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Expérimentation humaine : Questions médicales fréquentes
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Diagnostic
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Sécurité des patients
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Symptômes
5
Symptômes
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Questionnaires
Prévention
5
Prévention des effets indésirables
Surveillance des participants
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Information des participants
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Instructions d'étude
Évaluation de la prévention
Analyses de données
Traitements
5
Médicaments expérimentaux
Thérapies
Administration de médicaments
Voies d'administration
Traitement de contrôle
Comparaison des traitements
Efficacité des traitements
Mesures cliniques
Médecine personnalisée
Profilage génétique
Complications
5
Complications
Réactions allergiques
Gestion des complications
Soins médicaux
Documentation des complications
Rapports d'étude
Prévention des complications
Suivi des participants
Conséquences des complications
Arrêt d'essai
Facteurs de risque
5
Facteurs de risque
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"text": "Les participants doivent suivre les instructions de l'étude et signaler tout problème de santé."
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Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale
Validation scientifique effectuée le 31/03/2025
Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales
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Affiliations :
Dept. of Intensive Care Medicine, Radboud University Medical Center, Nijmegen, the Netherlands; Radboud Center for Infectious Diseases, Radboud University Medical Center, Nijmegen, the Netherlands. Electronic address: peter.pickkers@radboudumc.nl.
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2 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Clinical Tropical Medicine, QIMR Berghofer Medical Research Institute, Herston, Australia.
Infectious Diseases Unit, Royal Brisbane and Women's Hospital, Herston, Australia.
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Affiliations :
Centre for Molecular Therapeutics, Australian Institute of Tropical Health and Medicine, James Cook University, Cairns, Australia.
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Affiliations :
Centre for Molecular Therapeutics, Australian Institute of Tropical Health and Medicine, James Cook University, Cairns, Australia.
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Clinical Tropical Medicine, QIMR Berghofer Medical Research Institute, Herston, Australia.
Infectious Diseases Unit, Royal Brisbane and Women's Hospital, Herston, Australia.
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Affiliations :
Department of Movement, Human and Health Sciences, Division of Health Sciences, University of Rome "Foro Italico,", Rome, Italy.
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Affiliations :
Department of Anatomical, Histological, Forensic Medicine and Orthopedics Sciences, Sapienza University of Rome, Rome, Italy.
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2 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Department of Medico-Surgical Sciences and Biotechnologies, Sapienza University of Rome, Latina, Italy.
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2 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Department of Anatomical, Histological, Forensic Medicine and Orthopedics Sciences, Sapienza University of Rome, Rome, Italy.
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2 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Department of Precision and Translational Medicine, Sapienza University of Rome, Rome, Italy.
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2 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Department of Anatomical, Histological, Forensic Medicine and Orthopedics Sciences, Sapienza University of Rome, Rome, Italy.
Publications dans "Expérimentation humaine" :
2 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Department of Pediatrics, Medical College of Georgia at Augusta University, Augusta, Georgia, USA.
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2 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Department of Pediatrics, Medical College of Georgia at Augusta University, Augusta, Georgia, USA.
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Affiliations :
Department of Pediatrics, Medical College of Georgia at Augusta University, Augusta, Georgia, USA.
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2 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Department of Pediatrics, Medical College of Georgia at Augusta University, Augusta, Georgia, USA.
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Department of Pediatrics, Medical College of Georgia at Augusta University, Augusta, Georgia, USA.
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Affiliations :
Department of Infectious Diseases, College of Veterinary Medicine, University of Georgia, Athens, GA 30602, USA. ktodd@uga.edu.
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Department of Infectious Diseases, College of Veterinary Medicine, University of Georgia, Athens, GA 30602, USA. ratripp@uga.edu.
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Department of Medical, Surgical and Health Sciences, University of Trieste, Cattinara Hospital, Strada di Fiume 447, I-34149 Trieste, Italy.
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1 publication dans cette catégorie
Affiliations :
Department of Life Sciences, Cattinara University Hospital, University of Trieste, Strada di Fiume 447, I-34149 Trieste, Italy.
Publications dans "Expérimentation humaine" :
Early evaluation of writing readiness is essential to predict and prevent handwriting difficulties and its negative influences on school occupations. An occupation-based measurement for kindergarten c...
To provide reference data for (1) WRITIC, (2) Timed-TIHM and (3) 9-HPT for handwriting readiness assessment in kindergarten children....
Three hundred and seventy-four children from Dutch kindergartens in the age of 5 to 6.5 years (5.6±0.4 years, 190 boys/184 girls) participated in the study. Children were recruited at Dutch kindergart...
WRITIC scores ranged from 23 to 48 (41±4.4), Timed-TIHM ranged from 17.9 to 64.5 seconds (31.4± 7.4 seconds) and 9-HPT ranged from 18.2 to 48.3 seconds (28.4± 5.4). A WRITIC score between 0-36, a perf...
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Handwriting is a commonly reported functional limitation for children with juvenile idiopathic arthritis (JIA). The aim of this study was to evaluate handwriting in children with JIA....
Twelve children (mean age 13.0 years, SD = 1.9; range 9.1 to 15.6 years) with JIA completed the Detailed Assessment of Speed of Handwriting (DASH). The presence of hand and wrist arthritis, grip stren...
Handwriting difficulties are common in children with JIA. Handwriting assessment may be helpful to direct treatments, and advocate for support and accommodations in school....
Forensic handwriting examination involves the comparison of writing samples by forensic document examiners (FDEs) to determine whether or not they were written by the same person. Here we report the r...
Handwriting learning disabilities, such as dysgraphia, have a serious negative impact on children's academic results, daily life and overall well-being. Early detection of dysgraphia facilitates an ea...
Handwriting difficulty (HD) is a widely discussed issue. Previous researchers have revealed many valuable kinematics related to the handwriting performance. However, a clear understanding of the kinet...
Data from 64 school-age children were divided into control (36 children without HD; mean age: 7.97 years) and HD (28 children with HD; mean age: 8.67 years) groups. The participants were asked to perf...
Compared with the control group, the HD group had significantly less pen-tip force, an average amount of force (in-air) from all three digits, higher force variations (whole task) in the index finger,...
The findings of this study suggest that an understanding of the handwriting kinetics and the role of digits in handwriting may be crucial for further planning strategies for handwriting training for c...
Handwriting is a vital skill for everyday human activities. It has a wealth of information about writers' characteristics and can hint toward underlying neurological conditions, such as Parkinson's di...
Handwriting is a critical functional skill that impacts academic participation and progress. Occupational therapists address components of grasp in their handwriting intervention as it is commonly ass...
We used scoping review methodology to map existing research on grasp and handwriting performance in school-age children and to identify gaps in the literature....
Thirteen articles met search criteria and were categorized by grasp patterns and handwriting performance, and grasp force and handwriting performance. Findings suggest an inefficient grasp can lead to...
Additional studies should address research gaps through inclusion of children with special needs and interventions including lengthier handwriting tasks representative of a typical school day....
Subtle changes in fine motor control and quantitative electroencephalography (qEEG) in patients with mild cognitive impairment (MCI) are important in screening for early dementia in primary care popul...
Humans have expertise with visual words and faces. One marker of this expertise is the inversion effect. This is attributed to experience with those objects being biased towards a canonical orientatio...
Discussions on the contribution of motor skills and processes to learning to read has a long history. Previous work is essentially divided into two separate strands, namely the contributions of fine m...