Titre : Thiosulfates

Thiosulfates : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Clinical Competence

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer une intoxication aux thiosulfates ?

Le diagnostic repose sur l'historique médical et des tests sanguins pour mesurer les niveaux de thiosulfate.
Intoxication Thiosulfates
#2

Quels tests sont utilisés pour évaluer les thiosulfates ?

Des analyses de sang et d'urine peuvent être effectuées pour détecter les thiosulfates.
Tests de laboratoire Thiosulfates
#3

Quels symptômes indiquent une intoxication aux thiosulfates ?

Les symptômes incluent des nausées, des vomissements, et des troubles respiratoires.
Symptômes Intoxication
#4

Y a-t-il des marqueurs biologiques pour les thiosulfates ?

Oui, des niveaux élevés de thiosulfate dans le sang peuvent indiquer une intoxication.
Marqueurs biologiques Thiosulfates
#5

Comment différencier les thiosulfates d'autres composés ?

Des tests chimiques spécifiques peuvent identifier les thiosulfates parmi d'autres composés.
Composés chimiques Thiosulfates

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes courants d'une intoxication ?

Les symptômes incluent des maux de tête, des nausées, et des troubles neurologiques.
Symptômes Intoxication
#2

Les thiosulfates provoquent-ils des effets secondaires ?

Oui, des effets secondaires comme des démangeaisons ou des éruptions cutanées peuvent survenir.
Effets secondaires Thiosulfates
#3

Comment les thiosulfates affectent-ils le système respiratoire ?

Ils peuvent provoquer des difficultés respiratoires en cas d'intoxication sévère.
Système respiratoire Intoxication
#4

Y a-t-il des symptômes spécifiques chez les enfants ?

Les enfants peuvent présenter des symptômes plus graves, comme des convulsions.
Enfants Symptômes
#5

Les thiosulfates affectent-ils le système digestif ?

Oui, ils peuvent causer des nausées, des vomissements et des douleurs abdominales.
Système digestif Thiosulfates

Prévention 5

#1

Comment prévenir une intoxication aux thiosulfates ?

Évitez l'exposition à des sources connues de thiosulfates et suivez les consignes de sécurité.
Prévention Thiosulfates
#2

Y a-t-il des mesures de sécurité en milieu professionnel ?

Oui, des équipements de protection individuelle doivent être utilisés lors de la manipulation.
Sécurité au travail Thiosulfates
#3

Les thiosulfates peuvent-ils être évités dans certains aliments ?

Certains aliments peuvent contenir des thiosulfates; il est conseillé de les limiter si nécessaire.
Alimentation Thiosulfates
#4

Quelles sont les recommandations pour les travailleurs exposés ?

Des formations sur les risques et l'utilisation d'équipements de protection sont essentielles.
Travailleurs Prévention
#5

Les thiosulfates sont-ils réglementés ?

Oui, leur utilisation est souvent réglementée pour minimiser les risques d'intoxication.
Réglementation Thiosulfates

Traitements 5

#1

Quel est le traitement principal pour l'intoxication aux thiosulfates ?

Le traitement consiste en l'administration de thiosulfate de sodium par voie intraveineuse.
Traitement Thiosulfates
#2

Les thiosulfates sont-ils utilisés en médecine préventive ?

Oui, ils peuvent être utilisés pour prévenir les effets de certaines intoxications.
Médecine préventive Thiosulfates
#3

Y a-t-il des antidotes pour les thiosulfates ?

Le thiosulfate de sodium est souvent utilisé comme antidote pour les intoxications au cyanure.
Antidotes Thiosulfates
#4

Comment administrer les thiosulfates en cas d'urgence ?

Ils doivent être administrés par un professionnel de santé, généralement par voie intraveineuse.
Administration Thiosulfates
#5

Les thiosulfates sont-ils efficaces contre toutes les intoxications ?

Non, leur efficacité est spécifique à certaines intoxications, comme celle au cyanure.
Efficacité Intoxication

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir après une intoxication ?

Des complications neurologiques et respiratoires peuvent survenir si non traitées.
Complications Intoxication
#2

Les thiosulfates peuvent-ils causer des dommages permanents ?

Oui, une intoxication sévère peut entraîner des dommages neurologiques permanents.
Dommages Thiosulfates
#3

Y a-t-il des risques de rechute après traitement ?

Oui, des rechutes peuvent se produire si l'exposition aux thiosulfates se poursuit.
Rechute Intoxication
#4

Comment surveiller les complications post-intoxication ?

