Titre : AlkB enzymes

AlkB enzymes : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Teaching

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer une déficience en enzymes AlkB ?

Des tests génétiques et des analyses biochimiques peuvent être utilisés pour diagnostiquer.
Déficience enzymatique Tests génétiques
#2

Quels tests sont utilisés pour évaluer l'activité des enzymes AlkB ?

Des tests enzymatiques spécifiques et des analyses de métabolites peuvent être réalisés.
Tests enzymatiques Métabolites
#3

Les biopsies sont-elles nécessaires pour le diagnostic ?

Pas toujours, mais elles peuvent être utiles pour évaluer des tissus spécifiques.
Biopsie Tissu
#4

Quels symptômes peuvent indiquer un problème avec les enzymes AlkB ?

Des anomalies dans la réparation de l'ADN, pouvant mener à des cancers ou des maladies génétiques.
Réparation de l'ADN Cancer
#5

Y a-t-il des marqueurs biologiques pour les enzymes AlkB ?

Oui, certains marqueurs peuvent indiquer l'activité ou la déficience des enzymes.
Marqueurs biologiques Activité enzymatique

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes d'une déficience en AlkB ?

Les symptômes incluent des anomalies de croissance, des troubles neurologiques et un risque accru de cancer.
Déficience enzymatique Troubles neurologiques
#2

Les symptômes varient-ils selon le type d'AlkB ?

Oui, différents types d'AlkB peuvent entraîner des symptômes variés selon leur fonction.
Types d'enzymes Fonction enzymatique
#3

Comment les symptômes évoluent-ils avec l'âge ?

Les symptômes peuvent s'aggraver avec l'âge, surtout en cas d'exposition à des agents alkylants.
Âge Agents alkylants
#4

Y a-t-il des symptômes spécifiques liés au cancer ?

Oui, des symptômes comme la fatigue, la perte de poids et des douleurs peuvent survenir.
Cancer Symptômes
#5

Les symptômes sont-ils réversibles ?

Certains symptômes peuvent être gérés, mais d'autres peuvent être permanents selon la gravité.
Gestion des symptômes Gravité

Prévention 5

#1

Peut-on prévenir les déficiences en AlkB ?

La prévention est difficile, mais éviter les agents alkylants peut réduire les risques.
Prévention Agents alkylants
#2

Y a-t-il des recommandations diététiques ?

Une alimentation riche en antioxydants peut aider à protéger l'ADN contre les dommages.
Régime alimentaire Antioxydants
#3

Les tests génétiques peuvent-ils aider à la prévention ?

Oui, les tests génétiques peuvent identifier les personnes à risque et permettre une surveillance précoce.
Tests génétiques Surveillance
#4

L'éducation sur les risques est-elle importante ?

Oui, sensibiliser aux risques liés aux agents alkylants est crucial pour la prévention.
Éducation Sensibilisation
#5

Les vaccinations peuvent-elles jouer un rôle ?

Actuellement, il n'existe pas de vaccins spécifiques pour prévenir les déficiences en AlkB.
Vaccination Prévention

Traitements 5

#1

Quels traitements existent pour les déficiences en AlkB ?

Les traitements incluent la thérapie génique et des médicaments ciblés pour améliorer la réparation de l'ADN.
Thérapie génique Médicaments ciblés
#2

La supplémentation en nutriments aide-t-elle ?

Certaines études suggèrent que des antioxydants peuvent aider à réduire les dommages à l'ADN.
Supplémentation Antioxydants
#3

Les traitements sont-ils personnalisés ?

Oui, les traitements peuvent être adaptés en fonction du type de déficience et des symptômes.
Médecine personnalisée Déficience enzymatique
#4

Y a-t-il des essais cliniques en cours ?

Oui, plusieurs essais cliniques explorent de nouvelles thérapies pour les déficiences en AlkB.
Essais cliniques Thérapies
#5

Les traitements sont-ils efficaces à long terme ?

L'efficacité varie, mais certains traitements montrent des résultats prometteurs sur le long terme.
Efficacité Résultats à long terme

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir avec une déficience en AlkB ?

Les complications incluent un risque accru de cancers et des troubles neurologiques graves.
Complications Cancer
#2

Les complications sont-elles réversibles ?

Certaines complications peuvent être gérées, mais d'autres peuvent être permanentes.
Gestion des complications Permanence
#3

Y a-t-il des complications liées à des traitements ?

Oui, certains traitements peuvent entraîner des effets secondaires et des complications.
Effets secondaires Traitements
#4

Les complications varient-elles selon l'âge ?

Oui, les complications peuvent être plus graves chez les personnes âgées ou immunodéprimées.
Âge Immunodépression
#5

Comment surveiller les complications ?

Des examens réguliers et des tests de dépistage peuvent aider à surveiller les complications.
Surveillance Dépistage

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les principaux facteurs de risque pour les déficiences en AlkB ?

Les facteurs incluent des prédispositions génétiques et l'exposition à des agents alkylants.
Facteurs de risque Prédispositions génétiques
#2

L'environnement joue-t-il un rôle ?

