Titre : Chenopodium ambrosioïdes

Chenopodium ambrosioïdes : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Interprofessional Relations

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer une intoxication par Chenopodium ambrosioïdes ?

Le diagnostic repose sur l'historique d'exposition et les symptômes cliniques observés.
Intoxication Chenopodium Symptômes
#2

Quels tests sont utilisés pour confirmer une intoxication ?

Des tests sanguins et urinaires peuvent être effectués pour détecter des métabolites spécifiques.
Tests de laboratoire Intoxication Chenopodium
#3

Quels signes cliniques indiquent une intoxication ?

Les signes incluent des nausées, vomissements, et des douleurs abdominales.
Symptômes Intoxication Chenopodium
#4

Y a-t-il des examens d'imagerie nécessaires ?

Généralement, les examens d'imagerie ne sont pas nécessaires pour l'intoxication.
Imagerie médicale Intoxication Chenopodium
#5

Comment différencier une intoxication d'une allergie ?

L'intoxication présente des symptômes digestifs, tandis que l'allergie provoque des réactions cutanées.
Allergies Intoxication Symptômes

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes courants d'une intoxication ?

Les symptômes incluent des nausées, vomissements, diarrhée et douleurs abdominales.
Symptômes Intoxication Chenopodium
#2

Peut-on avoir des réactions cutanées ?

Oui, des éruptions cutanées peuvent survenir en cas d'allergie ou d'irritation.
Réactions cutanées Allergies Chenopodium
#3

Les symptômes sont-ils immédiats ?

Les symptômes peuvent apparaître rapidement, généralement dans les heures suivant l'ingestion.
Symptômes Intoxication Chenopodium
#4

Y a-t-il des symptômes neurologiques associés ?

Des symptômes neurologiques comme des vertiges peuvent survenir dans les cas graves.
Symptômes neurologiques Intoxication Chenopodium
#5

Les symptômes varient-ils selon la dose ?

Oui, la gravité des symptômes dépend de la quantité ingérée de la plante.
Dosage Intoxication Chenopodium

Prévention 5

#1

Comment prévenir l'intoxication par Chenopodium ambrosioïdes ?

Évitez la consommation de la plante sans avis médical et informez-vous sur ses effets.
Prévention Intoxication Chenopodium
#2

Y a-t-il des groupes à risque ?

Les enfants et les femmes enceintes sont plus vulnérables aux effets de la plante.
Groupes à risque Intoxication Chenopodium
#3

Comment identifier la plante dans la nature ?

Chenopodium ambrosioïdes a des feuilles dentelées et une odeur forte, souvent décrite comme médicinale.
Identification des plantes Chenopodium Toxicité
#4

Des conseils pour la culture de la plante ?

Cultivez-la dans un endroit éloigné des enfants et des animaux pour éviter l'ingestion accidentelle.
Culture des plantes Prévention Chenopodium
#5

Faut-il des précautions lors de la manipulation ?

Oui, portez des gants lors de la manipulation pour éviter les irritations cutanées.
Manipulation Prévention Chenopodium

Traitements 5

#1

Quel est le traitement principal en cas d'intoxication ?

Le traitement consiste en des soins de soutien, comme l'hydratation et le contrôle des symptômes.
Traitement Intoxication Chenopodium
#2

Des antidotes spécifiques existent-ils ?

Il n'existe pas d'antidote spécifique pour l'intoxication par Chenopodium ambrosioïdes.
Antidotes Intoxication Chenopodium
#3

Quand faut-il consulter un médecin ?

Il est conseillé de consulter un médecin en cas de symptômes sévères ou persistants.
Consultation médicale Symptômes Chenopodium
#4

Les traitements sont-ils différents pour les enfants ?

Oui, les enfants peuvent nécessiter des soins spécifiques en raison de leur sensibilité.
Enfants Traitement Intoxication
#5

Peut-on utiliser des remèdes naturels pour traiter l'intoxication ?

Il est préférable d'éviter les remèdes naturels sans avis médical, car ils peuvent aggraver les symptômes.
Remèdes naturels Intoxication Chenopodium

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir après une intoxication ?

Des complications peuvent inclure des troubles gastro-intestinaux prolongés et des déshydratations.
Complications Intoxication Chenopodium
#2

L'intoxication peut-elle entraîner des problèmes neurologiques ?

Oui, des problèmes neurologiques peuvent survenir dans les cas d'intoxication sévère.
Complications neurologiques Intoxication Chenopodium
#3

Y a-t-il des risques à long terme ?

Des effets à long terme sont possibles, notamment des troubles digestifs chroniques.
Risques à long terme Intoxication Chenopodium
#4

Les complications sont-elles fréquentes ?

Les complications graves sont rares mais peuvent survenir dans des cas d'ingestion massive.
Complications Intoxication Chenopodium
#5

Comment gérer les complications ?

