Enregistrement sur magnétoscope : Questions médicales fréquentes
Nom anglais: Video Recording
Descriptor UI:D014741
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Termes MeSH sélectionnés :
Evidence-Based Nursing
Questions fréquentes et termes MeSH associés
Diagnostic
5
#1
Comment le magnétoscope aide-t-il au diagnostic médical ?
Il permet d'enregistrer des procédures médicales pour une analyse ultérieure.
Enregistrement vidéoDiagnostic médical
#2
Quels types d'examens peuvent être enregistrés ?
Des examens comme l'endoscopie, l'échographie et la chirurgie peuvent être enregistrés.
EndoscopieÉchographie
#3
Le magnétoscope est-il utilisé pour le suivi des patients ?
Oui, il peut être utilisé pour suivre l'évolution des traitements et des interventions.
Suivi médicalTraitement
#4
Peut-on enregistrer des consultations médicales ?
Oui, cela peut aider à la formation et à la documentation des interactions patient-médecin.
Consultation médicaleDocumentation
#5
Quels sont les avantages de l'enregistrement vidéo en médecine ?
Il améliore la formation, la recherche et la communication entre professionnels de santé.
Formation médicaleRecherche
Symptômes
5
#1
Quels symptômes peuvent être observés lors d'une procédure enregistrée ?
Les symptômes varient selon la procédure, incluant douleur, inconfort ou réactions.
SymptômesProcédures médicales
#2
L'enregistrement peut-il montrer des complications pendant une intervention ?
Oui, il peut capturer des complications en temps réel pour une analyse ultérieure.
ComplicationsIntervention chirurgicale
#3
Comment les symptômes sont-ils documentés dans les enregistrements ?
Les symptômes sont souvent notés par le personnel médical pendant l'enregistrement.
DocumentationSymptômes
#4
Les enregistrements peuvent-ils aider à identifier des symptômes rares ?
Oui, ils permettent d'analyser des cas atypiques et d'améliorer la reconnaissance des symptômes.
Symptômes raresAnalyse de cas
#5
Les enregistrements vidéo peuvent-ils influencer le diagnostic des symptômes ?
Oui, ils fournissent des preuves visuelles qui peuvent clarifier le diagnostic.
DiagnosticÉvaluation clinique
Prévention
5
#1
Comment l'enregistrement vidéo contribue-t-il à la prévention ?
Il permet d'analyser des procédures pour identifier des risques et améliorer la sécurité.
PréventionSécurité des patients
#2
Peut-on utiliser des enregistrements pour sensibiliser le personnel médical ?
Oui, ils servent à sensibiliser le personnel aux meilleures pratiques et à la sécurité.
SensibilisationPratiques médicales
#3
Les enregistrements aident-ils à prévenir les erreurs médicales ?
Oui, ils permettent d'identifier des erreurs potentielles et d'améliorer les protocoles.
Erreurs médicalesProtocoles de soins
#4
Comment les enregistrements vidéo peuvent-ils aider à la formation continue ?
Ils fournissent des exemples concrets pour la formation continue des professionnels.
Formation continueExemples pratiques
#5
Les enregistrements peuvent-ils être utilisés pour des audits de qualité ?
Oui, ils sont utiles pour évaluer la qualité des soins et des procédures.
Audits de qualitéÉvaluation des soins
Traitements
5
#1
Comment le magnétoscope est-il utilisé dans les traitements ?
Il est utilisé pour enregistrer des procédures thérapeutiques pour évaluation et formation.
TraitementProcédures thérapeutiques
#2
Les enregistrements vidéo peuvent-ils améliorer les techniques chirurgicales ?
Oui, ils permettent aux chirurgiens d'analyser et d'améliorer leurs techniques.
ChirurgieTechniques chirurgicales
#3
Peut-on utiliser des enregistrements pour la rééducation ?
Oui, ils aident à suivre les progrès des patients en rééducation physique.
RééducationSuivi des patients
#4
Les traitements peuvent-ils être adaptés grâce à l'analyse vidéo ?
Oui, l'analyse des enregistrements peut conduire à des ajustements de traitement.
Adaptation du traitementAnalyse vidéo
#5
Les enregistrements sont-ils utilisés pour la formation des professionnels de santé ?
Oui, ils servent de matériel pédagogique pour former les futurs professionnels.
Formation médicaleÉducation des professionnels
Complications
5
#1
Quelles complications peuvent être enregistrées lors d'une intervention ?
Des complications comme des saignements, infections ou réactions indésirables peuvent être enregistrées.
ComplicationsInterventions médicales
#2
Les enregistrements aident-ils à analyser les complications ?
