Virus parainfluenza de type 5 : Questions médicales fréquentes
Nom anglais: Parainfluenza Virus 5
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Termes MeSH sélectionnés :
Research Design
Questions fréquentes et termes MeSH associés
Diagnostic
5
#1
Comment diagnostique-t-on une infection par le virus parainfluenza 5 ?
Le diagnostic repose sur des tests PCR, cultures virales et des analyses cliniques.
Infections viralesDiagnostic médical
#2
Quels tests sont utilisés pour confirmer le virus parainfluenza 5 ?
Les tests PCR et les cultures de prélèvements respiratoires sont les plus courants.
Virus parainfluenzaTests de laboratoire
#3
Les symptômes aident-ils au diagnostic du virus parainfluenza 5 ?
Oui, les symptômes cliniques comme la toux et la fièvre orientent le diagnostic.
SymptômesInfections respiratoires
#4
Peut-on diagnostiquer le virus parainfluenza 5 par sérologie ?
La sérologie n'est pas couramment utilisée pour ce virus, les tests PCR sont préférés.
SérologieVirus parainfluenza
#5
Les radiographies sont-elles utiles pour le diagnostic ?
Les radiographies peuvent montrer des signes d'infection, mais ne confirment pas le virus.
RadiographieInfections respiratoires
Symptômes
5
#1
Quels sont les symptômes courants du virus parainfluenza 5 ?
Les symptômes incluent toux, fièvre, congestion nasale et difficultés respiratoires.
SymptômesInfections virales
#2
Le virus parainfluenza 5 cause-t-il des complications respiratoires ?
Oui, il peut entraîner des complications comme la bronchite ou la pneumonie.
ComplicationsInfections respiratoires
#3
Les symptômes varient-ils selon l'âge ?
Oui, les jeunes enfants peuvent présenter des symptômes plus graves que les adultes.
ÂgeInfections virales
#4
Y a-t-il des symptômes spécifiques à surveiller ?
Surveillez la détresse respiratoire et la fièvre élevée, surtout chez les enfants.
SymptômesDétresse respiratoire
#5
Les symptômes persistent-ils longtemps ?
Les symptômes peuvent durer de quelques jours à deux semaines selon la gravité.
Durée des symptômesInfections virales
Prévention
5
#1
Comment prévenir l'infection par le virus parainfluenza 5 ?
Lavez-vous les mains régulièrement et évitez le contact avec des personnes malades.
PréventionHygiène
#2
Les vaccins protègent-ils contre ce virus ?
Il n'existe pas de vaccin spécifique contre le virus parainfluenza 5 actuellement.
VaccinsVirus parainfluenza
#3
Faut-il éviter les lieux publics en cas d'épidémie ?
Oui, éviter les lieux bondés peut réduire le risque de transmission du virus.
ÉpidémiesTransmission
#4
Le port de masque est-il utile ?
Oui, porter un masque peut aider à réduire la propagation des infections respiratoires.
MasquesPrévention
#5
Les enfants doivent-ils être vaccinés contre d'autres virus respiratoires ?
Oui, la vaccination contre d'autres virus comme la grippe est recommandée.
VaccinationVirus respiratoires
Traitements
5
#1
Quel est le traitement principal pour le virus parainfluenza 5 ?
Le traitement est symptomatique, incluant des antipyrétiques et des bronchodilatateurs.
TraitementAntipyrétiques
#2
Des antiviraux sont-ils efficaces contre ce virus ?
Actuellement, il n'existe pas d'antiviraux spécifiques pour le virus parainfluenza 5.
AntivirauxVirus parainfluenza
#3
Quand faut-il consulter un médecin ?
Consultez un médecin si les symptômes s'aggravent ou si la respiration devient difficile.
Consultation médicaleSymptômes
#4
Les inhalateurs sont-ils recommandés ?
Oui, les inhalateurs peuvent aider à soulager la respiration en cas de bronchospasme.
InhalateursBronchospasme
#5
Le repos est-il important lors d'une infection ?
Oui, le repos aide le corps à combattre l'infection et à récupérer plus rapidement.
ReposInfections virales
Complications
5
#1
Quelles sont les complications possibles du virus parainfluenza 5 ?