Les complications doivent être gérées par des soins médicaux appropriés et un suivi régulier.
Gestion des complications Intoxication Chenopodium

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les facteurs de risque d'intoxication ?

Les facteurs incluent la consommation non contrôlée et l'absence de connaissances sur la plante.
Facteurs de risque Intoxication Chenopodium
#2

Les personnes allergiques sont-elles plus à risque ?

Oui, les personnes ayant des antécédents d'allergies peuvent être plus sensibles aux effets.
Allergies Facteurs de risque Chenopodium
#3

Les animaux domestiques sont-ils à risque ?

Oui, les animaux peuvent également être affectés par l'ingestion de la plante.
Animaux domestiques Intoxication Chenopodium
#4

Les personnes âgées sont-elles plus vulnérables ?

Oui, les personnes âgées peuvent avoir une tolérance réduite et des complications plus graves.
Personnes âgées Facteurs de risque Intoxication
#5

L'usage récréatif augmente-t-il le risque ?

Oui, l'usage récréatif sans connaissance des effets peut augmenter le risque d'intoxication.
Usage récréatif Facteurs de risque Chenopodium
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 10/03/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Hossein Ghanizadeh

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Agriculture and Environment, Massey University, Palmerston North, New Zealand.

Kerry C Harrington

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Agriculture and Environment, Massey University, Palmerston North, New Zealand.

Eric N Jellen

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Plant and Wildlife Sciences Department, Brigham Young University, Provo, Utah, USA.

Shu-Han Yu

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institute of Biotechnology, National Taiwan University, No. 1, Sec. 4, Roosevelt Rd, Taipei 10617, Taiwan, ROC.

Kuan-Chen Cheng

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institute of Biotechnology, National Taiwan University, No. 1, Sec. 4, Roosevelt Rd, Taipei 10617, Taiwan, ROC; Institute of Food Science Technology, National Taiwan University, No. 1, Sec. 4, Roosevelt Rd, Taipei 10617, Taiwan, ROC; Department of Optometry, Asia University, 500, Lioufeng Rd, Wufeng, Taichung 41354, Taiwan, ROC; Department of Medical Research, China Medical University Hospital, China Medical University, 91, Hsueh-Shih Road, Taichung 40402, Taiwan, ROC. Electronic address: kccheng@ntu.edu.tw.

Abdelkhaleq Legssyer

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Laboratory of Physiology, Genetics and Ethnopharmacology, Department of Biology, Faculty of Sciences, Mohammed I University, Oujda 60000, Morocco.
Publications dans "Chenopodium ambrosioïdes" :

Abderrahim Ziyyat

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Laboratory of Physiology, Genetics and Ethnopharmacology, Department of Biology, Faculty of Sciences, Mohammed I University, Oujda 60000, Morocco. Electronic address: ziyyat@yahoo.fr.
Publications dans "Chenopodium ambrosioïdes" :

Syed Wadood Ali Shah

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pharmacy, University of Malakand Chakdara, Dir Lower.

Mehreen Ghias

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pharmacy, University of Malakand Chakdara, Dir Lower.

Hanchao Zhang

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Life Sciences, Nanjing Agricultural University, Nanjing, Jiangsu, PR China.

Yahua Chen

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Life Sciences, Nanjing Agricultural University, Nanjing, Jiangsu, PR China; Jiangsu Collaborative Innovation Centre for Solid Organic Waste Resource Utilization, Nanjing Agricultural University, Nanjing, Jiangsu, PR China.

Zhenguo Shen

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Life Sciences, Nanjing Agricultural University, Nanjing, Jiangsu, PR China; Jiangsu Collaborative Innovation Centre for Solid Organic Waste Resource Utilization, Nanjing Agricultural University, Nanjing, Jiangsu, PR China. Electronic address: zgshen@njau.edu.cn.

Chen Chen

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Life Sciences, Nanjing Agricultural University, Nanjing, Jiangsu, PR China; Jiangsu Collaborative Innovation Centre for Solid Organic Waste Resource Utilization, Nanjing Agricultural University, Nanjing, Jiangsu, PR China. Electronic address: chenchen@njau.edu.cn.

Lulu He

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Agriculture and Environment, Massey University, Palmerston North, New Zealand.
Publications dans "Chenopodium ambrosioïdes" :

Karol Krak

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Faculty of Environmental Sciences, Czech University of Life Sciences Prague, Prague, Czech Republic.
  • Institute of Botany, Czech Academy of Sciences, Průhonice, Czech Republic.

Mark Tester

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Affiliations :
  • Center for Desert Agriculture, Biological and Environmental Sciences and Engineering Division, King Abdullah University of Science and Technology, Thuwal, Saudi Arabia.

Sandra M Schmöckel

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department Physiology of Yield Stability, Institute Crop Science, Faculty of Agriculture, University of Hohenheim, Stuttgart, Germany.

