Titre : Zea mays

Zea mays : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Teaching

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment identifier une variété de maïs ?

L'identification se fait par l'examen des caractéristiques morphologiques des épis et des grains.
Zea mays Plantes alimentaires
#2

Quels tests pour détecter des maladies du maïs ?

Des tests de laboratoire comme l'analyse de l'ADN et l'observation des symptômes sur les feuilles.
Maladies des plantes Zea mays
#3

Quels signes indiquent une carence en nutriments ?

Des feuilles jaunies, un retard de croissance et des épis mal formés peuvent indiquer une carence.
Carences nutritionnelles Zea mays
#4

Comment évaluer la qualité du maïs ?

La qualité se mesure par l'humidité, la taille des grains et l'absence de contaminants.
Qualité des aliments Zea mays
#5

Quels symptômes de maladies fongiques ?

Des taches foliaires, des pourritures des racines et des épis déformés sont des symptômes courants.
Maladies fongiques Zea mays

Symptômes 5

#1

Quels symptômes d'une infestation d'insectes ?

Des trous dans les feuilles, des épis mangés et une croissance ralentie sont des signes d'infestation.
Insectes nuisibles Zea mays
#2

Comment reconnaître le flétrissement ?

Le flétrissement se manifeste par des feuilles tombantes et une décoloration, souvent due à un stress hydrique.
Flétrissement Zea mays
#3

Quels signes de stress hydrique ?

Des feuilles enroulées, une croissance réduite et des épis petits peuvent indiquer un stress hydrique.
Stress hydrique Zea mays
#4

Quels symptômes d'une maladie virale ?

Des motifs de mosaïque sur les feuilles et une croissance anormale des épis sont des indicateurs.
Maladies virales Zea mays
#5

Comment détecter une intoxication par pesticides ?

Des symptômes comme le jaunissement des feuilles et la mort des plants peuvent indiquer une intoxication.
Intoxication Zea mays

Prévention 5

#1

Comment prévenir les maladies du maïs ?

Utiliser des semences résistantes et pratiquer la rotation des cultures pour réduire les risques.
Prévention des maladies Zea mays
#2

Quelles pratiques pour éviter les infestations d'insectes ?

Maintenir une bonne hygiène des cultures et utiliser des pièges à insectes pour surveiller les populations.
Insectes nuisibles Zea mays
#3

Comment éviter le stress hydrique ?

Planifier l'irrigation en fonction des besoins des cultures et des conditions climatiques.
Irrigation Zea mays
#4

Quelles mesures pour la qualité du sol ?

Effectuer des analyses de sol régulières et appliquer des amendements organiques pour améliorer la qualité.
Qualité du sol Zea mays
#5

Comment prévenir les carences nutritionnelles ?

Utiliser des engrais équilibrés et surveiller régulièrement l'état nutritionnel des plantes.
Engrais Zea mays

Traitements 5

#1

Quels traitements pour les maladies fongiques ?

L'application de fongicides et la rotation des cultures sont des méthodes efficaces.
Fongicides Zea mays
#2

Comment traiter les infestations d'insectes ?

Utiliser des insecticides spécifiques et introduire des prédateurs naturels pour contrôler les populations.
Insecticides Zea mays
#3

Quelles solutions pour le stress hydrique ?

Améliorer l'irrigation et utiliser des variétés résistantes à la sécheresse peuvent aider.
Irrigation Zea mays
#4

Comment gérer les carences nutritionnelles ?

Appliquer des engrais appropriés et ajuster le pH du sol pour corriger les carences.
Engrais Zea mays
#5

Quels traitements pour les maladies virales ?

Il n'existe pas de traitement spécifique, mais la prévention par la sélection de semences est cruciale.
Prévention des maladies Zea mays

Complications 5

#1

Quelles complications des maladies fongiques ?

Les maladies fongiques peuvent entraîner une perte de rendement et des contaminations mycotoxiques.
Maladies fongiques Zea mays
#2

Quels risques d'infestation d'insectes ?

Les infestations peuvent causer des dommages structurels aux plantes et réduire la qualité des grains.
Insectes nuisibles Zea mays
#3

Quelles conséquences du stress hydrique ?

Le stress hydrique peut entraîner une réduction significative des rendements et des pertes économiques.
Stress hydrique Zea mays
#4

Quels effets des maladies virales ?

Les maladies virales peuvent provoquer des déformations des épis et une baisse de la productivité.
Maladies virales Zea mays
#5

Quelles complications des carences nutritionnelles ?

Les carences peuvent entraîner des déformations des plantes et une susceptibilité accrue aux maladies.
Carences nutritionnelles Zea mays

Facteurs de risque 5

#1

Quels facteurs augmentent le risque de maladies ?

L'humidité excessive, la densité de plantation et l'utilisation de semences non résistantes augmentent les risques.
Facteurs de risque Zea mays
#2

Comment le climat influence-t-il le maïs ?

Des conditions climatiques extrêmes, comme la sécheresse ou l'humidité, peuvent affecter la croissance.
Climat Zea mays
#3

Quels sols favorisent les maladies ?

