Titre : Optogénétique

Optogénétique : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Internship and Residency

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment l'optogénétique est-elle diagnostiquée ?

Elle est diagnostiquée par des techniques d'imagerie et des tests fonctionnels sur des cellules modifiées.
Optogénétique Neurosciences
#2

Quels outils sont utilisés pour le diagnostic ?

Des microscopes à fluorescence et des systèmes de stimulation lumineuse sont utilisés.
Microscopie Fluorescence
#3

Peut-on diagnostiquer des troubles avec l'optogénétique ?

Oui, elle aide à étudier des troubles neurologiques en ciblant des neurones spécifiques.
Troubles neurologiques Neurones
#4

L'optogénétique nécessite-t-elle des échantillons biologiques ?

Oui, des échantillons de tissus ou de cellules sont souvent nécessaires pour l'analyse.
Échantillons biologiques Analyse cellulaire
#5

Quels types de cellules sont ciblées en optogénétique ?

Principalement des neurones, mais aussi d'autres types cellulaires peuvent être modifiés.
Neurones Cellules

Symptômes 5

#1

Quels symptômes l'optogénétique peut-elle aider à étudier ?

Elle aide à étudier des symptômes comme l'anxiété, la dépression et les troubles moteurs.
Anxiété Dépression
#2

L'optogénétique peut-elle induire des symptômes ?

Non, elle ne provoque pas de symptômes, mais elle permet d'observer des réponses neuronales.
Réponses neuronales Observation
#3

Comment l'optogénétique aide-t-elle à comprendre les symptômes ?

Elle permet de manipuler des circuits neuronaux pour observer les effets sur le comportement.
Circuits neuronaux Comportement
#4

Peut-on mesurer des symptômes en temps réel ?

Oui, l'optogénétique permet des mesures en temps réel des réponses neuronales aux stimuli.
Mesures en temps réel Stimuli
#5

Quels symptômes sont liés aux troubles traités par l'optogénétique ?

Des symptômes comme les convulsions, les troubles de l'humeur et les déficits cognitifs.
Convulsions Troubles de l'humeur

Prévention 5

#1

L'optogénétique peut-elle aider à prévenir des maladies ?

Indirectement, en permettant une meilleure compréhension des mécanismes de la maladie.
Prévention Mécanismes de la maladie
#2

Comment l'optogénétique contribue-t-elle à la recherche préventive ?

Elle permet d'étudier les facteurs de risque et les mécanismes sous-jacents des maladies.
Facteurs de risque Recherche préventive
#3

Peut-on utiliser l'optogénétique pour des études épidémiologiques ?

Oui, elle peut être intégrée dans des études pour comprendre la propagation des maladies.
Études épidémiologiques Propagation des maladies
#4

Quels types de prévention sont envisagés avec l'optogénétique ?

Des stratégies de prévention basées sur la modulation des circuits neuronaux.
Stratégies de prévention Modulation
#5

L'optogénétique peut-elle aider à identifier des biomarqueurs ?

Oui, elle peut aider à identifier des biomarqueurs pour des maladies neurologiques.
Biomarqueurs Maladies neurologiques

Traitements 5

#1

L'optogénétique est-elle utilisée comme traitement ?

Elle est principalement utilisée pour la recherche, mais a un potentiel thérapeutique.
Traitement Thérapeutique
#2

Quels types de maladies pourraient bénéficier de l'optogénétique ?

Des maladies comme la maladie de Parkinson, l'épilepsie et les troubles de l'humeur.
Maladie de Parkinson Épilepsie
#3

Comment l'optogénétique est-elle administrée ?

Elle est administrée par l'insertion de gènes sensibles à la lumière dans des cellules cibles.
Gènes Cellules cibles
#4

Quels sont les résultats attendus des traitements optogénétiques ?

Amélioration des symptômes neurologiques et modulation des circuits neuronaux.
Amélioration Circuits neuronaux
#5

Y a-t-il des effets secondaires connus ?

Les effets secondaires sont encore à l'étude, mais peuvent inclure des réponses immunitaires.
Effets secondaires Réponses immunitaires

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir avec l'optogénétique ?

Des complications peuvent inclure des infections ou des réactions aux vecteurs utilisés.
Infections Vecteurs
#2

Y a-t-il des risques associés à l'optogénétique ?

Les risques incluent des effets indésirables liés à la manipulation génétique.
Effets indésirables Manipulation génétique
#3

Comment minimiser les complications en optogénétique ?

En suivant des protocoles stricts et en surveillant les patients après les interventions.
Protocoles Surveillance
#4

Les complications sont-elles fréquentes ?

