Titre : Récepteur muscarinique de type M1

Récepteur muscarinique de type M1 : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Problem-Based Learning

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer une dysfonction du récepteur M1 ?

Le diagnostic repose sur des tests neuropsychologiques et l'imagerie cérébrale.
Dysfonction cognitive Imagerie par résonance magnétique
#2

Quels tests sont utilisés pour évaluer le récepteur M1 ?

Des tests de liaison de ligands et des études électrophysiologiques sont utilisés.
Électrophysiologie Ligands
#3

Quels symptômes peuvent indiquer un problème avec le récepteur M1 ?

Des troubles de la mémoire, de l'attention et des fonctions cognitives peuvent survenir.
Troubles de la mémoire Cognition
#4

Y a-t-il des biomarqueurs pour le récepteur M1 ?

Actuellement, il n'existe pas de biomarqueurs spécifiques pour le récepteur M1.
Biomarqueurs Récepteurs muscariniques
#5

Comment les médicaments affectent-ils le diagnostic ?

Certains médicaments peuvent masquer les symptômes liés à la dysfonction du récepteur M1.
Médicaments Dysfonction muscarinique

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes d'une activation excessive du récepteur M1 ?

Une activation excessive peut entraîner des troubles cognitifs et des hallucinations.
Hallucinations Troubles cognitifs
#2

Quels symptômes sont associés à une inhibition du récepteur M1 ?

L'inhibition peut causer des troubles de la mémoire et une diminution de l'attention.
Troubles de l'attention Mémoire
#3

Les symptômes varient-ils selon l'âge ?

Oui, les symptômes peuvent être plus prononcés chez les personnes âgées.
Âge avancé Démence
#4

Comment les symptômes affectent-ils la vie quotidienne ?

Les troubles cognitifs peuvent nuire à l'autonomie et aux interactions sociales.
Autonomie Interactions sociales
#5

Y a-t-il des symptômes physiques associés ?

Des symptômes physiques comme des tremblements peuvent également être présents.
Tremblements Symptômes physiques

Prévention 5

#1

Comment prévenir les dysfonctionnements du récepteur M1 ?

Maintenir une activité cognitive et physique régulière peut aider à prévenir.
Prévention Activité physique
#2

L'alimentation joue-t-elle un rôle préventif ?

Oui, une alimentation équilibrée riche en oméga-3 peut réduire les risques.
Alimentation équilibrée Oméga-3
#3

Le stress a-t-il un impact sur le récepteur M1 ?

Un stress chronique peut altérer la fonction cognitive et affecter le récepteur M1.
Stress Fonction cognitive
#4

Les exercices mentaux sont-ils bénéfiques ?

Oui, les exercices mentaux réguliers peuvent renforcer les connexions neuronales.
Exercices mentaux Neuroplasticité
#5

Y a-t-il des habitudes de vie à éviter ?

Éviter l'alcool et le tabac peut réduire le risque de dysfonctionnement cognitif.
Alcool Tabac

Traitements 5

#1

Quels traitements sont disponibles pour les dysfonctionnements M1 ?

Les traitements incluent des médicaments anticholinestérasiques et des thérapies cognitives.
Anticholinestérasiques Thérapie cognitive
#2

Les médicaments anticholinergiques sont-ils efficaces ?

Ils peuvent aggraver les symptômes en bloquant l'action du récepteur M1.
Anticholinergiques Récepteurs muscariniques
#3

La thérapie comportementale aide-t-elle ?

Oui, la thérapie comportementale peut améliorer les fonctions cognitives.
Thérapie comportementale Fonctions cognitives
#4

Y a-t-il des traitements expérimentaux en cours ?

Des recherches sur des agonistes sélectifs du récepteur M1 sont en cours.
Agonistes Recherche clinique
#5

Comment la nutrition influence-t-elle le traitement ?

Une alimentation riche en antioxydants peut soutenir la santé cognitive.
Nutrition Antioxydants

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir avec une dysfonction M1 ?

