Titre : Cellules THP-1

Cellules THP-1 : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Students

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment identifier les cellules THP-1 en laboratoire ?

Les cellules THP-1 sont identifiées par leur morphologie et leur expression de marqueurs spécifiques.
Lignées cellulaires Monocytes
#2

Quels tests sont utilisés pour caractériser les cellules THP-1 ?

Des tests comme la cytométrie en flux et l'immunofluorescence sont utilisés.
Cytométrie en flux Immunofluorescence
#3

Les cellules THP-1 peuvent-elles être contaminées ?

Oui, comme toutes les lignées cellulaires, elles peuvent être contaminées par des bactéries ou des mycoplasmes.
Contamination cellulaire Mycoplasmes
#4

Quelle est la source des cellules THP-1 ?

Les cellules THP-1 proviennent de la moelle osseuse d'un patient atteint de leucémie.
Moelle osseuse Leucémie
#5

Les cellules THP-1 sont-elles sensibles à des médicaments ?

Oui, elles sont souvent utilisées pour tester la sensibilité à divers agents pharmacologiques.
Sensibilité aux médicaments Pharmacologie

Symptômes 5

#1

Quels sont les marqueurs d'activation des cellules THP-1 ?

Les marqueurs incluent CD14, CD11b et CD68, indiquant leur activation.
Marqueurs cellulaires Activation cellulaire
#2

Les cellules THP-1 montrent-elles des signes d'inflammation ?

Oui, elles produisent des cytokines pro-inflammatoires lorsqu'elles sont activées.
Cytokines Inflammation
#3

Comment les cellules THP-1 réagissent-elles aux pathogènes ?

Elles phagocytent les pathogènes et sécrètent des médiateurs inflammatoires.
Phagocytose Pathogènes
#4

Les cellules THP-1 peuvent-elles se différencier ?

Oui, elles peuvent se différencier en macrophages sous l'influence de certains facteurs.
Différenciation cellulaire Macrophages
#5

Quels effets ont les cytokines sur les cellules THP-1 ?

Les cytokines modulent leur activation et leur capacité à produire d'autres médiateurs.
Cytokines Médiateurs

Prévention 5

#1

Comment prévenir la contamination des cellules THP-1 ?

Utiliser des techniques aseptiques et vérifier régulièrement la pureté cellulaire.
Prévention de la contamination Techniques aseptiques
#2

Quelles conditions de culture sont idéales pour les cellules THP-1 ?

Elles nécessitent un milieu riche en nutriments et une température contrôlée.
Conditions de culture Milieu de culture
#3

Les cellules THP-1 nécessitent-elles des soins particuliers ?

Oui, elles doivent être manipulées avec précaution pour éviter le stress cellulaire.
Soins cellulaires Stress cellulaire
#4

Comment assurer la viabilité des cellules THP-1 ?

Maintenir des conditions optimales de culture et éviter les cycles de congélation-décongélation.
Viabilité cellulaire Congélation
#5

Les cellules THP-1 peuvent-elles être cryogénisées ?

Oui, elles peuvent être cryogénisées pour une conservation à long terme.
Cryogénisation Conservation cellulaire

Traitements 5

#1

Comment les cellules THP-1 sont-elles utilisées en recherche ?

Elles sont utilisées pour étudier les mécanismes immunitaires et tester des médicaments.
Recherche biomédicale Médicaments
#2

Peut-on modifier génétiquement les cellules THP-1 ?

Oui, des techniques comme CRISPR peuvent être utilisées pour modifier leur génome.
Modification génétique CRISPR
#3

Quels traitements sont testés sur les cellules THP-1 ?

Des traitements anti-inflammatoires et anticancéreux sont souvent testés.
Traitements anti-inflammatoires Anticancéreux
#4

Les cellules THP-1 peuvent-elles être utilisées pour des tests de toxicité ?

Oui, elles sont souvent utilisées pour évaluer la toxicité des composés chimiques.
Toxicité Composés chimiques
#5

Comment les cellules THP-1 aident-elles à comprendre les maladies ?

Elles modélisent des maladies inflammatoires et infectieuses pour étudier les mécanismes.
Modélisation des maladies Maladies inflammatoires

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir lors de l'utilisation des cellules THP-1 ?

Des résultats biaisés peuvent survenir si les cellules sont contaminées ou mal caractérisées.
Complications expérimentales Biais
#2

Les cellules THP-1 peuvent-elles induire des réponses immunitaires indésirables ?

Oui, elles peuvent parfois produire des réponses immunitaires non spécifiques.
Réponses immunitaires Immunité
#3

Quels risques sont associés à la manipulation des cellules THP-1 ?

Le risque principal est la contamination croisée avec d'autres lignées cellulaires.
Risques de laboratoire Contamination croisée
#4

Les cellules THP-1 peuvent-elles être affectées par des agents externes ?

Oui, des agents comme les toxines ou les médicaments peuvent altérer leur fonction.
Agents externes Fonction cellulaire
#5

Comment minimiser les complications lors des expériences avec THP-1 ?