Elles sont rares, mais la recherche continue d'évaluer la sécurité de la technique.
Sécurité Recherche
#5

Quelles sont les complications à long terme ?

Les complications à long terme sont encore mal comprises et nécessitent des études approfondies.
Complications à long terme Études approfondies

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les facteurs de risque pour l'optogénétique ?

Les facteurs incluent des antécédents médicaux, des maladies neurologiques et des traitements antérieurs.
Antécédents médicaux Maladies neurologiques
#2

L'âge influence-t-il les résultats de l'optogénétique ?

Oui, l'âge peut affecter la réponse aux traitements optogénétiques et la récupération.
Âge Récupération
#3

Y a-t-il des facteurs environnementaux à considérer ?

Oui, des facteurs comme le stress et l'exposition à des toxines peuvent influencer les résultats.
Facteurs environnementaux Stress
#4

Les facteurs génétiques jouent-ils un rôle ?

Oui, les variations génétiques peuvent influencer la réponse aux interventions optogénétiques.
Facteurs génétiques Interventions
#5

Comment évaluer les facteurs de risque en optogénétique ?

Par des évaluations cliniques et des études génétiques pour identifier les vulnérabilités.
Évaluations cliniques Études génétiques
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 22/04/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Zachary P Harmer

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Biomedical Engineering, University of Wisconsin-Madison, Madison, Wisconsin 53706, United States.

Megan N McClean

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Biomedical Engineering, University of Wisconsin-Madison, Madison, Wisconsin 53706, United States.
  • University of Wisconsin Carbone Cancer Center, University of Wisconsin School of Medicine and Public Health, Madison, Wisconsin 53706, United States.

Yubin Zhou

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Center for Translational Cancer Research, Institute of Biosciences and Technology, Texas A&M University, Houston, Texas, USA.
  • Department of Translational Medical Sciences, School of Medicine, Texas A&M University, Houston, Texas, USA.
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Tobias Bruegmann

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institute of Physiology I, Medical Faculty, University of Bonn, 53127, Bonn, Germany.
  • Research Training Group 1873, University of Bonn, 53127, Bonn, Germany.
  • Institute of Cardiovascular Physiology, University Medical Center, 37077, Göttingen, Germany.
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Daniela Malan

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institute of Physiology I, Medical Faculty, University of Bonn, 53127, Bonn, Germany.
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Philipp Sasse

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Affiliations :
  • Institute of Physiology I, Medical Faculty, University of Bonn, 53127, Bonn, Germany. philipp.sasse@uni-bonn.de.
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Ken Berglund

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Neurosurgery, Emory University School of Medicine, Atlanta, GA, USA. ken.berglund@emory.edu.
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Matthew A Stern

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Affiliations :
  • Department of Neurosurgery, Emory University School of Medicine, Atlanta, GA, USA.
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Robert E Gross

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Affiliations :
  • Department of Neurosurgery, Emory University School of Medicine, Atlanta, GA, USA.
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Matias D Zurbriggen

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Affiliations :
  • Institute of Synthetic Biology and CEPLAS, University of Duesseldorf, Duesseldorf, 40225, Germany.
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Kevin T O'Byrne

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Affiliations :
  • Department of Women and Children's Health, Faculty of Life Sciences and Medicine, King's College London, London, United Kingdom.
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Vanessa Dusend

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Affiliations :
  • Institute of Physiology I, Medical Faculty, University of Bonn, 53127, Bonn, Germany.
  • Research Training Group 1873, University of Bonn, 53127, Bonn, Germany.
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Thomas Beiert

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Affiliations :
  • Department of Internal Medicine II, University Hospital Bonn, University of Bonn, 53127, Bonn, Germany.
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Hideki Kandori

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Affiliations :
  • Nagoya Institute of Technology, Nagoya, Japan. kandori@nitech.ac.jp.
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Xiang Wu

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Affiliations :
  • Department of Materials Science and Engineering, Stanford University, Stanford, CA 94305.
  • Wu Tsai Neurosciences Institute, Stanford University, Stanford, CA 94305.
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Guosong Hong

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Affiliations :
  • Department of Materials Science and Engineering, Stanford University, Stanford, CA 94305.
  • Wu Tsai Neurosciences Institute, Stanford University, Stanford, CA 94305.
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Guolin Ma

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Affiliations :
  • Center for Translational Cancer Research, Institute of Biosciences and Technology, Texas A&M University, Houston, TX 77030, USA. Electronic address: gma@tamu.edu.
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Patrick Degenaar

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Qi Lu

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Affiliations :
  • Department of Ophthalmology, Visual and Anatomical Sciences, Wayne State University School of Medicine, Detroit, MI, USA.
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Vladislav V Verkhusha

