Titre : Cellules THP-1

Cellules THP-1 : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Formative Feedback

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment identifier les cellules THP-1 en laboratoire ?

Les cellules THP-1 sont identifiées par leur morphologie et leur expression de marqueurs spécifiques.
Lignées cellulaires Monocytes
#2

Quels tests sont utilisés pour caractériser les cellules THP-1 ?

Des tests comme la cytométrie en flux et l'immunofluorescence sont utilisés.
Cytométrie en flux Immunofluorescence
#3

Les cellules THP-1 peuvent-elles être contaminées ?

Oui, comme toutes les lignées cellulaires, elles peuvent être contaminées par des bactéries ou des mycoplasmes.
Contamination cellulaire Mycoplasmes
#4

Quelle est la source des cellules THP-1 ?

Les cellules THP-1 proviennent de la moelle osseuse d'un patient atteint de leucémie.
Moelle osseuse Leucémie
#5

Les cellules THP-1 sont-elles sensibles à des médicaments ?

Oui, elles sont souvent utilisées pour tester la sensibilité à divers agents pharmacologiques.
Sensibilité aux médicaments Pharmacologie

Symptômes 5

#1

Quels sont les marqueurs d'activation des cellules THP-1 ?

Les marqueurs incluent CD14, CD11b et CD68, indiquant leur activation.
Marqueurs cellulaires Activation cellulaire
#2

Les cellules THP-1 montrent-elles des signes d'inflammation ?

Oui, elles produisent des cytokines pro-inflammatoires lorsqu'elles sont activées.
Cytokines Inflammation
#3

Comment les cellules THP-1 réagissent-elles aux pathogènes ?

Elles phagocytent les pathogènes et sécrètent des médiateurs inflammatoires.
Phagocytose Pathogènes
#4

Les cellules THP-1 peuvent-elles se différencier ?

Oui, elles peuvent se différencier en macrophages sous l'influence de certains facteurs.
Différenciation cellulaire Macrophages
#5

Quels effets ont les cytokines sur les cellules THP-1 ?

Les cytokines modulent leur activation et leur capacité à produire d'autres médiateurs.
Cytokines Médiateurs

Prévention 5

#1

Comment prévenir la contamination des cellules THP-1 ?

Utiliser des techniques aseptiques et vérifier régulièrement la pureté cellulaire.
Prévention de la contamination Techniques aseptiques
#2

Quelles conditions de culture sont idéales pour les cellules THP-1 ?

Elles nécessitent un milieu riche en nutriments et une température contrôlée.
Conditions de culture Milieu de culture
#3

Les cellules THP-1 nécessitent-elles des soins particuliers ?

Oui, elles doivent être manipulées avec précaution pour éviter le stress cellulaire.
Soins cellulaires Stress cellulaire
#4

Comment assurer la viabilité des cellules THP-1 ?

Maintenir des conditions optimales de culture et éviter les cycles de congélation-décongélation.
Viabilité cellulaire Congélation
#5

Les cellules THP-1 peuvent-elles être cryogénisées ?

Oui, elles peuvent être cryogénisées pour une conservation à long terme.
Cryogénisation Conservation cellulaire

Traitements 5

#1

Comment les cellules THP-1 sont-elles utilisées en recherche ?

Elles sont utilisées pour étudier les mécanismes immunitaires et tester des médicaments.
Recherche biomédicale Médicaments
#2

Peut-on modifier génétiquement les cellules THP-1 ?

Oui, des techniques comme CRISPR peuvent être utilisées pour modifier leur génome.
Modification génétique CRISPR
#3

Quels traitements sont testés sur les cellules THP-1 ?

Des traitements anti-inflammatoires et anticancéreux sont souvent testés.
Traitements anti-inflammatoires Anticancéreux
#4

Les cellules THP-1 peuvent-elles être utilisées pour des tests de toxicité ?

Oui, elles sont souvent utilisées pour évaluer la toxicité des composés chimiques.
Toxicité Composés chimiques
#5

Comment les cellules THP-1 aident-elles à comprendre les maladies ?

Elles modélisent des maladies inflammatoires et infectieuses pour étudier les mécanismes.
Modélisation des maladies Maladies inflammatoires

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir lors de l'utilisation des cellules THP-1 ?

Des résultats biaisés peuvent survenir si les cellules sont contaminées ou mal caractérisées.
Complications expérimentales Biais
#2

Les cellules THP-1 peuvent-elles induire des réponses immunitaires indésirables ?