Oui, l'exposition à des produits chimiques et à des radiations peut augmenter le risque.
Environnement Produits chimiques
#3

Les antécédents familiaux sont-ils un facteur de risque ?

Oui, des antécédents familiaux de cancers ou de maladies génétiques augmentent le risque.
Antécédents familiaux Cancers
#4

Le mode de vie influence-t-il le risque ?

Oui, des habitudes comme le tabagisme et une mauvaise alimentation peuvent augmenter le risque.
Mode de vie Tabagisme
#5

Y a-t-il des groupes à risque particulier ?

Oui, les personnes exposées à des agents chimiques au travail sont à risque accru.
Groupes à risque Agents chimiques
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 02/05/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Shoshana C Williams

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Chemistry, Barnard College, 3009 Broadway, New York, NY, 10027, USA.
  • Department of Chemistry, Stanford University, Stanford, CA, 94305, USA.

Rachel Narehood Austin

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Chemistry, Barnard College, 3009 Broadway, New York, NY, 10027, USA. raustin@barnard.edu.
Publications dans "AlkB enzymes" :

Deyu Li

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Biomedical and Pharmaceutical Sciences, College of Pharmacy, University of Rhode Island, Kingston, RI 02881, USA.

Zhijie Xu

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pathology, Xiangya Hospital, Central South University, Changsha 410008, Hunan, China.
  • National Clinical Research Center for Geriatric Disorders, Xiangya Hospital, Central South University, Changsha 410008, Hunan, China.

Juliet Lee

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Chemistry, Barnard College, 3009 Broadway, New York, NY, 10027, USA.
  • Department of Biochemistry and Molecular Biophysics, California Institute of Technology, Pasadena, CA, 91125, USA.

Liang Feng

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Molecular and Cellular Physiology, Stanford University School of Medicine, Stanford, CA, 94305, USA. liangf@stanford.edu.
Publications dans "AlkB enzymes" :

Bi-Feng Yuan

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Key Laboratory of Analytical Chemistry for Biology and Medicine (Ministry of Education), Department of Chemistry , Wuhan University , Wuhan 430072 , P.R. China.
  • Sauvage Center for Molecular Sciences , Wuhan University , Wuhan 430072 , P.R. China.

Yu-Qi Feng

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Key Laboratory of Analytical Chemistry for Biology and Medicine (Ministry of Education), Department of Chemistry , Wuhan University , Wuhan 430072 , P.R. China.

Stefan A P Lenz

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Chemistry and Biochemistry, University of Lethbridge, 4401 University Drive West, Lethbridge, Alberta T1K 3M4, Canada.

Stacey D Wetmore

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Affiliations :
  • Department of Chemistry and Biochemistry, University of Lethbridge, 4401 University Drive West, Lethbridge, Alberta T1K 3M4, Canada.

Bi Peng

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Affiliations :
  • Department of Pathology, Xiangya Hospital, Central South University, Changsha 410008, Hunan, China.

Yuanliang Yan

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Affiliations :
  • Department of Pharmacy, Xiangya Hospital, Central South University, Changsha 410008, Hunan, China.

Christina L Vizcarra

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Affiliations :
  • Department of Chemistry, Barnard College, 3009 Broadway, New York, NY 10027, USA.

Rachel N Austin

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Affiliations :
  • Department of Chemistry, Barnard College, 3009 Broadway, New York, NY 10027, USA. Electronic address: raustin@barnard.edu.

Roberto Fernandez-Lafuente

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  • Departamento de Biocatálisis, ICP-CSIC, Campus UAM-CSIC, Madrid, Spain; Center of Excellence in Bionanoscience Research, External Scientific Advisory Academic, King Abdulaziz University, Jeddah 21589, Saudi Arabia. Electronic address: rfl@icp.csic.es.
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Tae Young Kim

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Affiliations :
  • R&D Center, BTC Corporation, Ansan 15588, Republic of Korea.
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Xue Guo

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Affiliations :
  • Department of Molecular and Cellular Physiology, Stanford University School of Medicine, Stanford, CA, 94305, USA.
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Jianxiu Zhang

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Affiliations :
  • Department of Molecular and Cellular Physiology, Stanford University School of Medicine, Stanford, CA, 94305, USA.
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Lei Han

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Affiliations :
  • Department of Molecular and Cellular Physiology, Stanford University School of Medicine, Stanford, CA, 94305, USA.
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Allison Forsberg

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Affiliations :
  • Department of Chemistry, Barnard College, 3009 Broadway, New York, NY, 10027, USA.
  • Department of Chemistry, University of Southern California, Los Angeles, CA, 90007, USA.
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Sources (4840 au total)

To teach or not to teach? Assessing medical school faculty motivation to teach in the era of curriculum reform.

