Récepteur muscarinique de type M1 : Questions médicales fréquentes
Nom anglais: Receptor, Muscarinic M1
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Termes MeSH sélectionnés :
Teaching
Questions fréquentes et termes MeSH associés
Diagnostic
5
#1
Comment diagnostiquer une dysfonction du récepteur M1 ?
Le diagnostic repose sur des tests neuropsychologiques et l'imagerie cérébrale.
Dysfonction cognitiveImagerie par résonance magnétique
#2
Quels tests sont utilisés pour évaluer le récepteur M1 ?
Des tests de liaison de ligands et des études électrophysiologiques sont utilisés.
ÉlectrophysiologieLigands
#3
Quels symptômes peuvent indiquer un problème avec le récepteur M1 ?
Des troubles de la mémoire, de l'attention et des fonctions cognitives peuvent survenir.
Troubles de la mémoireCognition
#4
Y a-t-il des biomarqueurs pour le récepteur M1 ?
Actuellement, il n'existe pas de biomarqueurs spécifiques pour le récepteur M1.
BiomarqueursRécepteurs muscariniques
#5
Comment les médicaments affectent-ils le diagnostic ?
Certains médicaments peuvent masquer les symptômes liés à la dysfonction du récepteur M1.
MédicamentsDysfonction muscarinique
Symptômes
5
#1
Quels sont les symptômes d'une activation excessive du récepteur M1 ?
Une activation excessive peut entraîner des troubles cognitifs et des hallucinations.
HallucinationsTroubles cognitifs
#2
Quels symptômes sont associés à une inhibition du récepteur M1 ?
L'inhibition peut causer des troubles de la mémoire et une diminution de l'attention.
Troubles de l'attentionMémoire
#3
Les symptômes varient-ils selon l'âge ?
Oui, les symptômes peuvent être plus prononcés chez les personnes âgées.
Âge avancéDémence
#4
Comment les symptômes affectent-ils la vie quotidienne ?
Les troubles cognitifs peuvent nuire à l'autonomie et aux interactions sociales.
AutonomieInteractions sociales
#5
Y a-t-il des symptômes physiques associés ?
Des symptômes physiques comme des tremblements peuvent également être présents.
TremblementsSymptômes physiques
Prévention
5
#1
Comment prévenir les dysfonctionnements du récepteur M1 ?
Maintenir une activité cognitive et physique régulière peut aider à prévenir.
PréventionActivité physique
#2
L'alimentation joue-t-elle un rôle préventif ?
Oui, une alimentation équilibrée riche en oméga-3 peut réduire les risques.
Alimentation équilibréeOméga-3
#3
Le stress a-t-il un impact sur le récepteur M1 ?
Un stress chronique peut altérer la fonction cognitive et affecter le récepteur M1.
StressFonction cognitive
#4
Les exercices mentaux sont-ils bénéfiques ?
Oui, les exercices mentaux réguliers peuvent renforcer les connexions neuronales.
Exercices mentauxNeuroplasticité
#5
Y a-t-il des habitudes de vie à éviter ?
Éviter l'alcool et le tabac peut réduire le risque de dysfonctionnement cognitif.
AlcoolTabac
Traitements
5
#1
Quels traitements sont disponibles pour les dysfonctionnements M1 ?
Les traitements incluent des médicaments anticholinestérasiques et des thérapies cognitives.
AnticholinestérasiquesThérapie cognitive
#2
Les médicaments anticholinergiques sont-ils efficaces ?
Ils peuvent aggraver les symptômes en bloquant l'action du récepteur M1.
AnticholinergiquesRécepteurs muscariniques
#3
La thérapie comportementale aide-t-elle ?
Oui, la thérapie comportementale peut améliorer les fonctions cognitives.
Thérapie comportementaleFonctions cognitives
#4
Y a-t-il des traitements expérimentaux en cours ?
Des recherches sur des agonistes sélectifs du récepteur M1 sont en cours.
AgonistesRecherche clinique
#5
Comment la nutrition influence-t-elle le traitement ?
Une alimentation riche en antioxydants peut soutenir la santé cognitive.
NutritionAntioxydants
Complications
5
#1
Quelles complications peuvent survenir avec une dysfonction M1 ?
Des complications incluent des troubles sévères de la mémoire et des démences.
DémenceTroubles de la mémoire
#2
Les complications sont-elles réversibles ?
Certaines complications peuvent être réversibles avec un traitement approprié.
RéversibilitéTraitement
#3
Comment les complications affectent-elles la qualité de vie ?
