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États, signes et symptômes pathologiques
Processus pathologiques
Caractéristiques de la maladie
Maladie chronique
Troubles post-infectieux
Arthrite réactionnelle
Arthrite réactionnelle : Questions médicales fréquentes
Termes MeSH sélectionnés :
Diagnostic
5
Arthrite
Diagnostic
Infection
Tests de laboratoire
Radiographie
Arthrocentèse
Symptômes
Conjonctivite
Douleur articulaire
Infection
Arthrite
Pathologie
Marqueurs inflammatoires
Protéine C-réactive
Inflammation
Symptômes
5
Symptômes
Douleur articulaire
Raideur
Fièvre
Inflammation
Arthrite
Variabilité
Symptômes
Arthrite
Symptômes extra-articulaires
Lésions cutanées
Problèmes oculaires
Rémission
Symptômes
Traitement
Prévention
5
Prévention
Infections
Arthrite
Vaccination
Prévention
Infections
Hygiène
Comportements à risque
Prévention
Traitements préventifs
Arthrite
Prévention
Éducation des patients
Prévention
Infection
Traitements
5
Traitement
Anti-inflammatoires
Corticostéroïdes
Antibiotiques
Infection
Arthrite
Physiothérapie
Mobilité
Douleur
Traitements biologiques
Arthrite
AINS
Durée du traitement
Arthrite
Suivi médical
Complications
5
Complications
Arthrite chronique
Problèmes oculaires
Problèmes cardiaques
Arthrite
Complications
Fréquence
Complications
Arthrite
Gestion
Suivi médical
Complications
Qualité de vie
Complications
Arthrite
Facteurs de risque
5
Facteurs de risque
Infections
Antécédents familiaux
Âge
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Arthrite
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Arthrite
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Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale
Validation scientifique effectuée le 03/04/2025
Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales
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Affiliations :
Clinic of Rheumatology and Immunology, Hannover Medical School, Hannover, Germany.
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Department of Biochemistry, Microbiology, and Immunology, Wayne State University School of Medicine, Detroit, Michigan, USA.
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Affiliations :
Department of Clinical Immunology and Rheumatology, Kalinga Institute of Medical Sciences, KIIT University, Bhubaneswar, Odisha, India. prasanta.padhan@gmail.com.
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Affiliations :
Department of Clinical Immunology and Rheumatology, Kalinga Institute of Medical Sciences (KIMS), KIIT University, Bhubaneswar, 751024, India. sakir005@gmail.com.
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Affiliations :
Specialità Mediche, Azienda Ospedaliero Universitaria di Sassari, Sassari, Italy.
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Affiliations :
Department of Medicine, Schulich School of Medicine & Dentistry, Western University, London, Canada. janet.pope@sjhc.london.on.ca.
Division of Rheumatology, Department of Medicine, St. Joseph's Health Care, 268 Grosvenor St, London, ON, N6A 4V2, Canada. janet.pope@sjhc.london.on.ca.
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Affiliations :
Department of Clinical Immunology and Rheumatology, Kalinga Institute of Medical Sciences, KIIT University, Bhubaneswar, Odisha, India.
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Affiliations :
Servicio de Reumatología, Hospital Universitario Virgen de las Nieves, Granada, España.
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Servicio de Reumatología, Hospital Universitario Virgen de las Nieves, Granada, España.
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Servicio de Reumatología, Hospital Universitario Virgen de las Nieves, Granada, España.
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Servicio de Reumatología, Hospital Universitario Virgen de las Nieves, Granada, España.
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Servicio de Medicina Interna, Hospital Universitario Virgen de las Nieves, Granada, España.
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Affiliations :
Medizinische Hochschule Hannover, Carl-Neuberg Str. 1, 30625, Hannover, Deutschland. zeidler.henning@mh-hannover.de.
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Affiliations :
Rheumatology, Department of Internal Medicine and Medical Speciality, Sapienza University of Rome, Italy.
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Affiliations :
Department of Orthopaedic, Trauma, and Reconstructive Surgery, RWTH University Hospital, Pauwelsstraße 30, 52074, Aachen, Germany. migliorini.md@gmail.com.