Medical schools have undergone a period of continual curricular change in recent years, particularly with regard to pre-clinical education. While these changes have many benefits for students, the imp... In this study, faculty motivation to teach in the pre-clinical medical curriculum was examined using self-determination theory (SDT) as a framework. Basic science and clinical faculty were surveyed on... Faculty reported that teaching activities often meet their basic psychological needs of competence, autonomy, and relatedness. Professors were more likely than associate professors to report that teac... Assessing faculty motivation to teach provided valuable insights into how faculty relate to their teaching roles and what factors influence them to continue in those roles. This information may be use...

Study on the Application Effect of the Case Teaching Method Based on Primary Teaching Principle in Clinical Teaching of Radiology.

A case-control study explored the application of case-based teaching methods in the clinical teaching of radiology.... 126 radiology interns of grade 2018 were selected by cluster sampling and randomly divided into the research group and the control group. The traditional teaching approach was used in the control grou... The interns' test scores, the research group's case summary multiple-choice questions, case-group multiple-choice questions, case analysis questions, theoretical total scores, and practical operation ... The application of the case teaching method based on primary teaching principle in the radiology clinical teaching course is helpful to cultivate students' critical thinking ability and improve studen...

Effects of students' peer teaching in a new pharmacokinetics teaching format.

The aim of this work was to evaluate the impact of a teaching method in pharmacokinetics (PK) in terms of satisfaction and performance in the final test of students.... This method consisted of the development of a practical problem and a peer-tutored solution by small groups of three or four students. Students enrolled in the second year of pharmaceutical studies ha... More than 70% of the students were highly satisfied with the new format of the PK course, especially concerning the development and the design of a practical problem. More than 94% of the students con... This new method including peer teaching was applied in PK and allowed to significantly increase the performance and the satisfaction of the students in PK....

Teaching Through the Student Lens: Qualitative Exploration of Student Evaluations of Teaching.

The purpose of this study is to use feedback from student evaluations of teaching (SETs) to define and describe themes associated with perceived teaching effectiveness.... We retrospectively analyzed SETs for instructors in required didactic courses from one academic year using qualitative content analysis. The analysis included student responses to the following questi... Five themes were developed from 4683 coded segments and are described with example quotations. These themes included clarity of instruction and learning activities, alignment of learning and assessmen... These themes and supportive quotes offer a deeper understanding of the student perspective on similar ideas that are present throughout the teaching and learning literature and represent broad aspects...

Reflective practice of nurse residents in the teaching-learning process in teaching hospitals.

To analyze reflective practice in the teaching-learning process of nurses in residency programs in teaching hospitals in Minas Gerais, Brazil.... Case study, based on the reflective practice framework, conducted in two teaching hospitals. Observation and interviews were conducted with first and second-year residents, and five participants were ... In 519 observed activities, elements of reflection were identified in 22.2%, especially active listening and expression of doubts. Discourses indicated practice as the best moment for teaching-learnin... Know-in-action reflection was evidenced as the predominant formative aspect for residents, with few opportunities for reflection on reflection-in-action....

Evidence-based teaching in contact lenses education: Teaching and learning strategies.

Contact lens (CL) practice is an ever-changing field with clinical knowledge, techniques and equipment continuously evolving. These new developments are backed with clinical trials and research to ens... An expert panel of educators completed a comprehensive literature review of current evidence of teaching methods in CL training, or if not available then what can be learnt from other health care prof... Due to the amount of evidence available in the overall subject area relating to healthcare education, the initial plan of compiling evidence into one narrative review paper was discarded in favour of ... There is a small amount of evidence supporting CL education, but most of this seems to be related to the practical element of the training. However, there is a lot of evidence in the field of healthca...

Application of SPARK teaching in acute abdomen radiography teaching for undergraduate medical students.

Acute abdomen is a series of acute and severe abdominal diseases commonly encountered in clinic. It is important to strengthen the image teaching of acute abdomen for undergraduates.... This study aimed to explore the application effect of SPARK[sub-speciality (S), problem-based learning (P), assessment (A), report (R) and reading skill (K)] teaching mode in the experimental teaching... We selected a total of 58 third year medical students for observation. The students were divided into experimental group and control group. Among them, 29 students in the experimental group studied in... The average scores of the experimental group and the control group after theory class were (69.0 ± 26.4) and (72.1 ± 24.1) respectively, with no statistical difference (t = 0.468, P = 0.642). The aver... The SPARK teaching mode was helpful for undergraduate medical students to consolidate image foundation, improve image reading skills....

Experiences as a clinical teaching fellow: interviews with clinical teaching fellows in the West Midlands.

The majority of junior doctors in the UK do not proceed directly into specialty training after completing mandatory foundation training but instead take a year out of training. A common post undertake... CTFs working in Trusts in the West Midlands region registered as students on the Education for Healthcare Professionals Post Graduate Certificate course at the University of Birmingham in August 2019 ... Nine CTFs participated in an interview. Five main themes were identified which related to their experiences in post and plans for future careers. Participants reported choosing to undertake a CTF role... This is the first study to use interview methodology to explore experiences of CTFs, and has provided a valuable insight into the experiences of those in post in the West Midlands region. Understandin...