Titre : Rhodamine 123

Rhodamine 123 : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

First Aid

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment la Rhodamine 123 est-elle utilisée en diagnostic ?

Elle évalue la fonction mitochondriale dans les cellules par fluorescence.
Diagnostic médical Fluorescence
#2

Quels tests utilisent la Rhodamine 123 ?

Elle est utilisée dans des tests de viabilité cellulaire et d'imagerie.
Tests diagnostiques Imagerie médicale
#3

La Rhodamine 123 peut-elle indiquer des maladies ?

Oui, elle peut signaler des dysfonctionnements mitochondriaux liés à diverses pathologies.
Maladies mitochondriales Dysfonctionnement cellulaire
#4

Quel est le rôle de la Rhodamine 123 dans la recherche ?

Elle aide à étudier les mécanismes de la toxicité cellulaire et des maladies.
Recherche biomédicale Toxicité cellulaire
#5

Peut-on mesurer la concentration de Rhodamine 123 ?

Oui, par des méthodes de spectroscopie et de cytométrie en flux.
Spectroscopie Cytométrie en flux

Symptômes 5

#1

Quels symptômes sont associés à l'utilisation de Rhodamine 123 ?

L'utilisation inappropriée peut entraîner des effets cytotoxiques, comme la mort cellulaire.
Symptômes Cytotoxicité
#2

La Rhodamine 123 provoque-t-elle des effets secondaires ?

Des effets secondaires peuvent survenir, notamment des réactions allergiques.
Effets secondaires Réactions allergiques
#3

Quels signes indiquent une toxicité de la Rhodamine 123 ?

Des signes de toxicité incluent des anomalies dans la respiration cellulaire.
Toxicité Respiration cellulaire
#4

La Rhodamine 123 affecte-t-elle le système immunitaire ?

Des études montrent qu'elle peut influencer la réponse immunitaire dans certains contextes.
Système immunitaire Réponse immunitaire
#5

Y a-t-il des symptômes d'intoxication à la Rhodamine 123 ?

L'intoxication peut provoquer des symptômes comme des nausées ou des vertiges.
Intoxication Nausées

Prévention 5

#1

Comment prévenir les effets indésirables de la Rhodamine 123 ?

Utiliser des protocoles de sécurité appropriés lors de la manipulation en laboratoire.
Prévention Sécurité en laboratoire
#2

Y a-t-il des précautions à prendre avec la Rhodamine 123 ?

Oui, porter des équipements de protection individuelle pour éviter l'exposition.
Précautions Équipements de protection
#3

La formation est-elle nécessaire pour manipuler la Rhodamine 123 ?

Oui, une formation adéquate est essentielle pour éviter les accidents.
Formation Sécurité au travail
#4

Quels sont les risques d'exposition à la Rhodamine 123 ?

L'exposition peut entraîner des irritations cutanées et des problèmes respiratoires.
Risques d'exposition Irritations cutanées
#5

Comment éliminer les déchets de Rhodamine 123 ?

Les déchets doivent être éliminés selon les réglementations en vigueur pour les produits chimiques.
Élimination des déchets Réglementations chimiques

Traitements 5

#1

Comment traiter une intoxication à la Rhodamine 123 ?

Le traitement consiste à retirer l'exposition et à gérer les symptômes cliniques.
Intoxication Traitement médical
#2

La Rhodamine 123 a-t-elle des applications thérapeutiques ?

Elle est principalement utilisée pour la recherche, pas comme traitement direct.
Applications thérapeutiques Recherche médicale
#3

Peut-on utiliser la Rhodamine 123 en thérapie génique ?

Elle est étudiée pour son potentiel dans la thérapie génique, mais pas encore validée.
Thérapie génique Recherche biomédicale
#4

Quels médicaments interagissent avec la Rhodamine 123 ?

Des médicaments affectant la fonction mitochondriale peuvent interagir avec elle.
Interactions médicamenteuses Fonction mitochondriale
#5

La Rhodamine 123 est-elle utilisée en oncologie ?