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Genetics, and Gruss-Lipper Biophotonics Center, Albert Einstein College of Medicine, Bronx, NY 10461, USA; Medicum, Faculty of Medicine, University of Helsinki, Helsinki 00290, Finland. Electronic address: vladislav.verkhusha@einsteinmed.edu.
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Some studies have found that clinical practice has caused great pressure and negative psychological experience to nursing students. Therefore, this study aimed to identify psychological experience at ... A qualitative study.... In this qualitative study, one-to-one in-depth interviews and mixed data analysis strategies were conducted among internship nurses from May 2018 to February 2019.... The pressure of the initial stage was operational pressure (80.0%), intermediate stage was nurse-patient communication (50.0%), and last stage was employment pressure (70.6%). Nursing students mainly ...

Subtyping of Performance Trajectory During Medical School, Medical Internship, and the First Year of Residency in Training Physicians: A Longitudinal Cohort Study.

Developmental trajectories of clinical skills in training physicians vary among tasks and show interindividual differences. This study examined the predictors of medical internship performance and res... This retrospective cohort study involved 888 training physicians who completed a medical internship between 2015 and 2019. After the internship, 627 physicians applied for residency training between 2... Medical internship performance showed a significant positive correlation with the medical school GPA (... Performance in the interview and medical internship predicted being among the top 30% and lowest 10% of performers in the first year of residency training, respectively. Individualized educational pro...

The Pre-Radiology Internship: Room for Improvement?

A clinical internship is currently required by the American Board of Radiology prior to Radiology residency. The purpose of this investigation is to evaluate practicing radiologists' perspectives on t... A five-minute online survey was distributed via email to practicing radiologist members of the American College of Radiology.... A total of 566 completed responses (11.3% response rate) were received. Most respondents agreed that their internship was essential for improving non-radiology clinical knowledge (84%) and affirming t... The internship before Radiology residency offers some benefits but could be further optimized. There is support from practicing radiologists for a redesigned, more Radiology-specific PreRad Internship...

The medical internship as a meaningful transition: A phenomenographic study.

The transition from student to doctor is often depicted as a struggle in the literature, and previous research has focused on interventions to minimise difficulties in transitioning from undergraduate... The data were collected through in-depth interviews with 12 senior medical interns in western Sweden. The transcribed interviews were analysed using a phenomenographic approach, which resulted in four... The interns perceived the meaning of the internship as an opportunity to work and learn in an authentic setting (internship as in-service training) and in a protected environment (internship as a spac... Being allowed to be learners in a protected space seemed pivotal for the interns to develop into competent, confident and independent practitioners. The medical internship studied here could be viewed...

A case study of a novel longitudinal rural internship program.

Rural medical training along all components of the medical training continuum has been shown to enhance rural workforce outcomes. However, due to the maldistribution of the Australian medical workforc... A descriptive case study methodology was employed to describe and evaluate the longitudinal integrated internship program. Relevant program documents such as rosters and accreditation submissions were... Each week, interns were rostered for 1 day in the hospital's emergency department and 3 days in general surgery or general medicine, swapping disciplines after 6 months. In this way, interns completed... Intern programs that meet the accreditation, supervision and learning requirements can be successfully delivered at rural health services through longitudinal models of medical education. As the inter...

Outcomes of rural generalist internship training in Victoria, Australia.

Victoria, Australia commenced its first Rural Community Internship Training program in 2012 to support the development of rural generalist (RG) doctors. These general practitioners have additional ski... Between October and November 2021, a retrospective 10-minute anonymous survey invitation was sent to all contactable interns (n=222) who had completed/were completing the RG internship training (2012-... There were 59 participants (27% response rate); 81% were in postgraduate years 3-7. Respondents included 54% male, 17% rurally bonded, 39% of rural origin, 34% having had more than 3 months rural unde... This study provides evidence from doctors up to 9 years after completing their RG internship. Compared with industry benchmarks, the RG internships attract rurally intentioned and rurally experienced ...

Cognitive empathy variations during internship: a study from Iran.

Despite the critical role of empathy in medical students, various studies have provided conflicting evidence regarding changes in empathy during medical study. The present study was designed to invest... A study was conducted at the Afzalipour School of Medicine, Kerman University of Medical Sciences. All medical students at the beginning of their internship were entered the study as a cohort and aske... A total of 108 interns participated with a mean age of 23.85 ± 1.47 years, and a female majority (61.1%). The mean score of standing in the patient's shoe increased significantly (P < 0.001) during th... our results revealed that the level of cognitive empathy in the current study was higher than that in previous studies. The changes were consistent with some studies and contradictory to others. Consi...