Oui, elles peuvent parfois produire des réponses immunitaires non spécifiques.
Réponses immunitaires Immunité
#3

Quels risques sont associés à la manipulation des cellules THP-1 ?

Le risque principal est la contamination croisée avec d'autres lignées cellulaires.
Risques de laboratoire Contamination croisée
#4

Les cellules THP-1 peuvent-elles être affectées par des agents externes ?

Oui, des agents comme les toxines ou les médicaments peuvent altérer leur fonction.
Agents externes Fonction cellulaire
#5

Comment minimiser les complications lors des expériences avec THP-1 ?

Suivre des protocoles stricts et effectuer des contrôles réguliers de qualité.
Minimisation des risques Contrôles de qualité

Facteurs de risque 5

#1

Quels facteurs influencent la croissance des cellules THP-1 ?

Des facteurs comme la température, le pH et la composition du milieu influencent leur croissance.
Facteurs de croissance Milieu de culture
#2

Les cellules THP-1 sont-elles sensibles à des agents environnementaux ?

Oui, elles peuvent être affectées par des agents chimiques ou physiques dans leur environnement.
Agents environnementaux Sensibilité cellulaire
#3

Quels traitements peuvent affecter les cellules THP-1 ?

Des traitements comme les cytokines ou les médicaments peuvent moduler leur activité.
Cytokines Médicaments
#4

Les cellules THP-1 sont-elles affectées par le stress oxydatif ?

Oui, le stress oxydatif peut altérer leur fonction et leur viabilité.
Stress oxydatif Viabilité cellulaire
#5

Quels facteurs génétiques influencent les cellules THP-1 ?

Des variations génétiques peuvent affecter leur réponse aux stimuli immunitaires.
Facteurs génétiques Réponse immunitaire
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 21/03/2025

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Auteurs principaux

Terumasa Ikeda

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • 2 Institute for Molecular Virology, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 3 Center for Genome Engineering, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 5 Howard Hughes Medical Institute, University of Minnesota, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 1 Department of Biochemistry, Molecular Biology, and Biophysics, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 4 Masonic Cancer Center, University of Minnesota, Minneapolis, MN 55455, USA.

Michael A Carpenter

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • 3 Center for Genome Engineering, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 1 Department of Biochemistry, Molecular Biology, and Biophysics, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 4 Masonic Cancer Center, University of Minnesota, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 2 Institute for Molecular Virology, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 5 Howard Hughes Medical Institute, University of Minnesota, Minneapolis, MN 55455, USA.

William L Brown

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Affiliations :
  • 4 Masonic Cancer Center, University of Minnesota, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 3 Center for Genome Engineering, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 2 Institute for Molecular Virology, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 1 Department of Biochemistry, Molecular Biology, and Biophysics, Minneapolis, MN 55455, USA.

Reuben S Harris

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Affiliations :
  • 3 Center for Genome Engineering, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 1 Department of Biochemistry, Molecular Biology, and Biophysics, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 4 Masonic Cancer Center, University of Minnesota, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 2 Institute for Molecular Virology, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 5 Howard Hughes Medical Institute, University of Minnesota, Minneapolis, MN 55455, USA.

Valentina Galbiati

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Affiliations :
  • Università Degli Studi di Milano, Laboratory of Toxicology, Dipartimento di Scienze Politiche ed Ambientali, Milan, Italy.

Emanuela Corsini

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Affiliations :
  • Università Degli Studi di Milano, Laboratory of Toxicology, Dipartimento di Scienze Politiche ed Ambientali, Milan, Italy.

Yiming Wu

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Affiliations :
  • Key Laboratory of The Ministry of Education for Conservation and Utilization of Special Biological Resources in The West, Yinchuan, Ningxia 750021, P.R. China.
  • College of Life Science, Ningxia University, Yinchuan, Ningxia 750021, P.R. China.
Publications dans "Cellules THP-1" :

Xue Lin

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Affiliations :
  • Key Laboratory of The Ministry of Education for Conservation and Utilization of Special Biological Resources in The West, Yinchuan, Ningxia 750021, P.R. China.
  • College of Life Science, Ningxia University, Yinchuan, Ningxia 750021, P.R. China.
Publications dans "Cellules THP-1" :

Fuyang Song

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Affiliations :
  • Key Laboratory of The Ministry of Education for Conservation and Utilization of Special Biological Resources in The West, Yinchuan, Ningxia 750021, P.R. China.
  • College of Life Science, Ningxia University, Yinchuan, Ningxia 750021, P.R. China.
Publications dans "Cellules THP-1" :

