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Environnement et santé publique
Santé publique
Facteurs épidémiologiques
Antécédents gynécologiques et obstétricaux
Antécédents gynécologiques et obstétricaux : Questions médicales fréquentes
Termes MeSH sélectionnés :
Specific Learning Disorder
Diagnostic
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Antécédents médicaux
Gynécologie
Échographie
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Complications de la grossesse
Obstétrique
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Douleur pelvienne
Antécédents médicaux
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Douleur abdominale
Complications de la grossesse
Contractions utérines
Infection gynécologique
Pertes vaginales
Troubles menstruels
Déséquilibre hormonal
Grossesse extra-utérine
Saignement vaginal
Prévention
5
Prévention des infections
Hygiène personnelle
Préconception
Santé reproductive
Soins prénatals
Complications de la grossesse
Frottis cervical
Mammographie
Troubles menstruels
Santé mentale
Traitements
5
Contraceptifs hormonaux
Médicaments anti-inflammatoires
Antibiotiques
Infection gynécologique
Complications de la grossesse
Intervention chirurgicale
Douleur pelvienne
Thérapie physique
Fibromes utérins
Embolisation
Complications
5
Complications de la grossesse
Dépression post-partum
Fausses couches
Complications de la grossesse
Infection pelvienne
Fertilité
Grossesse tardive
Hypertension
Facteurs de risque
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Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale
Validation scientifique effectuée le 18/04/2025
Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales
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Affiliations :
Department of Epidemiology (EWH, LAB), Tulane School of Public Health and Tropical Medicine, New Orleans, LA. Electronic address: harville@tulane.edu.
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Affiliations :
International Agency for Research on Cancer, World Health Organization, Lyon, France.
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Affiliations :
Epidemiology Branch, National Institute of Environmental Health Sciences, Research Triangle Park, Durham, NC, USA.
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Affiliations :
Department of Anthropology, Faculty of Natural Sciences, Comenius University, Bratislava, Slovakia.
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Department of Anthropology, Faculty of Natural Sciences, Comenius University, Bratislava, Slovakia.
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Department of Anthropology, Faculty of Natural Sciences, Comenius University, Bratislava, Slovakia.
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Affiliations :
Department of History and Philosophy of Science, University of Cambridge, Free School Lane, Cambridge CB2 3RH, UK. Electronic address: ndh12@cam.ac.uk.
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NORMENT, Institute of Clinical Medicine, University of Oslo, Oslo, Norway.
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LREN, Department of Clinical Neurosciences, Centre for Research in Neurosciences, Lausanne University Hospital (CHUV) and University of Lausanne, Lausanne, Switzerland.
Department of Psychology, University of Oslo, Oslo, Norway.
Department of Psychiatry, University of Oxford, Oxford, United Kingdom.
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NORMENT, Institute of Clinical Medicine, University of Oslo, Oslo, Norway.
School of Mental Health and Neuroscience, Faculty of Health, Medicine and Life Sciences, Maastricht University, Maastricht, Netherlands.
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NORMENT, Institute of Clinical Medicine, University of Oslo, Oslo, Norway.
Department of Psychiatric Research, Diakonhjemmet Hospital, Oslo, Norway.
Department of Clinical Neuroscience, Centre for Psychiatry Research, Stockholm Health Care Services, Karolinska Institute, Stockholm County Council, Stockholm, Sweden.
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Department of Psychology, University of Oslo, Oslo, Norway.
NORMENT, Division of Mental Health and Addiction, Oslo University Hospital, Institute of Clinical Medicine, University of Oslo, Oslo, Norway.
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Affiliations :
Department of Psychiatric Research, Diakonhjemmet Hospital, Oslo, Norway.
NORMENT, Division of Mental Health and Addiction, Oslo University Hospital, Institute of Clinical Medicine, University of Oslo, Oslo, Norway.
Department of Psychology, PROMENTA Research Center, University of Oslo, Oslo, Norway.
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Affiliations :
NORMENT, Institute of Clinical Medicine, University of Oslo, Oslo, Norway.
Department of Psychiatric Research, Diakonhjemmet Hospital, Oslo, Norway.
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Affiliations :
Department of UH Psychiatry, School of Medicine, Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio.
