Titre : Protein-arginine N-methyltransferases

Protein-arginine N-methyltransferases : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Interprofessional Relations

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer une dysfonction des N-méthyltransférases ?

Des tests génétiques et des analyses biochimiques peuvent être utilisés pour diagnostiquer.
Diagnostic Tests génétiques
#2

Quels tests sont utilisés pour évaluer l'activité enzymatique ?

Des tests enzymatiques spécifiques mesurent l'activité des N-méthyltransférases dans les échantillons.
Tests enzymatiques Activité enzymatique
#3

Y a-t-il des biomarqueurs associés à ces enzymes ?

Des biomarqueurs comme la méthylation de l'arginine peuvent indiquer une activité enzymatique.
Biomarqueurs Méthylation
#4

Quels symptômes peuvent indiquer un problème enzymatique ?

Des symptômes variés comme des troubles neurologiques ou immunitaires peuvent survenir.
Symptômes Troubles neurologiques
#5

Comment les tests génétiques aident-ils au diagnostic ?

Ils identifient des mutations spécifiques dans les gènes codant pour ces enzymes.
Tests génétiques Mutations

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes d'une carence en N-méthyltransférases ?

Les symptômes incluent fatigue, troubles cognitifs et anomalies immunitaires.
Carence Troubles cognitifs
#2

Les troubles de l'humeur sont-ils liés à ces enzymes ?

Oui, des déséquilibres peuvent affecter l'humeur et contribuer à des troubles psychiatriques.
Troubles de l'humeur Psychiatrie
#3

Peut-on observer des symptômes neurologiques ?

Oui, des troubles neurologiques comme des convulsions peuvent être présents.
Troubles neurologiques Convulsions
#4

Y a-t-il des symptômes spécifiques chez les enfants ?

Les enfants peuvent présenter des retards de développement et des troubles d'apprentissage.
Enfants Retards de développement
#5

Comment les symptômes varient-ils selon l'âge ?

Les symptômes peuvent être plus prononcés chez les jeunes enfants et les personnes âgées.
Âge Symptômes

Prévention 5

#1

Comment prévenir les troubles liés aux N-méthyltransférases ?

Une alimentation équilibrée et un mode de vie sain peuvent aider à prévenir ces troubles.
Prévention Alimentation équilibrée
#2

Y a-t-il des mesures préventives spécifiques ?

Des dépistages précoces et des conseils génétiques peuvent être bénéfiques.
Dépistage Conseils génétiques
#3

L'éducation sur la santé est-elle importante ?

Oui, sensibiliser les patients et les familles peut aider à identifier les symptômes tôt.
Éducation à la santé Sensibilisation
#4

Les vaccinations jouent-elles un rôle préventif ?

Certaines vaccinations peuvent prévenir des infections qui aggravent les symptômes.
Vaccinations Infections
#5

Comment le suivi médical aide-t-il à la prévention ?

Un suivi régulier permet de surveiller l'état de santé et d'ajuster les traitements.
Suivi médical État de santé

Traitements 5

#1

Quels traitements existent pour les dysfonctionnements enzymatiques ?

Les traitements peuvent inclure des suppléments nutritionnels et des thérapies ciblées.
Traitements Suppléments nutritionnels
#2

Les médicaments peuvent-ils aider à réguler ces enzymes ?

Oui, certains médicaments peuvent moduler l'activité des N-méthyltransférases.
Médicaments Régulation enzymatique
#3

Y a-t-il des thérapies géniques disponibles ?

Des recherches sont en cours sur les thérapies géniques pour corriger les mutations.
Thérapies géniques Mutations
#4

Comment la nutrition influence-t-elle le traitement ?

Une alimentation riche en nutriments peut soutenir la fonction enzymatique.
Nutrition Fonction enzymatique
#5

Les traitements sont-ils personnalisés ?

Oui, les traitements peuvent être adaptés en fonction des besoins individuels du patient.
Traitements personnalisés Besoins individuels

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir avec ces troubles ?

Des complications neurologiques, immunitaires et métaboliques peuvent se développer.
Complications Neurologiques
#2

Les troubles cardiovasculaires sont-ils possibles ?

Oui, des déséquilibres peuvent augmenter le risque de maladies cardiovasculaires.
Troubles cardiovasculaires Risque
#3

Comment les complications affectent-elles la qualité de vie ?

Elles peuvent entraîner des limitations fonctionnelles et des besoins de soins accrus.
Qualité de vie Limitations fonctionnelles
#4

Y a-t-il des complications à long terme ?

Oui, des complications chroniques peuvent affecter la santé globale et le bien-être.
Complications chroniques Santé globale
#5

Les complications peuvent-elles être évitées ?

Certaines complications peuvent être évitées par un traitement précoce et approprié.
Prévention Traitement précoce

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les facteurs de risque associés ?

Les facteurs incluent des antécédents familiaux, des mutations génétiques et des carences nutritionnelles.
Facteurs de risque Antécédents familiaux
#2

L'environnement joue-t-il un rôle ?

Oui, des facteurs environnementaux comme la pollution peuvent influencer la fonction enzymatique.
Environnement Pollution
#3

Le mode de vie affecte-t-il le risque ?

Un mode de vie sédentaire et une mauvaise alimentation augmentent le risque de troubles.
Mode de vie Alimentation
#4

Les infections peuvent-elles être un facteur de risque ?

Certaines infections peuvent exacerber les symptômes et augmenter le risque de complications.
Infections Complications
#5

Y a-t-il des groupes à risque spécifiques ?

Les personnes avec des antécédents familiaux ou des troubles métaboliques sont plus à risque.
Groupes à risque Troubles métaboliques
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 23/03/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Y George Zheng

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pharmaceutical and Biomedical Sciences, University of Georgia, Athens, GA 30602, United States. yzheng@uga.edu.

Adam Frankel

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Faculty of Pharmaceutical Sciences, The University of British Columbia, Vancouver, British Columbia, Canada. Electronic address: adam.frankel@ubc.ca.

Alessandra Feoli

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pharmacy, Epigenetic Med Chem Lab, University of Salerno, via Giovanni Paolo II 132, Fisciano ,I-84084 SA Italy.

Giulia Iannelli

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pharmacy, Epigenetic Med Chem Lab, University of Salerno, via Giovanni Paolo II 132, Fisciano ,I-84084 SA Italy.
  • PhD Program in Drug Discovery and Development, University of Salerno, via Giovanni Paolo II 132, Fisciano ,I-84084 SA Italy.

Alessandra Cipriano

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pharmacy, Epigenetic Med Chem Lab, University of Salerno, via Giovanni Paolo II 132, Fisciano ,I-84084 SA Italy.

Ciro Milite

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pharmacy, Epigenetic Med Chem Lab, University of Salerno, via Giovanni Paolo II 132, Fisciano ,I-84084 SA Italy.

Monica Viviano

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pharmacy, Epigenetic Med Chem Lab, University of Salerno, via Giovanni Paolo II 132, Fisciano ,I-84084 SA Italy.

Sabrina Castellano

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pharmacy, Epigenetic Med Chem Lab, University of Salerno, via Giovanni Paolo II 132, Fisciano ,I-84084 SA Italy.

Gianluca Sbardella

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pharmacy, Epigenetic Med Chem Lab, University of Salerno, via Giovanni Paolo II 132, Fisciano ,I-84084 SA Italy.

Rong Huang

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Medicinal Chemistry and Molecular Pharmacology, Center for Cancer Research, Institute for Drug Discovery, Purdue University, West Lafayette, IN 47907, United States.
Publications dans "Protein-arginine N-methyltransferases" :

Shougang Zhuang

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Medicine, Rhode Island Hospital and Alpert Medical School, Brown University, Providence, RI, U.S.A.
  • Department of Nephrology, Shanghai East Hospital, Tongji University School of Medicine, Shanghai, China.
Publications dans "Protein-arginine N-methyltransferases" :

Jong-Sun Kang

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Molecular Cell Biology, School of Medicine, Sungkyunkwan University, Suwon 16419, Korea.
  • Single Cell Network Research Center, Sungkyunkwan University, Suwon 16419, Korea.

Giuliana Sarno

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pharmacy, Epigenetic Med Chem Lab, University of Salerno, via Giovanni Paolo II 132, Fisciano ,I-84084 SA Italy.
  • PhD Program in Drug Discovery and Development, University of Salerno, via Giovanni Paolo II 132, Fisciano ,I-84084 SA Italy.

Steven G Clarke

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Chemistry and Biochemistry, and the Molecular Biology Institute, University of California, Los Angeles, California 90095, United States.
Publications dans "Protein-arginine N-methyltransferases" :

Yandong Lai

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Pulmonary, Allergy, and Critical Care Medicine, University of Pittsburgh School of Medicine, Pittsburgh, Pennsylvania, USA.

Xiuying Li

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Pulmonary, Allergy, and Critical Care Medicine, University of Pittsburgh School of Medicine, Pittsburgh, Pennsylvania, USA.
  • Veterans Affairs Pittsburgh Healthcare system, Pittsburgh, Pennsylvania, USA.

Tiao Li

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Pulmonary, Allergy, and Critical Care Medicine, University of Pittsburgh School of Medicine, Pittsburgh, Pennsylvania, USA.

Toru Nyunoya

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Pulmonary, Allergy, and Critical Care Medicine, University of Pittsburgh School of Medicine, Pittsburgh, Pennsylvania, USA.
  • Veterans Affairs Pittsburgh Healthcare system, Pittsburgh, Pennsylvania, USA.

Kong Chen

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Pulmonary, Allergy, and Critical Care Medicine, University of Pittsburgh School of Medicine, Pittsburgh, Pennsylvania, USA.

Yingze Zhang

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Pulmonary, Allergy, and Critical Care Medicine, University of Pittsburgh School of Medicine, Pittsburgh, Pennsylvania, USA.