Les sols mal drainés et riches en matière organique peuvent favoriser le développement de maladies.
Qualité du sol Zea mays
#4

Comment la monoculture affecte-t-elle le maïs ?

La monoculture peut accroître la vulnérabilité aux maladies et réduire la biodiversité du sol.
Monoculture Zea mays
#5

Quels sont les risques liés aux pesticides ?

Une utilisation excessive de pesticides peut entraîner des résistances et des impacts environnementaux négatifs.
Pesticides Zea mays
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 19/03/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Bing Zhang

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Food Science and Engineering, Guangdong Province Key Laboratory for Green Processing of Natural Products and Product Safety, Engineering Research Center of Starch and Vegetable Protein Processing Ministry of Education, Research Institute for Food Nutrition and Human Health, South China University of Technology, Guangzhou 510640, China.
Publications dans "Zea mays" :

Li Wei

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • National Engineering Research Centre for Wheat, Zhengzhou, 450002, China. weili-wtc@henau.edu.cn.
Publications dans "Zea mays" :

Archana Singh

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Botany, Hansraj College, University of Delhi, Delhi, India. archanasingh@hrc.du.ac.in.
  • J C Bose Center for Plant Genomics, Hansraj College, University of Delhi, Delhi, India. archanasingh@hrc.du.ac.in.
  • Delhi School of Climate Change and Sustainability, Institution of Eminence, Maharishi Karnad Bhawan, University of Delhi, New Delhi, India. archanasingh@hrc.du.ac.in.

Anna K Block

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Center for Medical, Agricultural and Veterinary Entomology, U.S. Department of Agriculture-Agricultural Research Service, 1700 SW 23rd Drive, Gainesville, FL, 32608, USA. anna.block@ars.usda.gov.

Sara Buoso

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Agricultural, Food, Environmental, and Animal Sciences, University of Udine, Udine.

Nicola Tomasi

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Agricultural, Food, Environmental, and Animal Sciences, University of Udine, Udine.

Mustapha Arkoun

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Laboratoire de Nutrition Végétale, Agroinnovation International-TIMAC AGRO, Saint-Malo, France.

Roberto Pinton

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Agricultural, Food, Environmental, and Animal Sciences, University of Udine, Udine.

Laura Zanin

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Agricultural, Food, Environmental, and Animal Sciences, University of Udine, Udine.

Kai Fan

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Key Laboratory of Ministry of Education for Genetics, Breeding and Multiple Utilization of Crops, College of Crop Science, Fujian Agriculture and Forestry University, Fuzhou, 350002, China.
  • Fujian Provincial Key Laboratory of Agroecological Processing and Safety Monitoring, College of Life Sciences, Fujian Agriculture and Forestry University, Fuzhou, 350002, China.
  • Key Laboratory of Crop Ecology and Molecular Physiology (Fujian Agriculture and Forestry University), Fujian Province University, Fuzhou, 35002, China.

Zhaowei Li

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Fujian Provincial Key Laboratory of Agroecological Processing and Safety Monitoring, College of Life Sciences, Fujian Agriculture and Forestry University, Fuzhou, 350002, China.
  • Key Laboratory of Crop Ecology and Molecular Physiology (Fujian Agriculture and Forestry University), Fujian Province University, Fuzhou, 35002, China.

Olubukola Oluranti Babalola

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Food Security and Safety Niche, Faculty of Natural and Agricultural Sciences, North-West University, Private Mail Bag X2046, Mmabatho, 2735, South Africa. olubukola.babalola@nwu.ac.za.

Ruairidh J H Sawers

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Laboratorio Nacional de Genómica para la Biodiversidad (Langebio), Unidad de Genómica Avanzada, Centro de Investigación y de Estudios Avanzados del Instituto Politécnico Nacional (CINVESTAV-IPN), Irapuato, C.P, 36824, Guanajuato, Mexico. ruairidh.sawers@gmail.com.
  • Department of Plant Science, The Pennsylvania State University, State College, PA, USA. ruairidh.sawers@gmail.com.

Peter Kämpfer

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institut für angewandte Mikrobiologie, Justus-Liebig-Universität Giessen, Heinrich-Buff-Ring 26-32, 35392, Giessen, Germany. peter.kaempfer@umwelt.uni-giessen.de.

André Lipski

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institut für Ernährungs- und Lebensmittelwissenschaften, Lebensmittelmikrobiologie und -hygiene, Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn, Bonn, Germany.

Lucie Lamothe

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • CNRS, Institut Français de Bioinformatique, IFB-Core, UMS 3601, Evry, France.
  • Institut Pasteur, Université de Paris, Bioinformatics and Biostatistics Hub, 75015, Paris, France.

Dominique Clermont

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institut Pasteur, Université de Paris, CIP-Collection of Institut Pasteur, 75015, Paris, France.

Alexis Criscuolo

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institut Pasteur, Université de Paris, Bioinformatics and Biostatistics Hub, 75015, Paris, France.

