Composés du manganèse : Questions médicales fréquentes
Nom anglais: Manganese Compounds
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Termes MeSH sélectionnés :
Teaching
Questions fréquentes et termes MeSH associés
Diagnostic
5
#1
Comment diagnostiquer une intoxication au manganèse ?
Un diagnostic se fait par des tests sanguins et urinaires pour mesurer les niveaux de manganèse.
Intoxication au manganèseTests de laboratoire
#2
Quels examens sont recommandés pour évaluer l'exposition au manganèse ?
Des examens neurologiques et des imageries cérébrales peuvent être effectués pour évaluer les effets.
Imagerie cérébraleÉvaluation neurologique
#3
Quels symptômes indiquent une exposition au manganèse ?
Des symptômes comme des troubles neurologiques, des problèmes respiratoires et des douleurs abdominales peuvent survenir.
Symptômes neurologiquesTroubles respiratoires
#4
Quelle est la méthode de dépistage du manganèse dans le sang ?
La spectrométrie de masse est souvent utilisée pour mesurer les niveaux de manganèse dans le sang.
Spectrométrie de masseDépistage
#5
Quels antécédents médicaux sont pertinents pour le diagnostic ?
Les antécédents d'exposition professionnelle ou environnementale au manganèse sont cruciaux.
Antécédents médicauxExposition professionnelle
Symptômes
5
#1
Quels sont les symptômes d'une intoxication aiguë au manganèse ?
Les symptômes incluent des nausées, des vomissements, des douleurs abdominales et des vertiges.
Intoxication aiguëSymptômes
#2
Comment se manifestent les troubles neurologiques liés au manganèse ?
Ils peuvent se manifester par des tremblements, des troubles de la coordination et des changements de comportement.
Troubles neurologiquesComportement
#3
Y a-t-il des symptômes psychologiques associés au manganèse ?
Oui, des symptômes comme l'anxiété, la dépression et des troubles cognitifs peuvent apparaître.
Symptômes psychologiquesDépression
#4
Quels signes cliniques sont observés chez les travailleurs exposés ?
Des signes comme des troubles moteurs et des changements de personnalité sont souvent observés.
Troubles moteursPersonnalité
#5
Les symptômes d'intoxication au manganèse sont-ils réversibles ?
Certains symptômes peuvent être réversibles, mais d'autres peuvent devenir permanents sans traitement.
RéversibilitéTraitement
Prévention
5
#1
Comment prévenir l'exposition au manganèse dans l'industrie ?
Des mesures de sécurité, comme des équipements de protection individuelle, doivent être mises en place.
PréventionÉquipements de protection
#2
Quelles sont les recommandations pour les travailleurs exposés au manganèse ?
Les travailleurs doivent suivre des protocoles de sécurité et subir des examens médicaux réguliers.
TravailleursExamens médicaux
#3
Y a-t-il des limites d'exposition au manganèse ?
Oui, des limites d'exposition professionnelle sont établies par des organismes de santé publique.
Limites d'expositionSanté publique
#4
Comment réduire l'exposition au manganèse dans l'environnement ?
Des réglementations sur les émissions industrielles et des contrôles environnementaux sont nécessaires.
RéglementationsContrôles environnementaux
#5
Les tests de dépistage sont-ils recommandés pour les populations à risque ?
Oui, des tests réguliers sont conseillés pour les populations à risque d'exposition au manganèse.
Tests de dépistagePopulations à risque
Traitements
5
#1
Quel est le traitement principal pour l'intoxication au manganèse ?
Le traitement principal consiste à éliminer l'exposition et à administrer des agents chélateurs si nécessaire.
TraitementAgents chélateurs
#2
Comment gérer les symptômes neurologiques causés par le manganèse ?
La réhabilitation neurologique et la thérapie physique peuvent aider à gérer les symptômes.
Réhabilitation neurologiqueThérapie physique
#3
Y a-t-il des médicaments spécifiques pour traiter l'intoxication ?
Des médicaments comme la D-penicillamine peuvent être utilisés pour chélater le manganèse.
D-penicillamineMédicaments
#4
Quelle est l'importance de l'arrêt de l'exposition au manganèse ?
L'arrêt de l'exposition est crucial pour prévenir des dommages supplémentaires et favoriser la récupération.
PréventionRécupération
#5
Les traitements sont-ils efficaces à long terme ?
L'efficacité dépend de la gravité de l'intoxication et de la rapidité du traitement administré.