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It is unknown whether interprofessional identity is able to explain interprofessional behaviours. Extended professional identity theory provides clues by combining two psychological identity approache... Participants of this double-blinded study were 47 dentistry and 41 dental hygiene students (86.3% response) without interprofessional education (IPE) experience. Group productivity was used as indicat... No interprofessional identity differences were found with regard to gender and profession. The mean difference between groups with low versus high interprofessional identity was 0.5 (M = 3.4; SD = 0.5... Interprofessional identity has a positive effect on congruent interprofessional behaviours after 10 weeks. More research is required to understand interprofessional identity in relation to performance...

Factors related to implementation of an interprofessional communication concept in thoracic oncology: a mixed-methods study.

An innovative patient-centred interprofessional communication concept with advanced lung cancer patients (Heidelberg Milestone Communication Approach, MCA) has been developed and implemented. Role cha... In a longitudinal study, 3 of the 4 subscales of the validated German translation of the University of the West of England Interprofessional Questionnaire (UWE-IP-D) were collected prior to implementa... The survey with 87 staff (44 nurses, 13 physicians, 12 psycho-social staff, 7 therapists, and 11 others) participating at least once found heterogeneous attitudes. 'Communication and Teamwork' and 'In... Positive experiences and potential shortfalls in the implementation were observed. Future introductions of interprofessional communication concepts require further activities which should address the ... DRKS00013469 / Date of registration: 22/12/2017....

What factors facilitate interprofessional collaboration outcomes in interprofessional education? A multi-level perspective.

Interprofessional education (IPE) harnesses the power of teams to facilitate collaborative learning across disciplines. However, prior research has not paid sufficient attention to the role of team-le... To test whether interprofessional attitudes at the team and student levels predict IPE collaboration outcomes, conducted multilevel modeling. We used the pretest and posttest data from 323 healthcare ... Among the interprofessional attitudes, "teamwork, roles, and responsibilities" was found to be the best predictor of IPE outcomes, both at the student and team levels. Students who recognized the bene... Students' attitudes towards teamwork, roles, and responsibilities in interprofessional collaborative practice, both at the student and team levels, are important to attaining positive student- and tea...

Nursing students' interprofessional socialisation and readiness for interprofessional learning: A cross-sectional research study.

Interprofessional education programs in university settings have facilitated the development of student attributes needed to become a team-player, understand roles and responsibilities of other health... To examine readiness of undergraduate nursing students for interprofessional learning and interprofessional socialisation.... A cross-sectional design was used to examine the correlation between interprofessional learning and socialisation, and group differences between mode of study, year level, and prior healthcare experie... A large Australian regional university, across two campuses.... A total of 103 undergraduate nursing students across year levels, including 58 enrolled on-campus, and 45 studying externally.... Students completed an online survey using the Readiness for Interprofessional Learning Scale and the Interprofessional Socialisation and Valuing Scale. Data analyses included independent t-tests, and ... No significant differences in student readiness for interprofessional learning or interprofessional socialisation were found between on-campus and external modes of study and between healthcare experi... Readiness for interprofessional learning and interprofessional socialisation and were not impacted by the students' mode of study; however, previous experience in the healthcare industry and duration ...

Interprofessional simulation of acute care for nursing and medical students: interprofessional competencies and transfer to the workplace.

Teamwork and communication are essential tools for doctors, nurses and other team members in the management of critically ill patients. Early interprofessional education during study, using acute care... A comparative sequential quantitative-qualitative study was used to understand interprofessional learning outcomes in nursing and medical students after simulation of acute care. Students were assigne... One hundred and ninety-one students participated in this study (131 medical, 60 nursing students). No differences were found between the intervention and control group in overall ICCAS scores for both... Interprofessional simulation training did show measurable growth of interprofessional competencies, but so did uniprofessional training. Both medical and nursing students reported increased awareness ...

Development of a pilot interprofessional education workshop for healthcare students and assessment of interprofessional collaborative competency attainment.

We describe the development and student evaluation of a collaborative health service provider and higher education institution initiative designed to deliver an Interprofessional Education (IPE) pilot...

The Interprofessional Standardized Patient Experience: An Effective Interprofessional Education Activity for Prelicensure Health Professional Students.

For future success in the modern health care environment, health professions students require effective interprofessional education experiences to develop their perceptions of other professionals on t... The ISPE involved collaboration among students to conduct a subjective interview. Students from six health care professions individually interviewed a simulated patient while being observed by student... Over 4 consecutive academic years, 1,265 students completed the ISPE, and 1,028 completed the pre- and post-ISPE surveys. Analysis of the survey responses indicated that the ISPE enhanced student awar... A single ISPE had a significant impact on prelicensure students' perceptions. The ISPE is a novel and effective approach to interprofessional education that students appreciate....

Sharpening the lens to evaluate interprofessional education and interprofessional collaboration by improving the conceptual framework: a critical discussion.

It has been difficult to demonstrate that interprofessional education (IPE) and interprofessional collaboration (IPC) have positive effects on patient care quality, cost effectiveness of patient care,...