Elle est utilisée pour étudier la viabilité des cellules tumorales en recherche.
Oncologie Viabilité cellulaire

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir avec la Rhodamine 123 ?

Des complications incluent des dommages cellulaires et des effets sur la santé à long terme.
Complications Dommages cellulaires
#2

La Rhodamine 123 peut-elle causer des cancers ?

Des études sont nécessaires pour évaluer son potentiel cancérigène, mais des risques existent.
Cancers Risques cancérigènes
#3

Quels effets à long terme sont associés à la Rhodamine 123 ?

Des effets à long terme peuvent inclure des dysfonctionnements mitochondriaux chroniques.
Effets à long terme Dysfonctionnements mitochondriaux
#4

Y a-t-il des complications lors de l'utilisation en recherche ?

Oui, des résultats biaisés peuvent survenir si les conditions expérimentales ne sont pas contrôlées.
Recherche Biais expérimental
#5

Comment minimiser les complications liées à la Rhodamine 123 ?

En suivant des protocoles stricts et en effectuant des contrôles réguliers.
Minimisation des risques Protocoles de recherche

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les facteurs de risque liés à la Rhodamine 123 ?

Les facteurs incluent l'exposition prolongée et la manipulation sans protection.
Facteurs de risque Exposition
#2

Les personnes sensibles doivent-elles éviter la Rhodamine 123 ?

Oui, les personnes avec des allergies ou des sensibilités doivent l'éviter.
Sensibilités Allergies
#3

Les travailleurs en laboratoire sont-ils à risque ?

Oui, ils sont exposés à des risques accrus s'ils ne suivent pas les protocoles de sécurité.
Travailleurs de laboratoire Protocoles de sécurité
#4

Y a-t-il des groupes vulnérables concernant la Rhodamine 123 ?

Les enfants et les femmes enceintes sont considérés comme des groupes vulnérables.
Groupes vulnérables Enfants
#5

Comment évaluer le risque d'exposition à la Rhodamine 123 ?

Évaluer le risque nécessite une analyse des conditions de travail et des mesures de sécurité.
Évaluation des risques Conditions de travail
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 17/03/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Sreenivasulu Chintala

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pediatrics, Indiana University School of Medicine, Indianapolis, Indiana, USA.

Rachel A Katzenellenbogen

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pediatrics, Indiana University School of Medicine, Indianapolis, Indiana, USA.

Lu Wang

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • International Joint Research Center for Persistent Toxic Substances (IJRC-PTS), State Key Laboratory of Urban Water Resource and Environment, Harbin Institute of Technology, Harbin, 150090, China; International Joint Research Center for Arctic Environment and Ecosystem (IJRC-AEE), Polar Academy, Harbin Institute of Technology, Harbin, 150090, China.

Fei Deng

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Chemistry and Chemical Engineering, Jinggangshan University, Ji'an, Jiangxi 343009, China. Electronic address: dengfei@jgsu.edu.cn.
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Zhaochao Xu

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Affiliations :
  • CAS Key Laboratory of Separation Science for Analytical Chemistry, Dalian Institute of Chemical Physics, Chinese Academy of Sciences, Dalian 116023, China. Electronic address: zcxu@dicp.ac.cn.
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Sophie Hoenke

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Affiliations :
  • Department of Organic Chemistry, Martin-Luther University Halle-Wittenberg, Kurt-Mothes Str. 2, D-06120 Halle (Saale), Germany.
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Immo Serbian

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Affiliations :
  • Department of Organic Chemistry, Martin-Luther University Halle-Wittenberg, Kurt-Mothes Str. 2, D-06120 Halle (Saale), Germany.
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René Csuk

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Affiliations :
  • Department of Organic Chemistry, Martin-Luther University Halle-Wittenberg, Kurt-Mothes Str. 2, D-06120 Halle (Saale), Germany.
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Hans-Dieter Arndt