Oui, ils permettent une analyse détaillée des complications survenues pendant les procédures.
Analyse des complicationsProcédures médicales
#3
Peut-on utiliser des enregistrements pour la recherche sur les complications ?
Oui, ils fournissent des données précieuses pour la recherche sur les complications médicales.
RechercheComplications médicales
#4
Les enregistrements vidéo peuvent-ils aider à réduire les complications ?
Oui, en identifiant les erreurs et en améliorant les techniques, ils peuvent réduire les complications.
Réduction des complicationsAmélioration des techniques
#5
Comment les enregistrements contribuent-ils à la gestion des complications ?
Ils aident à documenter et à analyser les complications pour améliorer la gestion future.
Gestion des complicationsDocumentation
Facteurs de risque
5
#1
Quels facteurs de risque peuvent être identifiés par l'enregistrement vidéo ?
Des facteurs comme l'âge, les antécédents médicaux et les techniques utilisées peuvent être identifiés.
Facteurs de risqueAntécédents médicaux
#2
Les enregistrements aident-ils à évaluer les facteurs de risque ?
Oui, ils permettent d'analyser les procédures et d'identifier les facteurs de risque associés.
Évaluation des risquesProcédures médicales
#3
Peut-on utiliser des enregistrements pour la recherche sur les facteurs de risque ?
Oui, ils fournissent des données pour étudier les facteurs de risque dans diverses interventions.
RechercheFacteurs de risque
#4
Comment les enregistrements vidéo peuvent-ils influencer la prise de décision ?
Ils fournissent des preuves visuelles qui aident à prendre des décisions éclairées sur les traitements.
Prise de décisionÉvidence médicale
#5
Les enregistrements peuvent-ils aider à identifier des tendances de risque ?
Oui, l'analyse des enregistrements peut révéler des tendances de risque au fil du temps.
Tendances de risqueAnalyse des données
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Department of Biology, University of Washington, Seattle, USA; eScience Institute, University of Washington, Seattle, USA; University of Washington Institute for Neuroengineering, Seattle, USA. Electronic address: bbrunton@uw.edu.
Publications dans "Enregistrement sur magnétoscope" :
Annual International Conference of the IEEE Engineering in Medicine and Biology Society. IEEE Engineering in Medicine and Biology Society. Annual International Conference
Division of Neonatology, Department of Paediatrics, Willem-Alexander Children's Hospital, Leiden University Medical Center, Leiden, the Netherlands. v.heesters@lumc.nl.
Publications dans "Enregistrement sur magnétoscope" :
To evaluate a teaching experience in evidence-based nursing learning through case-based learning (CBL) and flipped learning (FL)....
Embedded mixed methods study....
In the first phase, a questionnaire on utility, satisfaction and perceived competency development is used to collect quantitative data, and the open question instrument is used to collect qualitative ...
Five themes are identified: the enhancement of learning content, knowledge integration and transfer, the development of teamwork competency, the didactic support of FL and the difficulties and challen...
The combination of CBL and FL is an innovative strategy for learning evidence-based nursing courses. No Patient or Public Contribution....
The aim of this study was to determine the relationship between the evidence-based nursing attitudes of nurses working in surgical wards and their patient-centered care competencies....
This was a prospective, correlational, and cross-sectional study....
The sample for this study included 209 surgical nurses working in the surgical clinics of a research hospital. Data were collected between March and July 2020 using the Nurses' Descriptive Characteris...
The mean total EATNS was moderate (53.93 ± 7.18, out of 75), and their approach to patient-centered care behaviors was high (69.46 ± 8.64, out of 85)....
We found a medium level of positive correlation and a significant relationship between the attitudes toward evidence-based nursing and patient-centered care competencies of the nurses participating in...
Evidence-based practice (EBP) is an important competency of undergraduate nursing students which should be cultivated before graduation by increasing future healthcare providers' knowledge, skills and...
A descriptive cross-sectional study was conducted at the Higher School of Health Sciences and Techniques of Sousse (Tunisia) among 365 nursing students. Data were collected using the validated Evidenc...
The overall score of EBP-COQ questionnaire was 3.26 ± 0.53 out of 5. The attitude, skills and knowledge subscales received 4.04 ± 0.41; 3.05 ± 0.77 and 2.70 ± 0.74 as mean scores respectively. Multipl...
These results help to understand students' attitudes, knowledge and skills in EBP and can be therefore a starting point to develop effective strategies for EBP curricula....
To review, synthesise and integrate primary research on the relationship between professional empowerment and evidence-based practice (EBP) in nursing....