Elles peuvent gravement diminuer l'autonomie et la qualité de vie des patients.
Qualité de vieAutonomie
#4
Y a-t-il des risques de complications à long terme ?
Oui, des risques de complications chroniques comme la démence existent.
Complications chroniquesDémence
#5
Les complications peuvent-elles être prévenues ?
Une gestion proactive des symptômes peut aider à prévenir certaines complications.
Gestion des symptômesPrévention
Facteurs de risque
5
#1
Quels sont les principaux facteurs de risque pour les dysfonctionnements M1 ?
L'âge avancé, les antécédents familiaux et les maladies neurodégénératives sont des facteurs.
Âge avancéMaladies neurodégénératives
#2
Le mode de vie influence-t-il les risques ?
Oui, un mode de vie sédentaire et une mauvaise alimentation augmentent les risques.
Mode de vieSédentarité
#3
Les antécédents médicaux jouent-ils un rôle ?
Des antécédents de troubles neurologiques augmentent le risque de dysfonctionnement M1.
Antécédents médicauxTroubles neurologiques
#4
Le stress chronique est-il un facteur de risque ?
Oui, le stress chronique peut contribuer à la dégradation cognitive et au dysfonctionnement M1.
Stress chroniqueDégradation cognitive
#5
Y a-t-il des facteurs environnementaux à considérer ?
Oui, l'exposition à des toxines environnementales peut augmenter le risque de dysfonctionnement.
ToxinesEnvironnement
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The Molecular Psychiatry Laboratory, The Florey Institute for Neuroscience and Mental Health, Parkville, Victoria 3052, Australia. Electronic address: brian.dean@florey.edu.au.
Publications dans "Récepteur muscarinique de type M1" :
The Centre for Translational Pharmacology, Institute of Molecular, Cell and Systems Biology, College of Medical, Veterinary and Life Sciences, University of Glasgow, Glasgow, United Kingdom.
Publications dans "Récepteur muscarinique de type M1" :
The Centre for Translational Pharmacology, Institute of Molecular, Cell and Systems Biology, College of Medical, Veterinary and Life Sciences, University of Glasgow, Glasgow, United Kingdom.
Publications dans "Récepteur muscarinique de type M1" :
The Centre for Translational Pharmacology, Institute of Molecular, Cell and Systems Biology, College of Medical, Veterinary and Life Sciences, University of Glasgow, Glasgow, UK. sophie.bradley@glasgow.ac.uk.
Publications dans "Récepteur muscarinique de type M1" :
Department of Pharmacology and Chemical Biology, Institute of Medical Sciences, Shanghai Jiao Tong University School of Medicine, 280 South Chongqing Road, Shanghai, 200025, China.
Publications dans "Récepteur muscarinique de type M1" :
The Centre for Translational Pharmacology, Institute of Molecular, Cell and Systems Biology, College of Medical, Veterinary and Life Sciences, University of Glasgow, Glasgow, UK.
Publications dans "Récepteur muscarinique de type M1" :
The Centre for Translational Pharmacology, Institute of Molecular, Cell and Systems Biology, College of Medical, Veterinary and Life Sciences, University of Glasgow, Glasgow, UK.
Publications dans "Récepteur muscarinique de type M1" :
Departments of Pharmacology and Experimental Therapeutics, University of Toledo, 2801 West Bancroft St, Toledo, OH 43606, USA. Electronic address: william.messer@utoldeo.edu.
Publications dans "Récepteur muscarinique de type M1" :
Karuna Therapeutics, Boston, MA, USA; Department of Psychiatry and Neurology, Washington University of St. Louis, St. Louis, MO, USA. Electronic address: spaul@karunatx.com.
Publications dans "Récepteur muscarinique de type M1" :
The Centre for Translational Pharmacology, Institute of Molecular, Cell and Systems Biology, College of Medical, Veterinary and Life Sciences, University of Glasgow, Glasgow, United Kingdom.
Publications dans "Récepteur muscarinique de type M1" :
The Centre for Translational Pharmacology, Institute of Molecular, Cell and Systems Biology, College of Medical, Veterinary and Life Sciences, University of Glasgow, Glasgow, UK.
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Medical schools have undergone a period of continual curricular change in recent years, particularly with regard to pre-clinical education. While these changes have many benefits for students, the imp...
In this study, faculty motivation to teach in the pre-clinical medical curriculum was examined using self-determination theory (SDT) as a framework. Basic science and clinical faculty were surveyed on...
Faculty reported that teaching activities often meet their basic psychological needs of competence, autonomy, and relatedness. Professors were more likely than associate professors to report that teac...