Les complications incluent la bronchite, la pneumonie et des infections secondaires.
ComplicationsInfections respiratoires
#2
Les personnes âgées sont-elles plus à risque de complications ?
Oui, les personnes âgées et immunodéprimées sont plus susceptibles de développer des complications.
Personnes âgéesImmunodépression
#3
Le virus peut-il aggraver des maladies préexistantes ?
Oui, il peut aggraver des maladies respiratoires chroniques comme l'asthme.
Maladies chroniquesAsthme
#4
Les complications sont-elles fréquentes ?
Les complications sont rares mais peuvent survenir, surtout chez les jeunes enfants.
FréquenceComplications
#5
Comment gérer les complications si elles surviennent ?
Les complications nécessitent souvent une hospitalisation et un traitement médical intensif.
Gestion des complicationsHospitalisation
Facteurs de risque
5
#1
Quels sont les principaux facteurs de risque d'infection ?
Les jeunes enfants, les personnes âgées et celles avec un système immunitaire affaibli sont à risque.
Facteurs de risqueImmunodépression
#2
Les maladies respiratoires augmentent-elles le risque ?
Oui, les personnes ayant des antécédents de maladies respiratoires sont plus vulnérables.
Maladies respiratoiresVulnérabilité
#3
Le tabagisme est-il un facteur de risque ?
Oui, le tabagisme augmente le risque d'infections respiratoires, y compris parainfluenza.
TabagismeInfections respiratoires
#4
Les nourrissons sont-ils plus à risque ?
Oui, les nourrissons ont un système immunitaire immature, les rendant plus vulnérables.
NourrissonsSystème immunitaire
#5
Les conditions de vie affectent-elles le risque d'infection ?
Oui, vivre dans des environnements surpeuplés ou insalubres augmente le risque d'infection.
Conditions de vieInfections virales
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Publications dans "Virus parainfluenza de type 5" :
Department of Pediatrics, Vagelos College of Physicians and Surgeons, Columbia University, New York, NY, United States; Center for Host-Pathogen Interaction, Vagelos College of Physicians and Surgeons, Columbia University, New York, NY, United States; Department of Experimental Medicine, University of Campania "Luigi Vanvitelli", Caserta, Italy; Department of Physiology & Cellular Biophysics, Vagelos College of Physicians and Surgeons, Columbia University, New York, NY, United States. Electronic address: am939@cumc.columbia.edu.
Publications dans "Virus parainfluenza de type 5" :
Institute of Veterinary Medicine, Jiangsu Academy of Agricultural Sciences, Key Laboratory for Veterinary Bio-Product Engineering, Ministry of Agriculture and Rural Affairs, Nanjing, 210014, China.
Publications dans "Virus parainfluenza de type 5" :
Institute of Veterinary Medicine, Jiangsu Academy of Agricultural Sciences, Key Laboratory for Veterinary Bio-Product Engineering, Ministry of Agriculture and Rural Affairs, Nanjing, 210014, China.
Publications dans "Virus parainfluenza de type 5" :
Institute of Veterinary Medicine, Jiangsu Academy of Agricultural Sciences, Key Laboratory for Veterinary Bio-Product Engineering, Ministry of Agriculture and Rural Affairs, Nanjing, 210014, China.
Publications dans "Virus parainfluenza de type 5" :
Institute of Veterinary Medicine, Jiangsu Academy of Agricultural Sciences, Key Laboratory for Veterinary Bio-Product Engineering, Ministry of Agriculture and Rural Affairs, Nanjing, 210014, China.
Publications dans "Virus parainfluenza de type 5" :
Institute of Veterinary Medicine, Jiangsu Academy of Agricultural Sciences, Key Laboratory for Veterinary Bio-Product Engineering, Ministry of Agriculture and Rural Affairs, Nanjing, 210014, China; School of Food and Biological Engineering, Jiangsu University, Zhenjiang, 212013, China. Electronic address: kfliwenliang@163.com.
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Various stakeholders in science have put research integrity high on their agenda. Among them, research funders are prominently placed to foster research integrity by requiring that the organizations a...
