Titre : Glucan 1,3-beta-glucosidase

Glucan 1,3-beta-glucosidase : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

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Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer une déficience en glucan 1,3-beta-glucosidase ?

Un diagnostic se fait par des tests enzymatiques et des analyses génétiques.
Déficience enzymatique Tests génétiques
#2

Quels tests sont utilisés pour mesurer l'activité de l'enzyme ?

Des tests biochimiques spécifiques mesurent l'activité de la glucan 1,3-beta-glucosidase dans les échantillons.
Tests biochimiques Activité enzymatique
#3

Quels symptômes peuvent indiquer un problème avec cette enzyme ?

Des symptômes comme la fatigue, des douleurs abdominales ou des troubles digestifs peuvent survenir.
Symptômes Troubles digestifs
#4

Y a-t-il des marqueurs biologiques associés à cette enzyme ?

Des niveaux anormaux de glucanes dans le sang peuvent servir de marqueurs biologiques.
Marqueurs biologiques Glucanes
#5

Comment les tests génétiques aident-ils au diagnostic ?

Ils identifient des mutations spécifiques dans le gène codant pour l'enzyme, confirmant le diagnostic.
Tests génétiques Mutations

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes d'une déficience en glucan 1,3-beta-glucosidase ?

Les symptômes incluent fatigue, douleurs abdominales, et troubles de la digestion.
Fatigue Troubles digestifs
#2

La déficience peut-elle causer des problèmes immunitaires ?

Oui, une déficience peut affecter le système immunitaire, augmentant la susceptibilité aux infections.
Système immunitaire Infections
#3

Y a-t-il des symptômes neurologiques associés ?

Des troubles neurologiques peuvent survenir, bien que moins fréquents, comme des maux de tête.
Troubles neurologiques Maux de tête
#4

Les symptômes varient-ils selon l'âge ?

Oui, les symptômes peuvent varier en fonction de l'âge et de la gravité de la déficience.
Âge Gravité
#5

Les symptômes sont-ils réversibles ?

Certains symptômes peuvent être gérés, mais la déficience elle-même est généralement permanente.
Gestion des symptômes Déficience permanente

Prévention 5

#1

Peut-on prévenir la déficience en glucan 1,3-beta-glucosidase ?

La déficience est généralement génétique, donc la prévention n'est pas possible.
Prévention Génétique
#2

Y a-t-il des mesures préventives pour les symptômes ?

Des modifications alimentaires et un suivi médical régulier peuvent aider à gérer les symptômes.
Mesures préventives Suivi médical
#3

Les tests génétiques peuvent-ils aider à la prévention ?

Oui, les tests génétiques peuvent identifier les porteurs et informer sur les risques.
Tests génétiques Portage
#4

L'éducation des patients est-elle importante ?

Oui, l'éducation sur la maladie et ses symptômes est cruciale pour une gestion efficace.
Éducation des patients Gestion de la maladie
#5

Les conseils diététiques peuvent-ils prévenir des complications ?

Oui, des conseils diététiques appropriés peuvent aider à prévenir des complications digestives.
Conseils diététiques Complications digestives

Traitements 5

#1

Quels traitements existent pour la déficience en glucan 1,3-beta-glucosidase ?

Le traitement peut inclure des suppléments enzymatiques et des modifications alimentaires.
Suppléments enzymatiques Modifications alimentaires
#2

Les médicaments peuvent-ils aider à gérer les symptômes ?

Oui, des médicaments peuvent être prescrits pour soulager les symptômes digestifs et la douleur.
Médicaments Symptômes digestifs
#3

Y a-t-il des thérapies alternatives recommandées ?

Certaines thérapies alternatives, comme la phytothérapie, peuvent être envisagées, mais avec prudence.
Thérapies alternatives Phytothérapie
#4

La diététique joue-t-elle un rôle dans le traitement ?

Oui, une alimentation adaptée peut aider à réduire les symptômes et améliorer la qualité de vie.
Diététique Qualité de vie
#5

Des traitements expérimentaux sont-ils disponibles ?

Des recherches sont en cours sur des traitements expérimentaux, mais ils ne sont pas encore largement disponibles.
Traitements expérimentaux Recherche

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir avec cette déficience ?

Des complications digestives, immunitaires et neurologiques peuvent se développer.
Complications digestives Complications immunitaires
#2

La déficience peut-elle entraîner des infections fréquentes ?