EfficacitéIntoxication
Complications
5
#1
Quelles complications peuvent survenir après une exposition prolongée ?
Des complications neurologiques graves, comme la maladie de Parkinson, peuvent se développer.
Complications neurologiquesMaladie de Parkinson
#2
L'intoxication au manganèse peut-elle affecter la santé mentale ?
Oui, des troubles mentaux comme la dépression et l'anxiété peuvent être exacerbés par l'exposition.
Santé mentaleTroubles mentaux
#3
Quels sont les risques de maladies respiratoires liés au manganèse ?
L'exposition peut entraîner des maladies respiratoires chroniques, comme la bronchite.
Maladies respiratoiresBronchite
#4
Y a-t-il des effets à long terme sur la fonction cognitive ?
Oui, des études montrent que l'exposition au manganèse peut entraîner des déficits cognitifs durables.
Fonction cognitiveDéficits cognitifs
#5
Les complications sont-elles réversibles après traitement ?
Certaines complications peuvent être réversibles, mais d'autres peuvent être permanentes selon la gravité.
RéversibilitéGravité
Facteurs de risque
5
#1
Qui est le plus à risque d'intoxication au manganèse ?
Les travailleurs dans les industries minières et de fabrication sont les plus à risque.
TravailleursIndustries
#2
Les enfants sont-ils plus vulnérables au manganèse ?
Oui, les enfants sont plus vulnérables en raison de leur développement neurologique rapide.
EnfantsDéveloppement neurologique
#3
Quels facteurs environnementaux augmentent le risque d'exposition ?
La pollution industrielle et l'utilisation de pesticides contenant du manganèse augmentent le risque.
PollutionPesticides
#4
Y a-t-il des prédispositions génétiques à l'intoxication ?
Certaines prédispositions génétiques peuvent influencer la susceptibilité à l'intoxication au manganèse.
Prédispositions génétiquesSusceptibilité
#5
Comment l'alimentation influence-t-elle le risque d'exposition ?
Une alimentation riche en manganèse peut augmenter le risque d'intoxication, surtout en cas d'exposition professionnelle.
AlimentationExposition professionnelle
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Thin Film Materials Research Center, Korea Research Institute of Chemical Technology (KRICT) 141 Gajeong-Ro, Yuseong-Gu Daejeon 34114 Republic of Korea tmchung@krict.re.kr parkbk@krict.re.kr.
Thin Film Materials Research Center, Korea Research Institute of Chemical Technology (KRICT) 141 Gajeong-Ro, Yuseong-Gu Daejeon 34114 Republic of Korea tmchung@krict.re.kr parkbk@krict.re.kr.
Department of Chemical Convergence Materials, University of Science and Technology (UST) 217, Gajeong-Ro, Yuseong-Gu Deajeon 34113 Republic of Korea.
Thin Film Materials Research Center, Korea Research Institute of Chemical Technology (KRICT) 141 Gajeong-Ro, Yuseong-Gu Daejeon 34114 Republic of Korea tmchung@krict.re.kr parkbk@krict.re.kr.
Department of Chemical Convergence Materials, University of Science and Technology (UST) 217, Gajeong-Ro, Yuseong-Gu Deajeon 34113 Republic of Korea.
Thin Film Materials Research Center, Korea Research Institute of Chemical Technology (KRICT) 141 Gajeong-Ro, Yuseong-Gu Daejeon 34114 Republic of Korea tmchung@krict.re.kr parkbk@krict.re.kr.
Department of Chemical Convergence Materials, University of Science and Technology (UST) 217, Gajeong-Ro, Yuseong-Gu Deajeon 34113 Republic of Korea.
Key Laboratory of Applied Surface and Colloid Chemistry, Ministry of Education and School of Chemistry and Chemical Engineering, Shaanxi Normal University, Xi'an, 710119, China.
Medical schools have undergone a period of continual curricular change in recent years, particularly with regard to pre-clinical education. While these changes have many benefits for students, the imp...
In this study, faculty motivation to teach in the pre-clinical medical curriculum was examined using self-determination theory (SDT) as a framework. Basic science and clinical faculty were surveyed on...
Faculty reported that teaching activities often meet their basic psychological needs of competence, autonomy, and relatedness. Professors were more likely than associate professors to report that teac...
Assessing faculty motivation to teach provided valuable insights into how faculty relate to their teaching roles and what factors influence them to continue in those roles. This information may be use...
