Titre : Bétalaïnes

Bétalaïnes : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Educational Measurement

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment identifier la présence de bétalaïnes ?

La présence de bétalaïnes peut être identifiée par des tests colorimétriques spécifiques.
Bétalaïnes Pigments
#2

Quels tests sont utilisés pour détecter les bétalaïnes ?

Des tests comme la chromatographie peuvent être utilisés pour isoler et identifier les bétalaïnes.
Chromatographie Bétalaïnes
#3

Les bétalaïnes sont-elles visibles à l'œil nu ?

Oui, les bétalaïnes donnent des couleurs vives aux plantes, visibles à l'œil nu.
Bétalaïnes Plantes
#4

Peut-on mesurer les bétalaïnes dans le sang ?

Des études montrent que les bétalaïnes peuvent être mesurées dans le plasma sanguin.
Bétalaïnes Plasma sanguin
#5

Y a-t-il des méthodes standardisées pour le diagnostic ?

Oui, des méthodes standardisées existent pour l'analyse des bétalaïnes dans les aliments.
Méthodes analytiques Bétalaïnes

Symptômes 5

#1

Quels sont les effets des bétalaïnes sur la santé ?

Les bétalaïnes ont des propriétés antioxydantes et anti-inflammatoires bénéfiques.
Antioxydants Bétalaïnes
#2

Les bétalaïnes provoquent-elles des allergies ?

Des réactions allergiques aux bétalaïnes sont rares mais possibles chez certaines personnes.
Allergies Bétalaïnes
#3

Les bétalaïnes affectent-elles la digestion ?

Les bétalaïnes peuvent favoriser la digestion en stimulant la production de bile.
Digestion Bétalaïnes
#4

Y a-t-il des effets secondaires connus ?

Les effets secondaires sont rares, mais une consommation excessive peut causer des troubles digestifs.
Effets secondaires Bétalaïnes
#5

Les bétalaïnes peuvent-elles colorer les urines ?

Oui, la consommation de betteraves riches en bétalaïnes peut colorer les urines en rouge.
Urine Bétalaïnes

Prévention 5

#1

Comment intégrer les bétalaïnes dans l'alimentation ?

Consommez des aliments comme les betteraves, les figues de barbarie et les amaranthes.
Alimentation Bétalaïnes
#2

Les bétalaïnes aident-elles à prévenir des maladies ?

Elles peuvent contribuer à la prévention des maladies cardiovasculaires grâce à leurs propriétés antioxydantes.
Maladies cardiovasculaires Bétalaïnes
#3

Y a-t-il des recommandations de consommation ?

Il est recommandé de consommer des aliments riches en bétalaïnes plusieurs fois par semaine.
Recommandations alimentaires Bétalaïnes
#4

Les bétalaïnes sont-elles bénéfiques pour la peau ?

Oui, elles peuvent aider à protéger la peau des dommages causés par les radicaux libres.
Santé de la peau Bétalaïnes
#5

Peut-on trouver des bétalaïnes dans des suppléments ?

Oui, des suppléments de bétalaïnes sont disponibles sur le marché pour leurs bienfaits santé.
Suppléments Bétalaïnes

Traitements 5

#1

Les bétalaïnes sont-elles utilisées en médecine ?

Oui, les bétalaïnes sont étudiées pour leurs propriétés anti-inflammatoires et anticancéreuses.
Médecine Bétalaïnes
#2

Comment les bétalaïnes sont-elles administrées ?

Elles peuvent être consommées sous forme de jus, de compléments ou d'extraits concentrés.
Compléments alimentaires Bétalaïnes
#3

Les bétalaïnes sont-elles efficaces contre le cancer ?

Des études préliminaires montrent que les bétalaïnes peuvent inhiber la croissance tumorale.
Cancer Bétalaïnes
#4

Peut-on utiliser les bétalaïnes pour traiter l'inflammation ?

Oui, les bétalaïnes ont des propriétés anti-inflammatoires qui peuvent aider à réduire l'inflammation.
Inflammation Bétalaïnes
#5

Y a-t-il des interactions médicamenteuses avec les bétalaïnes ?

Des études sont nécessaires, mais aucune interaction significative n'a été rapportée jusqu'à présent.
Interactions médicamenteuses Bétalaïnes

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir avec une surconsommation ?

