Titre : Éphrine A3

Éphrine A3 : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Problem-Based Learning

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer une anomalie d'éphrine A3 ?

Des tests génétiques et des analyses de tissus peuvent être utilisés pour détecter des anomalies.
Éphrine A3 Tests génétiques
#2

Quels examens sont recommandés pour évaluer l'éphrine A3 ?

L'immunohistochimie et la PCR sont souvent utilisés pour évaluer l'expression de l'éphrine A3.
Immunohistochimie PCR
#3

Y a-t-il des biomarqueurs associés à l'éphrine A3 ?

L'éphrine A3 elle-même peut servir de biomarqueur dans certaines pathologies neurologiques.
Biomarqueurs Éphrine A3
#4

Quels symptômes peuvent indiquer un problème avec l'éphrine A3 ?

Des troubles neurologiques ou des anomalies de développement peuvent indiquer un problème.
Troubles neurologiques Développement
#5

Peut-on utiliser l'imagerie pour évaluer l'éphrine A3 ?

L'imagerie cérébrale peut aider à visualiser des anomalies associées à des dysfonctionnements de l'éphrine A3.
Imagerie cérébrale Éphrine A3

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes d'une dysfonction d'éphrine A3 ?

Les symptômes peuvent inclure des troubles cognitifs, des problèmes de coordination et des retards de développement.
Troubles cognitifs Retards de développement
#2

L'éphrine A3 est-elle liée à des maladies spécifiques ?

Oui, des anomalies d'éphrine A3 sont associées à des maladies neurodégénératives et des cancers.
Maladies neurodégénératives Cancers
#3

Comment l'éphrine A3 affecte-t-elle le système nerveux ?

Elle joue un rôle dans la formation des synapses et la plasticité neuronale, influençant le comportement.
Système nerveux Plasticité neuronale
#4

Des troubles comportementaux peuvent-ils être liés à l'éphrine A3 ?

Oui, des dysfonctionnements de l'éphrine A3 peuvent entraîner des troubles du comportement.
Troubles du comportement Éphrine A3
#5

L'éphrine A3 influence-t-elle le développement cérébral ?

Oui, elle est essentielle pour le développement normal des circuits neuronaux dans le cerveau.
Développement cérébral Circuits neuronaux

Prévention 5

#1

Peut-on prévenir les troubles liés à l'éphrine A3 ?

La prévention passe par une détection précoce et une intervention dans les cas à risque.
Prévention Détection précoce
#2

Y a-t-il des facteurs environnementaux influençant l'éphrine A3 ?

Oui, des facteurs environnementaux comme la nutrition et les toxines peuvent influencer son expression.
Facteurs environnementaux Nutrition
#3

Comment le mode de vie affecte-t-il l'éphrine A3 ?

Un mode de vie sain peut favoriser une expression normale de l'éphrine A3 et réduire les risques.
Mode de vie Éphrine A3
#4

Des conseils nutritionnels peuvent-ils aider ?

Une alimentation équilibrée riche en nutriments peut soutenir la santé neuronale et l'éphrine A3.
Nutrition Santé neuronale
#5

L'éducation prénatale peut-elle prévenir des troubles ?

Oui, l'éducation prénatale sur les risques environnementaux peut aider à prévenir des troubles liés à l'éphrine A3.
Éducation prénatale Prévention

Traitements 5

#1

Quels traitements ciblent l'éphrine A3 ?

Des thérapies géniques et des médicaments ciblant les voies de signalisation peuvent être envisagés.
Thérapies géniques Médicaments
#2

Peut-on modifier l'expression de l'éphrine A3 ?

Oui, des approches pharmacologiques peuvent moduler l'expression de l'éphrine A3 dans certaines conditions.
Pharmacologie Éphrine A3
#3

Y a-t-il des essais cliniques sur l'éphrine A3 ?

Des essais cliniques sont en cours pour évaluer des traitements ciblant l'éphrine A3 dans diverses pathologies.
Essais cliniques Éphrine A3
#4

Quels médicaments peuvent affecter l'éphrine A3 ?

Certains médicaments anticancéreux et neuroprotecteurs peuvent influencer l'activité de l'éphrine A3.
Médicaments anticancéreux Neuroprotecteurs
#5

L'éphrine A3 peut-elle être une cible thérapeutique ?

Oui, en raison de son rôle dans diverses maladies, elle est considérée comme une cible thérapeutique potentielle.
Cible thérapeutique Éphrine A3

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir avec l'éphrine A3 ?

Des complications neurologiques et des troubles de développement peuvent survenir en cas d'anomalies.
Complications neurologiques Troubles de développement
#2

L'éphrine A3 est-elle impliquée dans des cancers ?

Oui, des anomalies d'éphrine A3 sont associées à certains types de cancers, notamment le gliome.
Cancers Gliome
#3

Des troubles cognitifs peuvent-ils être des complications ?

Oui, des dysfonctionnements de l'éphrine A3 peuvent entraîner des troubles cognitifs sévères.
Troubles cognitifs Éphrine A3
#4

Comment les complications sont-elles gérées ?

La gestion des complications implique des traitements symptomatiques et des interventions ciblées.
Gestion des complications Traitements symptomatiques
#5

Y a-t-il des risques de récidive avec l'éphrine A3 ?

Oui, des risques de récidive peuvent exister dans les cas de cancers associés à des anomalies d'éphrine A3.
Récidive Cancers

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les facteurs de risque pour l'éphrine A3 ?

Les facteurs génétiques, environnementaux et le mode de vie peuvent influencer le risque d'anomalies.
Facteurs de risque Génétique
#2

L'hérédité joue-t-elle un rôle dans les troubles d'éphrine A3 ?

Oui, des antécédents familiaux de troubles neurologiques peuvent augmenter le risque d'anomalies.
Hérédité Troubles neurologiques
#3

Les toxines environnementales affectent-elles l'éphrine A3 ?

Oui, l'exposition à certaines toxines peut perturber l'expression de l'éphrine A3.
Toxines Éphrine A3
#4

Le stress peut-il influencer l'éphrine A3 ?

Oui, le stress chronique peut affecter la signalisation de l'éphrine A3 et la santé neuronale.
Stress Santé neuronale
#5

Y a-t-il des prédispositions génétiques pour l'éphrine A3 ?

Certaines variations génétiques peuvent prédisposer les individus à des troubles liés à l'éphrine A3.
Prédispositions génétiques Éphrine A3
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 15/02/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Elena B Pasquale

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Cancer Center, Sanford Burnham Prebys Medical Discovery Institute, La Jolla, CA, USA. elenap@sbpdiscovery.org.

Katsuaki Ieguchi

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Affiliations :
  • Department of Pharmacology, Tokyo Women's Medical University, Tokyo, Japan. kieguchi@twmu.ac.jp.
Publications dans "Éphrine A3" :

Yoshiro Maru

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pharmacology, Tokyo Women's Medical University, Tokyo, Japan. maru.yoshiro@twmu.ac.jp.
Publications dans "Éphrine A3" :

Stamatios Theocharis

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Affiliations :
  • First Department of Pathology, Medical School, National and Kapodistrian University of Athens, 157 72 Athens, Greece.
Publications dans "Éphrine A3" :

Liu Yang

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Affiliations :
  • Department of Ophthalmology, Peking University First Hospital, Beijing, China.

Wei-Ming Yu

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Affiliations :
  • Department of Biology, Loyola University of Chicago, Chicago, Illinois, USA.
Publications dans "Éphrine A3" :

Zhipeng Qi

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Affiliations :
  • Department of Environmental Health, School of Public Health, China Medical University, No.77 Puhe Road, Shenyang North New Area, Shenyang, Liaoning, 110122, People's Republic of China.

Xinxin Yang

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Affiliations :
  • Department of Environmental Health, School of Public Health, China Medical University, No.77 Puhe Road, Shenyang North New Area, Shenyang, Liaoning, 110122, People's Republic of China.

Yanqi Sang

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Affiliations :
  • Department of Environmental Health, School of Public Health, China Medical University, No.77 Puhe Road, Shenyang North New Area, Shenyang, Liaoning, 110122, People's Republic of China.