Oui, une déficience en glucan 1,3-beta-glucosidase peut augmenter le risque d'infections.
Infections Déficience immunitaire
#3

Y a-t-il des risques de complications à long terme ?

Des complications à long terme peuvent inclure des troubles digestifs chroniques et des infections récurrentes.
Complications à long terme Troubles digestifs chroniques
#4

Les complications peuvent-elles être évitées ?

Certaines complications peuvent être évitées par une gestion proactive des symptômes.
Prévention des complications Gestion des symptômes
#5

Les complications affectent-elles la qualité de vie ?

Oui, les complications peuvent significativement affecter la qualité de vie des patients.
Qualité de vie Complications

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les facteurs de risque pour cette déficience ?

Les facteurs de risque incluent des antécédents familiaux et des mutations génétiques spécifiques.
Facteurs de risque Antécédents familiaux
#2

L'âge joue-t-il un rôle dans le risque de déficience ?

L'âge peut influencer l'apparition des symptômes, mais la déficience est généralement génétique.
Âge Génétique
#3

Les facteurs environnementaux influencent-ils le risque ?

Actuellement, il n'y a pas de preuves solides que les facteurs environnementaux influencent ce risque.
Facteurs environnementaux Risque
#4

Les antécédents médicaux augmentent-ils le risque ?

Des antécédents médicaux de troubles digestifs peuvent augmenter la suspicion de déficience.
Antécédents médicaux Troubles digestifs
#5

Les facteurs socio-économiques influencent-ils le risque ?

Les facteurs socio-économiques peuvent affecter l'accès aux soins, mais pas directement le risque génétique.
Facteurs socio-économiques Accès aux soins
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 13/05/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Johannes Wagener

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Max von Pettenkofer-Institut für Hygiene und Medizinische Mikrobiologie, Ludwig-Maximilians-Universität München, Munich, Germany.

Malgorzata Mikulska

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Division of Infectious Diseases, Department of Health Sciences (DISSAL), University of Genova, Genova, Italy; IRCCS Ospedale Policlinico San Martino, Genova, Italy.
Publications dans "Glucan 1,3-beta-glucosidase" :

Malcolm Finkelman

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Clinical Development, Associates of Cape Cod, Inc, Falmouth, MA, USA.

Yonglong Zhang

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Clinical Development, Associates of Cape Cod, Inc, Falmouth, MA, USA.

Marcio Nucci

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Internal Medicine, University Hospital, Universidade Federal do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, Brazil.
  • Mycology Laboratory, University Hospital, Universidade Federal do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, Brazil.

Lin Wang

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Animal Science and Veterinary Medicine, Shandong Agricultural University, Tai'an City 271018, China; Shandong Provincial Key Laboratory of Animal Biotechnology and Disease Control and Prevention, Shandong Agricultural University, Tai'an City 271018, China; Shandong Provincial Engineering Technology Research Center of Animal Disease Control and Prevention, Shandong Agricultural University, Tai'an City 271018, China.

Wei-Hao Xia

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Animal Science and Veterinary Medicine, Shandong Agricultural University, Tai'an City 271018, China; Shandong Provincial Key Laboratory of Animal Biotechnology and Disease Control and Prevention, Shandong Agricultural University, Tai'an City 271018, China; Shandong Provincial Engineering Technology Research Center of Animal Disease Control and Prevention, Shandong Agricultural University, Tai'an City 271018, China.

Jun-Hong Wang

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Animal Sciences, Zhejiang University, Hangzhou 310058, China.

Xu-Dong Niu

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Animal Science and Veterinary Medicine, Shandong Agricultural University, Tai'an City 271018, China; Shandong Provincial Key Laboratory of Animal Biotechnology and Disease Control and Prevention, Shandong Agricultural University, Tai'an City 271018, China; Shandong Provincial Engineering Technology Research Center of Animal Disease Control and Prevention, Shandong Agricultural University, Tai'an City 271018, China.

Yan-Ming Wang

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Kemin (China) Technologies Animal Nutrition and Health, Zhuhai 519040, China.

Qing-Lei Li

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Shandong Hi-speed Bioengineering Co., Ltd., Jinan 251400, China.

Zhen-Yong Wang

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Animal Science and Veterinary Medicine, Shandong Agricultural University, Tai'an City 271018, China; Shandong Provincial Key Laboratory of Animal Biotechnology and Disease Control and Prevention, Shandong Agricultural University, Tai'an City 271018, China; Shandong Provincial Engineering Technology Research Center of Animal Disease Control and Prevention, