Titre : Vibrio cholerae

Vibrio cholerae : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

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Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer une infection par Vibrio cholerae ?

Le diagnostic se fait par culture de selles ou tests PCR pour détecter la bactérie.
Choléra Diagnostic microbiologique
#2

Quels tests sont utilisés pour confirmer le choléra ?

Les tests de culture des selles et les tests rapides de détection d'antigènes sont utilisés.
Tests de diagnostic Vibrio cholerae
#3

Quels symptômes indiquent une infection par Vibrio cholerae ?

Les symptômes incluent diarrhée aqueuse, vomissements et déshydratation rapide.
Symptômes Choléra
#4

Quelle est la période d'incubation du choléra ?

La période d'incubation est généralement de 1 à 5 jours après l'exposition.
Période d'incubation Choléra
#5

Comment différencier le choléra d'autres diarrhées ?

Le choléra se caractérise par une diarrhée aqueuse profuse et une déshydratation rapide.
Diarrhée Choléra

Symptômes 5

#1

Quels sont les principaux symptômes du choléra ?

Les principaux symptômes sont diarrhée aqueuse, vomissements, crampes abdominales.
Symptômes Choléra
#2

Comment se manifeste la déshydratation dans le choléra ?

La déshydratation se manifeste par soif intense, sécheresse de la peau et fatigue.
Déshydratation Choléra
#3

Le choléra peut-il être asymptomatique ?

Oui, certaines personnes peuvent être porteuses sans présenter de symptômes.
Choléra Portage asymptomatique
#4

Quels signes indiquent une déshydratation sévère ?

Les signes incluent confusion, tachycardie, hypotension et urines très rares.
Déshydratation Choléra
#5

Les symptômes du choléra apparaissent-ils rapidement ?

Oui, les symptômes peuvent apparaître rapidement, souvent dans les 24 heures.
Choléra Symptômes

Prévention 5

#1

Comment prévenir l'infection par Vibrio cholerae ?

La prévention passe par l'accès à l'eau potable, l'hygiène et la vaccination.
Prévention Choléra
#2

La vaccination contre le choléra est-elle efficace ?

Oui, les vaccins peuvent réduire le risque d'infection, surtout en zones à risque.
Vaccination Choléra
#3

Quelles mesures d'hygiène sont recommandées ?

Se laver les mains fréquemment et consommer des aliments bien cuits sont essentiels.
Hygiène Choléra
#4

Comment l'eau potable peut-elle prévenir le choléra ?

L'eau potable et propre empêche l'ingestion de Vibrio cholerae, réduisant le risque.
Eau potable Choléra
#5

Les voyages dans des zones à risque nécessitent-ils des précautions ?

Oui, il est conseillé de se faire vacciner et de suivre des mesures d'hygiène strictes.
Voyages Choléra

Traitements 5

#1

Quel est le traitement principal du choléra ?

Le traitement principal est la réhydratation orale ou intraveineuse selon la gravité.
Traitement du choléra Réhydratation
#2

Les antibiotiques sont-ils nécessaires pour le choléra ?

Les antibiotiques peuvent être utilisés pour réduire la durée de la diarrhée et la gravité.
Antibiotiques Choléra
#3

Comment prévenir la déshydratation dans le choléra ?

La réhydratation rapide avec des solutions de réhydratation orale est essentielle.
Réhydratation Choléra
#4

Quels médicaments sont utilisés pour traiter le choléra ?

Les antibiotiques comme la doxycycline ou l'azithromycine sont souvent prescrits.
Antibiotiques Choléra
#5

Le traitement du choléra est-il efficace ?

Oui, un traitement rapide et approprié est très efficace pour réduire la mortalité.
Efficacité du traitement Choléra

Complications 5

#1

Quelles sont les complications possibles du choléra ?

Les complications incluent déshydratation sévère, choc hypovolémique et insuffisance rénale.
Complications Choléra
#2

Le choléra peut-il entraîner la mort ?

Oui, sans traitement rapide, le choléra peut être mortel en raison de la déshydratation.
Mortalité Choléra
#3

Comment la déshydratation affecte-t-elle le corps ?

La déshydratation peut entraîner des déséquilibres électrolytiques et des défaillances organiques.
Déshydratation Choléra
#4

Quelles sont les conséquences à long terme du choléra ?

Les conséquences peuvent inclure des problèmes de santé persistants, comme des troubles digestifs.
Conséquences Choléra
#5

Le choléra peut-il causer des épidémies ?

Oui, le choléra peut provoquer des épidémies, surtout dans des conditions d'hygiène précaires.
Épidémies Choléra

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les facteurs de risque du choléra ?

