Titre : Stabilité de l'ARN

Stabilité de l'ARN : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Interprofessional Relations

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment évaluer la stabilité de l'ARN ?

On utilise des techniques comme le Northern blot et la PCR en temps réel.
ARN PCR
#2

Quels marqueurs indiquent une instabilité de l'ARN ?

Des niveaux élevés de dégradation et des variations dans l'expression génique peuvent indiquer une instabilité.
Dégradation de l'ARN Expression génique
#3

Quels tests sont utilisés pour mesurer l'ARN ?

Les tests incluent l'électrophorèse et les analyses de séquençage.
Électrophorèse Séquençage
#4

Peut-on détecter des anomalies d'ARN ?

Oui, des techniques comme le séquençage de nouvelle génération peuvent détecter des anomalies.
Anomalies génétiques Séquençage
#5

Quel rôle joue l'ARNm dans le diagnostic ?

L'ARNm est crucial pour évaluer l'expression des gènes associés à des maladies.
ARN messager Maladies génétiques

Symptômes 5

#1

Quels symptômes sont liés à l'instabilité de l'ARN ?

Des symptômes variés peuvent apparaître, selon la maladie sous-jacente, comme la fatigue.
Fatigue Maladies génétiques
#2

L'instabilité de l'ARN peut-elle causer des maladies ?

Oui, elle est liée à des maladies comme certains cancers et des troubles neurodégénératifs.
Cancers Troubles neurodégénératifs
#3

Quels signes cliniques sont observés ?

Les signes peuvent inclure des anomalies de croissance ou des troubles métaboliques.
Anomalies de croissance Troubles métaboliques
#4

Y a-t-il des symptômes spécifiques aux maladies liées à l'ARN ?

Oui, des symptômes spécifiques peuvent inclure des troubles neurologiques ou immunitaires.
Troubles neurologiques Troubles immunitaires
#5

Comment l'instabilité de l'ARN affecte-t-elle la santé ?

Elle peut perturber l'expression génique, entraînant des dysfonctionnements cellulaires.
Dysfonctionnement cellulaire Expression génique

Prévention 5

#1

Comment prévenir l'instabilité de l'ARN ?

Une alimentation équilibrée et un mode de vie sain peuvent aider à maintenir la stabilité de l'ARN.
Alimentation équilibrée Mode de vie sain
#2

Y a-t-il des facteurs environnementaux à éviter ?

Oui, l'exposition à des toxines et à des radiations peut affecter la stabilité de l'ARN.
Toxines Radiations
#3

L'exercice physique influence-t-il l'ARN ?

Oui, l'exercice régulier peut améliorer la santé cellulaire et la stabilité de l'ARN.
Exercice physique Santé cellulaire
#4

Des suppléments peuvent-ils aider ?

Certains suppléments, comme les antioxydants, peuvent soutenir la stabilité de l'ARN.
Suppléments Antioxydants
#5

Comment le stress affecte-t-il l'ARN ?

Le stress chronique peut altérer la stabilité de l'ARN et affecter l'expression génique.
Stress Expression génique

Traitements 5

#1

Quels traitements ciblent l'instabilité de l'ARN ?

Des thérapies géniques et des médicaments stabilisateurs d'ARN sont en développement.
Thérapie génique Médicaments stabilisateurs
#2

Peut-on utiliser des inhibiteurs pour stabiliser l'ARN ?

Oui, certains inhibiteurs peuvent réduire la dégradation de l'ARN dans les cellules.
Inhibiteurs Dégradation de l'ARN
#3

Quels médicaments sont efficaces contre l'instabilité de l'ARN ?

Des médicaments comme les antisens oligonucleotides sont utilisés pour cibler l'ARN.
Antisens oligonucleotides Médicaments
#4

Comment la thérapie génique aide-t-elle ?

Elle peut corriger les défauts d'ARN, améliorant ainsi l'expression génique.
Thérapie génique Expression génique
#5

Y a-t-il des traitements expérimentaux ?

Oui, des essais cliniques testent de nouvelles approches pour stabiliser l'ARN.
Essais cliniques Traitements expérimentaux

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir ?

Des complications incluent des maladies génétiques, des cancers et des troubles métaboliques.
Maladies génétiques Cancers
#2

L'instabilité de l'ARN peut-elle entraîner des cancers ?

Oui, l'instabilité de l'ARN est souvent associée à des mécanismes tumoraux.
Cancers Mécanismes tumoraux
#3

Quels troubles métaboliques sont liés à l'ARN ?

Des troubles comme le diabète et l'obésité peuvent être influencés par l'instabilité de l'ARN.
Diabète Obésité
#4

Y a-t-il des risques neurologiques ?

Oui, des maladies neurodégénératives peuvent être exacerbées par l'instabilité de l'ARN.
Maladies neurodégénératives Risques neurologiques
#5

Comment l'instabilité de l'ARN affecte-t-elle le système immunitaire ?

Elle peut altérer la réponse immunitaire, rendant l'organisme plus vulnérable aux infections.
Système immunitaire Infections

Facteurs de risque 5

#1

Quels facteurs génétiques influencent l'ARN ?

