questionsmedicales.fr
Eucaryotes
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Poisson électrique
Poisson électrique : Questions médicales fréquentes
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Diagnostic
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Poissons électriques
Électrophysiologie
Électrophysiologie
Diagnostic
Poissons électriques
Taxonomie
Stress
Comportement animal
Symptômes
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Maladies des poissons
Comportement animal
Électrophysiologie
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Stress
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Maladies des poissons
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Comportement animal
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Comportement animal
Compagnie
Nutrition
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Traitement
Maladies des poissons
Antibiotiques
Antifongiques
Environnement
Qualité de l'eau
Complications
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Maladies des poissons
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Comportement animal
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Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale
Validation scientifique effectuée le 24/02/2025
Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales
8 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Unit of Evolutionary Biology/Systematic Zoology, Institute of Biochemistry and Biology, University of Potsdam, Potsdam, Germany.
Department of Crop and Animal Science, Faculty of Life Sciences, Humboldt University, Berlin, Germany.
7 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Institut für Biologie, Humboldt-Universität zu Berlin, Berlin, Germany.
7 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Unit of Evolutionary Biology/Systematic Zoology, Institute of Biochemistry and Biology, University of Potsdam, Potsdam, Germany.
6 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Dpto de Neurofisiología Celular y Molecular, Instituto de Investigaciones Biológicas Clemente Estable, MEC, Montevideo, Uruguay.
6 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Unidad Bases Neurales de la Conducta, Departamento de Neurofisiología Celular y Molecular, Instituto de Investigaciones Biológicas Clemente Estable, Montevideo, Uruguay.
Laboratorio de Neurociencias, Facultad de Ciencias, Universidad de la República, Montevideo, Uruguay.
5 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Department of Integrative Biology, Michigan State University, East Lansing, MI, 48824, USA. jgallant@msu.edu.
Graduate Program in Ecology, Evolutionary Biology and Behavior, Michigan State University, East Lansing, MI, 48824, USA. jgallant@msu.edu.
Publications dans "Poisson électrique" :
5 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Centro de Biodiversidad y Descubrimiento de Drogas, Instituto de Investigaciones Científicas y Servicios de Alta Tecnología (INDICASAT AIP), P. O. Box 0843-01103, Panama, Panama; Department of Biology, University of Massachusetts Boston, Boston, MA, USA. Electronic address: luis.deleonreyna@umb.edu.
Publications dans "Poisson électrique" :
5 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Department of Biology, Washington University in St. Louis, St. Louis, MO, United States.
Publications dans "Poisson électrique" :
4 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Zuckerman Mind Brain Behavior Institute, Department of Neuroscience, Columbia University, New York, NY, USA. ns2635@columbia.edu.
Publications dans "Poisson électrique" :
4 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Laboratory of Neurobiology, Department of Biology, Northeastern University, Boston, MA, 02115, USA. g.zupanc@northeastern.edu.
Publications dans "Poisson électrique" :
The effect of eugenol anesthesia on the electric organ discharge of the weakly electric fish Apteronotus leptorhynchus.
Fish physiology and biochemistry
2023-11-24
The effect of urethane and MS-222 anesthesia on the electric organ discharge of the weakly electric fish Apteronotus leptorhynchus.
Journal of comparative physiology. A, Neuroethology, sensory, neural, and behavioral physiology
2023-02-17
Supervised learning algorithm for analysis of communication signals in the weakly electric fish Apteronotus leptorhynchus.
Journal of comparative physiology. A, Neuroethology, sensory, neural, and behavioral physiology
2023-09-13
The effect of extracellular potassium concentration on the oscillation frequency of the pacemaker nucleus in the weakly electric fish Apteronotus leptorhynchus.
Journal of comparative physiology. A, Neuroethology, sensory, neural, and behavioral physiology
2024-10-23
4 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Institute for Neurobiology, Eberhard Karls Universität, Tübingen, Germany.
Publications dans "Poisson électrique" :
4 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Department of Biology, University of Central Florida, 4110 Libra Dr, Orlando, FL 32816, USA.
Publications dans "Poisson électrique" :
4 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Department of Biological Sciences, University of Toronto Scarborough, 1265 Military Trail, Toronto, Ontario, Canada M1C 1A4.
Department of Cell and Systems Biology, University of Toronto, 25 Harbord St, Toronto, Ontario, Canada M5S 3G5.
Department of Ecology and Evolutionary Biology, University of Toronto, 25 Willcocks St, Toronto, Ontario, Canada M5S 3B2.