Professional empowerment research exposes an association between empowerment and positive work behaviours and attitudes. Empowerment is associated with nurses' productivity, autonomy and resources. Ho...
A mixed-methods systematic review, according to the Joanna Briggs Institute approach, with results reported according to PRISMA. The associated checklist for systematic reviews was also used....
The electronic databases searched for relevant studies included: Medline, Cumulative Nursing and Allied Health Literature (CINAHL), JBI Database of Systematic Reviews and Implementation Reports, and T...
We identified 477 studies. After removing duplicates and reviewing title and abstract following the inclusion and exclusion criteria, 26 papers were evaluated for eligibility. The review included 9 ar...
This review highlights the importance of empowering environments in EBP. A relationship was evident between leadership, organisation, empowerment, individual characteristics and the use and implementa...
Based on a retrospective case-control study, this study aims to explore the effect of holistic nursing in operating room based on PDCA (plan, do, check, and action) process and evidence-based nursing ...
About 200 patients who underwent otorhinolaryngology surgery in our hospital from January 2019 to September 2021 were enrolled. According to the difference of nursing mode, patients were assigned into...
First of all, we compared the nursing satisfaction, the study group was very satisfied in 69 cases, satisfactory in 30 cases, general in 1 case, the satisfaction rate was 100.00%, while in the control...
Incorporating the concepts of PDCA and EBN into the overall care of the operating theatre is effective for patients in the ENT operating theatre. Our results show that this care can be effective in im...
To examine the effect of incorporating evidence-based practice (EBP) in Nursing Research curriculum on undergraduate nursing students....
The competence of EBP is essential for nurses and it is an essential task for educators to implement EBP education in nursing students....
A quasi-experimental study....
Based on Astin's Input-Environment-Outcome model, the study was conducted among 258 third-grade students of a four-year nursing bachelor's program between September through December 2022. The students...
Compared with conventional teaching, the innovative teaching characterized by EBP improved students' EBP competence in terms of attitudes and skills and enhanced student's comprehensive ability in nur...
For undergraduate nursing students, the teaching strategy characterized by EBP is an appropriate and effective way to improve their EBP competence of attitudes and skills, as well as their nursing res...
Academic-practice partnerships are a promising strategy that could strengthen the promotion and innovation of evidence-based nursing practice (EBNP). However, there is little evidence of how academic ...
The scoping review will be conducted following the methodological guidelines provided by the JBI. The scoping review will be reported according to the Preferred Reporting Items for Systematic Reviews ...
Ethics approval is not required. The findings of the scoping review will be disseminated in a conference and a peer-reviewed journal....
This meta-analysis evaluated the role of evidence-based nursing interventions in preventing pressure ulcers in patients with stroke. Computer systems were used to retrieve randomised controlled trials...
To provide a scoping review of the existing literature regarding academic-practice partnership in evidence-based nursing education, with the goal of gathering evidence to support the establishment of ...
Academic-practice partnerships play a crucial role in overcoming separation of theory and practice in evidence-based nursing education and promoting the adoption of evidence-based nursing practice. Ho...
This scoping review was conducted following the Joanna Briggs Institute updated methodology for scoping reviews and reported according to the Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-...
We conducted a comprehensive search in PubMed, Web of Science, SCOPUS, Cochrane Library, CINAHL, EMBASE, Educational Resource Information Centre (ERIC) and five gray websites between November and Dece...
Main themes included inputs (time, instructional resources, partnership agreement, key stakeholder commitment, shared mission, leadership support, common vision, instructional design, mutual respect, ...
Inputs and activities could lead to outputs and outcomes. Facilitators and barriers could influence the degree of outputs and outcomes. Academic-practice partnerships can overcome the barriers of disc...
To explore the evidence-based nursing practice (EBNP) competencies of clinical and academic nurses and their collaboration needs for supporting EBNP....
Academic-practice partnerships have strong potential to overcome the key barriers to EBNP. However, there is little known about the collaboration needs of clinical and academic nurses for EBNP....
A cross-sectional study....
We recruited clinical and academic nurses online during November 2021 to January 2022. Using a reliable and validated scale and adapted questionnaires, data were collected relating to demographic info...
Two 240 clinical nurses and 232 academic nurses submitted questionnaires. There was no difference in overall EBNP competence between clinical and academic nurses. However, clinical nurses reported low...
Clinical and academic nurses both reported high needs for collaborating to overcome their perceived role limitations. Clinical and academic nurses have different strengths and limitations in EBNP. The...
Healthcare and academic institutions should promote academic-practice partnerships as opportunities to gain complementary expertise on different dimensions of EBNP, and to improve nurses' competencies...