Comment diagnostiquer une carence en micronutriments ?
Un diagnostic se fait par des analyses sanguines et l'évaluation des symptômes cliniques.
Carence en nutrimentsAnalyse sanguine
#2
Quels tests sont utilisés pour évaluer les micronutriments ?
Des tests sanguins mesurant les niveaux de vitamines et minéraux spécifiques sont utilisés.
VitaminesMinéraux
#3
Quels signes indiquent une carence en fer ?
Fatigue, pâleur, essoufflement et faiblesse musculaire peuvent indiquer une carence en fer.
Carence en ferAnémie
#4
Comment évaluer une carence en vitamine D ?
Un dosage sanguin de la 25-hydroxyvitamine D permet d'évaluer le statut en vitamine D.
Vitamine DDosage sanguin
#5
Quels symptômes révèlent une carence en vitamine B12 ?
Des symptômes comme la fatigue, des troubles neurologiques et des problèmes digestifs peuvent survenir.
Vitamine B12Neuropathie
Symptômes
5
#1
Quels sont les symptômes d'une carence en zinc ?
Les symptômes incluent des troubles immunitaires, des problèmes de cicatrisation et des pertes de goût.
Carence en zincSystème immunitaire
#2
Comment reconnaître une carence en vitamine C ?
Les signes incluent fatigue, saignements des gencives et peau sèche.
Vitamine CSaignement des gencives
#3
Quels symptômes indiquent une carence en magnésium ?
Des crampes musculaires, de l'anxiété et des troubles du sommeil peuvent indiquer une carence.
Carence en magnésiumCrampe musculaire
#4
Quels signes montrent une carence en vitamine A ?
Une vision nocturne altérée et des problèmes cutanés peuvent signaler une carence en vitamine A.
Vitamine AVision nocturne
#5
Quels symptômes sont liés à une carence en folate ?
Fatigue, irritabilité et troubles digestifs peuvent être des signes de carence en folate.
FolateFatigue
Prévention
5
#1
Comment prévenir les carences en micronutriments ?
Une alimentation équilibrée et variée, riche en fruits, légumes et grains entiers, est essentielle.
Alimentation équilibréePrévention des carences
#2
Quels aliments sont riches en vitamine C ?
Les agrumes, les fraises, les poivrons et les kiwis sont d'excellentes sources de vitamine C.
Vitamine CAlimentation
#3
Comment s'assurer d'un bon apport en fer ?
Consommer des viandes rouges, des légumineuses et des légumes à feuilles vertes aide à prévenir la carence.
FerAlimentation
#4
Quels aliments sont riches en vitamine D ?
Les poissons gras, les jaunes d'œufs et les produits laitiers enrichis sont de bonnes sources.
Vitamine DAlimentation
#5
Comment garantir un bon apport en folate ?
Manger des légumes à feuilles vertes, des légumineuses et des agrumes aide à prévenir la carence en folate.
FolateAlimentation
Traitements
5
#1
Comment traiter une carence en fer ?
Le traitement inclut des suppléments de fer et des modifications alimentaires pour augmenter l'apport.
Suppléments de ferCarence en fer
#2
Quels traitements existent pour la carence en vitamine D ?
Des suppléments de vitamine D et une exposition au soleil sont recommandés pour corriger la carence.
Vitamine DSuppléments
#3
Comment traiter une carence en vitamine B12 ?
Des injections de vitamine B12 ou des suppléments oraux sont utilisés pour traiter cette carence.
Vitamine B12Injections
#4
Quels sont les traitements pour la carence en zinc ?
Des suppléments de zinc et une alimentation riche en zinc sont recommandés pour corriger la carence.
Suppléments de zincCarence en zinc
#5
Comment traiter une carence en magnésium ?
Des suppléments de magnésium et des ajustements alimentaires peuvent aider à corriger la carence.
Suppléments de magnésiumCarence en magnésium
Complications
5
#1
Quelles complications peuvent résulter d'une carence en fer ?
Une carence en fer peut entraîner une anémie, fatigue chronique et complications cardiaques.
AnémieCarence en fer
#2
Quels risques sont associés à une carence en vitamine D ?
Une carence en vitamine D peut entraîner des problèmes osseux, comme l'ostéoporose et le rachitisme.
OstéoporoseVitamine D
#3
Quelles complications peuvent survenir avec une carence en vitamine B12 ?
