Titre : Surdité mixte de transmission et neurosensorielle

Surdité mixte de transmission et neurosensorielle : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Interprofessional Relations

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer la surdité mixte ?

Un audiogramme et des tests d'imagerie sont utilisés pour évaluer la perte auditive.
Surdité Audiométrie
#2

Quels examens sont nécessaires ?

Des examens cliniques, audiométriques et parfois une IRM sont nécessaires.
Imagerie par résonance magnétique Examen clinique
#3

Quels signes indiquent une surdité mixte ?

Des difficultés à entendre dans des environnements bruyants et des sons étouffés.
Surdité Symptômes
#4

Peut-on détecter la surdité mixte chez les enfants ?

Oui, des tests auditifs peuvent être réalisés dès la naissance pour détecter cette condition.
Surdité Pédiatrie
#5

Quel spécialiste consulte-t-on pour ce diagnostic ?

Un oto-rhino-laryngologiste (ORL) est le spécialiste à consulter pour ce diagnostic.
Oto-rhino-laryngologie Spécialiste médical

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes de la surdité mixte ?

Les symptômes incluent une perte auditive variable, des acouphènes et des difficultés de compréhension.
Acouphènes Surdité
#2

La surdité mixte cause-t-elle des douleurs ?

Elle peut causer des douleurs si des infections de l'oreille sont présentes.
Douleur Infection de l'oreille
#3

Y a-t-il des signes d'alerte ?

Des difficultés soudaines à entendre ou des bruits étranges peuvent être des signes d'alerte.
Surdité Signes cliniques
#4

Les enfants montrent-ils des symptômes différents ?

Oui, ils peuvent avoir des retards de langage ou des difficultés scolaires.
Retard de langage Pédiatrie
#5

Les symptômes varient-ils selon l'âge ?

Oui, les symptômes peuvent être plus prononcés chez les personnes âgées en raison de la dégénérescence.
Âge Dégénérescence

Prévention 5

#1

Comment prévenir la surdité mixte ?

Éviter les bruits forts, traiter rapidement les infections de l'oreille et faire des bilans auditifs réguliers.
Prévention Infection de l'oreille
#2

Les protections auditives sont-elles utiles ?

Oui, elles protègent contre les dommages auditifs dans des environnements bruyants.
Protection auditive Bruit
#3

Faut-il éviter certains médicaments ?

Certains médicaments ototoxiques doivent être évités pour prévenir des dommages auditifs.
Ototoxicité Médicaments
#4

Les examens réguliers sont-ils nécessaires ?

Oui, des examens auditifs réguliers aident à détecter précocement des problèmes auditifs.
Examens auditifs Prévention
#5

L'éducation sur la santé auditive est-elle importante ?

Oui, sensibiliser à la santé auditive aide à prévenir des pertes auditives futures.
Éducation Santé auditive

Traitements 5

#1

Quels traitements sont disponibles ?

Les traitements incluent des appareils auditifs, des implants cochléaires et des interventions chirurgicales.
Appareils auditifs Implants cochléaires
#2

Les médicaments peuvent-ils aider ?

Des médicaments peuvent être prescrits pour traiter des infections ou des inflammations associées.
Médicaments Infection
#3

Quand envisager une chirurgie ?

La chirurgie est envisagée si des anomalies structurelles causent la perte auditive.
Chirurgie Anomalies structurelles
#4

Les appareils auditifs sont-ils efficaces ?

Oui, ils améliorent souvent la capacité d'écoute, surtout dans des environnements calmes.
Appareils auditifs Efficacité
#5

Y a-t-il des thérapies alternatives ?

Certaines thérapies alternatives peuvent aider, mais leur efficacité n'est pas toujours prouvée.
Thérapies alternatives Efficacité

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir ?

Des complications incluent des troubles de l'équilibre, des infections récurrentes et des difficultés sociales.
Complications Infections
#2

La surdité mixte peut-elle affecter la qualité de vie ?

Oui, elle peut entraîner des problèmes de communication et d'interaction sociale.
Qualité de vie Communication
#3

Y a-t-il des risques de dépression ?

Oui, la perte auditive peut augmenter le risque de dépression et d'anxiété.
Dépression Anxiété
#4

Les complications sont-elles réversibles ?

Certaines complications peuvent être traitées, mais d'autres peuvent être permanentes.
Réversibilité Traitement
#5

Comment gérer les complications ?

Une prise en charge multidisciplinaire est souvent nécessaire pour gérer les complications.
Prise en charge Multidisciplinaire

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les facteurs de risque ?

Les facteurs incluent des antécédents familiaux, des infections fréquentes et l'exposition au bruit.
Facteurs de risque Antécédents familiaux
#2

L'âge est-il un facteur de risque ?

Oui, le vieillissement augmente le risque de surdité mixte en raison de la dégénérescence auditive.
Âge Dégénérescence
#3

Les maladies chroniques influencent-elles ?