Des complications incluent des troubles sévères de la mémoire et des démences.
Démence Troubles de la mémoire
#2

Les complications sont-elles réversibles ?

Certaines complications peuvent être réversibles avec un traitement approprié.
Réversibilité Traitement
#3

Comment les complications affectent-elles la qualité de vie ?

Elles peuvent gravement diminuer l'autonomie et la qualité de vie des patients.
Qualité de vie Autonomie
#4

Y a-t-il des risques de complications à long terme ?

Oui, des risques de complications chroniques comme la démence existent.
Complications chroniques Démence
#5

Les complications peuvent-elles être prévenues ?

Une gestion proactive des symptômes peut aider à prévenir certaines complications.
Gestion des symptômes Prévention

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les principaux facteurs de risque pour les dysfonctionnements M1 ?

L'âge avancé, les antécédents familiaux et les maladies neurodégénératives sont des facteurs.
Âge avancé Maladies neurodégénératives
#2

Le mode de vie influence-t-il les risques ?

Oui, un mode de vie sédentaire et une mauvaise alimentation augmentent les risques.
Mode de vie Sédentarité
#3

Les antécédents médicaux jouent-ils un rôle ?

Des antécédents de troubles neurologiques augmentent le risque de dysfonctionnement M1.
Antécédents médicaux Troubles neurologiques
#4

Le stress chronique est-il un facteur de risque ?

Oui, le stress chronique peut contribuer à la dégradation cognitive et au dysfonctionnement M1.
Stress chronique Dégradation cognitive
#5

Y a-t-il des facteurs environnementaux à considérer ?

Oui, l'exposition à des toxines environnementales peut augmenter le risque de dysfonctionnement.
Toxines Environnement
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 26/02/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Brian Dean

7 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • The Molecular Psychiatry Laboratory, The Florey Institute for Neuroscience and Mental Health, Parkville, Victoria 3052, Australia. Electronic address: brian.dean@florey.edu.au.

Yu Qiu

5 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pharmacology and Chemical Biology, Institute of Medical Sciences, Shanghai Jiao Tong University School of Medicine, Shanghai, China.
Publications dans "Récepteur muscarinique de type M1" :

Louis Dwomoh

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • The Centre for Translational Pharmacology, Institute of Molecular, Cell and Systems Biology, College of Medical, Veterinary and Life Sciences, University of Glasgow, Glasgow, United Kingdom.

Andrew B Tobin

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • The Centre for Translational Pharmacology, Institute of Molecular, Cell and Systems Biology, College of Medical, Veterinary and Life Sciences, University of Glasgow, Glasgow, United Kingdom.

Lan-Xue Zhao

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pharmacology and Chemical Biology, Institute of Medical Sciences, Shanghai Jiao Tong University School of Medicine, Shanghai, China.

Hong-Zhuan Chen

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institute of Interdisciplinary Integrative Biomedical Research, Shanghai University of Traditional Chinese Medicine, Shanghai, China.

Sophie J Bradley

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • The Centre for Translational Pharmacology, Institute of Molecular, Cell and Systems Biology, College of Medical, Veterinary and Life Sciences, University of Glasgow, Glasgow, UK. sophie.bradley@glasgow.ac.uk.

Cai-Hong Xiong

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pharmacology and Chemical Biology, Institute of Medical Sciences, Shanghai Jiao Tong University School of Medicine, Shanghai, China.
Publications dans "Récepteur muscarinique de type M1" :

Elizabeth Scarr

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Melbourne Veterinary School, Faculty of Veterinary and Agricultural Sciences, University of Melbourne, Parkville, Victoria 3010, Australia.

Mu-Wen Chen

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pharmacology and Chemical Biology, Institute of Medical Sciences, Shanghai Jiao Tong University School of Medicine, 280 South Chongqing Road, Shanghai, 200025, China.

Colin Molloy

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • The Centre for Translational Pharmacology, Institute of Molecular, Cell and Systems Biology, College of Medical, Veterinary and Life Sciences, University of Glasgow, Glasgow, UK.