Un suivi médical régulier est nécessaire pour détecter d'éventuelles complications.
Suivi médical Complications
#5

Les complications sont-elles prévisibles ?

Certaines complications peuvent être prévisibles en fonction de la gravité de l'intoxication.
Prévisibilité Intoxication

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les facteurs de risque d'intoxication aux thiosulfates ?

Les travailleurs dans l'industrie chimique et ceux manipulant des produits contenant des thiosulfates sont à risque.
Facteurs de risque Thiosulfates
#2

Les enfants sont-ils plus à risque d'intoxication ?

Oui, les enfants peuvent être plus vulnérables en raison de leur taille et de leur métabolisme.
Enfants Facteurs de risque
#3

Y a-t-il des conditions médicales qui augmentent le risque ?

Certaines conditions, comme les maladies respiratoires, peuvent augmenter le risque d'intoxication.
Conditions médicales Thiosulfates
#4

Les personnes âgées sont-elles plus à risque ?

Oui, les personnes âgées peuvent avoir un métabolisme plus lent, augmentant le risque d'intoxication.
Personnes âgées Facteurs de risque
#5

Comment évaluer le risque d'exposition aux thiosulfates ?

Une évaluation des conditions de travail et des habitudes de vie peut aider à évaluer le risque.
Évaluation des risques Thiosulfates
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 12/04/2025

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Auteurs principaux

Harry van Goor

7 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • University Medical Center Groningen, Department of Pathology and Medical Biology the Netherlands. Electronic address: h.van.goor@umcg.nl.

Matthew R Groves

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Affiliations :
  • Univeristy of Groningen, Department of Pharmacy and Drug Design, the Netherlands.

Zayana M Al-Dahmani

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Affiliations :
  • Univeristy of Groningen, Department of Pharmacy and Drug Design, the Netherlands.

Jaap A Joles

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Affiliations :
  • University Medical Center Utrecht, Department of Nephrology and Hypertension, the Netherlands.

Amalia M Dolga

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • University of Groningen, Department of Pharmacy, Molecular Pharmacology, the Netherlands.

Martin Feelisch

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Affiliations :
  • Clinical and Experimental Sciences, Faculty of Medicine, University of Southampton, Southampton SO16 6YD, UK.
  • NIHR Southampton Biomedical Research Center, Southampton General Hospital, Southampton SO16 6YD, UK.

Jin Qian

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Affiliations :
  • School of Chemistry and Chemical Engineering, Northwestern Polytechnical University, Xi'an, China.

Guang-Hao Chen

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Affiliations :
  • Department of Civil and Environmental Engineering, Chinese National Engineering Research Center for Control & Treatment of Heavy Metal Pollution (Hong Kong Branch) and Water Technology Center, The Hong Kong University of Science and Technology, Hong Kong SAR, China.

Yang Luo

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Affiliations :
  • University of Groningen, Department of Molecular Pharmacology, Groningen Research Institute of Pharmacy, Faculty of Science and Engineering, Groningen, the Netherlands; University Medical Center Groningen, Department of Pathology and Medical Biology, Groningen, the Netherlands.

Boyi Cheng

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Affiliations :
  • School of Environmental Science and Engineering, Huazhong University of Science and Technology (HUST), Hubei Key Laboratory of Multi-media Pollution Cooperative Control in Yangtze Basin, Wuhan 430074, China.
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Da Zhang

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Affiliations :
  • School of Environmental Science and Engineering, Huazhong University of Science and Technology (HUST), Hubei Key Laboratory of Multi-media Pollution Cooperative Control in Yangtze Basin, Wuhan 430074, China.
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Qingshan Lin

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Affiliations :
  • College of Chemistry and Environmental Engineering, Chongqing University of Arts and Sciences, Chongqing Key Laboratory for Resource Utilization of Heavy Metal Wastewater, Yongchuan 402160, China.
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Wei Jiang

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Affiliations :
  • School of Environmental Science and Engineering, Huazhong University of Science and Technology (HUST), Hubei Key Laboratory of Multi-media Pollution Cooperative Control in Yangtze Basin, Wuhan 430074, China.
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Feixiang Zan

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Affiliations :
  • School of Environmental Science and Engineering, Huazhong University of Science and Technology (HUST), Hubei Key Laboratory of Multi-media Pollution Cooperative Control in Yangtze Basin, Wuhan 430074, China.
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Zongping Wang

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  • School of Environmental Science and Engineering, Huazhong University of Science and Technology (HUST), Hubei Key Laboratory of Multi-media Pollution Cooperative Control in Yangtze Basin, Wuhan 430074, China.
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Guanghao Chen

