Titre : ADN des protozoaires

ADN des protozoaires : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Cultural Competency

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer une infection par protozoaires ?

Le diagnostic se fait par des tests de laboratoire, comme l'examen microscopique des échantillons.
Protozoaires Diagnostic médical
#2

Quels tests ADN sont utilisés pour les protozoaires ?

Des tests PCR spécifiques peuvent détecter l'ADN des protozoaires dans les échantillons.
ADN Protozoaires
#3

Quels symptômes indiquent une infection protozoaire ?

Les symptômes incluent diarrhée, fièvre, douleurs abdominales et fatigue.
Infections à protozoaires Symptômes
#4

Les tests sanguins sont-ils utiles pour le diagnostic ?

Oui, certains protozoaires peuvent être détectés dans le sang par des tests sérologiques.
Tests sanguins Protozoaires
#5

Comment l'imagerie aide-t-elle au diagnostic ?

L'imagerie peut révéler des complications, comme des abcès, causés par des infections protozoaires.
Imagerie médicale Infections à protozoaires

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes courants des infections protozoaires ?

Les symptômes incluent diarrhée, vomissements, douleurs abdominales et fièvre.
Infections à protozoaires Symptômes
#2

Les infections protozoaires causent-elles des douleurs articulaires ?

Certaines infections peuvent provoquer des douleurs articulaires, mais ce n'est pas courant.
Douleurs articulaires Infections à protozoaires
#3

Peut-on avoir des symptômes respiratoires ?

Des infections protozoaires peuvent parfois entraîner des symptômes respiratoires, mais c'est rare.
Symptômes respiratoires Infections à protozoaires
#4

Les symptômes varient-ils selon le protozoaire ?

Oui, les symptômes dépendent du type de protozoaire et de l'organe affecté.
Protozoaires Symptômes
#5

Les infections protozoaires peuvent-elles être asymptomatiques ?

Oui, certaines infections protozoaires peuvent être asymptomatiques chez les individus infectés.
Infections à protozoaires Asymptomatique

Prévention 5

#1

Comment prévenir les infections protozoaires ?

La prévention inclut une bonne hygiène, l'eau potable traitée et la cuisson des aliments.
Prévention Infections à protozoaires
#2

Les vaccins existent-ils contre les protozoaires ?

Actuellement, il n'existe pas de vaccins efficaces contre la plupart des infections protozoaires.
Vaccins Protozoaires
#3

Le lavage des mains aide-t-il à prévenir les infections ?

Oui, le lavage des mains régulier est crucial pour prévenir la transmission des protozoaires.
Hygiène Prévention
#4

Faut-il éviter certains aliments ?

Oui, éviter les aliments crus ou mal cuits peut réduire le risque d'infection protozoaire.
Alimentation Infections à protozoaires
#5

Les voyages augmentent-ils le risque d'infection ?

Oui, voyager dans des régions à risque peut augmenter l'exposition aux protozoaires pathogènes.
Voyages Infections à protozoaires

Traitements 5

#1

Quels médicaments sont utilisés pour traiter les infections protozoaires ?

Des antiparasitaires comme le métronidazole et l'azithromycine sont couramment prescrits.
Antiparasitaires Infections à protozoaires
#2

Le traitement est-il le même pour tous les protozoaires ?

Non, le traitement varie selon le type de protozoaire et la gravité de l'infection.
Traitement Protozoaires
#3

Les antibiotiques sont-ils efficaces contre les protozoaires ?

Non, les antibiotiques ne sont pas efficaces contre les infections protozoaires, sauf en cas de co-infection.
Antibiotiques Infections à protozoaires
#4

Combien de temps dure le traitement ?

La durée du traitement dépend du protozoaire, généralement de quelques jours à plusieurs semaines.
Durée du traitement Infections à protozoaires
#5

Des traitements alternatifs existent-ils ?

Des traitements alternatifs comme les remèdes à base de plantes sont parfois utilisés, mais leur efficacité n'est pas prouvée.
Médecine alternative Infections à protozoaires

Complications 5

#1

Quelles sont les complications possibles des infections protozoaires ?

Les complications incluent la déshydratation, les abcès et les infections systémiques.
Complications Infections à protozoaires
#2

Les infections protozoaires peuvent-elles causer des maladies chroniques ?

Certaines infections peuvent entraîner des maladies chroniques, comme la dysenterie amibienne.
Maladies chroniques Infections à protozoaires
#3

Y a-t-il des risques pour les femmes enceintes ?

Oui, certaines infections protozoaires peuvent affecter la grossesse et le fœtus.
Grossesse Infections à protozoaires
#4

Les infections peuvent-elles affecter le système immunitaire ?

Oui, certaines infections protozoaires peuvent affaiblir le système immunitaire, augmentant le risque d'autres infections.
Système immunitaire Infections à protozoaires
#5

Les infections protozoaires peuvent-elles être mortelles ?

Dans de rares cas, certaines infections protozoaires peuvent être mortelles, surtout chez les immunodéprimés.
Mortalité Infections à protozoaires

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les principaux facteurs de risque d'infection ?

Les facteurs incluent un système immunitaire affaibli, le voyage dans des zones endommagées et une mauvaise hygiène.
Facteurs de risque Infections à protozoaires
#2

Les enfants sont-ils plus à risque ?

Oui, les enfants sont souvent plus vulnérables aux infections protozoaires en raison de leur système immunitaire immature.
Enfants Infections à protozoaires
#3

Les personnes âgées sont-elles à risque accru ?

Oui, les personnes âgées ont un risque accru en raison d'un système immunitaire affaibli.
Personnes âgées Infections à protozoaires
#4

La consommation d'eau non traitée augmente-t-elle le risque ?

Oui, boire de l'eau non traitée est un facteur de risque majeur pour les infections protozoaires.
Eau potable Infections à protozoaires
#5

Les voyageurs sont-ils plus exposés ?

Oui, les voyageurs vers des régions endommagées sont plus exposés aux protozoaires pathogènes.
Voyages Infections à protozoaires
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 19/04/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Jingtong Zheng

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pathogenobiology, College of Basic Medical Sciences, Jilin University, Changchun, China.
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Seppo Parkkila

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Faculty of Medicine and Health Technology, Tampere University, Tampere, Finland.
  • Fimlab Ltd, Tampere, Finland.
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Claudiu T Supuran

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Neurofarba Department, Sezione di Chimica Farmaceutica e Nutraceutica, Università degli Studi di Firenze, Firenze, Italy.
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Swati Lamba

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Biotechnology, Savitribai Phule Pune University, Ganeshkhind Road, Pune-411007, India.

Amit Roy

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Affiliations :
  • Department of Biotechnology, Savitribai Phule Pune University, Ganeshkhind Road, Pune-411007, India. Electronic address: amitathens@gmail.com.

Petras Prakas

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Nature Research Centre, Akademijos 2, 08412 Vilnius, Lithuania.
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Dalius Butkauskas

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Affiliations :
  • Nature Research Centre, Akademijos 2, 08412 Vilnius, Lithuania.
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Gustavo Espinoza-Vergara

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Affiliations :
  • Faculty of Science, The ithree Institute, University of Technology Sydney, Sydney, NSW, Australia.
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M Mozammel Hoque

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Affiliations :
  • Faculty of Science, The ithree Institute, University of Technology Sydney, Sydney, NSW, Australia.
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Diane McDougald

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Affiliations :
  • Faculty of Science, The ithree Institute, University of Technology Sydney, Sydney, NSW, Australia.
  • Faculty of Science, Singapore Centre for Environmental Life Sciences Engineering, Nanyang Technological University, Singapore, Singapore.
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Zemfira N Karamysheva

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Affiliations :
  • Department of Biological Sciences, Texas Tech University, Lubbock, TX 79409, USA.
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Xinlei Wang

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Affiliations :
  • Department of Clinical Laboratory, The Second Hospital of Jilin University, Jilin University, Changchun, China.
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Jie Chen

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Affiliations :
  • Institute of Theoretical Chemistry, Jilin University, Changchun, China.
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Samudrala Gourinath

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Affiliations :
  • School of Life Sciences, Jawaharlal Nehru University, New Delhi-110067, India,, sgourinath@mail.jnu.ac.in.
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Natalia Łanocha-Arendarczyk

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Affiliations :
  • Department of Biology and Medical Parasitology, Pomeranian Medical University in Szczecin, Powstańców Wielkopolskich 72, 70-111 Szczecin, Poland.
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Aleksandra Łanocha

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Affiliations :
  • Department of Haematology and Transplantology, Pomeranian Medical University in Szczecin, Unii Lubelskiej 1, 71-252 Szczecin, Poland.
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Danuta Kosik-Bogacka

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Affiliations :
  • Independent Laboratory of Pharmaceutical Botany, Pomeranian Medical University in Szczecin, Powstańców Wielkopolskich 72, 70-111 Szczecin, Poland.
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Tomoyoshi Nozaki

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Affiliations :
  • Department of Biomedical Chemistry, Graduate School of Medicine, The University of Tokyo , Tokyo, Japan.
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Andrea Angeli

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Affiliations :
  • Neurofarba Department, Sezione di Chimica Farmaceutica e Nutraceutica, Università degli Studi di Firenze, Firenze, Italy.
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Linda J Urbański

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Affiliations :
  • Faculty of Medicine and Health Technology, Tampere University, Tampere, Finland.
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Sources (10000 au total)

Implementation of a culturally competent

While living donor (LD) kidney transplantation is the optimal treatment for patients with kidney failure, LDs assume a higher risk of future kidney failure themselves. LDs of African ancestry have an ... Using a non-randomised, pre-post trial design in two transplant centres (Chicago, IL, and Washington, DC), we will evaluate the effectiveness of culturally competent... This study will create a model for... ClinicalTrials.gov Identifier: NCT04910867. Registered 8 May 2021, https://register.... gov/prs/app/action/SelectProtocol?sid=S000AWZ6&selectaction=Edit&uid=U0001PPF&ts=7&cx=-8jv7m2 ClinicalTrials.gov Identifier: NCT04999436. Registered 5 November 2021, https://register.... gov/prs/app/action/SelectProtocol?sid=S000AYWW&selectaction=Edit&uid=U0001PPF&ts=11&cx=9tny7v....