Des mutations dans des gènes régulateurs peuvent affecter la stabilité de l'ARN.
Mutations Gènes régulateurs
#2

L'âge est-il un facteur de risque ?

Oui, le vieillissement peut affecter la stabilité de l'ARN et l'expression génique.
Vieillissement Expression génique
#3

Les infections virales impactent-elles l'ARN ?

Certaines infections virales peuvent perturber la stabilité de l'ARN dans les cellules hôtes.
Infections virales Stabilité de l'ARN
#4

Le tabagisme influence-t-il l'ARN ?

Oui, le tabagisme peut induire des modifications qui affectent la stabilité de l'ARN.
Tabagisme Modifications de l'ARN
#5

Y a-t-il des facteurs nutritionnels à considérer ?

Oui, une carence en nutriments essentiels peut compromettre la stabilité de l'ARN.
Carence nutritionnelle Nutriments essentiels
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 26/04/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Hannah K Wayment-Steele

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Chemistry, Stanford University, Stanford, CA 94305, USA.
  • Eterna Massive Open Laboratory.

Do Soon Kim

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Eterna Massive Open Laboratory.
  • Department of Chemical and Biological Engineering, Northwestern University, Evanston, IL 60208, USA.
  • Department of Biochemistry, Stanford University, Stanford, CA 94305, USA.

John J Nicol

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Eterna Massive Open Laboratory.

Roger Wellington-Oguri

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Eterna Massive Open Laboratory.

Andrew M Watkins

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Eterna Massive Open Laboratory.
  • Department of Biochemistry, Stanford University, Stanford, CA 94305, USA.

Eterna Participants

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Affiliations :
  • Eterna Massive Open Laboratory.

Rhiju Das

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Eterna Massive Open Laboratory.
  • Department of Biochemistry, Stanford University, Stanford, CA 94305, USA.
  • Department of Physics, Stanford University, Stanford, CA 94305, USA.

Nina Fasching

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • IMBA-Institute of Molecular Biotechnology, Vienna Biocenter (VBC), Vienna, Austria.
Publications dans "Stabilité de l'ARN" :

Veronika A Herzog

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • IMBA-Institute of Molecular Biotechnology, Vienna Biocenter (VBC), Vienna, Austria.
Publications dans "Stabilité de l'ARN" :

Stefan L Ameres

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • IMBA-Institute of Molecular Biotechnology, Vienna Biocenter (VBC), Vienna, Austria. stefan.ameres@univie.ac.at.
  • Max Perutz Labs, University of Vienna, Vienna Biocenter (VBC), Vienna, Austria. stefan.ameres@univie.ac.at.
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Besik Kankia

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Affiliations :
  • Department of Chemistry and Biochemistry, The Ohio State University, Columbus, OH 43210, USA.
  • Center for RNA Biology, The Ohio State University, Columbus, OH 43210, USA.
  • Institute of Biophysics, Ilia State University, Tbilisi, 0162, Republic of Georgia.
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Amos J Nissley

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Chemistry, University of California, Berkeley, Berkeley, California 94720, USA.
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Jamie H D Cate

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Affiliations :
  • Department of Chemistry, University of California, Berkeley, Berkeley, California 94720, USA j-h-doudna-cate@berkeley.edu.
  • Department of Molecular and Cell Biology, University of California, Berkeley, Berkeley, California 94720, USA.
  • Molecular Biophysics and Integrated Bioimaging Division, Lawrence Berkeley National Laboratory, Berkeley, California 94720, USA.
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Seyed-Fakhreddin Torabi

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Affiliations :
  • Department of Molecular Biophysics and Biochemistry, Yale University, New Haven, CT 06536.
  • HHMI, Yale University School of Medicine, New Haven, CT 06536.
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Jimin Wang

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Affiliations :
  • Department of Molecular Biophysics and Biochemistry, Yale University, New Haven, CT 06536.
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Suzanne J DeGregorio

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Affiliations :
  • Department of Molecular Biophysics and Biochemistry, Yale University, New Haven, CT 06536.
  • HHMI, Yale University School of Medicine, New Haven, CT 06536.
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Anand T Vaidya

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Affiliations :
  • Department of Molecular Biophysics and Biochemistry, Yale University, New Haven, CT 06536.
  • HHMI, Yale University School of Medicine, New Haven, CT 06536.
  • Tata Institute of Fundamental Research Centre for Interdisciplinary Sciences, Tata Institute of Fundamental Research, 10 500046 Hyderabad, India.
Publications dans "Stabilité de l'ARN" :

Joan A Steitz

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Affiliations :
  • Department of Molecular Biophysics and Biochemistry, Yale University, New Haven, CT 06536; wahc@stanford.edu LP26@cornell.edu joan.steitz@yale.edu.
  • HHMI, Yale University School of Medicine, New Haven, CT 06536.
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Jorge R Espinosa

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Affiliations :
  • Cavendish Laboratory, Maxwell Centre, Department of Physics, University of Cambridge, Cambridge, United Kingdom. Electronic address: jr752@cam.ac.uk.