When performing orthopaedic clinical research, alternative study designs can be more appropriate depending on the research question, availability of data, and feasibility. The most common observationa...
Nursing education research is complex and contextualized. The evaluation and impact of educational innovations on students, educators, and educational outcomes are influenced by the complexity of envi...
This paper aims to explore the value of implementation science theories, models, and frameworks and hybrid designs for interventional nursing education research and illustrate how these can be used in...
A brief overview of implementation science, the various types of theories, models and frameworks and Hybrid designs are provided. Illustrative examples demonstrating the incorporation of these methodo...
A brief overview of implementation and its key concepts namely context, implementation strategies, fidelity, outcomes, adaptation, and sustainability is provided. Three types of hybrid designs are dis...
The implications of implementation science for nursing education research are: a) Accelerating uptake of innovations to improve educational outcomes, b) targeting systematic change in individual and o...
Incorporating implementation science in nursing education research can optimize the uptake of educational innovations in practice in a sustainable manner. Nurse educators should equip themselves with ...
This study aims to analyze research methodologies from 157 research articles published in this journal in the last five years (2016-2020)....
Health environments research is comprised of research covering many topics and from various disciplines worldwide. No systematic study exists to uncover themes in evidence-based design (EBD) research ...
Case study research was used to analyze 157 articles published in the...
Findings are reported on categories commonly found in empirical research articles: (i) key words, (ii) disciplines from authors, (iii) settings studied, (iv) populations studied or sampled, (v) resear...
The analyses highlighted the research methods most frequently used in health environments research. Findings revealed several inconsistencies across articles on key words and the framing of research m...
The main barrier to the publication of observational research is a perceived inferiority to randomised designs with regard to the reliability of their conclusions. This commentary addresses this issue...
Hand surgeons are constantly faced with evaluation of new evidence to identify best practices in clinical care. However, even the most rigorous study designs have limitations due to biases, generaliza...
Health policy impacts all aspects of the authors' field. Research on this topic informs future policy direction and serves as an impactful means to advocate for their patients. The present work aims t...
Exercise as a subset of physical activity is a cornerstone in the management of multiple sclerosis (MS) based on its pleiotropic effects, but continued progression of the field requires better future ...
This paper outlines the work of the 'Study design and methodology' group of the MoXFo (moving exercise research forward) initiative, and addresses critical aspects and future directions when defining ...
The work is based on the formation of an international expert panel formed within the MoXFo initiative. We provide a structured and concise synthesis of exercise-specific MS research challenges and co...
Challenges and considerations are presented using the Patient population, Intervention, Comparator, Outcomes, Timing, Setting (PICOTS) framework, thereby forming a new and specific MS exercise PICOTS ...
We propose that researchers should carefully consider and align all elements of this MS exercise PICOTS framework when developing future research questions and study designs, ultimately improving the ...
Engaging with patients when designing a clinical or research project is beneficial; feedback from the intended audience provides invaluable insight form the patients' perspective. Working with patient...
Patients were included in the PREHABS study from inception to completion. The Theory of Change methodology was used to provide a framework to implement patient feedback to refine the study interventio...
In total, 69 patients engaged with the PREHABS project. Two patients were recruited as co-applicants on the grant and were members on the Trial Management Group. Six patients attended the pre applicat...
It is practicable and beneficial to include patients at all stages of designing and delivering a research study. Patient feedback can help refine the study interventions to allow for maximum acceptanc...
Including patients in the design of radiotherapy research studies can provide invaluable insight that can support the selection and delivery of interventions that are acceptable to the patient cohort....
Evidence-based medicine and evidence hierarchies have been widely adopted and have strongly influenced decision making across many fields, including clinical aphasiology. However, questions remain abo...
This article builds on ideas about scientific approaches and evidence originally shared by Elman (1995, 1998, 2006). This article reviews the history of evidence hierarchies and argues that improving ...
Concepts from a wide variety of fields including philosophy of science, research design and methodology, and precision medicine are brought together in an attempt to focus research on the scientific u...
It is hoped that by incorporating diverse research designs, methods, and perspectives, clinical aphasiologists will become better able to provide effective, personalized treatments, ensuring that each...