Oui, des maladies comme le diabète peuvent augmenter le risque de perte auditive.
Maladies chroniques Diabète
#4

Les traumatismes crâniens sont-ils un risque ?

Oui, les traumatismes crâniens peuvent endommager les structures auditives et provoquer une surdité.
Traumatismes crâniens Surdité
#5

Les infections de l'oreille sont-elles un facteur ?

Oui, des infections récurrentes peuvent endommager l'oreille moyenne et interne, augmentant le risque.
Infections de l'oreille Surdité
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 19/04/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Andrea Canale

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • ENT Unit, Department of Surgical Sciences, University of Turin, Turin, Italy.
Publications dans "Surdité mixte de transmission et neurosensorielle" :

Valerio Bordino

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • ENT Unit, Department of Surgical Sciences, University of Turin, Turin, Italy.
Publications dans "Surdité mixte de transmission et neurosensorielle" :

Andrea Albera

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • ENT Unit, Department of Surgical Sciences, University of Turin, Turin, Italy.
Publications dans "Surdité mixte de transmission et neurosensorielle" :

Anastasia Urbanelli

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • ENT Unit, Department of Surgical Sciences, University of Turin, Turin, Italy.
Publications dans "Surdité mixte de transmission et neurosensorielle" :

Maria Gragnano

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Public Health Sciences and Paediatrics, University of Turin, Turin, Italy.
Publications dans "Surdité mixte de transmission et neurosensorielle" :

Omer J Ungar

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Otolaryngology Head and Neck Surgery and Maxillofacial Surgery, Tel Aviv Sourasky Medical Center, Sackler School of Medicine, Tel Aviv University, Tel Aviv, Israel.
Publications dans "Surdité mixte de transmission et neurosensorielle" :

Ophir Handzel

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Affiliations :
  • Department of Otolaryngology Head and Neck Surgery and Maxillofacial Surgery, Tel Aviv Sourasky Medical Center, Sackler School of Medicine, Tel Aviv University, Tel Aviv, Israel.
Publications dans "Surdité mixte de transmission et neurosensorielle" :

Yahav Oron

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Otolaryngology Head and Neck Surgery and Maxillofacial Surgery, Tel Aviv Sourasky Medical Center, Sackler School of Medicine, Tel Aviv University, Tel Aviv, Israel, oron.yahav@gmail.com.
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Per Cayé-Thomasen

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Otorhinolaryngology Head & Neck Surgery and Audiology, Rigshospitalet, University Hospital of Copenhagen, Copenhagen, Denmark.
  • Faculty of Health and Medical Sciences, University of Copenhagen, Copenhagen, Denmark.
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Xue Gao

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Otolaryngology, PLA Rocket Force Characteristic Medical Center, 16# XinWai Da Jie, Beijing 100088, China.
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Pu Dai

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Otolaryngology, PLA General Hospital, Do. 28 Fuxing Road, Beijing 100853, China.
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Carl Hoegerl

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Neurology, Centra Health System, Lynchburg, USA.
  • Internal Medicine and Neurology, Liberty University College of Osteopathic Medicine, Lynchburg, USA.
Publications dans "Surdité mixte de transmission et neurosensorielle" :

Caroline D Robson

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Radiology, Boston Children's Hospital, Harvard Medical School, 300 Longwood Avenue, Boston, MA, USA. Electronic address: caroline.robson@childrens.harvard.edu.
Publications dans "Surdité mixte de transmission et neurosensorielle" :

Felice D'Arco

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Radiology, Great Ormond Street Hospital for Children, Great Ormond Street, London, WC1N 3JH, UK.
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Hamid R Djalilian

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Otolaryngology-Head and Neck Surgery.
  • Department of Biomedical Engineering, University of California, Irvine, California.
Publications dans "Surdité mixte de transmission et neurosensorielle" :

Andrea Ciorba

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • ENT and Audiology Department, University Hospital of Ferrara, Italy. Electronic address: andrea.ciorba@unife.it.
Publications dans "Surdité mixte de transmission et neurosensorielle" :

Chiara Bianchini

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • ENT and Audiology Department, University Hospital of Ferrara, Italy.
Publications dans "Surdité mixte de transmission et neurosensorielle" :

Stefano Pelucchi

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Affiliations :
  • ENT and Audiology Department, University Hospital of Ferrara, Italy.
Publications dans "Surdité mixte de transmission et neurosensorielle" :

Rudolf Hagen

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Affiliations :
  • The Comprehensive Hearing Center, Department of Oto-Rhino-Laryngology, Plastic, Aesthetic and Reconstructive Head and Neck Surgery, University of Wuerzburg, Josef-Schneider-Straße 11, 97080 Würzburg, Germany.