Suivre des protocoles stricts et effectuer des contrôles réguliers de qualité.
Minimisation des risques Contrôles de qualité

Facteurs de risque 5

#1

Quels facteurs influencent la croissance des cellules THP-1 ?

Des facteurs comme la température, le pH et la composition du milieu influencent leur croissance.
Facteurs de croissance Milieu de culture
#2

Les cellules THP-1 sont-elles sensibles à des agents environnementaux ?

Oui, elles peuvent être affectées par des agents chimiques ou physiques dans leur environnement.
Agents environnementaux Sensibilité cellulaire
#3

Quels traitements peuvent affecter les cellules THP-1 ?

Des traitements comme les cytokines ou les médicaments peuvent moduler leur activité.
Cytokines Médicaments
#4

Les cellules THP-1 sont-elles affectées par le stress oxydatif ?

Oui, le stress oxydatif peut altérer leur fonction et leur viabilité.
Stress oxydatif Viabilité cellulaire
#5

Quels facteurs génétiques influencent les cellules THP-1 ?

Des variations génétiques peuvent affecter leur réponse aux stimuli immunitaires.
Facteurs génétiques Réponse immunitaire
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 21/03/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Terumasa Ikeda

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • 2 Institute for Molecular Virology, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 3 Center for Genome Engineering, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 5 Howard Hughes Medical Institute, University of Minnesota, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 1 Department of Biochemistry, Molecular Biology, and Biophysics, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 4 Masonic Cancer Center, University of Minnesota, Minneapolis, MN 55455, USA.

Michael A Carpenter

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • 3 Center for Genome Engineering, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 1 Department of Biochemistry, Molecular Biology, and Biophysics, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 4 Masonic Cancer Center, University of Minnesota, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 2 Institute for Molecular Virology, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 5 Howard Hughes Medical Institute, University of Minnesota, Minneapolis, MN 55455, USA.

William L Brown

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • 4 Masonic Cancer Center, University of Minnesota, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 3 Center for Genome Engineering, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 2 Institute for Molecular Virology, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 1 Department of Biochemistry, Molecular Biology, and Biophysics, Minneapolis, MN 55455, USA.

Reuben S Harris

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • 3 Center for Genome Engineering, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 1 Department of Biochemistry, Molecular Biology, and Biophysics, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 4 Masonic Cancer Center, University of Minnesota, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 2 Institute for Molecular Virology, Minneapolis, MN 55455, USA.
  • 5 Howard Hughes Medical Institute, University of Minnesota, Minneapolis, MN 55455, USA.

Valentina Galbiati

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Affiliations :
  • Università Degli Studi di Milano, Laboratory of Toxicology, Dipartimento di Scienze Politiche ed Ambientali, Milan, Italy.

Emanuela Corsini

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Università Degli Studi di Milano, Laboratory of Toxicology, Dipartimento di Scienze Politiche ed Ambientali, Milan, Italy.

Yiming Wu

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Key Laboratory of The Ministry of Education for Conservation and Utilization of Special Biological Resources in The West, Yinchuan, Ningxia 750021, P.R. China.
  • College of Life Science, Ningxia University, Yinchuan, Ningxia 750021, P.R. China.
Publications dans "Cellules THP-1" :

Xue Lin

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Key Laboratory of The Ministry of Education for Conservation and Utilization of Special Biological Resources in The West, Yinchuan, Ningxia 750021, P.R. China.
  • College of Life Science, Ningxia University, Yinchuan, Ningxia 750021, P.R. China.
Publications dans "Cellules THP-1" :

Fuyang Song

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Affiliations :
  • Key Laboratory of The Ministry of Education for Conservation and Utilization of Special Biological Resources in The West, Yinchuan, Ningxia 750021, P.R. China.
  • College of Life Science, Ningxia University, Yinchuan, Ningxia 750021, P.R. China.
Publications dans "Cellules THP-1" :

Di Xue

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Affiliations :
  • Key Laboratory of The Ministry of Education for Conservation and Utilization of Special Biological Resources in The West, Yinchuan, Ningxia 750021, P.R. China.
  • College of Life Science, Ningxia University, Yinchuan, Ningxia 750021, P.R. China.
Publications dans "Cellules THP-1" :

Yujiong Wang

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Affiliations :
  • Key Laboratory of The Ministry of Education for Conservation and Utilization of Special Biological Resources in The West, Yinchuan, Ningxia 750021, P.R. China.
  • College of Life Science, Ningxia University, Yinchuan, Ningxia 750021, P.R. China.
Publications dans "Cellules THP-1" :

Min Wu

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Affiliations :
  • Cheeloo College of Medicine, Shandong University Ji'nan 250012, China.
Publications dans "Cellules THP-1" :

Erica Buoso

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Affiliations :
  • Università Degli Studi di Pavia, Dipartimento di Scienze del Farmaco, Pavia, Italy.

Mirco Masi

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Affiliations :
  • Università Degli Studi di Pavia, Dipartimento di Scienze del Farmaco, Pavia, Italy.
  • Scuola Universitaria Superiore IUSS, Pavia, Italy.