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Affiliations :
  • Friedrich-Schiller-University, Institute of Organic Chemistry and Macromolecular Chemistry, Humboldtstr. 10, 07743 Jena, Germany. hd.arndt@uni-jena.de.
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Partha Roy

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Xuhong Qian

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Affiliations :
  • East China University of Science and Technology, State Key Laboratory of Bioreactor Engineering, Shanghai Key Laboratory of Chemical Biology, School of Pharmacy, CHINA.
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Xiao Luo

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • East China Normal University, Shanghai Engineering Research Center of Molecular Therapeu-tics and New Drug Development, School of Chemistry and Mo-lecular Engineering, CHINA.
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Youjun Yang

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • East China University of Science and Technology, School of Pharmacy, Meilong Road 130, 200237, Shanghai, CHINA.
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Kun Huang

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Affiliations :
  • School of Chemistry and Chemical Engineering, Science Park, China West Normal University, Nanchong 637002, China.
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Nicolas Lardon

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Affiliations :
  • Department of Chemical Biology, Max Planck Institute for Medical Research, Heidelberg 69120, Germany.
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Mai Tran

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  • Department of Chemical Biology, Max Planck Institute for Medical Research, Heidelberg 69120, Germany.
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Kai Johnsson

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Affiliations :
  • Department of Chemical Biology, Max Planck Institute for Medical Research, Heidelberg 69120, Germany.
  • Biomolecular Screening Facility, École Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL), Lausanne 1015, Switzerland.
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Jin Li

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • CAS Key Laboratory of Separation Science for Analytical Chemistry, Dalian Institute of Chemical Physics, Chinese Academy of Sciences, 457 Zhongshan Road, Dalian 116023, China.
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Yi Xiao

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • State Key Laboratory of Fine Chemicals, Dalian University of Technology, Dalian 116024, PR China.
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Liam M Koehn

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Affiliations :
  • Department of Pharmacology & Therapeutics, University of Melbourne, Parkville, Victoria, 3010, Australia. liam_koehn@brown.edu.
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Assessing bystander first aid: development and validation of a First Aid Quality Assessment (FAQA) tool.

Injuries are one of the leading causes of death worldwide. Bystanders at the scene can perform first aid measures before the arrival of health services. The quality of first aid measures likely affect... In phase 1, we drafted an initial version of the FAQA tool for assessment of airway management, control of external bleeding, recovery position and hypothermia prevention. A group of ambulance personn... FAQA-scores by the expert group concurred with ± 1 of the median of the respondents on all first aid measures for all eight films except one case, where a deviation of 2 was seen. The inter-rater agre... Our findings show that it is feasible and acceptable for ambulance personnel to collect information on bystander first aid with the FAQA tool and will be of importance for future research on bystander...

Knowledge of first aid in school students and teachers.

Basic knowledge on first aid is required to every citizen. School children are best target group for giving such training. School teachers have dual responsibility on this regard. They should have ade... This study was conducted in school teachers and high school students of six schools in Kathmandu. Two days training on first aid was given to all participants. Knowledge on first aid was assessed thro... A total of 152 participants (121 students and 31 teachers) were included in the study. Average score in pretest and posttest was 5.1 ±1.56 and 8.01 ±1.49 respectively with P<.001. Majority were aware ... First aid knowledge of school teachers and students was similar and not satisfactory. Training improves knowledge significantly....

The importance of elderly people knowing basic first-aid measures.

In the event of a sudden illness or injury, elderly individuals are often dependent on self-help and mutual assistance from partners. With poor access to medical services during natural and other disa... A structured questionnaire was conducted with a representative Slovenian adult population (n = 1079). Statistically significant differences in average ratings of the importance of first aid knowledge ... Slovenes are well aware of the importance of first aid knowledge and feel personally responsible for acquiring this knowledge. The general opinion is that older retirees need less first aid knowledge ... The knowledge of people older than 80 years is somewhat poorer than that in the younger population, mainly because too much time has passed since they were last educated in first aid. Public awareness...

Review of Traditional First Aid for Burn Injuries in the 21st Century.

