les acouphènes ?

Des thérapies sonores, des conseils et des médicaments peuvent aider à gérer les acouphènes.
Acouphènes Thérapie sonore
#3

Quel traitement pour l'otite ?

Antibiotiques pour les infections bactériennes, analgésiques pour la douleur.
Otite Antibiotiques
#4

Comment gérer l'exposition au bruit ?

Utiliser des protections auditives et limiter le temps d'exposition au bruit fort.
Exposition au bruit Protection auditive
#5

Quels médicaments pour les troubles auditifs ?

Des corticostéroïdes peuvent être prescrits pour réduire l'inflammation de l'oreille.
Troubles auditifs Corticostéroïdes

Complications 5

#1

Quelles complications de la perte auditive ?

Isolement social, dépression et difficultés de communication peuvent survenir.
Perte auditive Complications
#2

Quels risques liés aux acouphènes ?

Les acouphènes peuvent entraîner de l'anxiété, des troubles du sommeil et de la concentration.
Acouphènes Complications
#3

Quelles complications d'une otite non traitée ?

Infections chroniques, perte auditive permanente et complications intracrâniennes possibles.
Otite Complications
#4

Quels effets du bruit sur la santé ?

Le bruit excessif peut causer des troubles auditifs, du stress et des maladies cardiovasculaires.
Bruit Santé
#5

Comment la perte auditive affecte-t-elle la qualité de vie ?

Elle peut réduire l'interaction sociale, affecter l'emploi et diminuer la qualité de vie globale.
Perte auditive Qualité de vie

Facteurs de risque 5

#1

Quels facteurs augmentent le risque de perte auditive ?

L'exposition au bruit, l'âge, les antécédents familiaux et certaines maladies augmentent le risque.
Perte auditive Facteurs de risque
#2

Quels sont les facteurs de risque d'acouphènes ?

L'exposition au bruit, le stress, l'âge et certaines conditions médicales peuvent contribuer.
Acouphènes Facteurs de risque
#3

Quelles conditions augmentent le risque d'otite ?

Les allergies, les infections respiratoires et l'exposition à la fumée de tabac sont des facteurs de risque.
Otite Facteurs de risque
#4

Comment le mode de vie influence-t-il l'audition ?

Un mode de vie sain, sans tabac et avec une alimentation équilibrée, peut protéger l'audition.
Mode de vie Santé auditive
#5

Quels médicaments peuvent affecter l'audition ?

Certains antibiotiques et médicaments anti-inflammatoires peuvent causer des effets secondaires auditifs.
Médicaments Effets secondaires
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 25/03/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Laurel J Trainor

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Psychology, Neuroscience and Behaviour, McMaster University, Hamilton, Ontario, Canada.
  • McMaster Institute for Music and the Mind, McMaster University, Hamilton, Ontario, Canada.
  • Rotman Research Institute, Baycrest Hospital, Toronto, Ontario, Canada.
Publications dans "Son (physique)" :

Akihiro Funamizu

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Cold Spring Harbor Laboratory, 1 Bungtown Rd, Cold Spring Harbor, NY 11724, USA.
  • Present address: Institute for Quantitative Biosciences, the University of Tokyo, 1-1-1 Yayoi, Bunkyo-ku, Tokyo, 1130032, Japan.
  • Present address: Department of Life Sciences, Graduate School of Arts and Sciences, the University of Tokyo, 3-8-1 Komaba, Meguro-ku, Tokyo, 1538902, Japan.
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Fred Marbach

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Affiliations :
  • Cold Spring Harbor Laboratory, 1 Bungtown Rd, Cold Spring Harbor, NY 11724, USA.
  • Present address: The Francis Crick Institute, 1 Midland Rd, NW1 4AT London, UK.
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Anthony M Zador

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Cold Spring Harbor Laboratory, 1 Bungtown Rd, Cold Spring Harbor, NY 11724, USA.
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Adib Mehrabi

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Affiliations :
  • Department of Linguistics, Queen Mary University of London, London, England.
  • School of Electronic Engineering and Computer Science, Queen Mary University of London, London, England.

Simon Dixon

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Affiliations :
  • Department of Linguistics, Queen Mary University of London, London, England.

Mark Sandler

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Linguistics, Queen Mary University of London, London, England.

Qian Janice Wang

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Food Quality Perception & Society Team, iSENSE Lab, Department of Food Science, Aarhus University, Aarhus, Denmark; Sino-Danish College (SDC), University of Chinese Academy of Sciences, Beijing, China.

Urszula Oszczapinska

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Psychology, Carnegie Mellon University, Pittsburgh, Pennsylvania 15213, USA.
  • Center for the Neural Basis of Cognition, Pittsburgh, Pennsylvania 15213, USAuoszczap@andrew.cmu.edu, hellerl@andrew.cmu.edu, seojunj@andrew.cmu.edu, banance@andrew.cmu.edu.
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Laurie M Heller

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Psychology, Carnegie Mellon University, Pittsburgh, Pennsylvania 15213, USA.
  • Center for the Neural Basis of Cognition, Pittsburgh, Pennsylvania 15213, USAuoszczap@andrew.cmu.edu, hellerl@andrew.cmu.edu, seojunj@andrew.cmu.edu, banance@andrew.cmu.edu.
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Seojun Jang

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Affiliations :
  • Department of Psychology, Carnegie Mellon University, Pittsburgh, Pennsylvania 15213, USA.
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Bridget Nance

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Affiliations :
  • Department of Psychology, Carnegie Mellon University, Pittsburgh, Pennsylvania 15213, USA.
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Melissa Jane Maguire

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Affiliations :
  • Consultant Neurologist & Honorary Clinical Associate Professor of Neurology, Department of Neurology, Leeds General Infirmary, Great George Street, Leeds LS1 3EX, UK. Electronic address: melissamaguire@nhs.net.
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N A Amirullah

