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Technologie, industrie et agriculture
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Matériaux biomédicaux et dentaires
Matériaux dentaires
Alliage dentaire
Alliages métal céramique
Alliages métal céramique : Questions médicales fréquentes
Termes MeSH sélectionnés :
Diagnostic
5
Alliages métal-céramique
Radiographie
Examen clinique
Tests de traction
Tests de flexion
Matériaux dentaires
Défaillance des matériaux
Prothèses dentaires
Fissures
Biocompatibilité
Tests in vitro
Réactions tissulaires
Microscopie électronique
Spectrométrie
Analyse des matériaux
Symptômes
5
Douleur
Inflammation
Prothèses dentaires
Réaction allergique
Dermatite
Allergies
Usure des matériaux
Fissures
Prothèses dentaires
Infection
Prothèses dentaires
Rougeur
Défaillance d'adhésion
Prothèses dentaires
Espaces
Prévention
5
Prévention
Matériaux dentaires
Suivi médical
Hygiène bucco-dentaire
Brossage
Visites dentaires
Dentiste
Prothèses dentaires
Qualification
Matériaux allergènes
Réactions indésirables
Allergies
Qualité des matériaux
Certifications
Tests de qualité
Traitements
5
Remplacement prothétique
Réparation
Prothèses dentaires
Antibiotiques
Drainage
Infection
Réparation
Résines composites
Collage
Antihistaminiques
Réaction allergique
Allergies
Hygiène bucco-dentaire
Suivi médical
Prothèses dentaires
Complications
5
Complications
Infections
Réactions allergiques
Défaillance d'adhésion
Remplacement
Réparation
Infection
Hygiène bucco-dentaire
Prothèses dentaires
Effets secondaires
Douleur
Allergies
Prévention
Suivi médical
Hygiène bucco-dentaire
Facteurs de risque
5
Facteurs de risque
Tabagisme
Hygiène bucco-dentaire
Allergies
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Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale
Validation scientifique effectuée le 29/04/2025
Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales
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Predoctoral student, School of Manufacturing Science and Engineering, Sichuan University, Chengdu, PR China.
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Professor, School of Manufacturing Science and Engineering, Sichuan University, Chengdu, PR China. Electronic address: lining@scu.edu.cn.
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Associate Professor, School of Manufacturing Science and Engineering, Sichuan University, Chengdu, PR China.
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University of Heidelberg, Dental School, Department of Prosthodontics, Im Neuenheimer Feld 400, Heidelberg 69120, Germany.
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Department of Prosthodontics and Dental Research Institute, Seoul National University Dental Hospital, School of Dentistry, Seoul National University, 101 Daehak-ro, Jongno-gu, Seoul 03080, Korea.
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Department of Prosthodontics and Dental Research Institute, Seoul National University Dental Hospital, School of Dentistry, Seoul National University, 101 Daehak-ro, Jongno-gu, Seoul 03080, Korea.
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Department of Prosthodontics and Dental Research Institute, Seoul National University Dental Hospital, School of Dentistry, Seoul National University, 101 Daehak-ro, Jongno-gu, Seoul 03080, Korea.
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Institute of Materials Science and Engineering, Faculty of Mechanical Engineering, Lodz University of Technology, B. Stefanowskiego 1/15, 90-537 Lodz, Poland.
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Institute of Materials Science and Engineering, Faculty of Mechanical Engineering, Lodz University of Technology, B. Stefanowskiego 1/15, 90-537 Lodz, Poland.
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Institute of Materials Science and Engineering, Faculty of Mechanical Engineering, Lodz University of Technology, B. Stefanowskiego 1/15, 90-537 Lodz, Poland.
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Dental School of Athens, National and Kapodistrian University of Athens, Athens, Greece.
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Division of Dental Technology, Department of Biomedical Sciences, University of West Attica, Athens, Greece, Phone: +30 2106848640, e-mail: agal@uniwa.gr agal@teiath.gr.