Yanan Liu

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Affiliations :
  • Department of Environmental Health, School of Public Health, China Medical University, No.77 Puhe Road, Shenyang North New Area, Shenyang, Liaoning, 110122, People's Republic of China.

Jiashuo Li

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Affiliations :
  • Department of Environmental Health, School of Public Health, China Medical University, No.77 Puhe Road, Shenyang North New Area, Shenyang, Liaoning, 110122, People's Republic of China.

Bin Xu

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Affiliations :
  • Department of Environmental Health, School of Public Health, China Medical University, No.77 Puhe Road, Shenyang North New Area, Shenyang, Liaoning, 110122, People's Republic of China.

Wei Liu

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Affiliations :
  • Department of Environmental Health, School of Public Health, China Medical University, No.77 Puhe Road, Shenyang North New Area, Shenyang, Liaoning, 110122, People's Republic of China.

Miao He

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Affiliations :
  • Department of Environmental Health, School of Public Health, China Medical University, No.77 Puhe Road, Shenyang North New Area, Shenyang, Liaoning, 110122, People's Republic of China.

Zhaofa Xu

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Affiliations :
  • Department of Environmental Health, School of Public Health, China Medical University, No.77 Puhe Road, Shenyang North New Area, Shenyang, Liaoning, 110122, People's Republic of China.

Yu Deng

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Environmental Health, School of Public Health, China Medical University, No.77 Puhe Road, Shenyang North New Area, Shenyang, Liaoning, 110122, People's Republic of China. dengyu.cmu@163.com.

Jinghai Zhu

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Environmental Health, School of Public Health, China Medical University, No.77 Puhe Road, Shenyang North New Area, Shenyang, Liaoning, 110122, People's Republic of China. zhujinghai_cmu@163.com.

Janine M van Gils

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Einthoven Laboratory for Vascular and Regenerative Medicine, Department of Internal Medicine, Leiden University Medical Center, 2333 ZA Leiden, The Netherlands.
Publications dans "Éphrine A3" :

Benjamin K Hendricks

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Neurosurgery, Barrow Neurological Institute, St. Joseph's Hospital and Medical Center, Phoenix, Arizona.

Robert F Spetzler

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Neurosurgery, Barrow Neurological Institute, St. Joseph's Hospital and Medical Center, Phoenix, Arizona.

Sources (10000 au total)

Simulation-Based Learning Combined with Case and Problem-Based Learning in the Clinical Education of Joint Surgery.

Traditional education of clinical training mainly relies on a single mode of lecture-based learning (LBL), in which the teacher lectures and the students listen, and the teaching effect is often unsat... Through objective evaluation of joint surgery students' theoretical knowledge and clinical skills, and subjective evaluation of teaching quality by anonymous questionnaire, the teaching effects of LBL... Sixty students who participated in the standardized training of residents in the Center for Joint Surgery, Southwest Hospital, Army University, China from March 2020 to September 2021 were selected an... The scores of theoretical knowledge, clinical skills and total score of group C were (86.40 ± 9.76), (92.15 ± 4.49), (88.70 ± 5.75) points respectively, which were significantly higher than (78.80 ± 1... SBL combined with CPBL teaching mode can effectively improve the theoretical knowledge and clinical skills of the students, which could improve self-assessment and teaching satisfaction rate, and is w...

Perceptions of medical students at Najran University on the effectiveness of problem-based learning and team-based learning.

Team-based learning (TBL) and problem-based learning (PBL) are two effective educational approaches used in medical education for increasing knowledge acquisition, learning motivation, and collaborati... The present study aimed to evaluate the perceptions of current or previous preclinical students at the College of Medicine, Najran University (NU) about the effectiveness of PBL and TBL and to assess ... A cross-sectional survey was conducted on 106 preclinical students at NU, Saudi Arabia. The survey questionnaire was validated by a pilot study and designed based on Kirkpatrick's evaluation model. De... 73.6% of participants enjoyed PBL and found it motivating compared to TBL and classic lectures. PBL was reported as more effective for knowledge acquisition (50%), teamwork (62.3%), and high academic ... It is concluded that PBL was more favored by the students regarding the learning outcomes. TBL was reported to need more individual preparation and effort and require lecturer involvement, suggesting ...

