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Environnement et santé publique
Santé publique
Facteurs épidémiologiques
Antécédents gynécologiques et obstétricaux
Antécédents gynécologiques et obstétricaux : Questions médicales fréquentes
Termes MeSH sélectionnés :
Diagnostic
5
Antécédents médicaux
Gynécologie
Échographie
Tests sanguins
Complications de la grossesse
Obstétrique
Saignement vaginal
Douleur pelvienne
Antécédents médicaux
Évaluation des risques
Symptômes
5
Saignement vaginal
Douleur abdominale
Complications de la grossesse
Contractions utérines
Infection gynécologique
Pertes vaginales
Troubles menstruels
Déséquilibre hormonal
Grossesse extra-utérine
Saignement vaginal
Prévention
5
Prévention des infections
Hygiène personnelle
Préconception
Santé reproductive
Soins prénatals
Complications de la grossesse
Frottis cervical
Mammographie
Troubles menstruels
Santé mentale
Traitements
5
Contraceptifs hormonaux
Médicaments anti-inflammatoires
Antibiotiques
Infection gynécologique
Complications de la grossesse
Intervention chirurgicale
Douleur pelvienne
Thérapie physique
Fibromes utérins
Embolisation
Complications
5
Complications de la grossesse
Dépression post-partum
Fausses couches
Complications de la grossesse
Infection pelvienne
Fertilité
Grossesse tardive
Hypertension
Facteurs de risque
5
Facteurs de risque
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Tabagisme
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Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale
Validation scientifique effectuée le 18/04/2025
Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales
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Affiliations :
Department of Epidemiology (EWH, LAB), Tulane School of Public Health and Tropical Medicine, New Orleans, LA. Electronic address: harville@tulane.edu.
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International Agency for Research on Cancer, World Health Organization, Lyon, France.
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Epidemiology Branch, National Institute of Environmental Health Sciences, Research Triangle Park, Durham, NC, USA.
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Department of Anthropology, Faculty of Natural Sciences, Comenius University, Bratislava, Slovakia.
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Department of Anthropology, Faculty of Natural Sciences, Comenius University, Bratislava, Slovakia.
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Department of Anthropology, Faculty of Natural Sciences, Comenius University, Bratislava, Slovakia.
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Department of History and Philosophy of Science, University of Cambridge, Free School Lane, Cambridge CB2 3RH, UK. Electronic address: ndh12@cam.ac.uk.
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NORMENT, Institute of Clinical Medicine, University of Oslo, Oslo, Norway.
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LREN, Department of Clinical Neurosciences, Centre for Research in Neurosciences, Lausanne University Hospital (CHUV) and University of Lausanne, Lausanne, Switzerland.
Department of Psychology, University of Oslo, Oslo, Norway.
Department of Psychiatry, University of Oxford, Oxford, United Kingdom.
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NORMENT, Institute of Clinical Medicine, University of Oslo, Oslo, Norway.
School of Mental Health and Neuroscience, Faculty of Health, Medicine and Life Sciences, Maastricht University, Maastricht, Netherlands.
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NORMENT, Institute of Clinical Medicine, University of Oslo, Oslo, Norway.
Department of Psychiatric Research, Diakonhjemmet Hospital, Oslo, Norway.
Department of Clinical Neuroscience, Centre for Psychiatry Research, Stockholm Health Care Services, Karolinska Institute, Stockholm County Council, Stockholm, Sweden.
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Department of Psychology, University of Oslo, Oslo, Norway.
NORMENT, Division of Mental Health and Addiction, Oslo University Hospital, Institute of Clinical Medicine, University of Oslo, Oslo, Norway.
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Department of Psychiatric Research, Diakonhjemmet Hospital, Oslo, Norway.
NORMENT, Division of Mental Health and Addiction, Oslo University Hospital, Institute of Clinical Medicine, University of Oslo, Oslo, Norway.
Department of Psychology, PROMENTA Research Center, University of Oslo, Oslo, Norway.
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NORMENT, Institute of Clinical Medicine, University of Oslo, Oslo, Norway.
Department of Psychiatric Research, Diakonhjemmet Hospital, Oslo, Norway.
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Affiliations :
Department of UH Psychiatry, School of Medicine, Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio.
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Affiliations :
Department of Cancer Epidemiology and Genetics, National Cancer Institute, Bethesda, Maryland.
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Department of Anthropology, Dartmouth College, Hanover, NH.
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University Hospitals, Cleveland, Ohio.
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Oxford University Clinical Research Unit, Patan Hospital, Kathmandu Nepal.
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Written communication has become an increasingly important part of everyday life in social, educational and professional spheres. The substantial increase in writing via the internet and mobile techno...
This qualitative study aimed to explore the experiences of people with aphasia of living with language-related writing difficulties and the impact of these on their lives....
Eight people with post-stroke aphasia and writing difficulties took part in semi-structured interviews. The interviews were analysed using inductive reflexive thematic analysis....
Two themes were found in the data. The first theme was a gradual and effortful improvement to writing: Participants described how writing had improved since their stroke due to strategies and support,...
The findings demonstrate the emerging importance of writing skills for people with aphasia with respect to communication, well-being, participation and inclusion in society, and carrying out social ro...
What is already known on the subject People with aphasia have difficulties with writing that can affect their ability to communicate. A small body of qualitative research has provided insights into in...
A practicing physician and oft-published columnist, the author reflects on her journey as a writer. For doctors who like or wish to write, reflections are offered about using writing as a public platf...
Dissemination of practice-based research findings is critical to advancing evidence and improving practice. While frontline clinicians are well-positioned to identify gaps in practice-based evidence, ...
Our study examined whether a manuscript writing workshop effectively increased nursing and health discipline clinicians' self-perceived confidence in manuscript writing....
Participants recruited from an ongoing manuscript writing workshop completed an assessment tool at the beginning and end of each session. Thirty-one assessment tools were completed....
Participants reported higher levels of confidence following participation in the manuscript writing sessions. They also noted high levels of satisfaction with the session....
A manuscript writing workshop providing a supportive environment, mentorship, protected time, and quiet space is an effective way for leadership to increase confidence in manuscript writing amongst nu...
Errol Clive Friedberg, who died at the end of March 2023, was the first Editor-in-Chief of the journal DNA Repair. He was an influential DNA repair scientist, a synthesizer of ideas, and an accomplish...
The popularity of portraits of clinicians during the COVID-19 pandemic suggested the importance of visual representation of what mass illness demands of us all-and particularly those on the front line...
To evaluate the efficacy of expressive writing (EW) versus positive writing (PW) in different populations focusing on mood, health and writing content and to provide a basis for nurses to carry out th...
Systematic review and meta-analysis....
This study was conducted according to the Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analyses guidelines. Twelve electronic databases and references from articles were searched. All ran...
Twenty-four RCTs and a total of 1558 participants were analysed. The results showed that for the general population, PW was more positive on mood than EW and could offer more changes in cognitive mech...
It does not apply to your work because this study is an analysis of published studies and does not involve patients or the public....
Comprehensive knowledge of quantitative and qualitative research systematizes scholarly research and enhances the quality of research output. Scientific researchers must be familiar with them and skil...