John A McInroy

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Entomology and Plant Pathology, Auburn University, Alabama, USA.

Stefanie P Glaeser

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institut für angewandte Mikrobiologie, Justus-Liebig-Universität Giessen, Heinrich-Buff-Ring 26-32, 35392, Giessen, Germany.

Sources (4763 au total)

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The aim of this work was to evaluate the impact of a teaching method in pharmacokinetics (PK) in terms of satisfaction and performance in the final test of students.... This method consisted of the development of a practical problem and a peer-tutored solution by small groups of three or four students. Students enrolled in the second year of pharmaceutical studies ha... More than 70% of the students were highly satisfied with the new format of the PK course, especially concerning the development and the design of a practical problem. More than 94% of the students con... This new method including peer teaching was applied in PK and allowed to significantly increase the performance and the satisfaction of the students in PK....

Teaching Through the Student Lens: Qualitative Exploration of Student Evaluations of Teaching.

The purpose of this study is to use feedback from student evaluations of teaching (SETs) to define and describe themes associated with perceived teaching effectiveness.... We retrospectively analyzed SETs for instructors in required didactic courses from one academic year using qualitative content analysis. The analysis included student responses to the following questi... Five themes were developed from 4683 coded segments and are described with example quotations. These themes included clarity of instruction and learning activities, alignment of learning and assessmen... These themes and supportive quotes offer a deeper understanding of the student perspective on similar ideas that are present throughout the teaching and learning literature and represent broad aspects...

Reflective practice of nurse residents in the teaching-learning process in teaching hospitals.

To analyze reflective practice in the teaching-learning process of nurses in residency programs in teaching hospitals in Minas Gerais, Brazil.... Case study, based on the reflective practice framework, conducted in two teaching hospitals. Observation and interviews were conducted with first and second-year residents, and five participants were ... In 519 observed activities, elements of reflection were identified in 22.2%, especially active listening and expression of doubts. Discourses indicated practice as the best moment for teaching-learnin... Know-in-action reflection was evidenced as the predominant formative aspect for residents, with few opportunities for reflection on reflection-in-action....

Evidence-based teaching in contact lenses education: Teaching and learning strategies.

Contact lens (CL) practice is an ever-changing field with clinical knowledge, techniques and equipment continuously evolving. These new developments are backed with clinical trials and research to ens... An expert panel of educators completed a comprehensive literature review of current evidence of teaching methods in CL training, or if not available then what can be learnt from other health care prof... Due to the amount of evidence available in the overall subject area relating to healthcare education, the initial plan of compiling evidence into one narrative review paper was discarded in favour of ... There is a small amount of evidence supporting CL education, but most of this seems to be related to the practical element of the training. However, there is a lot of evidence in the field of healthca...

Application of SPARK teaching in acute abdomen radiography teaching for undergraduate medical students.

Acute abdomen is a series of acute and severe abdominal diseases commonly encountered in clinic. It is important to strengthen the image teaching of acute abdomen for undergraduates.... This study aimed to explore the application effect of SPARK[sub-speciality (S), problem-based learning (P), assessment (A), report (R) and reading skill (K)] teaching mode in the experimental teaching... We selected a total of 58 third year medical students for observation. The students were divided into experimental group and control group. Among them, 29 students in the experimental group studied in... The average scores of the experimental group and the control group after theory class were (69.0 ± 26.4) and (72.1 ± 24.1) respectively, with no statistical difference (t = 0.468, P = 0.642). The aver... The SPARK teaching mode was helpful for undergraduate medical students to consolidate image foundation, improve image reading skills....

Experiences as a clinical teaching fellow: interviews with clinical teaching fellows in the West Midlands.

The majority of junior doctors in the UK do not proceed directly into specialty training after completing mandatory foundation training but instead take a year out of training. A common post undertake... CTFs working in Trusts in the West Midlands region registered as students on the Education for Healthcare Professionals Post Graduate Certificate course at the University of Birmingham in August 2019 ... Nine CTFs participated in an interview. Five main themes were identified which related to their experiences in post and plans for future careers. Participants reported choosing to undertake a CTF role... This is the first study to use interview methodology to explore experiences of CTFs, and has provided a valuable insight into the experiences of those in post in the West Midlands region. Understandin...

Application of a new multi-element integrated teaching mode based on bite-sized teaching, flipped classroom, and MOOC in clinical teaching of obstetrics and gynaecology.

Effective clinical medical student education includes attention to teaching approaches. This study assessed the impact of a new multi-element teaching mode that utilizes Bite-Sized Teaching, flipped c... A Two-stage crossover design study was conducted of a multi-element teaching mode compared to traditional teaching mode in an academic year. Participants included Ninety-six medical students practicin... In order to comprehensively test students' performance after study, we take theoretical and practical examinations. The theoretical examination mainly tests students' grasp of basic knowledge points, ... The new multi-element integrated teaching mode is well accepted by the students and can improve the students' mastery of knowledge, and can improve the students' clinical comprehensive ability. The ne...