La présence de bétalaïnes peut être identifiée par des tests colorimétriques spécifiques.
BétalaïnesPigments
#2
Quels tests sont utilisés pour détecter les bétalaïnes ?
Des tests comme la chromatographie peuvent être utilisés pour isoler et identifier les bétalaïnes.
ChromatographieBétalaïnes
#3
Les bétalaïnes sont-elles visibles à l'œil nu ?
Oui, les bétalaïnes donnent des couleurs vives aux plantes, visibles à l'œil nu.
BétalaïnesPlantes
#4
Peut-on mesurer les bétalaïnes dans le sang ?
Des études montrent que les bétalaïnes peuvent être mesurées dans le plasma sanguin.
BétalaïnesPlasma sanguin
#5
Y a-t-il des méthodes standardisées pour le diagnostic ?
Oui, des méthodes standardisées existent pour l'analyse des bétalaïnes dans les aliments.
Méthodes analytiquesBétalaïnes
Symptômes
5
#1
Quels sont les effets des bétalaïnes sur la santé ?
Les bétalaïnes ont des propriétés antioxydantes et anti-inflammatoires bénéfiques.
AntioxydantsBétalaïnes
#2
Les bétalaïnes provoquent-elles des allergies ?
Des réactions allergiques aux bétalaïnes sont rares mais possibles chez certaines personnes.
AllergiesBétalaïnes
#3
Les bétalaïnes affectent-elles la digestion ?
Les bétalaïnes peuvent favoriser la digestion en stimulant la production de bile.
DigestionBétalaïnes
#4
Y a-t-il des effets secondaires connus ?
Les effets secondaires sont rares, mais une consommation excessive peut causer des troubles digestifs.
Effets secondairesBétalaïnes
#5
Les bétalaïnes peuvent-elles colorer les urines ?
Oui, la consommation de betteraves riches en bétalaïnes peut colorer les urines en rouge.
UrineBétalaïnes
Prévention
5
#1
Comment intégrer les bétalaïnes dans l'alimentation ?
Consommez des aliments comme les betteraves, les figues de barbarie et les amaranthes.
AlimentationBétalaïnes
#2
Les bétalaïnes aident-elles à prévenir des maladies ?
Elles peuvent contribuer à la prévention des maladies cardiovasculaires grâce à leurs propriétés antioxydantes.
Maladies cardiovasculairesBétalaïnes
#3
Y a-t-il des recommandations de consommation ?
Il est recommandé de consommer des aliments riches en bétalaïnes plusieurs fois par semaine.
Recommandations alimentairesBétalaïnes
#4
Les bétalaïnes sont-elles bénéfiques pour la peau ?
Oui, elles peuvent aider à protéger la peau des dommages causés par les radicaux libres.
Santé de la peauBétalaïnes
#5
Peut-on trouver des bétalaïnes dans des suppléments ?
Oui, des suppléments de bétalaïnes sont disponibles sur le marché pour leurs bienfaits santé.
SupplémentsBétalaïnes
Traitements
5
#1
Les bétalaïnes sont-elles utilisées en médecine ?
Oui, les bétalaïnes sont étudiées pour leurs propriétés anti-inflammatoires et anticancéreuses.
MédecineBétalaïnes
#2
Comment les bétalaïnes sont-elles administrées ?
Elles peuvent être consommées sous forme de jus, de compléments ou d'extraits concentrés.
Compléments alimentairesBétalaïnes
#3
Les bétalaïnes sont-elles efficaces contre le cancer ?
Des études préliminaires montrent que les bétalaïnes peuvent inhiber la croissance tumorale.
CancerBétalaïnes
#4
Peut-on utiliser les bétalaïnes pour traiter l'inflammation ?
Oui, les bétalaïnes ont des propriétés anti-inflammatoires qui peuvent aider à réduire l'inflammation.
InflammationBétalaïnes
#5
Y a-t-il des interactions médicamenteuses avec les bétalaïnes ?