Les facteurs incluent l'accès limité à l'eau potable, la malnutrition et l'absence d'hygiène.
Facteurs de risque Choléra
#2

Les enfants sont-ils plus à risque de choléra ?

Oui, les enfants et les personnes âgées sont plus vulnérables aux complications du choléra.
Enfants Choléra
#3

Comment la malnutrition influence-t-elle le choléra ?

La malnutrition affaiblit le système immunitaire, augmentant le risque d'infection par choléra.
Malnutrition Choléra
#4

Les personnes vivant dans des zones urbaines sont-elles à risque ?

Oui, les zones urbaines surpeuplées avec un accès limité à l'eau potable sont à risque.
Zones urbaines Choléra
#5

Les voyageurs peuvent-ils être exposés au choléra ?

Oui, les voyageurs dans des régions endommagées par le choléra doivent prendre des précautions.
Voyage Choléra
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 22/04/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Shanta Dutta

5 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • National Institute of Cholera and Enteric Diseases, NICED-JICA Building, 57 Dr. S.C. Banerjee Road, Beliaghata, Kolkata, 700 010, India.

Shelley M Payne

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Molecular Biosciences and LaMontagne Center for Infectious Diseases, The University of Texas at Austin, Austin, Texas, USA payne@utexas.edu.
Publications dans "Vibrio cholerae" :

Bibhuti Bhusan Pal

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Microbiology Division, ICMR-Regional Medical Research Centre, Chandrasekharpur, Bhubaneswar, 751023, Orissa, India. Electronic address: bbpal_rmrc@yahoo.co.in.

Smruti Ranjan Nayak

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Microbiology Division, ICMR-Regional Medical Research Centre, Chandrasekharpur, Bhubaneswar, 751023, Orissa, India. Electronic address: smruti2007rkl@gmail.com.

Bhabatosh Das

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Molecular Genetics Laboratory, Centre for Human Microbial Ecology, Translational Health Science and Technology Institute, NCR Biotech Science Cluster, Faridabad 121001, India; School of Life Sciences, Manipal Academy of Higher Education, Manipal 576104, Karnataka, India. Electronic address: bhabatosh@thsti.res.in.

Tahmeed Ahmed

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • International Centre for Diarrhoeal Disease Research, Bangladesh (icddr,b), Dhaka, Bangladesh.

Asish K Mukhopadhyay

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • National Institute of Cholera and Enteric Diseases, NICED-JICA Building, 57 Dr. S.C. Banerjee Road, Beliaghata, Kolkata, 700 010, India.

Rita R Colwell

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Maryland Pathogen Research Institute, University of Maryland, College Park, MD, 20742, USA.
  • Institute for Advanced Computer Studies, University of Maryland, University of Maryland, College Park, MD, 20742, USA.

Jason B Harris

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Division of Infectious Diseases, Massachusetts General Hospital, Boston, Massachusetts, USA.
  • Division of Global Health, Massachusetts General Hospital for Children, Boston, Massachusetts, USA.
  • Department of Pediatrics, Harvard Medical School, Boston, Massachusetts, USA.

Richelle C Charles

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Division of Infectious Diseases, Massachusetts General Hospital, Boston, Massachusetts, USA.
  • Department of Medicine, Harvard Medical School, Boston, Massachusetts, USA.

Mohammad Tarequl Islam

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Infectious diseases division, icddr,b (International Centre for Diarrhoeal Disease Research, Bangladesh), Dhaka, Bangladesh.

Marzia Sultana

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Infectious diseases division, icddr,b (International Centre for Diarrhoeal Disease Research, Bangladesh), Dhaka, Bangladesh.

Ashish Kumar Nayak

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Microbiology Division, ICMR-Regional Medical Research Centre, India.

Matthew K Waldor

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Division of Infectious Diseases, Brigham and Women's Hospital, Boston, MA, USA; Department of Microbiology, Harvard Medical School, Boston, MA, USA; Department of Immunology and Infectious Diseases, Harvard T.H. Chan School of Public Health, MA, USA; Howard Hughes Medical Institute, Bethesda, MD, USA. Electronic address: mwaldor@research.bwh.harvard.edu.

David A Sack

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of International Health, Johns Hopkins University Bloomberg School of Public Health, Baltimore, Maryland, United States of America.

Goutam Chowdhury

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • National Institute of Cholera and Enteric Diseases, NICED-JICA Building, 57 Dr. S.C. Banerjee Road, Beliaghata, Kolkata, 700 010, India.

Keinosuke Okamoto

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Graduate School of Medicine, Dentistry and Pharmaceutical Sciences of Okayama University, 1-1-1 Tsushima-naka, Kita-ku, Okayama, Okayama, 700-8530, Japan. Electronic address: k-oka@xd6.so-net.ne.jp.