Di Xue

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  • Key Laboratory of The Ministry of Education for Conservation and Utilization of Special Biological Resources in The West, Yinchuan, Ningxia 750021, P.R. China.
  • College of Life Science, Ningxia University, Yinchuan, Ningxia 750021, P.R. China.
Publications dans "Cellules THP-1" :

Yujiong Wang

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Affiliations :
  • Key Laboratory of The Ministry of Education for Conservation and Utilization of Special Biological Resources in The West, Yinchuan, Ningxia 750021, P.R. China.
  • College of Life Science, Ningxia University, Yinchuan, Ningxia 750021, P.R. China.
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Min Wu

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Affiliations :
  • Cheeloo College of Medicine, Shandong University Ji'nan 250012, China.
Publications dans "Cellules THP-1" :

Erica Buoso

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Affiliations :
  • Università Degli Studi di Pavia, Dipartimento di Scienze del Farmaco, Pavia, Italy.

Mirco Masi

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Affiliations :
  • Università Degli Studi di Pavia, Dipartimento di Scienze del Farmaco, Pavia, Italy.
  • Scuola Universitaria Superiore IUSS, Pavia, Italy.

Pasquale Linciano

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Affiliations :
  • Università Degli Studi di Pavia, Dipartimento di Scienze del Farmaco, Pavia, Italy.

Marco Racchi

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Affiliations :
  • Università Degli Studi di Pavia, Dipartimento di Scienze del Farmaco, Pavia, Italy.

Marija Sollner Dolenc

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Affiliations :
  • University of Ljubljana, Faculty of Pharmacy, Ljubljana, Slovenia.

Zhongxin Feng

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Affiliations :
  • Department of Hematology, West China School of Medicine/West China Hospital, Sichuan University, Chengdu, China, 3341148215@qq.com.
  • Department of Hematology, Affiliated Hospital of Zunyi Medical University, Zunyi, China.
Publications dans "Cellules THP-1" :

Qi Chen

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Hematology, Affiliated Hospital of Zunyi Medical University, Zunyi, China.
Publications dans "Cellules THP-1" :

Liang Zhang

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Shandong Provincial Key Laboratory of Animal Resistance Biology, Institute of Biomedical Sciences, College of Life Sciences, Shandong Normal University, Jinan, Shandong 250014, P.R. China.

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From Their Eyes: What Constitutes Quality Formative Written Feedback for Neurosurgery Residents.

The characteristics of quality feedback from the neurosurgery resident's perspective are not fully elucidated. The Surgical Autonomy Program is an intraoperative assessment tool based on Vygotsky's Zo... The goal of this study was twofold: to identify themes from the written feedback of SAP operative assessments and to examine if these themes influenced the neurosurgery residents' perception of feedba... In 2021, SAP data from 2019-2021 at two neurosurgery programs were reviewed. Feedback quality from the SAP was determined by the resident at the time of their assessment. Using a constant comparative ... There were 2968 SAP entries evaluated. When the ZPD concept was fully used, residents reported high quality feedback 91.4% of the time compared to 58.6% when ZPD was not used (p < 0.001). Qualitative ... Providing comments that discuss the resident's specific performance in the case, key learning points, or their progress towards independence, results in high quality feedback. Utilizing a theory-based...

Surgical resident experience with common bile duct exploration and assessment of performance and autonomy with formative feedback.

Common bile duct exploration (CBDE) is safe and effective for managing choledocholithiasis, but most US general surgeons have limited experience with CBDE and are uncomfortable performing this procedu... Resident and attending assessments of resident operative performance and autonomy were obtained for 189 laparoscopic or open CBDEs performed at 28 institutions. Performance and autonomy were graded al... Compared with cases in which the resident had no prior CBDE case evaluations, cases with a prior evaluation had greater proportions of practice-ready or exceptional performance ratings according to bo... Residents with at least one prior CBDE evaluation and formative feedback demonstrated better operative performance and received greater autonomy than residents without prior evaluations, underscoring ...

A qualitative study examining the critical differences in the experience of and response to formative feedback by undergraduate medical students in Japan and the UK.

Formative feedback plays a critical role in guiding learners to gain competence, serving as an opportunity for reflection and feedback on their learning progress and needs. Medical education in Japan ... The study is designed and analysed with a constructivist grounded theory lens. Medical students in Japan and the UK were interviewed on the topic of formative assessment and feedback they received dur... Japanese students perceived feedback as a model answer provided by tutors which they should not critically question, which contrasted with the views of UK students. Japanese students viewed formative ... The Japanese student experience of formative assessment and feedback supports the view that medical education and examination systems in Japan are focused on summative assessment, which operates along...