Des études sont nécessaires, mais aucune interaction significative n'a été rapportée jusqu'à présent.
Interactions médicamenteusesBétalaïnes
Complications
5
#1
Quelles complications peuvent survenir avec une surconsommation ?
Une surconsommation peut entraîner des troubles digestifs comme des ballonnements ou des diarrhées.
Troubles digestifsBétalaïnes
#2
Les bétalaïnes peuvent-elles causer des problèmes rénaux ?
Aucune preuve solide ne lie les bétalaïnes à des problèmes rénaux, mais la modération est conseillée.
Problèmes rénauxBétalaïnes
#3
Y a-t-il des risques pour les personnes allergiques ?
Les personnes allergiques aux plantes peuvent avoir des réactions aux bétalaïnes, bien que rares.
AllergiesBétalaïnes
#4
Les bétalaïnes peuvent-elles interférer avec des traitements médicaux ?
Des études sont nécessaires, mais aucune interférence significative n'a été rapportée jusqu'à présent.
Traitements médicauxBétalaïnes
#5
Les bétalaïnes peuvent-elles affecter la pression artérielle ?
Certaines études suggèrent que les bétalaïnes peuvent aider à réguler la pression artérielle.
Pression artérielleBétalaïnes
Facteurs de risque
5
#1
Qui devrait éviter les bétalaïnes ?
Les personnes ayant des antécédents d'allergies alimentaires devraient être prudentes.
Allergies alimentairesBétalaïnes
#2
Les personnes atteintes de diabète peuvent-elles consommer des bétalaïnes ?
Oui, mais avec modération, car les betteraves peuvent contenir des sucres naturels.
DiabèteBétalaïnes
#3
Les bétalaïnes sont-elles sûres pour les femmes enceintes ?
En général, les bétalaïnes sont considérées comme sûres, mais il est conseillé de consulter un médecin.
GrossesseBétalaïnes
#4
Les bétalaïnes présentent-elles des risques pour les enfants ?
Les bétalaïnes sont généralement sûres pour les enfants, mais une consommation excessive doit être évitée.
EnfantsBétalaïnes
#5
Les personnes atteintes de maladies rénales doivent-elles éviter les bétalaïnes ?
Il est conseillé de consulter un médecin, car les bétalaïnes peuvent affecter la fonction rénale.
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Departamento de Bioquímica y Biología Molecular A, Unidad Docente de Biología, Facultad de Veterinaria, Regional Campus of International Excellence "Campus Mare Nostrum″, Universidad de Murcia, 30100 Murcia, Spain.
Departamento de Bioquímica y Biología Molecular A, Unidad Docente de Biología, Facultad de Veterinaria, Regional Campus of International Excellence "Campus Mare Nostrum″, Universidad de Murcia, 30100 Murcia, Spain.
Departamento de Bioquímica y Biología Molecular A, Unidad Docente de Biología, Facultad de Veterinaria, Regional Campus of International Excellence "Campus Mare Nostrum″, Universidad de Murcia, 30100 Murcia, Spain.
Departamento de Bioquímica y Biología Molecular A, Unidad Docente de Biología, Facultad de Veterinaria, Regional Campus of International Excellence "Campus Mare Nostrum″, Universidad de Murcia, 30100 Murcia, Spain.
Departamento de Bioquímica y Biología Molecular A, Unidad Docente de Biología, Facultad de Veterinaria, Regional Campus of International Excellence "Campus Mare Nostrum″, Universidad de Murcia, 30100 Murcia, Spain.
State Key Laboratory for Conservation and Utilization of Subtropical Agrobioresources/Guangdong Provincial Key Laboratory of Postharvest Science of Fruits and Vegetables/Key Laboratory of Biology and Genetic Improvement of Horticultural Crops (South China), Ministry of Agriculture and Rural Affairs, College of Horticulture, South China Agricultural University, Guangzhou 510642, Guangdong, China.
