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Facteurs biologiques
Facteurs de la coagulation sanguine
Inhibiteurs d'activateurs du plasminogène
Inhibiteurs d'activateurs du plasminogène : Questions médicales fréquentes
Termes MeSH sélectionnés :
Diagnostic
5
Thrombose
Échographie
Tests sanguins
Plasminogène
Tests de laboratoire
Activateurs
Embolie pulmonaire
Essoufflement
Douleur thoracique
Saignement
Antécédents médicaux
Tests de coagulation
Thrombose veineuse profonde
Échographie Doppler
Diagnostic
Symptômes
5
Thrombose
Douleur
Gonflement
Angine
Douleur thoracique
Irradiation
Embolie cérébrale
Troubles de la parole
Confusion
Hémorragie interne
Douleur abdominale
Pâleur
Thrombose artérielle
Douleur intense
Perte de pouls
Prévention
5
Prévention
Thromboses
Exercice
Voyages longs
Hydratation
Bas de compression
Risque post-chirurgical
Anticoagulants
Compression
Alimentation
Vitamine K
Anticoagulants
Tabagisme
Thrombose
Agrégation plaquettaire
Traitements
5
Thrombose
Anticoagulants
Thrombolytiques
Inhibiteurs d'activateurs
Plasminogène
Caillots sanguins
Thrombolytiques
Thrombose aiguë
Dissolution des caillots
Anticoagulants
Saignements
Interactions médicamenteuses
Surveillance
Tests sanguins
Coagulation
Complications
5
Complications
Embolie pulmonaire
Insuffisance veineuse
Hémorragie
Anticoagulants
Surveillance
Embolie
Lésions organiques
Douleurs thoraciques
Thrombose
Douleurs chroniques
Problèmes circulatoires
Prévention
Rééducation
Suivi médical
Facteurs de risque
5
Facteurs de risque
Obésité
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Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale
Validation scientifique effectuée le 27/03/2025
Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales
6 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Department of Medicine, Veterans Administration San Diego Healthcare System, University of California, San Diego, San Diego, CA, United States.
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Affiliations :
Department of Molecular Medicine, The Scripps Research Institute, La Jolla, CA, United States.
4 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Department of Molecular Medicine, The Scripps Research Institute, La Jolla, CA, United States.
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4 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Immunological Diagnosis, Juntendo University, School of Medicine, 2-1-1 Hongo, Bunkyo-Ku, Tokyo 113-8421, Japan.
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4 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Center for Genomic & Regenerative Medicine, Juntendo University, School of Medicine, 2-1-1 Hongo, Bunkyo-Ku, Tokyo 113-8421, Japan.
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3 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Indiana Hemophilia and Thrombosis Center, Indianapolis, Indiana, USA.
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3 publications dans cette catégorie
Affiliations :
An-Najah Center for Cancer and Stem Cell Research, Faculty of Medicine and Health Sciences, An-Najah National University, Nablus P.O. Box 7, Palestine.
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3 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Department of Hematology, The Institute of Medical Science, The University of Tokyo, 4-6-1 Shirokanedai, Minato-ku, Tokyo 108-8639, Japan. Electronic address: radius@ims.u-tokyo.ac.jp.
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Affiliations :
Department of Molecular Medicine, The Scripps Research Institute, La Jolla, CA, United States.
Center for Drug Research and Development, Institute of Biological Sciences, Federal University of Minas Gerais, Belo Horizonte, Brazil.
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Affiliations :
Department of Molecular Medicine, The Scripps Research Institute, La Jolla, CA, United States.
Center for Drug Research and Development, Institute of Biological Sciences, Federal University of Minas Gerais, Belo Horizonte, Brazil.
Department of Clinical and Toxicological Analyses, School of Pharmacy, Federal University of Minas Gerais, Belo Horizonte, Brazil.
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Affiliations :
Department of Medical Biochemistry and Biophysics, Umeå University, 90187 Umeå, Sweden.