Pasquale Linciano

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Affiliations :
  • Università Degli Studi di Pavia, Dipartimento di Scienze del Farmaco, Pavia, Italy.

Marco Racchi

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Università Degli Studi di Pavia, Dipartimento di Scienze del Farmaco, Pavia, Italy.

Marija Sollner Dolenc

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Affiliations :
  • University of Ljubljana, Faculty of Pharmacy, Ljubljana, Slovenia.

Zhongxin Feng

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Hematology, West China School of Medicine/West China Hospital, Sichuan University, Chengdu, China, 3341148215@qq.com.
  • Department of Hematology, Affiliated Hospital of Zunyi Medical University, Zunyi, China.
Publications dans "Cellules THP-1" :

Qi Chen

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Hematology, Affiliated Hospital of Zunyi Medical University, Zunyi, China.
Publications dans "Cellules THP-1" :

Liang Zhang

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Affiliations :
  • Shandong Provincial Key Laboratory of Animal Resistance Biology, Institute of Biomedical Sciences, College of Life Sciences, Shandong Normal University, Jinan, Shandong 250014, P.R. China.

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Teacher feedback and student learning-The students' perspective.

Feedback from teachers to students plays an important role in informing students about the outcome of their assessments. It contributes to students' ongoing learning. The aim of this study was to inve... An online questionnaire was completed by dental students throughout Europe in this quantitative study. Data were collected via Google Forms, transferred to an excel spreadsheet and analysed using SPSS... 234 students studying in 9 different European countries completed the questionnaire. These students were born in 36 different countries within and beyond Europe. 84% (n = 197) were undergraduate stude... It would appear that there is some diversity in dental students' perceptions of: i) who delivers feedback, ii) when feedback is given, iii) the consistency of feedback received, and iv) the style of f... Most European dental students prefer to receive constructive feedback. Feedback was seen to have a significant impact on future learning despite over one in five students not knowing who had delivered...

Students' perceptions of a UK physiotherapy student-led clinic.

Student-led clinics (SLCs) are a mode of delivery whereby students take responsibility for the delivery of a health service or intervention. SLCs for physiotherapy have a wide range of uses, including... A qualitative design using a focus group.... Four themes were identified relating to students' perceptions of SLCs associated with the learning environment, self-development, enhanced clinical skill development and reflections on experience at t... The findings of this study suggest that physiotherapy SLCs in a UK context can contribute positively to student experience and skill development, particularly in relation to the learning environment, ... Further research in the UK and globally related to SLC models in different courses and across varying stages is required. Exploration of the SLC as a viable form of clinical placement experience is al...

Attachment anxiety and smartphone addiction among university students during confinement: Teacher-student relationships, student-student relationships and school connectedness as mediators.

Learning at home during the COVID-19 confinement might affect students' relationships with their peers, teachers, and schools and increase the possibility of smartphone addiction. We hypothesized that...

Teaching Through the Student Lens: Qualitative Exploration of Student Evaluations of Teaching.

The purpose of this study is to use feedback from student evaluations of teaching (SETs) to define and describe themes associated with perceived teaching effectiveness.... We retrospectively analyzed SETs for instructors in required didactic courses from one academic year using qualitative content analysis. The analysis included student responses to the following questi... Five themes were developed from 4683 coded segments and are described with example quotations. These themes included clarity of instruction and learning activities, alignment of learning and assessmen... These themes and supportive quotes offer a deeper understanding of the student perspective on similar ideas that are present throughout the teaching and learning literature and represent broad aspects...

Does the student-led osteopathy clinical learning environment prepare students for practice?

For many allied health disciplines, pre-professional clinical education takes place in student-led, on-campus clinic environments. In these environments, pre-professional students undertake patient ca... To explore the perceptions of osteopathy clinical educators about the role of the student-led clinic at Victoria University (VU) in preparing pre-professional students for professional practice.... A qualitative collective case study methodology was utilised to explore clinical educator perceptions. Individual interviews were conducted with clinical educators employed in the university osteopath... Nine clinical educators out of 31 employed at the university clinic (29%) agreed to participate. Qualitative analysis generated three themes: perceptions of the student-led clinic (SLC) as a learning ... Clinical educators perceived that the student-led osteopathy clinical learning environment develops pre-professional learners to meet some, but not all, of the capabilities for professional practice a...

Transmissibility of tuberculosis among students and non-students: an occupational-specific mathematical modelling.

Recently, despite the steady decline in the tuberculosis (TB) epidemic globally, school TB outbreaks have been frequently reported in China. This study aimed to quantify the transmissibility of Mycoba... We constructed a dataset of reported TB cases from four regions (Jilin Province, Xiamen City, Chuxiong Prefecture, and Wuhan City) in China from 2005 to 2019. We classified the population and the repo... During the study period, data on 456,423 TB cases were collected from four regions: students accounted for 6.1% of cases. The goodness-of-fit analysis showed that Model A had a better fitting effect (... The transmissibility of MTB remains high in the non-student population of the areas studied, which is still dominant in the spread of TB. TB transmissibility from the non-student-to-student-population...