Kristen Rak

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • The Comprehensive Hearing Center, Department of Oto-Rhino-Laryngology, Plastic, Aesthetic and Reconstructive Head and Neck Surgery, University of Wuerzburg, Josef-Schneider-Straße 11, 97080 Würzburg, Germany.

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It is unknown whether interprofessional identity is able to explain interprofessional behaviours. Extended professional identity theory provides clues by combining two psychological identity approache... Participants of this double-blinded study were 47 dentistry and 41 dental hygiene students (86.3% response) without interprofessional education (IPE) experience. Group productivity was used as indicat... No interprofessional identity differences were found with regard to gender and profession. The mean difference between groups with low versus high interprofessional identity was 0.5 (M = 3.4; SD = 0.5... Interprofessional identity has a positive effect on congruent interprofessional behaviours after 10 weeks. More research is required to understand interprofessional identity in relation to performance...

Factors related to implementation of an interprofessional communication concept in thoracic oncology: a mixed-methods study.

An innovative patient-centred interprofessional communication concept with advanced lung cancer patients (Heidelberg Milestone Communication Approach, MCA) has been developed and implemented. Role cha... In a longitudinal study, 3 of the 4 subscales of the validated German translation of the University of the West of England Interprofessional Questionnaire (UWE-IP-D) were collected prior to implementa... The survey with 87 staff (44 nurses, 13 physicians, 12 psycho-social staff, 7 therapists, and 11 others) participating at least once found heterogeneous attitudes. 'Communication and Teamwork' and 'In... Positive experiences and potential shortfalls in the implementation were observed. Future introductions of interprofessional communication concepts require further activities which should address the ... DRKS00013469 / Date of registration: 22/12/2017....

Nursing students' interprofessional socialisation and readiness for interprofessional learning: A cross-sectional research study.

Interprofessional education programs in university settings have facilitated the development of student attributes needed to become a team-player, understand roles and responsibilities of other health... To examine readiness of undergraduate nursing students for interprofessional learning and interprofessional socialisation.... A cross-sectional design was used to examine the correlation between interprofessional learning and socialisation, and group differences between mode of study, year level, and prior healthcare experie... A large Australian regional university, across two campuses.... A total of 103 undergraduate nursing students across year levels, including 58 enrolled on-campus, and 45 studying externally.... Students completed an online survey using the Readiness for Interprofessional Learning Scale and the Interprofessional Socialisation and Valuing Scale. Data analyses included independent t-tests, and ... No significant differences in student readiness for interprofessional learning or interprofessional socialisation were found between on-campus and external modes of study and between healthcare experi... Readiness for interprofessional learning and interprofessional socialisation and were not impacted by the students' mode of study; however, previous experience in the healthcare industry and duration ...

Interprofessional simulation of acute care for nursing and medical students: interprofessional competencies and transfer to the workplace.

Teamwork and communication are essential tools for doctors, nurses and other team members in the management of critically ill patients. Early interprofessional education during study, using acute care... A comparative sequential quantitative-qualitative study was used to understand interprofessional learning outcomes in nursing and medical students after simulation of acute care. Students were assigne... One hundred and ninety-one students participated in this study (131 medical, 60 nursing students). No differences were found between the intervention and control group in overall ICCAS scores for both... Interprofessional simulation training did show measurable growth of interprofessional competencies, but so did uniprofessional training. Both medical and nursing students reported increased awareness ...

Development of a pilot interprofessional education workshop for healthcare students and assessment of interprofessional collaborative competency attainment.

We describe the development and student evaluation of a collaborative health service provider and higher education institution initiative designed to deliver an Interprofessional Education (IPE) pilot...

The Interprofessional Standardized Patient Experience: An Effective Interprofessional Education Activity for Prelicensure Health Professional Students.

For future success in the modern health care environment, health professions students require effective interprofessional education experiences to develop their perceptions of other professionals on t... The ISPE involved collaboration among students to conduct a subjective interview. Students from six health care professions individually interviewed a simulated patient while being observed by student... Over 4 consecutive academic years, 1,265 students completed the ISPE, and 1,028 completed the pre- and post-ISPE surveys. Analysis of the survey responses indicated that the ISPE enhanced student awar... A single ISPE had a significant impact on prelicensure students' perceptions. The ISPE is a novel and effective approach to interprofessional education that students appreciate....

Sharpening the lens to evaluate interprofessional education and interprofessional collaboration by improving the conceptual framework: a critical discussion.

It has been difficult to demonstrate that interprofessional education (IPE) and interprofessional collaboration (IPC) have positive effects on patient care quality, cost effectiveness of patient care,...

Value of pre-licensure interprofessional education on post-licensure interprofessional collaboration: Perceptions and experiences of practicing professionals.

Interprofessional education (IPE) allows students in health professional programs to practice providing collaborative patient care before graduating. Understanding the perceptions and experiences of h...