Arénavirus de l'Ancien Monde : Questions médicales fréquentes
Nom anglais: Arenaviruses, Old World
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Termes MeSH sélectionnés :
Curriculum
Questions fréquentes et termes MeSH associés
Diagnostic
5
#1
Comment diagnostiquer une infection par arénavirus ?
Le diagnostic repose sur des tests sérologiques et PCR pour détecter le virus.
DiagnosticArénavirusInfections virales
#2
Quels tests sont utilisés pour les arénavirus ?
Les tests sérologiques, PCR et culture virale sont couramment utilisés.
Tests de laboratoireArénavirusMéthodes de diagnostic
#3
Les symptômes aident-ils au diagnostic ?
Oui, les symptômes cliniques orientent le diagnostic, mais ne suffisent pas.
SymptômesDiagnosticArénavirus
#4
Quand faire un test pour arénavirus ?
Un test doit être effectué si des symptômes de fièvre hémorragique apparaissent.
Fièvre hémorragiqueArénavirusDiagnostic
#5
Les tests sont-ils fiables pour tous les arénavirus ?
La fiabilité peut varier selon le type d'arénavirus et le test utilisé.
Fiabilité des testsArénavirusDiagnostic
Symptômes
5
#1
Quels sont les symptômes courants des arénavirus ?
Les symptômes incluent fièvre, fatigue, douleurs musculaires et hémorragies.
SymptômesArénavirusFièvre
#2
Les symptômes varient selon le virus ?
Oui, les symptômes peuvent varier selon le type d'arénavirus infectant.
Variabilité des symptômesArénavirusInfections virales
#3
Y a-t-il des symptômes spécifiques aux arénavirus ?
Des symptômes comme des saignements et des éruptions cutanées peuvent être spécifiques.
SaignementsArénavirusSymptômes
#4
Les symptômes apparaissent-ils rapidement ?
Les symptômes peuvent apparaître rapidement, généralement dans les 1 à 2 semaines.
Temps d'incubationArénavirusSymptômes
#5
Les symptômes peuvent-ils être graves ?
Oui, certains cas peuvent évoluer vers des formes graves, nécessitant une attention médicale.
GravitéArénavirusSymptômes
Prévention
5
#1
Comment prévenir les infections par arénavirus ?
Éviter le contact avec les rongeurs et leurs excréments est essentiel pour la prévention.
PréventionArénavirusRongeurs
#2
Les vaccins existent-ils pour les arénavirus ?
Actuellement, il n'existe pas de vaccins approuvés pour les arénavirus de l'Ancien Monde.
VaccinsArénavirusPrévention
#3
Quelles mesures d'hygiène sont recommandées ?
Maintenir une bonne hygiène, comme le nettoyage régulier, aide à prévenir les infections.
HygiènePréventionArénavirus
#4
Les voyages dans certaines zones sont-ils risqués ?
Oui, voyager dans des zones endémiques augmente le risque d'infection par arénavirus.
VoyagesRisqueArénavirus
#5
Les rongeurs doivent-ils être contrôlés ?
Oui, le contrôle des populations de rongeurs est crucial pour réduire le risque d'infection.
Contrôle des rongeursPréventionArénavirus
Traitements
5
#1
Quel est le traitement des infections par arénavirus ?
Il n'existe pas de traitement antiviral spécifique ; le soutien symptomatique est essentiel.
TraitementArénavirusSoins de soutien
#2
Les antibiotiques sont-ils efficaces contre les arénavirus ?
Non, les antibiotiques ne sont pas efficaces contre les infections virales comme celles-ci.
AntibiotiquesArénavirusInfections virales
#3
Comment gérer les symptômes graves ?
Les symptômes graves nécessitent une hospitalisation et des soins intensifs.
Soins intensifsArénavirusSymptômes
#4
Y a-t-il des antiviraux pour les arénavirus ?
Actuellement, il n'existe pas d'antiviraux spécifiquement approuvés pour les arénavirus.
AntivirauxArénavirusTraitement
#5
Le traitement préventif est-il possible ?
Il n'existe pas de traitement préventif, mais la vaccination est en cours d'étude.
PréventionArénavirusVaccination
Complications
5
#1
Quelles complications peuvent survenir ?
Les complications incluent des hémorragies, des défaillances organiques et des infections secondaires.
ComplicationsArénavirusDéfaillance organique
#2
Les complications sont-elles fréquentes ?
Les complications graves sont rares mais peuvent survenir dans des cas sévères.
FréquenceComplicationsArénavirus
#3
Comment gérer les complications ?
La gestion des complications nécessite des soins médicaux intensifs et un suivi rigoureux.