This review aims to investigate data on traditional burn first aid materials used in different countries.... A systematic search was performed through 8 databases for studies on traditional burn first aid published in the 21st century. Data regarding study demographics, burn first aid, first aid materials, w... A total of 28 studies including 20,150 subjects were identified. An average of 29% of the study population applied water irrigation, whereas 46% used various traditional materials, and 30% did not adm... The single best treatment as burn first aid is cool-water irrigation. Despite that, various other materials have been used, most of which are not suitable for first aid. Some materials possess healing... Raising public health awareness on burn first aid is crucial along with providing the people access to water, basic hygiene, and health care....

Implementing Mental Health First Aid Training in a Doctor of Pharmacy Program.

In this study, we aimed to describe the implementation of Mental Health First Aid (MHFA) training as a required curricular component in a Doctor of Pharmacy (PharmD) program; and analyze the impact of... Student pharmacists completed an all-day MHFA training as a required element of the PharmD curriculum during the spring of 2022. Pre- and post-survey was completed by students during the in-person tra... A total of 235 student pharmacists completed the MHFA training. A statistically significant reduction of stigma was seen for 9 of the 15 statements from Opening Minds to Stigma Scale for Healthcare Pr... MHFA training was implemented as a mandatory requirement for all student pharmacists in the didactic portion of a PharmD program. This training led to reduced stigma around mental illness and improved...

Validation of comic book about burn prevention and first aid for adults.

To develop and validate a comic book for the adult population about prevention and first aid for burns.... Applied quantitative research conducted at a university hospital, guided by the Social Cognitive Theory. A comic book was developed, followed by Content Validation with 12 experts and Semantic Validat... The final version has ten pages, both printed and virtual form. The overall agreement rate was 0.963 in content and 0.987 in semantics. The main adjustments were in the language and layout of the cove... The levels of agreement were satisfactory, determining the validity of the Comic Book, configuring it as a simple and accessible resource for health education about burns for adults....

How to evaluate first aid skills after training: a systematic review.

To be able to help and save lives, laypersons are recommended to undergo first aid trainings. The aim of this review was to explore the variety of the elements of the measuring systems to assess the e... This systematic literature review used Scopus and PubMed databases and searched for studies published between January, 2000, and December, 2020. Out of 2,162 studies meeting the search criteria, 15 st... Practical skills, especially on the ability to perform cardiopulmonary resuscitation (CPR) and to use an automated external defibrillator, were the most studied first aid skills after first aid traini... According to our review, the focus of evaluation methods after first aid training has been on practical skills and especially on CPR. Though the evaluation of first-aid knowledge seems to be straightf...

Mental Health First Aid training for paramedic students: An evaluation study.

The combination of first-year placements, an increasing proportion of mental health callouts, and the high incidence of mental illness in health-professional tertiary students means standard curricula... A retrospective online survey was used to explore the experiences of paramedic students who have completed Mental Health First Aid (MHFA) training within their undergraduate studies. The content-valid... The majority of 102 respondents, predominantly female first- and second-year paramedic students aged 18-24 years, agreed the content was relevant (86%) and appropriate (88%), with 73% agreeing they wo... The inclusion of MHFA early in paramedic curricula is appropriate and relevant, increasing mental health literacy and empowering students to recognise and act upon mental health concerns. Application ...

Adaptation of mental health first aid guidelines for eating disorders for Iran.

This study aimed to adapt mental health first aid guidelines to support individuals with or at risk of developing eating disorders in Iran. This adaptation seeks to enhance the support available for t... We employed the Delphi expert consensus method, utilizing two panels: health professionals (n = 37 in the first round; n = 29 in the second) and individuals with lived experience (n = 20 in the first ... A total of 57 participants took part in the first round of the survey, and 47 participated in the second round. In the first round, 204 items across 11 categories were assessed, with 174 items endorse... The adaptation process considered Iran's social and cultural characteristics, including the stigma associated with mental health disorders, religious beliefs and rituals such as fasting, linguistic di...