Miriam Scarpa

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • The Centre for Translational Pharmacology, Institute of Molecular, Cell and Systems Biology, College of Medical, Veterinary and Life Sciences, University of Glasgow, Glasgow, UK.
Publications dans "Récepteur muscarinique de type M1" :

William S Messer

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Departments of Pharmacology and Experimental Therapeutics, University of Toledo, 2801 West Bancroft St, Toledo, OH 43606, USA. Electronic address: william.messer@utoldeo.edu.

Steven M Paul

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Karuna Therapeutics, Boston, MA, USA; Department of Psychiatry and Neurology, Washington University of St. Louis, St. Louis, MO, USA. Electronic address: spaul@karunatx.com.
Publications dans "Récepteur muscarinique de type M1" :

Gonzalo S Tejeda

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • The Centre for Translational Pharmacology, Institute of Molecular, Cell and Systems Biology, College of Medical, Veterinary and Life Sciences, University of Glasgow, Glasgow, United Kingdom.
Publications dans "Récepteur muscarinique de type M1" :

Yan-Hui Ge

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pharmacology and Chemical Biology, Institute of Medical Sciences, Shanghai Jiao Tong University School of Medicine, Shanghai, China.
Publications dans "Récepteur muscarinique de type M1" :

Jia-Bing Li

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pharmacology and Chemical Biology, Institute of Medical Sciences, Shanghai Jiao Tong University School of Medicine, Shanghai, China.
Publications dans "Récepteur muscarinique de type M1" :

David D Mott

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pharmacology, Physiology and Neuroscience, University of South Carolina School of Medicine, Columbia, South Carolina, USA.

Megan Snelleksz

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • The Synapse Biology and Cognition Laboratory, The Florey Institute for Neuroscience and Mental Health, Parkville, VIC, Australia.

Mario Rossi

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • The Centre for Translational Pharmacology, Institute of Molecular, Cell and Systems Biology, College of Medical, Veterinary and Life Sciences, University of Glasgow, Glasgow, UK.
Publications dans "Récepteur muscarinique de type M1" :

Sources (10000 au total)

Simulation-Based Learning Combined with Case and Problem-Based Learning in the Clinical Education of Joint Surgery.

Traditional education of clinical training mainly relies on a single mode of lecture-based learning (LBL), in which the teacher lectures and the students listen, and the teaching effect is often unsat... Through objective evaluation of joint surgery students' theoretical knowledge and clinical skills, and subjective evaluation of teaching quality by anonymous questionnaire, the teaching effects of LBL... Sixty students who participated in the standardized training of residents in the Center for Joint Surgery, Southwest Hospital, Army University, China from March 2020 to September 2021 were selected an... The scores of theoretical knowledge, clinical skills and total score of group C were (86.40 ± 9.76), (92.15 ± 4.49), (88.70 ± 5.75) points respectively, which were significantly higher than (78.80 ± 1... SBL combined with CPBL teaching mode can effectively improve the theoretical knowledge and clinical skills of the students, which could improve self-assessment and teaching satisfaction rate, and is w...

Perceptions of medical students at Najran University on the effectiveness of problem-based learning and team-based learning.

Team-based learning (TBL) and problem-based learning (PBL) are two effective educational approaches used in medical education for increasing knowledge acquisition, learning motivation, and collaborati... The present study aimed to evaluate the perceptions of current or previous preclinical students at the College of Medicine, Najran University (NU) about the effectiveness of PBL and TBL and to assess ... A cross-sectional survey was conducted on 106 preclinical students at NU, Saudi Arabia. The survey questionnaire was validated by a pilot study and designed based on Kirkpatrick's evaluation model. De... 73.6% of participants enjoyed PBL and found it motivating compared to TBL and classic lectures. PBL was reported as more effective for knowledge acquisition (50%), teamwork (62.3%), and high academic ... It is concluded that PBL was more favored by the students regarding the learning outcomes. TBL was reported to need more individual preparation and effort and require lecturer involvement, suggesting ...

