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Qualité, accès, évaluation des soins de santé
Qualité des soins de santé
Mécanismes d'évaluation des soins de santé
Évaluation des résultats et des processus en soins de santé
Évaluation de résultat (soins)
Résultat thérapeutique
Résultat thérapeutique : Questions médicales fréquentes
Termes MeSH sélectionnés :
Diagnostic
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Résultat thérapeutique
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Symptômes
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Symptômes
Résultat thérapeutique
Symptômes
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Résultat thérapeutique
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Symptômes
Réponse au traitement
Symptômes
Prévention
5
Prévention
Échec thérapeutique
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Vaccination
Prévention des complications
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Résultat thérapeutique
Prévention des complications
Suivi médical
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5
Traitements
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Résultat thérapeutique
Adhésion au traitement
Résultat thérapeutique
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Efficacité des traitements
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Complications
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Évaluation des complications
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Résultat thérapeutique
Complications
Prévention des complications
Suivi médical
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Résultat thérapeutique
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Facteurs de risque
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Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale
Validation scientifique effectuée le 04/04/2025
Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales
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Publications dans "Résultat thérapeutique" :
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Affiliations :
Clinic Department of Orthopedic Surgery, Rochester, Minnesota, USA.
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Affiliations :
Clinic Department of Orthopedic Surgery, Rochester, Minnesota, USA.
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Affiliations :
Department of Surgery, Erasmus MC Cancer Institute, Rotterdam, the Netherlands; Department of Surgery, University Medical Center Groningen, Groningen, the Netherlands. Electronic address: p.olthof@erasmusmc.nl.
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2 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Department of Surgery, Erasmus MC Cancer Institute, Rotterdam, the Netherlands.
Publications dans "Résultat thérapeutique" :
2 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Department of Surgery, Erasmus MC Cancer Institute, Rotterdam, the Netherlands.
Publications dans "Résultat thérapeutique" :
2 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Department of Research, Netherlands Comprehensive Cancer Organization (IKNL), Utrecht, the Netherlands.
Publications dans "Résultat thérapeutique" :
2 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Department of Gastroenterology and Hepatology, Leiden University Medical Center, Leiden, the Netherlands.
Publications dans "Résultat thérapeutique" :
2 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Department of Gastroenterology, Erasmus Medical Center, Rotterdam, the Netherlands.
Publications dans "Résultat thérapeutique" :
2 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Department of Surgery, Amsterdam University Medical Centers, Amsterdam, the Netherlands.
Publications dans "Résultat thérapeutique" :
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Affiliations :
Institute of Pathology, University Hospital RWTH Aachen, Aachen, Germany; Visceral and Transplant Surgery, University Hospital RWTH Aachen, Aachen, Germany; NUTRIM School of Nutrition and Translational Research in Metabolism, Maastricht University, Maastricht, the Netherlands.
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Department of Medical Oncology, Amsterdam UMC, Location University of Amsterdam, Amsterdam, the Netherlands.
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Department of Gastroenterology, Radboud University Medical Center, Nijmegen, the Netherlands.
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Department of Internal Medicine, Division of Medical Oncology, GROW-School for Oncology and Developmental Biology, Maastricht University Medical Center, Maastricht, the Netherlands.
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Department of Pathology, Amsterdam University Medical Centers, University of Amsterdam, Amsterdam, the Netherlands.
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Department of Surgery, Erasmus MC Cancer Institute, Rotterdam, the Netherlands.
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Affiliations :
Infectious Diseases Service, Lausanne University Hospital, University of Lausanne, Rue du Bugnon 46, 1011 Lausanne, Switzerland.
Service of Hospital Preventive Medicine, Lausanne University Hospital, University of Lausanne, Mont Paisible 18, 1011 Lausanne, Switzerland.
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Infectious Diseases Service, Lausanne University Hospital, University of Lausanne, Rue du Bugnon 46, 1011 Lausanne, Switzerland.
Service of Hospital Preventive Medicine, Lausanne University Hospital, University of Lausanne, Mont Paisible 18, 1011 Lausanne, Switzerland.
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Division of Infectious Diseases and Hospital Epidemiology, University Hospital Zurich, Rämistrasse 100, 8091 Zurich, Switzerland.
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Division of Infectious Diseases and Hospital Epidemiology, University Hospital Zurich, Rämistrasse 100, 8091 Zurich, Switzerland.