Department of Orthopaedic and Trauma Surgery, Eifelklinik St. Brigida, 52152, Simmerath, Germany. migliorini.md@gmail.com.
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Affiliations :
Department of Medicine, Surgery and Dentistry, University of Salerno, 84081, Baronissi, Italy.
School of Pharmacy and Bioengineering, Faculty of Medicine, Keele University, ST4 7QB, Stoke On Trent, England.
Barts and the London School of Medicine and Dentistry, Centre for Sports and Exercise Medicine, Queen Mary University of London, Mile End Hospital, E1 4DG, London, England.
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Affiliations :
Department of Rheumatology Military Hospital Tunis Tunisia.
Tunis El Manar University Tunis Tunisia.
Department of Dermatology Charles Nicolle Hospital Tunis Tunisia.
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Department of Rheumatology Military Hospital Tunis Tunisia.
Tunis El Manar University Tunis Tunisia.
Department of Dermatology Charles Nicolle Hospital Tunis Tunisia.
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Department of Rheumatology Military Hospital Tunis Tunisia.
Tunis El Manar University Tunis Tunisia.
Department of Dermatology Charles Nicolle Hospital Tunis Tunisia.
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Department of Rheumatology Military Hospital Tunis Tunisia.
Tunis El Manar University Tunis Tunisia.
Department of Dermatology Charles Nicolle Hospital Tunis Tunisia.
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Further research in the UK and globally related to SLC models in different courses and across varying stages is required. Exploration of the SLC as a viable form of clinical placement experience is al...
Learning at home during the COVID-19 confinement might affect students' relationships with their peers, teachers, and schools and increase the possibility of smartphone addiction. We hypothesized that...
Undermatching is a phenomenon in which students attend institutions that are less selective than the ones they could enroll given their academic credentials. Recent research suggests that undermatchin...
As there is a rapid increase in the consumption of food outside the home, it is essential that future foodservice managers are well prepared for their critical role in menu creation and nutrition care...
Effective social support from teachers, peers, and guardians is a key to promoting students' study wellbeing at school. However, little longitudinal research has examined the implications of distincti...
The purpose of this study is to use feedback from student evaluations of teaching (SETs) to define and describe themes associated with perceived teaching effectiveness....
We retrospectively analyzed SETs for instructors in required didactic courses from one academic year using qualitative content analysis. The analysis included student responses to the following questi...
Five themes were developed from 4683 coded segments and are described with example quotations. These themes included clarity of instruction and learning activities, alignment of learning and assessmen...
These themes and supportive quotes offer a deeper understanding of the student perspective on similar ideas that are present throughout the teaching and learning literature and represent broad aspects...
This article extends the semiparametric mixed model for longitudinal censored data with Gaussian errors by considering the Student's...
For many allied health disciplines, pre-professional clinical education takes place in student-led, on-campus clinic environments. In these environments, pre-professional students undertake patient ca...
To explore the perceptions of osteopathy clinical educators about the role of the student-led clinic at Victoria University (VU) in preparing pre-professional students for professional practice....
A qualitative collective case study methodology was utilised to explore clinical educator perceptions. Individual interviews were conducted with clinical educators employed in the university osteopath...
Nine clinical educators out of 31 employed at the university clinic (29%) agreed to participate. Qualitative analysis generated three themes: perceptions of the student-led clinic (SLC) as a learning ...
Clinical educators perceived that the student-led osteopathy clinical learning environment develops pre-professional learners to meet some, but not all, of the capabilities for professional practice a...
Recently, despite the steady decline in the tuberculosis (TB) epidemic globally, school TB outbreaks have been frequently reported in China. This study aimed to quantify the transmissibility of Mycoba...
We constructed a dataset of reported TB cases from four regions (Jilin Province, Xiamen City, Chuxiong Prefecture, and Wuhan City) in China from 2005 to 2019. We classified the population and the repo...
During the study period, data on 456,423 TB cases were collected from four regions: students accounted for 6.1% of cases. The goodness-of-fit analysis showed that Model A had a better fitting effect (...
The transmissibility of MTB remains high in the non-student population of the areas studied, which is still dominant in the spread of TB. TB transmissibility from the non-student-to-student-population...