Effectiveness of tutor shadowing on faculty development in problem-based learning.

To enhance tutors' teaching skills, tutor shadowing for novice tutors of problem-based learning (PBL) in addition to conventional faculty development (FD) was applied. This study aimed to develop a tu... This study employed a before-and-after study design with three phases. In phase 1, a TS-scale was elaborated. A validity examination was performed in phase 2. Phase 3 was a study of the effectiveness ... A TS-scale with a 32-item questionnaire of self-rated confidence for PBL tutors was identified in phase 1. In phase 2, 7 experienced specialists in medical education were invited to evaluate the conte... Novice PBL tutors benefit from FD that incorporates tutor shadowing in the 3 key domains of tutoring competencies. The TS-scale developed in this study can be applied in future research on FD design....

The effectiveness of problem-based learning compared with lecture-based learning in surgical education: a systematic review and meta-analysis.

This meta-analysis was conducted to systematically evaluate the impact of problem-based learning (PBL) and lecture-based learning (LBL) teaching models on students' learning in surgical education.... We systematically searched the publications related to the application of PBL and LBL in surgical courses in PubMed, Embase, Web of Science and Cochrane Library databases, the last retrieval time is S... Nine studies were included totally. The results showed that compared with LBL, PBL was superior in clinical competence (SMD = 0.81, 95% CI: 0.12 ~ 1.49, P = 0.020) and student satisfaction (SMD = 2.13... This study showed that the PBL teaching model is more effective than the LBL teaching model in surgical education on the aspects of enhancing clinical competence and student satisfaction. However, fur...

Application of problem based learning (PBL) and case based learning (CBL) in the teaching of international classification of diseases encoding.

To study the application of PBL combined with CBL teaching mode in the teaching of international classification of diseases (ICD) encoding, so as to improve students' grasp of ICD encoding knowledge. ...

Implementation of problem-based learning modules in an introduction to public health course.

With traditional lecture-based learning methods often criticized for their limited ability to foster critical thinking and cognitive engagement, problem-based learning (PBL) has emerged as a promising... PBL was implemented in an undergraduate public health course at a private university in the southeast US. The study was conducted in the Spring of 2022 using a convergent mixed-methods approach. Quant... Results indicated significant improvements in student communication skills, growth mindset, and metacognitive abilities across the semester. The thematic analysis of qualitative responses corroborated... The findings contribute to the growing body of evidence supporting PBL and offer practical insights for implementing PBL in public health education. The study also highlights the need for institutiona...

Measuring group function in problem-based learning: development of a reflection tool.

Problem-based learning (PBL) is a pedagogy involving self-directed learning in small groups around case problems. Group function is important to PBL outcomes, but there is currently poor scaffolding a... Tool development unfolded in four steps: 1) a literature review was conducted to identify existent evaluation tools for group function in PBL, 2) literature findings informed the development of this n... Nineteen scales relating to group function assessment were identified in the literature, lending 18 constructs that mapped into four dimensions: Learning Climate, Facilitation and Process, Engagement ... A four-dimension tool to assist group function reflection in PBL was produced. Its constructs were well supported by literature and experts. Faculty and student stakeholders acknowledged the utility o...

The effectiveness of problem based learning in improving critical thinking, problem-solving and self-directed learning in first-year medical students: A meta-analysis.

The adaptation process for first-year medical students is an important problem because it significantly affects educational activities. The previous study showed that 63% of students had difficulties ... We searched PubMed, ScienceDirect, Cochrane, and Google Scholar databases until June 5, 2021. Search terms included problem-based learning, effectiveness, effectivity, and medical student. We excluded... Seven eligible studies (622 patients) were included. The pooled analysis demonstrated no significant difference between PBL with conventional learning method in critical thinking/knowledge assessment ... The present study concluded that the PBL approach in first-year medical students appeared to be ineffective in improving critical thinking/knowledge, problem-solving, and self-directed compared with t...