Publications dans "Poisson électrique" :
3 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Zuckerman Mind Brain Behavior Institute, Department of Neuroscience, Columbia University, New York, NY, USA. ep3023@columbia.edu.
Publications dans "Poisson électrique" :
3 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Centro de Biodiversidad y Descubrimiento de Drogas, Instituto de Investigaciones Científicas y Servicios de Alta Tecnología (INDICASAT AIP), P. O. Box 0843-01103, Panama, Panama; Department of Biotechnology, Acharya Nagarjuna University, Guntur, India; Smithsonian Tropical Research Institute, P.O. Box 0843-03092, Balboa Ancón, Panama, Panama.
Publications dans "Poisson électrique" :
3 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Laboratory of Neurobiology, Department of Biology, Northeastern University, Boston, MA, 02115, USA.
Publications dans "Poisson électrique" :
3 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Department of Mechanical Engineering, Johns Hopkins University, 3400 N. Charles Street, Baltimore, MD 21218, USA; Laboratory for Computational Sensing and Robotics, Johns Hopkins University, 3400 N. Charles Street, Baltimore, MD 21218, USA. Electronic address: ncowan@jhu.edu.
Publications dans "Poisson électrique" :
3 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Department of Biology, University of Ottawa, Ottawa, Ontario, K1N 6N5, Canada.
Center for Neural Dynamics, University of Ottawa, Ottawa, Ontario, K1N 6N5, Canada.
uOttawa Brain and Mind Research Institute, Ottawa, Ontario, K1H 8M5, Canada.
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Department of Biology, Washington University in St. Louis, St. Louis, MO, United States.
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Zuckerman Mind Brain Behavior Institute and the Department of Neuroscience, Columbia University, New York, NY, USA.
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IT tools has brought a new perspective to collaborative learning where students do not just sit in a chair and swallow lecture content but instead participate in creating and sharing knowledge. Howeve...
This research develops an interactive application for learning calculus that promotes human-system interaction via augmented reality (AR) and human-human interaction through chat functions. The study ...
The research adopted a quasi-experimental study design and pre-post test data analysis to evaluate the effect of interactivities on learning experience and consequently the effect of learning experien...
The results found that both interactivities affect learning experience positively; human-human interactivity has a higher impact than the human-system interactivity. It was also found that learning pe...
The application of non-cognitive factors represented by facial emotion in educational evaluation has attracted much attention in recent years. There are many existing studies on facial emotion assiste...
Binz et al. highlight the potential of meta-learning to greatly enhance the flexibility of AI algorithms, as well as to approximate human behavior more accurately than traditional learning methods. We...
Analysing movement learning can rely on human evaluation, e.g. annotating video recordings, or on computing means in applying metrics on behavioural data. However, it remains challenging to relate hum...
This study reports from a municipality in Norway that implemented a competence enhancement programme for all its institutional nursing staff during the COVID-19 pandemic to fill identified competence ...
Many Norwegian municipalities are experiencing a demand for expanded community healthcare services due to an increase in elderly patients and patients with extensive and complex needs. At the same tim...
Nursing staff were encouraged to complete targeted competence enhancing activities with the aim of enhancing their competence in identified areas. The learning activities were blended and consisted of...
The results provide insight into the competence development of registered nurses and assistant nurses in institutional community health services. They show that the implementation of a workplace-based...
Offering workplace-based competence enhancing activities seems to be a sustainable way of facilitating lifelong learning among nursing staff. Facilitation of learning activities in a blended learning ...
A spatial iterative learning control (sILC) method is proposed for a robot to learn a desired path in an unknown environment. When interacting with the environment, the robot initially starts with a p...
This study explores the interplay between Self-Determination (SDT), relatedness, and teaching presence and CoI's presence (teaching, cognitive, and social) in the context of online educational setting...
Our knowledge of the world is populated with categories such as dogs, cups, and chairs. Such categories shape how we perceive, remember, and reason about their members. Much of our exposure to the ent...
In contrast to conventional cognitive training paradigms, where learning effects are specific to trained parameters, playing action video games has been shown to produce broad enhancements in many cog...
Assessment can positively influence learning, however designing effective assessment-for-learning interventions has proved challenging. We implemented a mandatory assessment-for-learning system compri...
We conducted semi-structured interviews with year-3 and 4 medical students at McGill University to explore how the assessment system had influenced their learning in year 3. We conducted theory-inform...
Eleven students participated, revealing that the assessment influenced learning through several mechanisms. Some required little student engagement (i.e., feed-up, test-enhanced learning, looking thin...
Our assessment system failed to engage students enough to leverage its full potential. We discuss the inherent flaws and external factors that hindered student engagement. Assessment designers should ...