Kathrin Leppek

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Affiliations :
  • Department of Genetics, Stanford University, Stanford, CA, 94305, USA.

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It is unknown whether interprofessional identity is able to explain interprofessional behaviours. Extended professional identity theory provides clues by combining two psychological identity approache... Participants of this double-blinded study were 47 dentistry and 41 dental hygiene students (86.3% response) without interprofessional education (IPE) experience. Group productivity was used as indicat... No interprofessional identity differences were found with regard to gender and profession. The mean difference between groups with low versus high interprofessional identity was 0.5 (M = 3.4; SD = 0.5... Interprofessional identity has a positive effect on congruent interprofessional behaviours after 10 weeks. More research is required to understand interprofessional identity in relation to performance...

Factors related to implementation of an interprofessional communication concept in thoracic oncology: a mixed-methods study.

An innovative patient-centred interprofessional communication concept with advanced lung cancer patients (Heidelberg Milestone Communication Approach, MCA) has been developed and implemented. Role cha... In a longitudinal study, 3 of the 4 subscales of the validated German translation of the University of the West of England Interprofessional Questionnaire (UWE-IP-D) were collected prior to implementa... The survey with 87 staff (44 nurses, 13 physicians, 12 psycho-social staff, 7 therapists, and 11 others) participating at least once found heterogeneous attitudes. 'Communication and Teamwork' and 'In... Positive experiences and potential shortfalls in the implementation were observed. Future introductions of interprofessional communication concepts require further activities which should address the ... DRKS00013469 / Date of registration: 22/12/2017....

What factors facilitate interprofessional collaboration outcomes in interprofessional education? A multi-level perspective.

Interprofessional education (IPE) harnesses the power of teams to facilitate collaborative learning across disciplines. However, prior research has not paid sufficient attention to the role of team-le... To test whether interprofessional attitudes at the team and student levels predict IPE collaboration outcomes, conducted multilevel modeling. We used the pretest and posttest data from 323 healthcare ... Among the interprofessional attitudes, "teamwork, roles, and responsibilities" was found to be the best predictor of IPE outcomes, both at the student and team levels. Students who recognized the bene... Students' attitudes towards teamwork, roles, and responsibilities in interprofessional collaborative practice, both at the student and team levels, are important to attaining positive student- and tea...

Nursing students' interprofessional socialisation and readiness for interprofessional learning: A cross-sectional research study.

Interprofessional education programs in university settings have facilitated the development of student attributes needed to become a team-player, understand roles and responsibilities of other health... To examine readiness of undergraduate nursing students for interprofessional learning and interprofessional socialisation.... A cross-sectional design was used to examine the correlation between interprofessional learning and socialisation, and group differences between mode of study, year level, and prior healthcare experie... A large Australian regional university, across two campuses.... A total of 103 undergraduate nursing students across year levels, including 58 enrolled on-campus, and 45 studying externally.... Students completed an online survey using the Readiness for Interprofessional Learning Scale and the Interprofessional Socialisation and Valuing Scale. Data analyses included independent t-tests, and ... No significant differences in student readiness for interprofessional learning or interprofessional socialisation were found between on-campus and external modes of study and between healthcare experi... Readiness for interprofessional learning and interprofessional socialisation and were not impacted by the students' mode of study; however, previous experience in the healthcare industry and duration ...

Interprofessional simulation of acute care for nursing and medical students: interprofessional competencies and transfer to the workplace.

Teamwork and communication are essential tools for doctors, nurses and other team members in the management of critically ill patients. Early interprofessional education during study, using acute care... A comparative sequential quantitative-qualitative study was used to understand interprofessional learning outcomes in nursing and medical students after simulation of acute care. Students were assigne... One hundred and ninety-one students participated in this study (131 medical, 60 nursing students). No differences were found between the intervention and control group in overall ICCAS scores for both... Interprofessional simulation training did show measurable growth of interprofessional competencies, but so did uniprofessional training. Both medical and nursing students reported increased awareness ...

Development of a pilot interprofessional education workshop for healthcare students and assessment of interprofessional collaborative competency attainment.

We describe the development and student evaluation of a collaborative health service provider and higher education institution initiative designed to deliver an Interprofessional Education (IPE) pilot...

The Interprofessional Standardized Patient Experience: An Effective Interprofessional Education Activity for Prelicensure Health Professional Students.

For future success in the modern health care environment, health professions students require effective interprofessional education experiences to develop their perceptions of other professionals on t... The ISPE involved collaboration among students to conduct a subjective interview. Students from six health care professions individually interviewed a simulated patient while being observed by student... Over 4 consecutive academic years, 1,265 students completed the ISPE, and 1,028 completed the pre- and post-ISPE surveys. Analysis of the survey responses indicated that the ISPE enhanced student awar... A single ISPE had a significant impact on prelicensure students' perceptions. The ISPE is a novel and effective approach to interprofessional education that students appreciate....

Sharpening the lens to evaluate interprofessional education and interprofessional collaboration by improving the conceptual framework: a critical discussion.

It has been difficult to demonstrate that interprofessional education (IPE) and interprofessional collaboration (IPC) have positive effects on patient care quality, cost effectiveness of patient care,...