Récepteur muscarinique de type M1 : Questions médicales fréquentes
Nom anglais: Receptor, Muscarinic M1
Descriptor UI:D043643
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Termes MeSH sélectionnés :
GRADE Approach
Questions fréquentes et termes MeSH associés
Diagnostic
5
#1
Comment diagnostiquer une dysfonction du récepteur M1 ?
Le diagnostic repose sur des tests neuropsychologiques et l'imagerie cérébrale.
Dysfonction cognitiveImagerie par résonance magnétique
#2
Quels tests sont utilisés pour évaluer le récepteur M1 ?
Des tests de liaison de ligands et des études électrophysiologiques sont utilisés.
ÉlectrophysiologieLigands
#3
Quels symptômes peuvent indiquer un problème avec le récepteur M1 ?
Des troubles de la mémoire, de l'attention et des fonctions cognitives peuvent survenir.
Troubles de la mémoireCognition
#4
Y a-t-il des biomarqueurs pour le récepteur M1 ?
Actuellement, il n'existe pas de biomarqueurs spécifiques pour le récepteur M1.
BiomarqueursRécepteurs muscariniques
#5
Comment les médicaments affectent-ils le diagnostic ?
Certains médicaments peuvent masquer les symptômes liés à la dysfonction du récepteur M1.
MédicamentsDysfonction muscarinique
Symptômes
5
#1
Quels sont les symptômes d'une activation excessive du récepteur M1 ?
Une activation excessive peut entraîner des troubles cognitifs et des hallucinations.
HallucinationsTroubles cognitifs
#2
Quels symptômes sont associés à une inhibition du récepteur M1 ?
L'inhibition peut causer des troubles de la mémoire et une diminution de l'attention.
Troubles de l'attentionMémoire
#3
Les symptômes varient-ils selon l'âge ?
Oui, les symptômes peuvent être plus prononcés chez les personnes âgées.
Âge avancéDémence
#4
Comment les symptômes affectent-ils la vie quotidienne ?
Les troubles cognitifs peuvent nuire à l'autonomie et aux interactions sociales.
AutonomieInteractions sociales
#5
Y a-t-il des symptômes physiques associés ?
Des symptômes physiques comme des tremblements peuvent également être présents.
TremblementsSymptômes physiques
Prévention
5
#1
Comment prévenir les dysfonctionnements du récepteur M1 ?
Maintenir une activité cognitive et physique régulière peut aider à prévenir.
PréventionActivité physique
#2
L'alimentation joue-t-elle un rôle préventif ?
Oui, une alimentation équilibrée riche en oméga-3 peut réduire les risques.
Alimentation équilibréeOméga-3
#3
Le stress a-t-il un impact sur le récepteur M1 ?
Un stress chronique peut altérer la fonction cognitive et affecter le récepteur M1.
StressFonction cognitive
#4
Les exercices mentaux sont-ils bénéfiques ?
Oui, les exercices mentaux réguliers peuvent renforcer les connexions neuronales.
Exercices mentauxNeuroplasticité
#5
Y a-t-il des habitudes de vie à éviter ?
Éviter l'alcool et le tabac peut réduire le risque de dysfonctionnement cognitif.
AlcoolTabac
Traitements
5
#1
Quels traitements sont disponibles pour les dysfonctionnements M1 ?
Les traitements incluent des médicaments anticholinestérasiques et des thérapies cognitives.
AnticholinestérasiquesThérapie cognitive
#2
Les médicaments anticholinergiques sont-ils efficaces ?
Ils peuvent aggraver les symptômes en bloquant l'action du récepteur M1.
AnticholinergiquesRécepteurs muscariniques
#3
La thérapie comportementale aide-t-elle ?
Oui, la thérapie comportementale peut améliorer les fonctions cognitives.
Thérapie comportementaleFonctions cognitives
#4
Y a-t-il des traitements expérimentaux en cours ?
Des recherches sur des agonistes sélectifs du récepteur M1 sont en cours.
AgonistesRecherche clinique
#5
Comment la nutrition influence-t-elle le traitement ?
Une alimentation riche en antioxydants peut soutenir la santé cognitive.
NutritionAntioxydants
Complications
5
#1
Quelles complications peuvent survenir avec une dysfonction M1 ?
Des complications incluent des troubles sévères de la mémoire et des démences.
DémenceTroubles de la mémoire
#2
Les complications sont-elles réversibles ?
Certaines complications peuvent être réversibles avec un traitement approprié.
RéversibilitéTraitement
#3
Comment les complications affectent-elles la qualité de vie ?
Elles peuvent gravement diminuer l'autonomie et la qualité de vie des patients.