Perspectives towards cultural competence and receptivity to cultural competence training: a qualitative study on healthcare professionals.

Cultural competence training plays an effective role in improving cultural competence for healthcare professionals, but cultural competence training was found to be insufficient in Hong Kong.... This study aims to explore receptivity and readiness of Hong Kong healthcare professionals (nurses, occupational therapists (OTs), and physiotherapists (PTs)) towards cultural competence training.... Twenty-three semi-structured interviews were conducted with 7 educators/trainers from tertiary institutions, 2 representatives of professional groups, and 14 managerial and frontline workers. Data wer... Results show that nurses and PTs have lower levels of cultural competence than OTs owing to insufficient in-depth training and the nature of professional practice, and they expressed lower willingness...

'Creating a culturally competent pharmacy profession': A qualitative exploration of pharmacy staff perspectives of cultural competence and its training in community pharmacy settings.

Cultural competence is an important attribute underpinning interactions between healthcare professionals, such as pharmacists, and patients from ethnic minority communities. Health- and medicines-rela... Semistructured interviews were conducted in-person, over the telephone or via video call, between October and December 2022. Perspectives on cultural competence and training were discussed. Interviews... Fourteen participants working in community pharmacies were interviewed, including eight qualified pharmacists, one foundation trainee pharmacist, three pharmacy technicians/dispensers and two counter ... The results of this study offer new insights and suggestions on the delivery of cultural competence training to community pharmacy staff, students and trainees entering the profession. Collaborative c... The Patient and Public Involvement and Engagement group at Newcastle University had input in the study design and conceptualisation. Two patient champions inputted to ensure that the study was conduct...

Cultural competence training of dieticians: development and preliminary evaluation.

Training can improve healthcare providers' cultural competence and increase their awareness of bias and discrimination in medical decision-making. Cultural competences training is lacking in the educa... A training was developed based on Seeleman's cultural competence framework and previously held interviews with migrants, dieticians, and experts. The training consisted of a mixture of didactic and ex... The questionnaires showed that dieticians were positive about the training. They found it valuable and educational. Participants reported an increase in self-perceived cultural competence and attitude... The training was well appreciated and, although a small-scale pilot, this mixed-method study suggests an ability to change cultural competence. The combination of a self-assessment instrument and cons...

Cultural competence of undergraduate student nurses: a multicenter study.

to evaluate the level of cultural competence of an undergraduate nursing students' population from four European higher education institutions.... a total of 168 nursing students from four different countries were included in our study. The study methodology involved a cross-sectional assessment of cultural competence among undergraduate nursing... our results indicated that students demonstrated a high level of intercultural sensitivity but a moderate level of cultural competence and cultural awareness. Variations existed among students from di... nurse educators should consider the students' cultural competence before designing related study programmes. Training programmes related to cultural competence should include elements which have been ...

Diagnostic radiography students' perspectives on cultural competence and safety.

Cultural competency and safety are essential components to consider in the provision of person-centred equitable healthcare. Therefore, student radiographers' learning should include the necessary kno... A qualitative phenomenological design with a hermeneutic phenomenological approach was followed to explore student perspectives. Student radiographers (second and third-year undergraduate and first an... Thematic analysis identified two themes. Theme one centred around the cultural competence and safety learnt by student radiographers at university and the second theme cultural competence and safety l... This study demonstrated the importance of cultural competence and safe practice in examining patients of different cultures. It highlights the importance of creating awareness among students of their ... Cultural competence and safety are integral to person-centred care. Including these concepts in radiography education is therefore vital to ensure optimal patient outcomes....

"To be culturally competent is to be willing to learn about the differences and to acknowledge them"- a qualitative study on Polish medical students' attitudes towards cross-cultural competence development.

Changes in Polish demographic data with a growing number of culturally and linguistically diverse patients stipulate new directions in medical education to prepare future physicians to work effectivel... Therefore, in this study, we conducted and thematically analysed fifteen semi-structured interviews with medical students to broaden our understanding of medical students' perception of cross-cultural... The conducted thematic analysis allowed for the development of four themes, which showed that Polish medical students perceived skills and knowledge necessary to facilitate culturally congruent care a... Our analysis indicated that Polish medical students seem to hold positive attitudes towards cultural competence development and view it as an important component of physician professionalism....