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Graduate student, School of Mechanical Engineering, Sichuan University, Chengdu, PR China.
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Department of Prosthetic Dentistry, University Hospital Heidelberg, University of Heidelberg, Im Neuenheimer Feld 400, 69120, Heidelberg, Germany. wolfgang.boemicke@med.uni-heidelberg.de.
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I. HORBACHEVSKY TERNOPIL NATIONAL MEDICAL UNIVERSITY, TERNOPIL, UKRAINE.
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POLTAVA STATE MEDICAL UNIVERSITY, POLTAVA, UKRAINE.
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I. HORBACHEVSKY TERNOPIL NATIONAL MEDICAL UNIVERSITY, TERNOPIL, UKRAINE.
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POLTAVA STATE MEDICAL UNIVERSITY, POLTAVA, UKRAINE.
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I. HORBACHEVSKY TERNOPIL NATIONAL MEDICAL UNIVERSITY, TERNOPIL, UKRAINE.
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POLTAVA STATE MEDICAL UNIVERSITY, POLTAVA, UKRAINE.
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We applied the holistic framework by Haji et al. to characterize the effect of our EDI curriculum. We conducted 4 focus groups from November 2019 to September 2020 with trained facilitators using a st...
26 pediatric senior residents participated either in person (n = 13) or online (n = 13). Themes emerged from domains of knowledge, attitudes and behavioral change. These included having: (1) increased...
A longitudinal EDI curriculum has the potential to influence individual trainees, their work, and perceptions of the broader institutions in which they operate. Residents recognized and valued the cur...
To introduce virtual simulation as a strategy of nursing education and provide valid educational content, the best curriculum model of virtual simulation needs to be developed....
Curriculum development process and pilot evaluation was used. The curriculum content and structure was developed by analyzing literature including previous studies and major nursing classification sys...
The curriculum developed for virtual simulation in nursing education contained three domains of content areas: (1) enhancing clinical decision-making, (2) experiencing low-exposed situations, and (3) ...
Considering that nursing education is encountering new demands and challenges from students and the changing society, the newly suggested curriculum for virtual nursing simulation can help nurse educa...
Internationalisation is a broad term that has been used to encompass a range of activities including international student recruitment, student mobility and exchange, international teaching and resear...
Onconephrology focuses on management of kidney disease in cancer, which manifests itself in a variety of clinical syndromes, including acute kidney injury, chronic kidney disease, hypertension, protei...
Microsurgery is one of the most challenging areas of surgery with a steep learning curve. To address this educational need, microsurgery curricula have been developed and validated, with the majority ...
A training curriculum was delivered over 5 days between 2017 and 2020 focusing on (1) microscopic field manipulation, (2) knot tying, nondominant hand usage, (3) 3-D models/anastomosis, and (4) tissue...
In total, 155 participants undertook the curriculum, totaling 5,425 hours of training. More than 75% of students reported the course as excellent, with the remaining voting for "good." All participant...
Robust evaluation of curriculum can be applied to microsurgery training demonstrating its efficacy in reducing surgical errors with an improvement in overall technical skills that can extend to impact...
A dental technologist is one of the most essential allied dental health professionals and the dental technology curriculum should be comprehensively reviewed on a regular basis. This study aims to com...
A descriptive analysis was carried out using Laurie Brady's four-stage strategy. First, available curriculum materials were collected from four different institutions' electronic webpage: AIMST (Malay...
The core BDT curriculum content is concurred upon by all four universities, with an emphasis on basic sciences, laboratory materials, practical sessions and research projects. However, the credit weig...
The present study identified several areas for Malaysian BDT curriculum development and improvement. The proposed framework can be a guide for Malaysian dental schools in designing a comprehensive den...
Generalization (or transfer) is the ability to repurpose knowledge in novel settings. It is often asserted that generalization is an important ingredient of human intelligence, but its extent, nature,...