Une surconsommation peut entraîner des troubles digestifs comme des ballonnements ou des diarrhées.
Troubles digestifs Bétalaïnes
#2

Les bétalaïnes peuvent-elles causer des problèmes rénaux ?

Aucune preuve solide ne lie les bétalaïnes à des problèmes rénaux, mais la modération est conseillée.
Problèmes rénaux Bétalaïnes
#3

Y a-t-il des risques pour les personnes allergiques ?

Les personnes allergiques aux plantes peuvent avoir des réactions aux bétalaïnes, bien que rares.
Allergies Bétalaïnes
#4

Les bétalaïnes peuvent-elles interférer avec des traitements médicaux ?

Des études sont nécessaires, mais aucune interférence significative n'a été rapportée jusqu'à présent.
Traitements médicaux Bétalaïnes
#5

Les bétalaïnes peuvent-elles affecter la pression artérielle ?

Certaines études suggèrent que les bétalaïnes peuvent aider à réguler la pression artérielle.
Pression artérielle Bétalaïnes

Facteurs de risque 5

#1

Qui devrait éviter les bétalaïnes ?

Les personnes ayant des antécédents d'allergies alimentaires devraient être prudentes.
Allergies alimentaires Bétalaïnes
#2

Les personnes atteintes de diabète peuvent-elles consommer des bétalaïnes ?

Oui, mais avec modération, car les betteraves peuvent contenir des sucres naturels.
Diabète Bétalaïnes
#3

Les bétalaïnes sont-elles sûres pour les femmes enceintes ?

En général, les bétalaïnes sont considérées comme sûres, mais il est conseillé de consulter un médecin.
Grossesse Bétalaïnes
#4

Les bétalaïnes présentent-elles des risques pour les enfants ?

Les bétalaïnes sont généralement sûres pour les enfants, mais une consommation excessive doit être évitée.
Enfants Bétalaïnes
#5

Les personnes atteintes de maladies rénales doivent-elles éviter les bétalaïnes ?

Il est conseillé de consulter un médecin, car les bétalaïnes peuvent affecter la fonction rénale.
Maladies rénales Bétalaïnes
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 15/02/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Francisco García-Carmona

8 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Departamento de Bioquímica y Biología Molecular A, Unidad Docente de Biología, Facultad de Veterinaria, Regional Campus of International Excellence "Campus Mare Nostrum″, Universidad de Murcia, 30100 Murcia, Spain.

Fernando Gandía-Herrero

8 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Departamento de Bioquímica y Biología Molecular A, Unidad Docente de Biología, Facultad de Veterinaria, Regional Campus of International Excellence "Campus Mare Nostrum″, Universidad de Murcia, 30100 Murcia, Spain.

Paula Henarejos-Escudero

6 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Departamento de Bioquímica y Biología Molecular A, Unidad Docente de Biología, Facultad de Veterinaria, Regional Campus of International Excellence "Campus Mare Nostrum″, Universidad de Murcia, 30100 Murcia, Spain.

M Alejandra Guerrero-Rubio

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Departamento de Bioquímica y Biología Molecular A, Unidad Docente de Biología, Facultad de Veterinaria, Regional Campus of International Excellence "Campus Mare Nostrum″, Universidad de Murcia, 30100 Murcia, Spain.

Alfonso Timoneda

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Affiliations :
  • Department of Plant Sciences, University of Cambridge, Tennis Court Road, Cambridge, CB2 3EA, UK.

Boas Pucker

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Affiliations :
  • CeBiTec & Faculty of Biology, Bielefeld University, Universitaetsstrasse, Bielefeld, 33615, Germany.

Samuel F Brockington

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Plant Sciences, University of Cambridge, Tennis Court Road, CB2 3EA, Cambridge, UK. sb771@cam.ac.uk.

Samanta Hernández-García

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Departamento de Bioquímica y Biología Molecular A, Unidad Docente de Biología, Facultad de Veterinaria, Regional Campus of International Excellence "Campus Mare Nostrum″, Universidad de Murcia, 30100 Murcia, Spain.

Sławomir Wybraniec

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Affiliations :
  • Department C-1, Faculty of Chemical Engineering and Technology, Cracow University of Technology, ul. Warszawska 24, 31-155 Cracow, Poland.
Publications dans "Bétalaïnes" :

Lulu Zhang

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Affiliations :
  • State Key Laboratory for Conservation and Utilization of Subtropical Agrobioresources/Guangdong Provincial Key Laboratory of Postharvest Science of Fruits and Vegetables/Key Laboratory of Biology and Genetic Improvement of Horticultural Crops (South China), Ministry of Agriculture and Rural Affairs, College of Horticulture, South China Agricultural University, Guangzhou 510642, Guangdong, China.