Eliana Pereira

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Centro de Investigação de Montanha (CIMO), Instituto Politécnico de Bragança, Campus de Santa Apolónia, 5300-253 Bragança, Portugal.

Vasco Cadavez

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Centro de Investigação de Montanha (CIMO), Instituto Politécnico de Bragança, Campus de Santa Apolónia, 5300-253 Bragança, Portugal.

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It is unknown whether interprofessional identity is able to explain interprofessional behaviours. Extended professional identity theory provides clues by combining two psychological identity approache... Participants of this double-blinded study were 47 dentistry and 41 dental hygiene students (86.3% response) without interprofessional education (IPE) experience. Group productivity was used as indicat... No interprofessional identity differences were found with regard to gender and profession. The mean difference between groups with low versus high interprofessional identity was 0.5 (M = 3.4; SD = 0.5... Interprofessional identity has a positive effect on congruent interprofessional behaviours after 10 weeks. More research is required to understand interprofessional identity in relation to performance...

Factors related to implementation of an interprofessional communication concept in thoracic oncology: a mixed-methods study.

An innovative patient-centred interprofessional communication concept with advanced lung cancer patients (Heidelberg Milestone Communication Approach, MCA) has been developed and implemented. Role cha... In a longitudinal study, 3 of the 4 subscales of the validated German translation of the University of the West of England Interprofessional Questionnaire (UWE-IP-D) were collected prior to implementa... The survey with 87 staff (44 nurses, 13 physicians, 12 psycho-social staff, 7 therapists, and 11 others) participating at least once found heterogeneous attitudes. 'Communication and Teamwork' and 'In... Positive experiences and potential shortfalls in the implementation were observed. Future introductions of interprofessional communication concepts require further activities which should address the ... DRKS00013469 / Date of registration: 22/12/2017....

Nursing students' interprofessional socialisation and readiness for interprofessional learning: A cross-sectional research study.

Interprofessional education programs in university settings have facilitated the development of student attributes needed to become a team-player, understand roles and responsibilities of other health... To examine readiness of undergraduate nursing students for interprofessional learning and interprofessional socialisation.... A cross-sectional design was used to examine the correlation between interprofessional learning and socialisation, and group differences between mode of study, year level, and prior healthcare experie... A large Australian regional university, across two campuses.... A total of 103 undergraduate nursing students across year levels, including 58 enrolled on-campus, and 45 studying externally.... Students completed an online survey using the Readiness for Interprofessional Learning Scale and the Interprofessional Socialisation and Valuing Scale. Data analyses included independent t-tests, and ... No significant differences in student readiness for interprofessional learning or interprofessional socialisation were found between on-campus and external modes of study and between healthcare experi... Readiness for interprofessional learning and interprofessional socialisation and were not impacted by the students' mode of study; however, previous experience in the healthcare industry and duration ...

Interprofessional simulation of acute care for nursing and medical students: interprofessional competencies and transfer to the workplace.

Teamwork and communication are essential tools for doctors, nurses and other team members in the management of critically ill patients. Early interprofessional education during study, using acute care... A comparative sequential quantitative-qualitative study was used to understand interprofessional learning outcomes in nursing and medical students after simulation of acute care. Students were assigne... One hundred and ninety-one students participated in this study (131 medical, 60 nursing students). No differences were found between the intervention and control group in overall ICCAS scores for both... Interprofessional simulation training did show measurable growth of interprofessional competencies, but so did uniprofessional training. Both medical and nursing students reported increased awareness ...

Development of a pilot interprofessional education workshop for healthcare students and assessment of interprofessional collaborative competency attainment.

We describe the development and student evaluation of a collaborative health service provider and higher education institution initiative designed to deliver an Interprofessional Education (IPE) pilot...

The Interprofessional Standardized Patient Experience: An Effective Interprofessional Education Activity for Prelicensure Health Professional Students.

For future success in the modern health care environment, health professions students require effective interprofessional education experiences to develop their perceptions of other professionals on t... The ISPE involved collaboration among students to conduct a subjective interview. Students from six health care professions individually interviewed a simulated patient while being observed by student... Over 4 consecutive academic years, 1,265 students completed the ISPE, and 1,028 completed the pre- and post-ISPE surveys. Analysis of the survey responses indicated that the ISPE enhanced student awar... A single ISPE had a significant impact on prelicensure students' perceptions. The ISPE is a novel and effective approach to interprofessional education that students appreciate....

Sharpening the lens to evaluate interprofessional education and interprofessional collaboration by improving the conceptual framework: a critical discussion.

It has been difficult to demonstrate that interprofessional education (IPE) and interprofessional collaboration (IPC) have positive effects on patient care quality, cost effectiveness of patient care,...

Value of pre-licensure interprofessional education on post-licensure interprofessional collaboration: Perceptions and experiences of practicing professionals.

Interprofessional education (IPE) allows students in health professional programs to practice providing collaborative patient care before graduating. Understanding the perceptions and experiences of h...