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The development of competencies in dentistry is a complicated process that calls for the development of not just cognitive and psychomotor abilities but also behaviors and attitudes that change as tec...
Retrospective assessment data for 81 students were used in this analysis. Data included the amounts of clinical requirements completed for operative dentistry, endodontics, periodontics, and fixed pro...
Fixed prosthodontics and posterior endodontics were the least common procedures completed by dental students. Statistically significant weak correlations were found between the amounts of clinical req...
The null hypothesis was rejected since a positive correlation was found between the absolute clinical requirements completed and grades in tests of competence. However, only a weak to moderate degree ...
The extent, purpose, and model of performance assessment should be guided by our understanding of clinical competence. We have come a long way from believing that competence is generic, fixed, and tra...
Clinical advancement programs (CAPs) benefit direct care nursing staff, patients, and healthcare institutions. As standards in nursing practice and workforce evolve, changes in CAPs are necessary. In ...
Clinical competency committees (CCCs) assess residents' performance on their specialty specific milestones, however there is no 'one-size fits all' blueprint for accomplishing this. Thus, CCCs have ha...
We purposefully sampled CCCs across multiple specialties and institutions. Data from three sources were triangulated: (1) online demographic survey, (2) ethnographic observations of CCC meetings and (...
Sixteen observations were completed with 15 different CCCs at 9 institutions. Three main thematic categories that impact the operations of CCCs emerged: (1) Membership structure and members roles, (2)...
While CCCs used some known effective practices, substantial variation in structure and processes was notable across CCCs. Future work should explore the impact of this variation on educational outcome...
The acquisition of clinical competence is considered the ultimate goal of nursing education programs. This study explored the relationship between learning styles and clinical competency in undergradu...
A descriptive-correlational study was conducted in 2023 with 276 nursing students from the second to sixth semesters at Abhar School of Nursing, Zanjan University of Medical Sciences, Iran. Data were ...
The predominant learning styles among nursing students were divergent (31.2%), and the least common was convergent (18.4%). The overall clinical competency score was 77.25 ± 12.65. Also, there was a s...
The results of this study showed the association between learning styles and clinical competence in nursing students. It is recommended that educational programs identify talented students and provide...
To synthesize and analyze the literature on nursing clinical competence to assess the factors affecting nursing clinical competency....
Nursing competence affects not only patients but also nurses themselves. Competent nurses contribute to patient safety. Prioritizing clinical competency enables nurses to deliver high-quality care. Cl...
This was a systematic review....
This study utilized an extensive literature search of online databases, including SCOPUS, Web of Science and PubMed. This review followed the guidelines provided by the Effective Practice and Organiza...
This systematic review provided 20 valuable articles, with a total of 6273 participants across the 20 studies, including 18 cross-sectional studies and two descriptive-correlational studies, predomina...
Understanding and addressing these factors are crucial for enhancing nurses' clinical competence and ultimately improving patient outcomes. Further research and interventions should be directed toward...
The clinical standards of dentists are never re-assessed and the dental regulator, unlike the General Medical Council, has not introduced revalidation; therefore, the clinical standards of a dentist a...
Much of the research on nursing informatics competence has been conducted in a Western context. Thus, this study aimed to develop the Korean Nursing Informatics Competence Assessment Scale for clinica...
In real-world medical education, there is a lack of reliable predictors of future clinical competencies. Hence, we aim to identify the factors associated with clinical competencies and construct a pre...
We analyzed data from medical students who graduated from National Yang-Ming University with clerkship training and participated in the postgraduate year (PGY) interview at Taipei Veterans General Hos...
Medical school grades were associated with the performance of national OSCEs (Pearson r = 0.34, p = 0.017), but the grades of the structured PGY interviews were marginally associated with the national...
Our study suggests that interventions for students with unsatisfactory medical school grades are warranted to improve their clinical competencies....
Designing competency-based education (CBE) programmes is a priority in global nursing education for better nursing care for the population. In the Democratic Republic of the Congo (DRC), object-based ...
A qualitative descriptive approach with conventional content analysis was applied. Twenty interviews with clinical supervisors who oversaw both CBE- and OBE-trained nurses, 22 focus group discussions ...
The supervisors recognised that the CBE-trained nurses had stronger competencies in professional communication, making decisions about health problems, and engaging in professional development, but we...
The study results support the Ministry of Health's policy to expand CBE in pre-service education programmes but reveal that its slow implementation impedes full utilisation of the acquired competencie...