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Affiliations :
Department of Medical Biochemistry and Biophysics, Umeå University, 90187 Umeå, Sweden.
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Affiliations :
Department of Medical Biochemistry and Biophysics, Umeå University, 90187 Umeå, Sweden.
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Affiliations :
Department of Medical Biochemistry and Biophysics, Umeå University, 90187 Umeå, Sweden.
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Affiliations :
Indiana Hemophilia and Thrombosis Center, Indianapolis, Indiana, USA.
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Affiliations :
Prometic Bioproduction, Laval, Quebec, Canada.
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Affiliations :
Kedrion S.p.A, Castelvecchio Pascoli, Barga (LU), Italy.
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Affiliations :
W. M. Keck Center for Transgene Research, Notre Dame, IN, United States.
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2 publications dans cette catégorie
Affiliations :
W. M. Keck Center for Transgene Research, Notre Dame, IN, United States.
Department of Chemistry and Biochemistry, University of Notre Dame, Notre Dame, IN, United States.
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2 publications dans cette catégorie
Affiliations :
Department of Gastroenterology Juntendo University Urayasu Hospital, 2-1-1 Tomioka, Urayasu-shi, Chiba 279-0021, Japan.
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This research develops an interactive application for learning calculus that promotes human-system interaction via augmented reality (AR) and human-human interaction through chat functions. The study ...
The research adopted a quasi-experimental study design and pre-post test data analysis to evaluate the effect of interactivities on learning experience and consequently the effect of learning experien...
The results found that both interactivities affect learning experience positively; human-human interactivity has a higher impact than the human-system interactivity. It was also found that learning pe...
The application of non-cognitive factors represented by facial emotion in educational evaluation has attracted much attention in recent years. There are many existing studies on facial emotion assiste...
Binz et al. highlight the potential of meta-learning to greatly enhance the flexibility of AI algorithms, as well as to approximate human behavior more accurately than traditional learning methods. We...
Analysing movement learning can rely on human evaluation, e.g. annotating video recordings, or on computing means in applying metrics on behavioural data. However, it remains challenging to relate hum...
This study reports from a municipality in Norway that implemented a competence enhancement programme for all its institutional nursing staff during the COVID-19 pandemic to fill identified competence ...
Many Norwegian municipalities are experiencing a demand for expanded community healthcare services due to an increase in elderly patients and patients with extensive and complex needs. At the same tim...
Nursing staff were encouraged to complete targeted competence enhancing activities with the aim of enhancing their competence in identified areas. The learning activities were blended and consisted of...
The results provide insight into the competence development of registered nurses and assistant nurses in institutional community health services. They show that the implementation of a workplace-based...
Offering workplace-based competence enhancing activities seems to be a sustainable way of facilitating lifelong learning among nursing staff. Facilitation of learning activities in a blended learning ...
A spatial iterative learning control (sILC) method is proposed for a robot to learn a desired path in an unknown environment. When interacting with the environment, the robot initially starts with a p...
This study explores the interplay between Self-Determination (SDT), relatedness, and teaching presence and CoI's presence (teaching, cognitive, and social) in the context of online educational setting...
Our knowledge of the world is populated with categories such as dogs, cups, and chairs. Such categories shape how we perceive, remember, and reason about their members. Much of our exposure to the ent...
In contrast to conventional cognitive training paradigms, where learning effects are specific to trained parameters, playing action video games has been shown to produce broad enhancements in many cog...
Assessment can positively influence learning, however designing effective assessment-for-learning interventions has proved challenging. We implemented a mandatory assessment-for-learning system compri...
We conducted semi-structured interviews with year-3 and 4 medical students at McGill University to explore how the assessment system had influenced their learning in year 3. We conducted theory-inform...
Eleven students participated, revealing that the assessment influenced learning through several mechanisms. Some required little student engagement (i.e., feed-up, test-enhanced learning, looking thin...
Our assessment system failed to engage students enough to leverage its full potential. We discuss the inherent flaws and external factors that hindered student engagement. Assessment designers should ...