GestionComplicationsArénavirus
#4
Les complications peuvent-elles être mortelles ?
Oui, certaines complications peuvent être mortelles, surtout sans traitement approprié.
MortalitéComplicationsArénavirus
#5
Y a-t-il des séquelles après l'infection ?
Des séquelles peuvent survenir, notamment des problèmes neurologiques ou respiratoires.
SéquellesArénavirusComplications
Facteurs de risque
5
#1
Qui est à risque d'infection par arénavirus ?
Les personnes en contact avec des rongeurs ou vivant dans des zones endémiques sont à risque.
Facteurs de risqueArénavirusRongeurs
#2
Les travailleurs de la santé sont-ils plus exposés ?
Oui, les travailleurs de la santé peuvent être exposés lors de soins à des patients infectés.
Travailleurs de la santéExpositionArénavirus
#3
Les voyageurs sont-ils à risque ?
Oui, les voyageurs dans des régions endémiques courent un risque accru d'infection.
VoyageFacteurs de risqueArénavirus
#4
Les personnes immunodéprimées sont-elles plus vulnérables ?
Oui, les personnes immunodéprimées peuvent avoir un risque accru de complications graves.
ImmunodépressionFacteurs de risqueArénavirus
#5
Les enfants sont-ils plus à risque ?
Les enfants peuvent être à risque, mais les adultes sont généralement plus touchés par les complications.
EnfantsFacteurs de risqueArénavirus
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Department of Pathology, Galveston National Laboratory and Institute for Human Infections and Immunity, University of Texas Medical Branch, Galveston, Texas, USA.
Publications dans "Arénavirus de l'Ancien Monde" :
Unité de Biologie des Infections Virales Emergentes, Institut Pasteur, Lyon, France.
CIRI, Centre International de Recherche en Infectiologie, Université de Lyon, Institut National de la Santé et de la Recherche Médicale U1111, Université Claude Bernard Lyon 1, Centre National de la Recherche Scientifique, Unité Mixte de Recherche 5308, École Normale Supérieure de Lyon, Lyon, France.
Publications dans "Arénavirus de l'Ancien Monde" :
Unité de Biologie des Infections Virales Emergentes, Institut Pasteur, Lyon, France. sylvain.baize@pasteur.fr.
CIRI, Centre International de Recherche en Infectiologie, Université de Lyon, Institut National de la Santé et de la Recherche Médicale U1111, Université Claude Bernard Lyon 1, Centre National de la Recherche Scientifique, Unité Mixte de Recherche 5308, École Normale Supérieure de Lyon, Lyon, France. sylvain.baize@pasteur.fr.
Publications dans "Arénavirus de l'Ancien Monde" :
Department of Pathology, Galveston National Laboratory and Institute for Human Infections and Immunity, University of Texas Medical Branch, Galveston, Texas, USA.
Publications dans "Arénavirus de l'Ancien Monde" :
Department of Pathology, Galveston National Laboratory and Institute for Human Infections and Immunity, University of Texas Medical Branch, Galveston, Texas, USA chhuang@utmb.edu.
Publications dans "Arénavirus de l'Ancien Monde" :
Division of International Research Promotion, International Institute for Zoonosis Control, Hokkaido University, North 20 West 10, Kita-ku, Sapporo 001-0020, Japan.
Publications dans "Arénavirus de l'Ancien Monde" :
Division of International Research Promotion, International Institute for Zoonosis Control, Hokkaido University, North 20 West 10, Kita-ku, Sapporo 001-0020, Japan.
Division of Global Epidemiology, International Institute for Zoonosis Control, Hokkaido University, North 20 West 10, Kita-ku, Sapporo 001-0020, Japan.
Publications dans "Arénavirus de l'Ancien Monde" :
Laboratory of Parasitology, Department of Disease Control, Faculty of Veterinary Medicine, Hokkaido University, North 18 West 9, Kita-ku, Sapporo 060-0818, Japan.
Publications dans "Arénavirus de l'Ancien Monde" :
Department of Diseases Control, School of Veterinary Medicine, The University of Zambia, P.O. Box 32379, Lusaka 10101, Zambia.
Division of Global Epidemiology, International Institute for Zoonosis Control, Hokkaido University, North 20 West 10, Kita-ku, Sapporo 001-0020, Japan.
One Health Research Center, Hokkaido University, North 20 West 10, Kita-ku, Sapporo 001-0020, Japan.
International Collaboration Unit, International Institute for Zoonosis Control, Hokkaido University, North 20 West 10, Kita-ku, Sapporo 001-0020, Japan.