Canbin Chen

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  • State Key Laboratory for Conservation and Utilization of Subtropical Agrobioresources/Guangdong Provincial Key Laboratory of Postharvest Science of Fruits and Vegetables/Key Laboratory of Biology and Genetic Improvement of Horticultural Crops (South China), Ministry of Agriculture and Rural Affairs, College of Horticulture, South China Agricultural University, Guangzhou 510642, Guangdong, China.

Fangfang Xie

3 publications dans cette catégorie

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  • State Key Laboratory for Conservation and Utilization of Subtropical Agrobioresources/Guangdong Provincial Key Laboratory of Postharvest Science of Fruits and Vegetables/Key Laboratory of Biology and Genetic Improvement of Horticultural Crops (South China), Ministry of Agriculture and Rural Affairs, College of Horticulture, South China Agricultural University, Guangzhou 510642, Guangdong, China.

Qingzhu Hua

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  • State Key Laboratory for Conservation and Utilization of Subtropical Agrobioresources/Guangdong Provincial Key Laboratory of Postharvest Science of Fruits and Vegetables/Key Laboratory of Biology and Genetic Improvement of Horticultural Crops (South China), Ministry of Agriculture and Rural Affairs, College of Horticulture, South China Agricultural University, Guangzhou 510642, Guangdong, China.

Zhike Zhang

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  • State Key Laboratory for Conservation and Utilization of Subtropical Agrobioresources/Guangdong Provincial Key Laboratory of Postharvest Science of Fruits and Vegetables/Key Laboratory of Biology and Genetic Improvement of Horticultural Crops (South China), Ministry of Agriculture and Rural Affairs, College of Horticulture, South China Agricultural University, Guangzhou 510642, Guangdong, China.

Rong Zhang

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Affiliations :
  • State Key Laboratory for Conservation and Utilization of Subtropical Agrobioresources/Guangdong Provincial Key Laboratory of Postharvest Science of Fruits and Vegetables/Key Laboratory of Biology and Genetic Improvement of Horticultural Crops (South China), Ministry of Agriculture and Rural Affairs, College of Horticulture, South China Agricultural University, Guangzhou 510642, Guangdong, China.

Jietang Zhao

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Affiliations :
  • State Key Laboratory for Conservation and Utilization of Subtropical Agrobioresources/Guangdong Provincial Key Laboratory of Postharvest Science of Fruits and Vegetables/Key Laboratory of Biology and Genetic Improvement of Horticultural Crops (South China), Ministry of Agriculture and Rural Affairs, College of Horticulture, South China Agricultural University, Guangzhou 510642, Guangdong, China.

Guibing Hu

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Affiliations :
  • State Key Laboratory for Conservation and Utilization of Subtropical Agrobioresources/Guangdong Provincial Key Laboratory of Postharvest Science of Fruits and Vegetables/Key Laboratory of Biology and Genetic Improvement of Horticultural Crops (South China), Ministry of Agriculture and Rural Affairs, College of Horticulture, South China Agricultural University, Guangzhou 510642, Guangdong, China.

Yonghua Qin

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Affiliations :
  • State Key Laboratory for Conservation and Utilization of Subtropical Agrobioresources/Guangdong Provincial Key Laboratory of Postharvest Science of Fruits and Vegetables/Key Laboratory of Biology and Genetic Improvement of Horticultural Crops (South China), Ministry of Agriculture and Rural Affairs, College of Horticulture, South China Agricultural University, Guangzhou 510642, Guangdong, China.

Pedro Martínez-Rodríguez

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Affiliations :
  • Department of Biochemistry and Molecular Biology A, Faculty of Biology, Regional Campus of International Excellence, Campus Mare Nostrum, University of Murcia, Murcia, Spain.

Felipe Rocha

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Affiliations :
  • Food Science Department, Federal University of Vicosa, Peter Henry Rolfs Avenue, 36570-900 Vicosa, MG, Brazil.

Sources (10000 au total)

[Instrument validation that measures disruptive education on clinical training].

