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Acides aminés, peptides et protéines
Protéines
Protéines membranaires
Protéines du transport vésiculaire
Protéines adaptatrices du transport vésiculaire
Sous-unités du complexe de la protéine adaptatrice
Complexe protéique adaptateur, sous-unités bêta
Complexe protéique adaptateur, sous-unités bêta : Questions médicales fréquentes
Termes MeSH sélectionnés :
Diagnostic
5
Protéines
Analyse génétique
Électrophorèse
Spectrométrie de masse
Biopsie
Analyse histologique
Biomarqueurs
Dysfonctionnement cellulaire
Imagerie moléculaire
Complexes protéiques
Symptômes
5
Troubles métaboliques
Signalisation cellulaire
Asymptomatique
Dysfonctionnement
Développement cellulaire
Anomalies
Variabilité clinique
Individus
Progression
Dysfonctionnement
Prévention
5
Prévention
Conseil génétique
Mode de vie sain
Dépistage
Éducation à la santé
Sensibilisation
Tests génétiques
Complications
Traitements
5
Thérapie génique
Traitement symptomatique
Médicaments
Signalisation cellulaire
Thérapie génique
Anomalies génétiques
Intervention chirurgicale
Complications
Médecine personnalisée
Adaptation du traitement
Complications
5
Troubles métaboliques
Maladies associées
Cancer
Signalisation cellulaire
Complications neurologiques
Dysfonctionnement
Facteurs de risque
5
Antécédents familiaux
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Facteurs hormonaux
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"text": "Les traitements ciblent souvent les symptômes et peuvent inclure des thérapies géniques."
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"text": "Oui, certains médicaments peuvent moduler la signalisation cellulaire."
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"text": "Oui, des déséquilibres hormonaux peuvent affecter la fonction des complexes protéiques."
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Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale
Validation scientifique effectuée le 15/04/2025
Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales
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Affiliations :
Department of Neurology, The F.M. Kirby Neurobiology Center, Boston Children's Hospital, Harvard Medical School, Boston, MA 02115, USA.
Translational Neuroscience Center, Boston Children's Hospital, Harvard Medical School, Boston, MA 02115, USA.
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Department of Neurology, The F.M. Kirby Neurobiology Center, Boston Children's Hospital, Harvard Medical School, Boston, MA 02115, USA.
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Neurosciences and Cellular and Structural Biology Division, Eunice Kennedy Shriver National Institute of Child Health and Human Development, National Institutes of Health, Bethesda, MD 20892.
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Neurosciences and Cellular and Structural Biology Division, Eunice Kennedy Shriver National Institute of Child Health and Human Development, National Institutes of Health, Bethesda, MD 20892.
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Cambridge Institute for Medical Research, University of Cambridge, Cambridge CB2 0XY, UK.
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Cell and Developmental Biology Department, University of Michigan, Ann Arbor, MI, USA.
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Affiliations :
Department of Neurology, The F.M. Kirby Neurobiology Center, Boston Children's Hospital, Harvard Medical School, Boston, MA 02115, USA.
Molecular Medicine, IRCCS Fondazione Stella Maris, 56018 Pisa, Italy.
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Molecular Medicine, IRCCS Fondazione Stella Maris, 56018 Pisa, Italy.
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From the Department of Neurology (D.E.-F., J.E.A., M.Z., G.G., C.J., A.D., A.S., M.S.), and Division of Neuroradiology, Department of Radiology (S.P.P., E.Y.), The Manton Center for Orphan Disease Research (D.E.-F., R.C.Y., S.K.A.), Rosamund Stone Zander Translational Neuroscience Center (M.S.), and Division of Genetics and Genomics (D.E.-F., R.C.Y., S.K.A.), Boston Children's Hospital, Harvard Medical School, MA.
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From the Department of Neurology (D.E.-F., J.E.A., M.Z., G.G., C.J., A.D., A.S., M.S.), and Division of Neuroradiology, Department of Radiology (S.P.P., E.Y.), The Manton Center for Orphan Disease Research (D.E.-F., R.C.Y., S.K.A.), Rosamund Stone Zander Translational Neuroscience Center (M.S.), and Division of Genetics and Genomics (D.E.-F., R.C.Y., S.K.A.), Boston Children's Hospital, Harvard Medical School, MA.
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Affiliations :
Cambridge Institute for Medical Research, University of Cambridge, Cambridge CB2 0XY, UK.
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Affiliations :
Department of Chemistry, University of California, Berkeley, Berkeley, CA 94720 USA.
Novartis-Berkeley Translational Chemical Biology Institute.
Innovative Genomics Institute, Berkeley, CA 94720 USA.
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Department of Chemistry, University of California, Berkeley, Berkeley, CA 94720 USA.
Novartis-Berkeley Translational Chemical Biology Institute.
Innovative Genomics Institute, Berkeley, CA 94720 USA.
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Department of Chemistry, University of California, Berkeley, Berkeley, CA 94720 USA.
Novartis-Berkeley Translational Chemical Biology Institute.
Innovative Genomics Institute, Berkeley, CA 94720 USA.
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Novartis-Berkeley Translational Chemical Biology Institute.
Novartis Institutes for BioMedical Research, Emeryville, CA 94608 USA.
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Department of Chemistry, University of California, Berkeley, Berkeley, CA 94720 USA.
Novartis-Berkeley Translational Chemical Biology Institute.
Innovative Genomics Institute, Berkeley, CA 94720 USA.
Department of Molecular and Cell Biology, University of California, Berkeley, Berkeley, CA 94720 USA.
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2 publications dans cette catégorie
Affiliations :
The Sichuan Provincial Key Laboratory for Human Disease Gene Study and Department of Laboratory Medicine, Center for Medical Genetics, Sichuan Provincial People's Hospital, University of Electronic Science and Technology of China, Chengdu, Sichuan 610072, China.
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An important strategy to support the professional development of mentors in health professions education is to encourage critical reflection on what they do, why they do it, and how they do it. Not on...
The MERIT (MEntor Reflection InstrumenT) survey (distributed in 2020, N = 228), was used to ask mentors about the how, what, and why of their mentoring in two response modes: (1) regarding their actua...
The averaged total MERIT score and averaged scores for the subscales 'Supporting Personal Development' and 'Monitoring Performance' were significantly higher for preferred than for actual mentoring. I...
Mentors can reflect on their actual and preferred approach to mentoring. This analysis and the potential discrepancy between actual and preferred mentoring can serve as input for individual profession...
Efforts to support flagging mentoring programs facing shortages of experienced clinical mentors have had an unexpected and welcome effect. Supplementing traditional mentoring programs with peer-mentor...
Semi-structured interviews and post-interview surveys based on recent reviews on mentoring were employed. Adapting the Systematic Evidence Based Approach, data was analysed using thematic and content ...
The interviews and surveys revealed the following domains: Motivation, Initiation, Practicing, and Mentoring Environment....
These findings provide novel insight into a structured framework that may help guide the experiences, training, assessment, and oversight of peer-mentors beyond the auspices of our local program. Thes...
This study explores narratives of physicians negotiating liminality while becoming and being mentors for medical students. Liminality is the unstable phase of a learning trajectory in which one leaves...
In this study, we analysed semi-structural interviews of 22 physician mentors from group-based mentoring programmes at two Norwegian and one Canadian medical school. In a dialogical narrative analysis...
Liminality is an unavoidable aspect of developing as a mentor. Which strategies mentors resort to when facing liminality are influenced by their narrative coherence. Some mentors thrive in liminality,...
Mentors with integrated physician and mentor identities can embrace liminality and develop as mentors. Those mentors with contradicting dialogues between their identities may avoid liminality if it ch...
Mentorship is vital for professional development in academic research and clinical practice, yet it faces challenges due to a limited number of experienced mentors and a lack of protected time for men...
Mentors' initial perceptions of the mentoring role in formal youth mentoring bonds; and the subsequent characteristics of autonomy support or autonomy control in mentoring interactions developed by me...
Mentoring is recommended as a strategy to improve satisfaction and retention of novice nurse faculty to help address the current faculty shortage. However, the meaning of academic mentoring varies amo...
Semistructured interviews were conducted with novice nurse faculty (...
The thematic analysis revealed an overarching theme of mentoring-as-partnership and three subthemes: (a) authentic communication, (b) enriching support, and (c) sharing knowledge....
To strengthen mentoring relationships in academic nursing, focus should be placed on supporting mentoring partnerships marked by mutuality and clearly defined goals, roles, and responsibilities....
Mentoring relationships play a critical but poorly understood role in mentoring's overall success. To overcome these knowledge gaps, a study of mentee experiences in the Palliative Medicine Initiative...
The Tool Design Systematic Evidence-Based Approach methodology is used to map and employ current understanding. A review of recent reviews on mentoring processes, mentoring's effects, professional ide...
The semi-structured interviews revealed four themes: stakeholders, mentoring stages, mentoring relationships and professional identity formation whilst the mentoring diaries revealed two: mentoring pr...
The Palliative Medicine Initiative's structured stage-based mentoring approach, trained stakeholders, curated environment, assessment-directed and personalized mentoring support reveal seven developme...
The purpose of the study was to understand mentors' perceptions of the benefits they derived from providing virtual mentoring to youth at risk of school failure and justice system involvement in an al...
Mentoring has been a subject of study for 50 years. Most studies of mentoring programs evaluate the effect of the program on the participants but do not evaluate if different mentors have different ef...
Formal training in how to mentor is not generally available to students, postdoctoral fellows, or junior faculty. We provide here a framework to develop as a mentor, using the GREAT model. This includ...