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Affiliations :
  • International Islamic University Malaysia, Kulliyyah of Allied Health Sciences, Department of Audiology and Speech Language Pathology, Kuantan, Pahang, Malaysia.
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S Rahmat

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Affiliations :
  • International Islamic University Malaysia, Kulliyyah of Allied Health Sciences, Department of Audiology and Speech Language Pathology, Kuantan, Pahang, Malaysia. sarahrahmat@iium.edu.my.
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A A A Dzulkarnain

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Affiliations :
  • International Islamic University Malaysia, Kulliyyah of Allied Health Sciences, Department of Audiology and Speech Language Pathology, Kuantan, Pahang, Malaysia.
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N Maamor

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Affiliations :
  • Universiti Kebangsaan Malaysia, Faculty of Health Sciences, Centre for Rehabilitation and Special Needs Studies, Kuala Lumpur, Malaysia.
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M K A Jamaludin

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Affiliations :
  • Universiti Kebangsaan Malaysia, Faculty of Health Sciences, Centre for Rehabilitation and Special Needs Studies, Kuala Lumpur, Malaysia.
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M Z Che Azemin

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Affiliations :
  • International Islamic University Malaysia, Kulliyyah of Allied Health Sciences, Department of Optometry and Visual Sciences, Kuantan, Pahang, Malaysia.
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Nicholas A Somogyi

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Fish and Wildlife Science, Oregon State University, Corvallis, Oregon 97331, USA.
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Sources (10000 au total)

Differences in a Musician's Advantage for Speech-in-Speech Perception Based on Age and Task.

This study investigates the debate that musicians have an advantage in speech-in-noise perception from years of targeted auditory training. We also consider the effect of age on any such advantage, co... Participants (ranging in age from 18 to 66 years) included 29 musicians and 26 nonmusicians. They completed two tasks varying in attentional demands: (a) a selective attention task where listeners ide... Results show that increasing differences in... Overall, we find support for a hybrid... https://doi.org/10.23641/asha.21956777....

Lilliput: speech perception in speech-weighted noise and in quiet in young children.

The aim of this study was to develop an open-set word recognition task in speech-weighted noise and in quiet for young children and examine age effects for open versus closed response formats.... Dutch monosyllabic words were presented in quiet and in stationary speech-weighted noise to 4- and 5-year-old children as well as to young adults in an open-set response format. Additionally, performa... More than 200 children and 50 adults with normal hearing participated in the various validation phases.... Average fitted speech reception thresholds (50%) yielded an age effect between 4-year and 5-year olds (and adults), both in speech-weighted noise and in quiet. The closed-set format yielded lower (bet... The same materials reveal performance differences between 4 and 5 years of age (and adults), both in quiet and speech-weighted noise using an open-set response format. This relatively small yet signif...

Speech Perception Variability in Childhood Apraxia of Speech: Implications for Assessment and Intervention.

Beyond hallmark production deficits characterizing childhood apraxia of speech (CAS), largely attributed to disruption(s) in speech motor planning, children with CAS often present with co-occurring sp... This tutorial summarizes the current literature on speech perception and how it relates to speech production, language, and reading abilities for children with CAS. We include case illustrations that ... Although speech perception difficulties do not seem to be a core deficit of CAS, they are strongly linked to language difficulties, which are highly prevalent among children with CAS. Speech perceptio... Children with CAS who have co-occurring language difficulties likely also demonstrate speech perception deficits, which puts them at heightened risk for reading difficulties and struggles with academi...

Speech perception in the Specific Learning Disorder with and without Persistent Speech Sound Disorder.

Investigate if speech perception skills can differentiate school children with Specific Reading Disorders (SRD) with and without Persistent Speech Sound Disorders (PSSD).... 80 children, regularly enrolled in the 2nd (N=1), 3rd (N=28), 4th (N=29), 5th (N=15) and 6th (N=7) grades participated in the study. Control Group (CG) (N=48): no complaints, no speech alteration; and... Control and RGI showed higher correct answer scores than RGII. There was no difference between the correct answer distributions of the Control and RGI, and RGI and RGII in the test of DNPLS and the nu... The ability to discriminate non-words enabled the differentiated between school-aged children with SRD associated with PSSD and typical children, thus characterizing this group for presenting a number...

Sensory Gating to Speech and Nonspeech Stimulus and Its Relationship to Speech Perception in Noise.

Sensory gating is the cortical phenomenon that involves selective inhibition of responses to task-irrelevant stimuli. Perceiving speech in noise, a situation commonly encountered by humans, requires t... An observational research following a correlational design was conducted on 10 neurotypical individuals. Auditory sensory gating was assessed using a conditioning-testing paradigm for tone and speech ... Differences were observed in the gating index of the P2 peaks of speech and tone pairs. A significant relationship between SPiN and the auditory sensory gating of the P2 peak of the speech-evoked cort... The results of this preliminary investigation indicate an association between the sensory gating mechanism and neurotypical individuals' ability to perceive speech in noise....

Speech perception in patients submitted to cochlear reimplantation.

To analyze the performance of auditory speech perception (PF) after cochlear implant (CI) replacement surgery and associations with age, times of use of the first CI, deprivation, recovery and use of ... The retrospective study analyzed the medical records of 68 participants reimplanted from 1990 to 2016, and evaluated with PF performance tests, considering as a reference, the greater auditory capacit... Most were children with hearing loss due to idiopathic causes and meningitis. Abrupt stoppage of operation was the most common cause for device replacement. Most cases recovered and maintained or cont... Periodic programming and replacement of the device when indicated are fundamental for the maintenance of auditory functions. Being young and having longer use of implants represent advantages for the ...