Publications dans "Arénavirus de l'Ancien Monde" :
The purpose of this study was to determine whether a difference exists in the 3 subconstructs of burnout between 2 cohorts of physician assistant (PA) students in different curricula, and the impact o...
Using a mixed-methods study design, 86 students completed the Maslach Burnout Inventory-General Survey for Students (MBI-GSS) 8 months postmatriculation. Focus group interviews expanded on the quantit...
No significant statistical difference was found in the emotional exhaustion ( p = 0.35), cynicism ( p = 0.29), or professional efficacy ( p = 0.23) scores between the 2 cohorts of PA students. Student...
Despite curricular modifications to address student burnout in the Colorado Curriculum, a statistical difference in burnout scores was not found between the 2 student cohorts. Qualitative findings sug...
Racial and language disparities in the United States healthcare system have long undermined the quality of care provided to minority patients. With the projected growth of the Hispanic population, the...
The study utilized the Kirkpatrick Model to evaluate the success of the medical Spanish curriculum. A total of 111 medical students voluntarily enrolled in the medical Spanish course. Out of these stu...
Students achieved a mean score of over 80% on all components of the Spanish Objective Structured Clinical Examination and the Multiple-Choice Exam. Survey data suggest that students felt able to commu...
Students who sat for the OSCE and MCE were self-selected. Baseline data on student perceptions and Spanish competency are not sufficient for making comparisons....
Curriculum learning (CL) is a training strategy that trains a machine learning model from easier data to harder data, which imitates the meaningful learning order in human curricula. As an easy-to-use...
The Accreditation Council for Graduate Medical Education (ACGME) Common Program Requirements include training in caring for diverse populations and understanding social determinants of health. Our lar...
To explore pediatric residents' perspectives and experiences in our longitudinal EDI curriculum....
We applied the holistic framework by Haji et al. to characterize the effect of our EDI curriculum. We conducted 4 focus groups from November 2019 to September 2020 with trained facilitators using a st...
26 pediatric senior residents participated either in person (n = 13) or online (n = 13). Themes emerged from domains of knowledge, attitudes and behavioral change. These included having: (1) increased...
A longitudinal EDI curriculum has the potential to influence individual trainees, their work, and perceptions of the broader institutions in which they operate. Residents recognized and valued the cur...
To introduce virtual simulation as a strategy of nursing education and provide valid educational content, the best curriculum model of virtual simulation needs to be developed....
Curriculum development process and pilot evaluation was used. The curriculum content and structure was developed by analyzing literature including previous studies and major nursing classification sys...
The curriculum developed for virtual simulation in nursing education contained three domains of content areas: (1) enhancing clinical decision-making, (2) experiencing low-exposed situations, and (3) ...
Considering that nursing education is encountering new demands and challenges from students and the changing society, the newly suggested curriculum for virtual nursing simulation can help nurse educa...
Internationalisation is a broad term that has been used to encompass a range of activities including international student recruitment, student mobility and exchange, international teaching and resear...
Onconephrology focuses on management of kidney disease in cancer, which manifests itself in a variety of clinical syndromes, including acute kidney injury, chronic kidney disease, hypertension, protei...
Microsurgery is one of the most challenging areas of surgery with a steep learning curve. To address this educational need, microsurgery curricula have been developed and validated, with the majority ...
A training curriculum was delivered over 5 days between 2017 and 2020 focusing on (1) microscopic field manipulation, (2) knot tying, nondominant hand usage, (3) 3-D models/anastomosis, and (4) tissue...
In total, 155 participants undertook the curriculum, totaling 5,425 hours of training. More than 75% of students reported the course as excellent, with the remaining voting for "good." All participant...
Robust evaluation of curriculum can be applied to microsurgery training demonstrating its efficacy in reducing surgical errors with an improvement in overall technical skills that can extend to impact...
A dental technologist is one of the most essential allied dental health professionals and the dental technology curriculum should be comprehensively reviewed on a regular basis. This study aims to com...
A descriptive analysis was carried out using Laurie Brady's four-stage strategy. First, available curriculum materials were collected from four different institutions' electronic webpage: AIMST (Malay...
The core BDT curriculum content is concurred upon by all four universities, with an emphasis on basic sciences, laboratory materials, practical sessions and research projects. However, the credit weig...
The present study identified several areas for Malaysian BDT curriculum development and improvement. The proposed framework can be a guide for Malaysian dental schools in designing a comprehensive den...
Generalization (or transfer) is the ability to repurpose knowledge in novel settings. It is often asserted that generalization is an important ingredient of human intelligence, but its extent, nature,...