State Key Laboratory for Conservation and Utilization of Subtropical Agrobioresources/Guangdong Provincial Key Laboratory of Postharvest Science of Fruits and Vegetables/Key Laboratory of Biology and Genetic Improvement of Horticultural Crops (South China), Ministry of Agriculture and Rural Affairs, College of Horticulture, South China Agricultural University, Guangzhou 510642, Guangdong, China.
State Key Laboratory for Conservation and Utilization of Subtropical Agrobioresources/Guangdong Provincial Key Laboratory of Postharvest Science of Fruits and Vegetables/Key Laboratory of Biology and Genetic Improvement of Horticultural Crops (South China), Ministry of Agriculture and Rural Affairs, College of Horticulture, South China Agricultural University, Guangzhou 510642, Guangdong, China.
State Key Laboratory for Conservation and Utilization of Subtropical Agrobioresources/Guangdong Provincial Key Laboratory of Postharvest Science of Fruits and Vegetables/Key Laboratory of Biology and Genetic Improvement of Horticultural Crops (South China), Ministry of Agriculture and Rural Affairs, College of Horticulture, South China Agricultural University, Guangzhou 510642, Guangdong, China.
State Key Laboratory for Conservation and Utilization of Subtropical Agrobioresources/Guangdong Provincial Key Laboratory of Postharvest Science of Fruits and Vegetables/Key Laboratory of Biology and Genetic Improvement of Horticultural Crops (South China), Ministry of Agriculture and Rural Affairs, College of Horticulture, South China Agricultural University, Guangzhou 510642, Guangdong, China.
State Key Laboratory for Conservation and Utilization of Subtropical Agrobioresources/Guangdong Provincial Key Laboratory of Postharvest Science of Fruits and Vegetables/Key Laboratory of Biology and Genetic Improvement of Horticultural Crops (South China), Ministry of Agriculture and Rural Affairs, College of Horticulture, South China Agricultural University, Guangzhou 510642, Guangdong, China.
State Key Laboratory for Conservation and Utilization of Subtropical Agrobioresources/Guangdong Provincial Key Laboratory of Postharvest Science of Fruits and Vegetables/Key Laboratory of Biology and Genetic Improvement of Horticultural Crops (South China), Ministry of Agriculture and Rural Affairs, College of Horticulture, South China Agricultural University, Guangzhou 510642, Guangdong, China.
State Key Laboratory for Conservation and Utilization of Subtropical Agrobioresources/Guangdong Provincial Key Laboratory of Postharvest Science of Fruits and Vegetables/Key Laboratory of Biology and Genetic Improvement of Horticultural Crops (South China), Ministry of Agriculture and Rural Affairs, College of Horticulture, South China Agricultural University, Guangzhou 510642, Guangdong, China.
State Key Laboratory for Conservation and Utilization of Subtropical Agrobioresources/Guangdong Provincial Key Laboratory of Postharvest Science of Fruits and Vegetables/Key Laboratory of Biology and Genetic Improvement of Horticultural Crops (South China), Ministry of Agriculture and Rural Affairs, College of Horticulture, South China Agricultural University, Guangzhou 510642, Guangdong, China.
Department of Biochemistry and Molecular Biology A, Faculty of Biology, Regional Campus of International Excellence, Campus Mare Nostrum, University of Murcia, Murcia, Spain.
During the contingency derived from the COVID-19 pandemic, there were no instruments assessing the aspects of clinical training, which is why it is necessary to have a questionnaire that let us know t...
To validate a questionnaire designed to know the opinion of medical students about disruptive education in their clinical training....
Validation cross-sectional study which was developed in three phases: 1) Elaboration of the questionnaire aimed at undergraduate medical students who include clinical science subjects in their curricu...
We can rely on a valid and reliable instrument that objectively measures disruptive education in the clinical training of medical students....
Curriculum integration is an important educational concept widely implemented by various educational institutions, particularly within the healthcare field. Its significance lies in enhancing the prep...