Des troubles neurologiques, des problèmes cognitifs et une anémie peuvent survenir.
Vitamine B12Troubles neurologiques
#4
Quels problèmes peuvent résulter d'une carence en zinc ?
Une carence en zinc peut entraîner des troubles immunitaires et des retards de croissance.
Carence en zincSystème immunitaire
#5
Quelles complications sont liées à une carence en magnésium ?
Des complications comme des troubles cardiaques, des crampes musculaires et de l'anxiété peuvent survenir.
Carence en magnésiumTroubles cardiaques
Facteurs de risque
5
#1
Quels sont les facteurs de risque de carence en fer ?
Les femmes enceintes, les végétariens et les personnes ayant des saignements chroniques sont à risque.
Carence en ferFemmes enceintes
#2
Qui est à risque de carence en vitamine D ?
Les personnes âgées, celles vivant dans des régions peu ensoleillées et les personnes à peau foncée sont à risque.
Vitamine DPersonnes âgées
#3
Quels groupes sont vulnérables à une carence en vitamine B12 ?
Les végétaliens, les personnes âgées et celles ayant des troubles d'absorption sont vulnérables.
Vitamine B12Végétaliens
#4
Quels facteurs augmentent le risque de carence en zinc ?
Les personnes souffrant de maladies gastro-intestinales et les végétariens sont à risque accru.
Carence en zincMaladies gastro-intestinales
#5
Qui est à risque de carence en folate ?
Les femmes enceintes, les personnes alcooliques et celles ayant une alimentation déséquilibrée sont à risque.
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University Centre of Legal Medicine Lausanne-Geneva, Lausanne University Hospital and University of Lausanne, Geneva University Hospital and University of Geneva, Lausanne-Geneva, Switzerland. Electronic address: Marc.Augsburger@chuv.ch.
KU Leuven, Department of Cellular and Molecular Medicine, Laboratory of Intensive Care Medicine, Leuven, Belgium. Electronic address: michael.casaer@uzleuven.be.
Division of Intensive Care Medicine, Department of Internal Medicine, Erciyes University School of Medicine, Kayseri, Turkey. Electronic address: kursatgundogan@gmail.com.
Department of Intensive Care Medicine, Research VUmc Intensive Care (REVIVE), Amsterdam Cardiovascular Science (ACS), Amsterdam Infection and Immunity Institute (AI&II), Amsterdam Medical Data Science (AMDS), Amsterdam UMC, Location VUmc, Vrije Universiteit Amsterdam, De Boelelaan 1117, 1081 HV, Amsterdam, the Netherlands. Electronic address: ame.deman@amsterdamumc.nl.
Dipartimento di Medicina Clinica e Chirurgia, Sezione di Endocrinologia, Università di Napoli (Federico II), Naples, Italy; United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) Chair for Health Education and Sustainable Development, Federico II, University, Naples, Italy. Electronic address: giovanna.muscogiuri@gmail.com.
Alma Mater Studiorum - University of Bologna, Department of Medical and Surgical Sciences, Italy; IRCCS Azienda Ospedaliero-Universitaria di Bologna, Centre for Chronic Intestinal Failure - Clinical Nutrition and Metabolism Unit, Italy. Electronic address: Loris.pironi@unibo.it.
Departamento de Medicina, Universidad Complutense de Madrid, Nutrition Unit, Hospital General Universitario Gregorio Marañón, Madrid, Spain. Electronic address: cuerda.cristina@gmail.com.
Language is a complex multidimensional cognitive system that is connected to many neurocognitive capacities. The development of language is therefore strongly intertwined with the development of these...
Children with developmental language disorder (DLD) have well-documented verb learning difficulties. In this study, we asked whether the inclusion of retrieval practice during the learning period woul...
Eleven children with DLD (...
Recall testing immediately after the learning period and 1 week later revealed greater recall for novel verbs in the RSR condition than for novel verbs in the RS condition. This was true for both grou...
Retrieval practice provides benefits to verb learning-an important finding given the challenges that verbs present to children with DLD. However, these benefits do not appear to automatically translat...
Twenty-eight Albanian-Greek bilingual children with Developmental Language Disorder and 28 children with Autism Spectrum Disorder but no language impairment, along with 28 typically-developing, age-, ...
This study compares the home language environments of children with (a suspicion of) developmental language disorder (DLD) with that of children with typical development (TD). It does so by adopting n...