Qualité de vieAutonomie
#4
Y a-t-il des risques de complications à long terme ?
Oui, des risques de complications chroniques comme la démence existent.
Complications chroniquesDémence
#5
Les complications peuvent-elles être prévenues ?
Une gestion proactive des symptômes peut aider à prévenir certaines complications.
Gestion des symptômesPrévention
Facteurs de risque
5
#1
Quels sont les principaux facteurs de risque pour les dysfonctionnements M1 ?
L'âge avancé, les antécédents familiaux et les maladies neurodégénératives sont des facteurs.
Âge avancéMaladies neurodégénératives
#2
Le mode de vie influence-t-il les risques ?
Oui, un mode de vie sédentaire et une mauvaise alimentation augmentent les risques.
Mode de vieSédentarité
#3
Les antécédents médicaux jouent-ils un rôle ?
Des antécédents de troubles neurologiques augmentent le risque de dysfonctionnement M1.
Antécédents médicauxTroubles neurologiques
#4
Le stress chronique est-il un facteur de risque ?
Oui, le stress chronique peut contribuer à la dégradation cognitive et au dysfonctionnement M1.
Stress chroniqueDégradation cognitive
#5
Y a-t-il des facteurs environnementaux à considérer ?
Oui, l'exposition à des toxines environnementales peut augmenter le risque de dysfonctionnement.
ToxinesEnvironnement
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The Molecular Psychiatry Laboratory, The Florey Institute for Neuroscience and Mental Health, Parkville, Victoria 3052, Australia. Electronic address: brian.dean@florey.edu.au.
Publications dans "Récepteur muscarinique de type M1" :
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The Centre for Translational Pharmacology, Institute of Molecular, Cell and Systems Biology, College of Medical, Veterinary and Life Sciences, University of Glasgow, Glasgow, United Kingdom.
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The Centre for Translational Pharmacology, Institute of Molecular, Cell and Systems Biology, College of Medical, Veterinary and Life Sciences, University of Glasgow, Glasgow, UK. sophie.bradley@glasgow.ac.uk.
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Department of Pharmacology and Chemical Biology, Institute of Medical Sciences, Shanghai Jiao Tong University School of Medicine, 280 South Chongqing Road, Shanghai, 200025, China.
Publications dans "Récepteur muscarinique de type M1" :
The Centre for Translational Pharmacology, Institute of Molecular, Cell and Systems Biology, College of Medical, Veterinary and Life Sciences, University of Glasgow, Glasgow, UK.
Publications dans "Récepteur muscarinique de type M1" :
The Centre for Translational Pharmacology, Institute of Molecular, Cell and Systems Biology, College of Medical, Veterinary and Life Sciences, University of Glasgow, Glasgow, UK.
Publications dans "Récepteur muscarinique de type M1" :
Departments of Pharmacology and Experimental Therapeutics, University of Toledo, 2801 West Bancroft St, Toledo, OH 43606, USA. Electronic address: william.messer@utoldeo.edu.
Publications dans "Récepteur muscarinique de type M1" :
Karuna Therapeutics, Boston, MA, USA; Department of Psychiatry and Neurology, Washington University of St. Louis, St. Louis, MO, USA. Electronic address: spaul@karunatx.com.
Publications dans "Récepteur muscarinique de type M1" :
The Centre for Translational Pharmacology, Institute of Molecular, Cell and Systems Biology, College of Medical, Veterinary and Life Sciences, University of Glasgow, Glasgow, United Kingdom.
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The Centre for Translational Pharmacology, Institute of Molecular, Cell and Systems Biology, College of Medical, Veterinary and Life Sciences, University of Glasgow, Glasgow, UK.
Publications dans "Récepteur muscarinique de type M1" :
To update previous Grading of Recommendations Assessment, Development and Evaluation (GRADE) guidance by addressing inconsistencies and interpreting subgroup analyses....
Using an iterative process, we consulted with members of the GRADE working group through multiple rounds of written feedback and discussions at GRADE working group meetings....
The guidance complements previous guidance with clarification in two areas: (1) assessing inconsistency and (2) assessing the credibility of possible effect modifiers that might explain inconsistency....
This updated guidance addresses specific conceptual and practical issues that systematic review authors frequently face when considering the degree of inconsistency in estimates of treatment effects a...
To assess the reporting of the certainty of the evidence using the GRADE approach in systematic reviews of interventions in pediatric dentistry....
The inclusion criteria were systematic reviews of randomized clinical trials (RCTs) and non-randomized studies of interventions (NRSIs) in pediatric dentistry that reported the certainty of the eviden...