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Affiliations :
Department of Cancer Epidemiology and Genetics, National Cancer Institute, Bethesda, Maryland.
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Affiliations :
Department of Anthropology, Dartmouth College, Hanover, NH.
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Affiliations :
University Hospitals, Cleveland, Ohio.
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1 publication dans cette catégorie
Affiliations :
Oxford University Clinical Research Unit, Patan Hospital, Kathmandu Nepal.
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Although Anorexia Nervosa (AN) patients show dysfunctional behaviour in information processing, visual and verbal memory performance, and different cognitive fields, regardless of their BMI, the liter...
Our retrospective study investigates the prevalence of Specific Learning Disorder (SLD) among patients with ED. We considered 262 patients being treated at the Emilia Romagna Feeding and Eating Disord...
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Sleep disturbances may be a significant source of distress for children with neurodevelopmental disorders, and consequently also for their families. Crucially, sleep disturbances might be influenced b...
Investigate if speech perception skills can differentiate school children with Specific Reading Disorders (SRD) with and without Persistent Speech Sound Disorders (PSSD)....
80 children, regularly enrolled in the 2nd (N=1), 3rd (N=28), 4th (N=29), 5th (N=15) and 6th (N=7) grades participated in the study. Control Group (CG) (N=48): no complaints, no speech alteration; and...
Control and RGI showed higher correct answer scores than RGII. There was no difference between the correct answer distributions of the Control and RGI, and RGI and RGII in the test of DNPLS and the nu...
The ability to discriminate non-words enabled the differentiated between school-aged children with SRD associated with PSSD and typical children, thus characterizing this group for presenting a number...
To assess the suprathreshold auditory processing and speech recognition abilities in noise in children with specific learning disorder (SLD)....
A group of twenty-five children diagnosed with SLD and a control group of twenty-five neuro-typical children were included in the study. All the participants were between 6-11 years old. To evaluate s...
Significant differences were found between children diagnosed with SLD and neuro-typical children in terms of suprathreshold auditory processing tasks and speech recognition in noise. Additionally, no...
Suprathreshold auditory processing and speech recognition abilities in noise were found to be affected in children with SLD. A holistic evaluation including a multidisciplinary approach that includes ...
Specific Learning Disorder (SLD) is a common developmental and neurobiological disorder of childhood characterized by impairment of functionality in one or more areas such as reading, writing, mathema...
The study was conducted with 44 outpatients aged 8-14 years who were diagnosed with SLD according to DSM-5 in the outpatient clinic and a control group of 44 age, gender and education level-matched he...
Serum MMP-9 levels were significantly lower in children in the SLD group than in the control group, while TIMP-1 was higher. No difference was determined between the groups in respect of the SIRT1 lev...
MMP-9 appear to contribute to hippocampal-dependent memory and learning by modulating long-term synaptic plasticity. The findings of this study also reinforce the idea that deregulation of the MMP-9/T...
This study aims to examine auditory processing, P300 values and functional impairment levels among children with Attention Deficit and Hyperactivity Disorder (ADHD), Specific Learning Disorder (SLD), ...
Research on disabilities has generally used a deficit-oriented approach. However, the recent appreciation of the personal strengths and positive traits of the disabled has raised awareness of them as ...
Children with a specific learning disability (SLD) have deficits in everyday occupations along with executive function in addition to academic issues....
The present study is aimed at investigating the effectiveness of Occupational Performance Coaching (OPC) and the Four...
This study was a single-case experimental design (multiple baselines) in which six children with SLD were randomly assigned to three groups. In the baseline phase, three groups of children underwent r...
More than 50% PND of the SCWT and WCST in the visual analysis graph's information along with significant changes in COPM scores and large effect size of BRIEF subscales (Cohen's...
The results of the study support the effectiveness of OPC and 4QM interventions on children with SLD. However, research with more participants and experimental methods can provide further evidence....
Research on areas such as social cognition, autistic traits, and minor physical anomalies in comorbid Specific Learning Disorder (SLD) and attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) is limited. I...
Executive Functions (EFs) are high-order cognitive processes relevant to learning and adaptation and frequently impaired in children with specific learning disorders (SLDs). This study aimed to invest...