Ninety-nine 2- to 4-year-old toddlers participated: 59 with (a suspicion of) DLD and 40 with TD. LENA metrics on adult word count, conversational turn count, and child vocalization count were obtained...
We found lower adult word count, conversational turn count, and child vocalization count in the DLD group, independent of multilingualism but not of parental education. In the DLD group, receptive voc...
Toddlers with (a suspicion of) DLD vocalize less at home than children with TD. They also hear fewer adult words and experience fewer conversational turns. Children with DLD's language outcomes are to...
Although there is a growing body of literature on cognitive and language processing in bilingual children with developmental language disorder (DLD), there is a major gap in the evidence for language ...
To examine evidence for language intervention and cross-language transfer effects in bilingual children with DLD. Specifically, the study aimed to review intervention evidence targeting non-linguistic...
We carried out searches in five electronic databases: CINAHL, Scopus, Psychinfo, Proquest and Sciencedirect. Data from selected papers were extracted and organized into the three following categories:...
We included 14 papers in the review. The majority indicated evidence for vocabulary intervention. There was limited evidence for intervention targeting phonology or morphosyntax. Cross-language genera...
The present review indicates that there is a significant gap in the literature regarding language intervention for several key language areas such as morphosyntax, narrative skills and literacy. There...
What is already known on the subject Previous studies have examined the effects of bi- and monolingual intervention in bilingual children with DLD. Although the results indicated superior effects for ...
Speech-language pathologists (SLPs) have multiple roles and responsibilities related to language and literacy instruction in schools. The purpose of this exploratory, qualitative study was to analyze ...
Eight school-based SLPs participated in a 1-hr virtual focus group conducted via Zoom recording technology. The researchers used a conventional content analysis approach to analyze the focus group dat...
The researchers developed two themes: (a) SLPs identified repeated exposure to books, peer interaction, and teaching vocabulary with visual supports and props as key elements of language and literacy ...
SLPs identified several instructional practices inclusive pre-K teachers could be taught to use during professional development programs to support the emergent literacy development of children with D...
Systematic reviews of bilingual children's reading development are very limited, and none of which solely focus on predictors of reading difficulties among those with developmental language disorder (...
The search parameters used in this scoping review included peer-reviewed journal articles written in English from 2000 to 2022 in order to synthesize the most recent empirical work, a focus on early c...
The present review yielded nine articles, which all examined the predictive validity of either a measure or task with the ultimate goal of improving early identification of reading difficulties. Signi...
To conclude, this review demonstrates that this is a highly under-researched topic. To have ended up including only nine articles that fit the criteria of our search reveals a large gap in the researc...
Developmental language disorder (DLD) is a relatively new, internationally promoted term to describe individuals with language impairments not secondary to a biomedical condition. This study aimed to ...
After completing an online presurvey to evaluate current comfort levels in using DLD terminology and current knowledge of DLD, currently practicing SLPs viewed a 45-min prerecorded educational video o...
After filtering to remove likely fraudulent responders, we included 77 participants in all analyses. Presurvey Likert scale responses indicated at least some comfort in using DLD terminology. Addition...
Despite some limitations, it was concluded that diffusion efforts, such as educational presentations, are likely to increase SLPs' comfort levels in using DLD terminology and SLPs' knowledge of DLD....
https://doi.org/10.23641/asha.22344349....
Children with developmental language disorder (DLD) regularly use the bare form of verbs (e.g., dance) instead of inflected forms (e.g., danced). We propose an account of this behavior in which proces...
Individuals with developmental language disorder or Williams syndrome are reported to use more gestures than individuals with typical development. However, these two groups differ considerably in visu...
We first examined whether children with both developmental language disorder and children Williams syndrome do indeed use more gestures. Our second aim was to disentangle the role of vocabulary and vi...
In a cross-sectional group design, three participant groups watched and then retold a cartoon: children with typical development (n = 25), children with developmental language disorder (n = 25) and ch...
Between-group comparisons showed that individuals with developmental language disorder or Williams syndrome did indeed use more gestures. Poisson loglinear modelling demonstrated that a relative highe...
Regardless of neurodevelopmental condition or typical development, a higher use of supplementary gestures was influenced by expressive vocabulary skills. Children with lower vocabulary skills spontane...
What is already known on the subject Children with developmental language disorder and children with Williams syndrome are more inclined to use gestures than typically developing children. Research co...