Niyaz Ahmed

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • International Centre for Diarrhoeal Disease Research, Bangladesh (icddr,b), 68 Shaheed Tajuddin Ahmed Sarani, Mohakhali, Dhaka 1212, Bangladesh.

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Promoting Academic Success in Nursing Education Through Academic Coaching: A Scoping Review.

Academic support services can improve undergraduate and graduate nursing program outcomes such as program completion and passing the NCLEX. Academic success coaching complements traditional support st... A scoping literature review identified types of interventions that resulted in significant improvement in student academic and holistic success.... Four classes of interventions were identified as effective in supporting student success: (1) academic support; (2) social and emotional support; (3) clinical guidance; and (4) course and program desi... Academic coaches are educated to identify student needs, provide support, and refer students to resources to improve academic outcomes. Future research should evaluate the need for academic success co...

Actions speak louder than words: modifications of the applied academic books and their reflections on students' academic success, academic enjoyment, and academic resilience.

Innovation is the process of renewing and updating a domain, a product, or a service by introducing new methods, introducing new techniques, or generating effective concepts to produce new value. Cons...

Factors associated with infectious diseases fellowship academic success.

A multitude of factors are considered in an infectious disease (ID) training program's meticulous selection process of ID fellows but their correlation to pre and in-fellowship academic success as wel... In 2022, we retrospectively analyzed deidentified academic records from 39 graduates of the Mayo Clinic Rochester ID Fellowship Program (1 July 2013- 30 June 2022). Data abstracted included demographi... Younger fellows had higher USMLE step 1 scores, pre and in-fellowship scholarly productivity, and higher ITE performance. Female fellows had significantly higher USMLE step 3 scores. Prior research ex... Multiple aspects of a prospective fellow's application must be considered as part of a holistic review process for fellowship selection. USMLE step 2 CK and 3 scores may predict fellowship performance...

Leaders' Perspectives on Resources for Academic Success: Defining Clinical Effort, Academic Time, and Faculty Support.

For academic promotion, clinical faculty are expected to excel in clinical care, teaching, and scholarship. Ensuring adequate protected time and resources to engage in scholarly work in the face of co... Open-ended, semistructured, individual interviews were conducted with a purposive sample of clinical department and division heads. Interview data were examined to illuminate the range and commonaliti... Interviews were conducted with 17 academic leaders across 6 affiliate hospitals. There was considerable variability in clinical full-time effort definition. "Academic time," more accurately characteri... Marked variability exists in time allocations for clinical and academic work, as well as in resources for academic success. This supports the potential value of establishing standards for defining and...

Impact of perceived social support and psychological capital on university students' academic success: testing the role of academic adjustment as a moderator.

Academic adjustment is a significant predictor of the academic success of students. The aim of this study is to examine how academic adjustment plays an important role as a moderator in perceived soci... Three hundred seventy-three valid questionnaires were collected from different departments of different universities using convenience sampling method. Smart PLS 3.0 was used for data analysis.... The study results indicated that perceived social support and psychological capital have a significant direct impact on academic adjustment and academic success. The results of the study also demonstr... This research develops a predictive model for examining students' academic adjustment to university and the outcomes of success based on social capital theory and conservation of resources theory. The...

Academic motivation decreases across adolescence for youth with and without attention-deficit/hyperactivity disorder: Effects of motivation on academic success.

This longitudinal study examined growth trajectories of academic motivation in youth with and without attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) across the important developmental transition from... The study included a robust multi-method, multi-source assessment of academic outcomes, including homework performance ratings; reading and mathematics standardized test scores; and grade point averag... Adolescents with ADHD had worse academic motivation at all timepoints. Growth curve analyses indicated the academic motivation of adolescents without ADHD decreased at faster rates across the transiti... Intervention and school policy implications are discussed, including the importance of fostering autonomy and internal motivation, and consideration of whether current ADHD interventions primarily fos...

International medical students' perspectives on factors affecting their academic success in China: a qualitative study.

The number of international students who choose China as their destination for quality medical education is rising, particularly those from developing countries, but little is known about their adapta... Semi-structured interviews were conducted with international students (N = 40) from developing countries from September 2020 to January 2021. Participants were graduates or in their second, third, fou... The participants chose China to study medicine based on cost, teaching resources, quality of medical education, recommendation, and safety factors. They considered an increase in medical knowledge, cl... Factors affecting the academic success of international medical students at Chinese universities are multi-faceted. It is the collective responsibility of the host society, universities, teachers, adm...