A comprehensive search was conducted to identify peer-reviewed papers and grey literature describing the development, validation, or use of instruments measuring the degree of integration in a curricu...
The search resulted in the identification of 2094 references. After the removal of duplicates and title and abstract screening, 16 articles were deemed suitable for inclusion in this systematic review...
Our findings reveal the existence of diverse instruments designed to assess the extent of curriculum integration within health professions' curricula. The majority of identified instruments were focus...
BACKGROUND This systematic review aimed to identify and evaluate publications using the Dundee Ready Educational Environment Measure (DREEM) and its domains, genders, and educational level (EL) to mon...
Undergraduates' workplace learning is an important part of health sciences education. Educational psychology research considers many different aspects of self-regulated learning at the workplace, incl...
Twenty-nine single items selected from the Workplace Learning Inventory in Health Sciences Education were analyzed for reliability, information reproduction, and relationships within the nomological n...
Of the 29 single items selected from existing scales, 27 showed sufficient reliability, but mixed results were obtained regarding validity. Although the items' relationships within the nomological net...
This paper reported findings on the psychometric properties of single items for undergraduates' workplace learning in health science education. The findings are crucial for deciding whether to use sca...
The COVID-19 pandemic related measures had augmented the rise of online education. While online teaching had mitigated the negative impacts from educational institutional closures, it was unable to di...
The assessment of the effectiveness of teaching interventions in enhancing students' understanding of the Pharmaceutical Care Network Europe (PCNE) Classification System is crucial in pharmaceutical e...
Undergraduate pharmacy students participated in a series of sessions focused on the PCNE system, including lectures (t...
The paired samples t-Tests indicated insignificant differences between t2 and t3, suggesting limited improvement following the practical implementation of the PCNE system. However, RMA revealed signif...
The implementation of RMA provided robust evidence of the positive impact of time on understanding levels. This affirmed the effectiveness of all teaching interventions in enhancing students' comprehe...
Education set consisting of three-dimensional smart interactive models with audio, visual, and light features and an application program that allows learning branches of science such as anatomy and hi...
The students participating in study consisted of three groups. Students were divided into Group 1 (classical education), Group 2 (smart model education set and theoretical expression), and Group 3 (sm...
Post-education state anxiety scale in Group 1 mean was significantly higher than Group 2 and 3 mean; Group 2 mean was significantly higher than Group 3 mean. There was no significant difference betwee...
Smart model education set integrates basic and clinical information. Mobile application will ensure continuity of theoretical and practical education at desired place and time. Invention will bring a ...
Designed to address the Association of Faculties of Pharmacy of Canada's competency "teach pharmacy team members, the public, and other health care professionals," the PHArmacy Students as Educators (...
We performed a two-year pilot (2017-2019) of the PHASE program which consists of a large-group didactic session followed by an academic half-day (AHD) session. Evaluation was conducted using Likert-sc...
All students in the 2020 and 2021 graduating cohorts were included in the study following consent. We determined that while respondents agreed to the statement, "A role of a pharmacist includes being ...
Overall, the PHASE program showed positive impact during the first two years of implementation and lessons learned from the pilot are discussed....
The clinical learning evaluation questionnaire can be used in the clinical trial period of medical students to measure the effectiveness of the clinical learning environment. The purpose of this study...
A total of 200 questionnaires were completed by students who were at the end of their clinical rotation. The study instrument was the latest version of the CLEQ consists of 18 Items in four dimensions...
The results showed that the 18-question CLEQ could be applied to the Persian translation of the tool. The response process evidence of the Persian questionnaire was established through feedback from 1...
The Persian translation of the 4-factor CLEQ has sufficient validity evidence to measure the transcultural adaptability of clinical education activities by instructors and students. The validity evide...
Medical holograms facilitate the learning and advanced medical training in the field of ophthalmology and help to visualize surgical processes with a new abundance of detail. Through implementing thre...