During the contingency derived from the COVID-19 pandemic, there were no instruments assessing the aspects of clinical training, which is why it is necessary to have a questionnaire that let us know t... To validate a questionnaire designed to know the opinion of medical students about disruptive education in their clinical training.... Validation cross-sectional study which was developed in three phases: 1) Elaboration of the questionnaire aimed at undergraduate medical students who include clinical science subjects in their curricu... We can rely on a valid and reliable instrument that objectively measures disruptive education in the clinical training of medical students....

Tools for measuring curriculum integration in health professions' education: a systematic review.

Curriculum integration is an important educational concept widely implemented by various educational institutions, particularly within the healthcare field. Its significance lies in enhancing the prep... A comprehensive search was conducted to identify peer-reviewed papers and grey literature describing the development, validation, or use of instruments measuring the degree of integration in a curricu... The search resulted in the identification of 2094 references. After the removal of duplicates and title and abstract screening, 16 articles were deemed suitable for inclusion in this systematic review... Our findings reveal the existence of diverse instruments designed to assess the extent of curriculum integration within health professions' curricula. The majority of identified instruments were focus...

Undergraduates' workplace learning in health sciences education: psychometric properties of single-item measures.

Undergraduates' workplace learning is an important part of health sciences education. Educational psychology research considers many different aspects of self-regulated learning at the workplace, incl... Twenty-nine single items selected from the Workplace Learning Inventory in Health Sciences Education were analyzed for reliability, information reproduction, and relationships within the nomological n... Of the 29 single items selected from existing scales, 27 showed sufficient reliability, but mixed results were obtained regarding validity. Although the items' relationships within the nomological net... This paper reported findings on the psychometric properties of single items for undergraduates' workplace learning in health science education. The findings are crucial for deciding whether to use sca...

Optimizing short-term in-class process evaluation: analyzing the effectiveness of teaching interventions in pharmaceutical education using repeated measures analysis.

The assessment of the effectiveness of teaching interventions in enhancing students' understanding of the Pharmaceutical Care Network Europe (PCNE) Classification System is crucial in pharmaceutical e... Undergraduate pharmacy students participated in a series of sessions focused on the PCNE system, including lectures (t... The paired samples t-Tests indicated insignificant differences between t2 and t3, suggesting limited improvement following the practical implementation of the PCNE system. However, RMA revealed signif... The implementation of RMA provided robust evidence of the positive impact of time on understanding levels. This affirmed the effectiveness of all teaching interventions in enhancing students' comprehe...

A new model in medicine education: smart model education set.

Education set consisting of three-dimensional smart interactive models with audio, visual, and light features and an application program that allows learning branches of science such as anatomy and hi... The students participating in study consisted of three groups. Students were divided into Group 1 (classical education), Group 2 (smart model education set and theoretical expression), and Group 3 (sm... Post-education state anxiety scale in Group 1 mean was significantly higher than Group 2 and 3 mean; Group 2 mean was significantly higher than Group 3 mean. There was no significant difference betwee... Smart model education set integrates basic and clinical information. Mobile application will ensure continuity of theoretical and practical education at desired place and time. Invention will bring a ...

PHArmacy Students as Educators (PHASE): Implementation and evaluation of an educator's curriculum for pharmacy students.

Designed to address the Association of Faculties of Pharmacy of Canada's competency "teach pharmacy team members, the public, and other health care professionals," the PHArmacy Students as Educators (... We performed a two-year pilot (2017-2019) of the PHASE program which consists of a large-group didactic session followed by an academic half-day (AHD) session. Evaluation was conducted using Likert-sc... All students in the 2020 and 2021 graduating cohorts were included in the study following consent. We determined that while respondents agreed to the statement, "A role of a pharmacist includes being ... Overall, the PHASE program showed positive impact during the first two years of implementation and lessons learned from the pilot are discussed....

Clinical learning evaluation questionnaire: a reliable and valid tool for the evaluation of clinical education by educators and students.

The clinical learning evaluation questionnaire can be used in the clinical trial period of medical students to measure the effectiveness of the clinical learning environment. The purpose of this study... A total of 200 questionnaires were completed by students who were at the end of their clinical rotation. The study instrument was the latest version of the CLEQ consists of 18 Items in four dimensions... The results showed that the 18-question CLEQ could be applied to the Persian translation of the tool. The response process evidence of the Persian questionnaire was established through feedback from 1... The Persian translation of the 4-factor CLEQ has sufficient validity evidence to measure the transcultural adaptability of clinical education activities by instructors and students. The validity evide...