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Affiliations :
  • Department of Civil & Environmental Engineering and Hong Kong Branch of the Chinese National Engineering Research Center for Control & Treatment of Heavy Metal Pollution, The Hong Kong University of Science and Technology, Hong Kong, China.
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Gang Guo

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  • School of Environmental Science and Engineering, Huazhong University of Science and Technology (HUST), Hubei Key Laboratory of Multi-media Pollution Cooperative Control in Yangtze Basin, Wuhan 430074, China. Electronic address: ceguogang@hust.edu.cn.
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Yongzhen Xia

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Affiliations :
  • State Key Laboratory of Microbial Technology, Shandong University, 72 Binhai Road, Qingdao 266237, China.
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Huaiwei Liu

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  • State Key Laboratory of Microbial Technology, Shandong University, 72 Binhai Road, Qingdao 266237, China.
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Honglei Liu

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Affiliations :
  • State Key Laboratory of Microbial Technology, Shandong University, 72 Binhai Road, Qingdao 266237, China.
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Clinical competency committees (CCCs) assess residents' performance on their specialty specific milestones, however there is no 'one-size fits all' blueprint for accomplishing this. Thus, CCCs have ha... We purposefully sampled CCCs across multiple specialties and institutions. Data from three sources were triangulated: (1) online demographic survey, (2) ethnographic observations of CCC meetings and (... Sixteen observations were completed with 15 different CCCs at 9 institutions. Three main thematic categories that impact the operations of CCCs emerged: (1) Membership structure and members roles, (2)... While CCCs used some known effective practices, substantial variation in structure and processes was notable across CCCs. Future work should explore the impact of this variation on educational outcome...

Relationship between learning styles and clinical competency in nursing students.

The acquisition of clinical competence is considered the ultimate goal of nursing education programs. This study explored the relationship between learning styles and clinical competency in undergradu... A descriptive-correlational study was conducted in 2023 with 276 nursing students from the second to sixth semesters at Abhar School of Nursing, Zanjan University of Medical Sciences, Iran. Data were ... The predominant learning styles among nursing students were divergent (31.2%), and the least common was convergent (18.4%). The overall clinical competency score was 77.25 ± 12.65. Also, there was a s... The results of this study showed the association between learning styles and clinical competence in nursing students. It is recommended that educational programs identify talented students and provide...

Factors affecting the development of clinical nurses' competency: A systematic review.

To synthesize and analyze the literature on nursing clinical competence to assess the factors affecting nursing clinical competency.... Nursing competence affects not only patients but also nurses themselves. Competent nurses contribute to patient safety. Prioritizing clinical competency enables nurses to deliver high-quality care. Cl... This was a systematic review.... This study utilized an extensive literature search of online databases, including SCOPUS, Web of Science and PubMed. This review followed the guidelines provided by the Effective Practice and Organiza... This systematic review provided 20 valuable articles, with a total of 6273 participants across the 20 studies, including 18 cross-sectional studies and two descriptive-correlational studies, predomina... Understanding and addressing these factors are crucial for enhancing nurses' clinical competence and ultimately improving patient outcomes. Further research and interventions should be directed toward...

Medical school grades may predict future clinical competence.

In real-world medical education, there is a lack of reliable predictors of future clinical competencies. Hence, we aim to identify the factors associated with clinical competencies and construct a pre... We analyzed data from medical students who graduated from National Yang-Ming University with clerkship training and participated in the postgraduate year (PGY) interview at Taipei Veterans General Hos... Medical school grades were associated with the performance of national OSCEs (Pearson r = 0.34, p = 0.017), but the grades of the structured PGY interviews were marginally associated with the national... Our study suggests that interventions for students with unsatisfactory medical school grades are warranted to improve their clinical competencies....

Clinical competency of nurses trained in competency-based versus objective-based education in the Democratic Republic of the Congo: a qualitative study.

Designing competency-based education (CBE) programmes is a priority in global nursing education for better nursing care for the population. In the Democratic Republic of the Congo (DRC), object-based ... A qualitative descriptive approach with conventional content analysis was applied. Twenty interviews with clinical supervisors who oversaw both CBE- and OBE-trained nurses, 22 focus group discussions ... The supervisors recognised that the CBE-trained nurses had stronger competencies in professional communication, making decisions about health problems, and engaging in professional development, but we... The study results support the Ministry of Health's policy to expand CBE in pre-service education programmes but reveal that its slow implementation impedes full utilisation of the acquired competencie...