Effectiveness of tutor shadowing on faculty development in problem-based learning.

To enhance tutors' teaching skills, tutor shadowing for novice tutors of problem-based learning (PBL) in addition to conventional faculty development (FD) was applied. This study aimed to develop a tu... This study employed a before-and-after study design with three phases. In phase 1, a TS-scale was elaborated. A validity examination was performed in phase 2. Phase 3 was a study of the effectiveness ... A TS-scale with a 32-item questionnaire of self-rated confidence for PBL tutors was identified in phase 1. In phase 2, 7 experienced specialists in medical education were invited to evaluate the conte... Novice PBL tutors benefit from FD that incorporates tutor shadowing in the 3 key domains of tutoring competencies. The TS-scale developed in this study can be applied in future research on FD design....

The effectiveness of problem-based learning compared with lecture-based learning in surgical education: a systematic review and meta-analysis.

This meta-analysis was conducted to systematically evaluate the impact of problem-based learning (PBL) and lecture-based learning (LBL) teaching models on students' learning in surgical education.... We systematically searched the publications related to the application of PBL and LBL in surgical courses in PubMed, Embase, Web of Science and Cochrane Library databases, the last retrieval time is S... Nine studies were included totally. The results showed that compared with LBL, PBL was superior in clinical competence (SMD = 0.81, 95% CI: 0.12 ~ 1.49, P = 0.020) and student satisfaction (SMD = 2.13... This study showed that the PBL teaching model is more effective than the LBL teaching model in surgical education on the aspects of enhancing clinical competence and student satisfaction. However, fur...

Application of problem based learning (PBL) and case based learning (CBL) in the teaching of international classification of diseases encoding.

To study the application of PBL combined with CBL teaching mode in the teaching of international classification of diseases (ICD) encoding, so as to improve students' grasp of ICD encoding knowledge. ...

Implementation of problem-based learning modules in an introduction to public health course.

With traditional lecture-based learning methods often criticized for their limited ability to foster critical thinking and cognitive engagement, problem-based learning (PBL) has emerged as a promising... PBL was implemented in an undergraduate public health course at a private university in the southeast US. The study was conducted in the Spring of 2022 using a convergent mixed-methods approach. Quant... Results indicated significant improvements in student communication skills, growth mindset, and metacognitive abilities across the semester. The thematic analysis of qualitative responses corroborated... The findings contribute to the growing body of evidence supporting PBL and offer practical insights for implementing PBL in public health education. The study also highlights the need for institutiona...

Measuring group function in problem-based learning: development of a reflection tool.

Problem-based learning (PBL) is a pedagogy involving self-directed learning in small groups around case problems. Group function is important to PBL outcomes, but there is currently poor scaffolding a... Tool development unfolded in four steps: 1) a literature review was conducted to identify existent evaluation tools for group function in PBL, 2) literature findings informed the development of this n... Nineteen scales relating to group function assessment were identified in the literature, lending 18 constructs that mapped into four dimensions: Learning Climate, Facilitation and Process, Engagement ... A four-dimension tool to assist group function reflection in PBL was produced. Its constructs were well supported by literature and experts. Faculty and student stakeholders acknowledged the utility o...

The effectiveness of problem based learning in improving critical thinking, problem-solving and self-directed learning in first-year medical students: A meta-analysis.

The adaptation process for first-year medical students is an important problem because it significantly affects educational activities. The previous study showed that 63% of students had difficulties ... We searched PubMed, ScienceDirect, Cochrane, and Google Scholar databases until June 5, 2021. Search terms included problem-based learning, effectiveness, effectivity, and medical student. We excluded... Seven eligible studies (622 patients) were included. The pooled analysis demonstrated no significant difference between PBL with conventional learning method in critical thinking/knowledge assessment ... The present study concluded that the PBL approach in first-year medical students appeared to be ineffective in improving critical thinking/knowledge, problem-solving, and self-directed compared with t...