Assessing faculty motivation to teach provided valuable insights into how faculty relate to their teaching roles and what factors influence them to continue in those roles. This information may be use...
A case-control study explored the application of case-based teaching methods in the clinical teaching of radiology....
126 radiology interns of grade 2018 were selected by cluster sampling and randomly divided into the research group and the control group. The traditional teaching approach was used in the control grou...
The interns' test scores, the research group's case summary multiple-choice questions, case-group multiple-choice questions, case analysis questions, theoretical total scores, and practical operation ...
The application of the case teaching method based on primary teaching principle in the radiology clinical teaching course is helpful to cultivate students' critical thinking ability and improve studen...
The aim of this work was to evaluate the impact of a teaching method in pharmacokinetics (PK) in terms of satisfaction and performance in the final test of students....
This method consisted of the development of a practical problem and a peer-tutored solution by small groups of three or four students. Students enrolled in the second year of pharmaceutical studies ha...
More than 70% of the students were highly satisfied with the new format of the PK course, especially concerning the development and the design of a practical problem. More than 94% of the students con...
This new method including peer teaching was applied in PK and allowed to significantly increase the performance and the satisfaction of the students in PK....
The purpose of this study is to use feedback from student evaluations of teaching (SETs) to define and describe themes associated with perceived teaching effectiveness....
We retrospectively analyzed SETs for instructors in required didactic courses from one academic year using qualitative content analysis. The analysis included student responses to the following questi...
Five themes were developed from 4683 coded segments and are described with example quotations. These themes included clarity of instruction and learning activities, alignment of learning and assessmen...
These themes and supportive quotes offer a deeper understanding of the student perspective on similar ideas that are present throughout the teaching and learning literature and represent broad aspects...
To analyze reflective practice in the teaching-learning process of nurses in residency programs in teaching hospitals in Minas Gerais, Brazil....
Case study, based on the reflective practice framework, conducted in two teaching hospitals. Observation and interviews were conducted with first and second-year residents, and five participants were ...
In 519 observed activities, elements of reflection were identified in 22.2%, especially active listening and expression of doubts. Discourses indicated practice as the best moment for teaching-learnin...
Know-in-action reflection was evidenced as the predominant formative aspect for residents, with few opportunities for reflection on reflection-in-action....
Contact lens (CL) practice is an ever-changing field with clinical knowledge, techniques and equipment continuously evolving. These new developments are backed with clinical trials and research to ens...
An expert panel of educators completed a comprehensive literature review of current evidence of teaching methods in CL training, or if not available then what can be learnt from other health care prof...
Due to the amount of evidence available in the overall subject area relating to healthcare education, the initial plan of compiling evidence into one narrative review paper was discarded in favour of ...
There is a small amount of evidence supporting CL education, but most of this seems to be related to the practical element of the training. However, there is a lot of evidence in the field of healthca...
As medical education evolves, Problem-Based Learning (PBL) and Case-Based Learning (CBL) methodologies have emerged as vital pedagogical tools. This study aims to delve into the application and effect...
Acute abdomen is a series of acute and severe abdominal diseases commonly encountered in clinic. It is important to strengthen the image teaching of acute abdomen for undergraduates....
This study aimed to explore the application effect of SPARK[sub-speciality (S), problem-based learning (P), assessment (A), report (R) and reading skill (K)] teaching mode in the experimental teaching...
We selected a total of 58 third year medical students for observation. The students were divided into experimental group and control group. Among them, 29 students in the experimental group studied in...
The average scores of the experimental group and the control group after theory class were (69.0 ± 26.4) and (72.1 ± 24.1) respectively, with no statistical difference (t = 0.468, P = 0.642). The aver...
The SPARK teaching mode was helpful for undergraduate medical students to consolidate image foundation, improve image reading skills....
The majority of junior doctors in the UK do not proceed directly into specialty training after completing mandatory foundation training but instead take a year out of training. A common post undertake...
CTFs working in Trusts in the West Midlands region registered as students on the Education for Healthcare Professionals Post Graduate Certificate course at the University of Birmingham in August 2019 ...
Nine CTFs participated in an interview. Five main themes were identified which related to their experiences in post and plans for future careers. Participants reported choosing to undertake a CTF role...
This is the first study to use interview methodology to explore experiences of CTFs, and has provided a valuable insight into the experiences of those in post in the West Midlands region. Understandin...
Today, English is the world's main international language and is widely spoken. In this context, the learning of English has long been valued by all countries. In addition, English plays an essential ...