A case-control study explored the application of case-based teaching methods in the clinical teaching of radiology....
126 radiology interns of grade 2018 were selected by cluster sampling and randomly divided into the research group and the control group. The traditional teaching approach was used in the control grou...
The interns' test scores, the research group's case summary multiple-choice questions, case-group multiple-choice questions, case analysis questions, theoretical total scores, and practical operation ...
The application of the case teaching method based on primary teaching principle in the radiology clinical teaching course is helpful to cultivate students' critical thinking ability and improve studen...
The aim of this work was to evaluate the impact of a teaching method in pharmacokinetics (PK) in terms of satisfaction and performance in the final test of students....
This method consisted of the development of a practical problem and a peer-tutored solution by small groups of three or four students. Students enrolled in the second year of pharmaceutical studies ha...
More than 70% of the students were highly satisfied with the new format of the PK course, especially concerning the development and the design of a practical problem. More than 94% of the students con...
This new method including peer teaching was applied in PK and allowed to significantly increase the performance and the satisfaction of the students in PK....
The purpose of this study is to use feedback from student evaluations of teaching (SETs) to define and describe themes associated with perceived teaching effectiveness....
We retrospectively analyzed SETs for instructors in required didactic courses from one academic year using qualitative content analysis. The analysis included student responses to the following questi...
Five themes were developed from 4683 coded segments and are described with example quotations. These themes included clarity of instruction and learning activities, alignment of learning and assessmen...
These themes and supportive quotes offer a deeper understanding of the student perspective on similar ideas that are present throughout the teaching and learning literature and represent broad aspects...
To analyze reflective practice in the teaching-learning process of nurses in residency programs in teaching hospitals in Minas Gerais, Brazil....
Case study, based on the reflective practice framework, conducted in two teaching hospitals. Observation and interviews were conducted with first and second-year residents, and five participants were ...
In 519 observed activities, elements of reflection were identified in 22.2%, especially active listening and expression of doubts. Discourses indicated practice as the best moment for teaching-learnin...
Know-in-action reflection was evidenced as the predominant formative aspect for residents, with few opportunities for reflection on reflection-in-action....
Contact lens (CL) practice is an ever-changing field with clinical knowledge, techniques and equipment continuously evolving. These new developments are backed with clinical trials and research to ens...
An expert panel of educators completed a comprehensive literature review of current evidence of teaching methods in CL training, or if not available then what can be learnt from other health care prof...
Due to the amount of evidence available in the overall subject area relating to healthcare education, the initial plan of compiling evidence into one narrative review paper was discarded in favour of ...
There is a small amount of evidence supporting CL education, but most of this seems to be related to the practical element of the training. However, there is a lot of evidence in the field of healthca...
As medical education evolves, Problem-Based Learning (PBL) and Case-Based Learning (CBL) methodologies have emerged as vital pedagogical tools. This study aims to delve into the application and effect...
Acute abdomen is a series of acute and severe abdominal diseases commonly encountered in clinic. It is important to strengthen the image teaching of acute abdomen for undergraduates....
This study aimed to explore the application effect of SPARK[sub-speciality (S), problem-based learning (P), assessment (A), report (R) and reading skill (K)] teaching mode in the experimental teaching...
We selected a total of 58 third year medical students for observation. The students were divided into experimental group and control group. Among them, 29 students in the experimental group studied in...
The average scores of the experimental group and the control group after theory class were (69.0 ± 26.4) and (72.1 ± 24.1) respectively, with no statistical difference (t = 0.468, P = 0.642). The aver...
The SPARK teaching mode was helpful for undergraduate medical students to consolidate image foundation, improve image reading skills....
The majority of junior doctors in the UK do not proceed directly into specialty training after completing mandatory foundation training but instead take a year out of training. A common post undertake...
CTFs working in Trusts in the West Midlands region registered as students on the Education for Healthcare Professionals Post Graduate Certificate course at the University of Birmingham in August 2019 ...
Nine CTFs participated in an interview. Five main themes were identified which related to their experiences in post and plans for future careers. Participants reported choosing to undertake a CTF role...
This is the first study to use interview methodology to explore experiences of CTFs, and has provided a valuable insight into the experiences of those in post in the West Midlands region. Understandin...
Today, English is the world's main international language and is widely spoken. In this context, the learning of English has long been valued by all countries. In addition, English plays an essential ...