When Feedback is Not Perceived as Feedback: Challenges for Regulatory Body-Mandated Peer Review.

Safe and competent patient care depends on physicians recognizing and correcting performance deficiencies. Generating effective insight depends on feedback from credible sources. Unfortunately, physic... Between October 2018 and May 2020, 30 physicians representing various specialties and career stages were interviewed about their experiences with peer review in the context of regulatory body-mandated... Perceptions about the learning value of mandated peer review were mixed. Most saw value but felt anxiety about being selected due to being wary of regulatory bodies. Recognizing barriers such percepti... This study establishes an intriguing and challenging paradox: feedback appears often to not be recognized as feedback when it poses no threat, yet feedback that carries such threat is known to be subo...

Development and validation of immediate self-feedback very short answer questions for medical students: practical implementation of generalizability theory to estimate reliability in formative examination designs.

Very Short Answer Questions (VSAQs) reduce cueing and simulate better real-clinical practice compared with multiple-choice questions (MCQs). While integrating them into formative exams has potential, ... Ninety-four third-year pre-clinical students took two ten-item ISF-VSAQ exams on cardiovascular drugs. Each question comprised two sections: (1) Questions with space for student responses and (2) a li... Validity evidence included five sources: (1) Content: The expert reviewed the ISF-VSAQ format, and the question was aligned with a standard examination blueprint. (2) Response process: Before starting... Electronic ISF-VSAQs enhanced understanding elevates learning outcomes, rendering them suitable for formative assessments with clinical scenarios. Increasing the number of occasions effectively enhanc...

Teacher feedback and student learning-The students' perspective.

Feedback from teachers to students plays an important role in informing students about the outcome of their assessments. It contributes to students' ongoing learning. The aim of this study was to inve... An online questionnaire was completed by dental students throughout Europe in this quantitative study. Data were collected via Google Forms, transferred to an excel spreadsheet and analysed using SPSS... 234 students studying in 9 different European countries completed the questionnaire. These students were born in 36 different countries within and beyond Europe. 84% (n = 197) were undergraduate stude... It would appear that there is some diversity in dental students' perceptions of: i) who delivers feedback, ii) when feedback is given, iii) the consistency of feedback received, and iv) the style of f... Most European dental students prefer to receive constructive feedback. Feedback was seen to have a significant impact on future learning despite over one in five students not knowing who had delivered...

Application of the R2C2 Model to In-the-Moment Feedback and Coaching.

The R2C2 (relationship, reaction, content, coaching) model is an iterative, evidence-based, theory-informed approach to feedback and coaching that enables preceptors and learners to build relationship... A qualitative study using framework analysis through the lens of experiential learning was undertaken with 15 trained preceptor-learner dyads. Data were collected during feedback sessions and follow-u... Fifteen dyads were recruited from 8 disciplines (11 preceptors were paired with a single resident [n = 9] or a single medical student [n = 2]; 2 preceptors each had 2 residents). All dyads were able t... The R2C2 model can be adapted to contexts where in-the-moment feedback conversations occur shortly after a clinical encounter. Experiential learning approaches applying the R2C2 model are critical. Sk...

A qualitative study of medical students' perceptions of resident feedback.

Residents play a pivotal role in medical students' clinical education. From a feedback lens, the near-peer relationship between student and resident holds the potential to foster an educational allian... Our methodology was qualitative interpretive description, informed by phenomenology. We conducted 24 semi-structured interviews with third and fourth year medical students at one institution. The inte... From the students' perspectives, when residents contributed to building interpersonal relationships with students, this in turn influenced students' receptivity to both encouraging and constructive fe... Residents are uniquely positioned to create a strong educational alliance with students in which feedback conversations can flourish. Focusing educational efforts on resident feedback conversations ha...

Peer feedback in graduate training: A phenomenological investigation of possibilities.

Whilst feedback is an essential component of clinical education, it is often lacking in clinical workplaces due to competing priorities. Peer feedback has been proposed as a potential solution but rem... Following an Interpretative Phenomenological Analysis approach, the personal experiences of 12 paediatric trainees were explored using semi-structured interviews. Interpretive themes were developed be... We found that peer feedback was influenced by three contextual factors, namely, prevalent feedback culture, interpersonal consent, and the quality of relationships. Peer feedback culture was lacking i... Enabling peer feedback in clinical settings requires attention to cultural, relational, and consent barriers. Potential approaches should include helping clinicians to develop greater cultural reflexi...