Around 28% of pediatric dentistry reviews of interventions used the GRADE approach (n = 24). Twenty reviews reported 112 evidence outcomes from RCTs and 13 from NRSIs using GRADE evidence profile tabl...
The proportion of systematic reviews assessing the certainty of the evidence using the GRADE approach was considered small, considering the total initial number of published pediatric dentistry review...
PROSPERO database #CRD42022365443....
The aim of this study is to provide updated guidance on when The Grading of Recommendations Assessment, Development and Evaluation (GRADE) users should consider rating down more than one level for imp...
Based on the first GRADE guidance addressing imprecision rating in 2011, a project group within the GRADE Working Group conducted iterative discussions and presentations at GRADE Working Group meeting...
GRADE suggests aligning imprecision criterion for systematic reviews and guidelines using the approach that relies on thresholds and confidence intervals (CI) of absolute effects as a primary criterio...
GRADE provides updated guidance for imprecision rating in a minimally contextualized approach, with a focus on the circumstances in which one should seriously consider rating down two or three levels ...
To identify and describe the use of the Grading of Recommendations, Assessment, Development and Evaluation (GRADE) approach for rating the certainty of systematic reviews (SRs) evidence published in u...
SRs that were published in the top ten "urology and nephrology" journals with the highest impact factor according to the 2020 Journal Citation Reports (covering 2016-2020) were systematically searched...
A total of 445 SRs were researched. Sixty SRs of randomized control trials (RCTs) and/or non-randomized studies (NRSs) were evaluated using the GRADE approach. Forty-nine SRs (11%) rated the outcome-s...
We recommend increased emphasis on acceptance of the GRADE approach, as well as optimal use of the GRADE approach, in the synthesis of urinary tract evidence....
The GRADE (Grading of Recommendations Assessment, Development and Evaluation) approach is a system for transparent evaluation of the certainty of evidence used in clinical practice guidelines and syst...
This study aimed to compare web-based and face-to-face methods of teaching the GRADE approach for evidence assessment....
A randomized controlled trial was conducted on 2 delivery modes of GRADE education integrated into a course on research methodology and EBM with third-year medical students. Education was based on the...
In all, 50 participants received the web-based intervention, and 47 participants received the face-to-face intervention. The groups did not differ in the overall scores for the Cochrane Interactive Le...
Training in the GRADE approach could be equally effective when delivered asynchronously on the web or face-to-face....
Open Science Framework akpq7; https://osf.io/akpq7/....
The Grades of Recommendation, Assessment, Development and Evaluation (GRADE) approach has emerged as an extremely common method for rating quality of a body of evidence in systematic reviews and for c...
To highlight how using the Grading of Recommendations, Assessment, Development and Evaluations (GRADE) approach to understand the certainty in the evidence about the impact of climate change in health...
We developed a narrative review based on an assessment of exiting systematic reviews addressing the effect of climate change on health outcomes and the impact of mitigation and adaptation strategies....
Adopting structured approaches such as GRADE to tackle the impact of climate change on health may help to (1) define the specific question to be addressed; (2) summarize the evidence in a structured w...
In this article, we describe epidemiologic principles that could be used to move decision-making in climate change forward....
This guidance updates 2021 GRADE (Grading of Recommendations Assessment, Development and Evaluation) recommendations regarding immediate allergic reactions following coronavirus disease 2019 (COVID-19...
This article describes considerations for addressing intransitivity when assessing the certainty of the evidence from network meta-analysis (NMA) using the Grading of Recommendations Assessment, Devel...
To develop this GRADE concept paper, the lead authors conducted iterative discussions, computer simulations, and presentations to the GRADE project group and at GRADE working group meetings. The GRADE...
NMA authors can have a higher or a lower threshold to rate down the certainty of the evidence due to intransitivity, which depends on the extent of their concerns regarding the trustworthiness of indi...
NMA authors face theoretic and pragmatic challenges and in most situations need to assess intransitivity without the availability of empirical data. Thus, explicitness regarding perspective is crucial...
Grading of Recommendations Assessment, Development and Evaluation (GRADE) guidance to rate the certainty domain of imprecision is presently not fully operationalized for rating down by two levels and ...
Through iterative discussions and refinement in online meetings and through email communication, we developed draft guidance to rating the certainty of evidence down by up to three levels based on exa...
This guidance provides GRADE's novel approach for the considerations about rating down for imprecision by one, two and three levels based on serious, very serious and extremely serious concerns. The a...
In this GRADE guidance article, we provide updated guidance for how to rate imprecision using the partially and fully contextualized GRADE approaches for making recommendations or decisions, consideri...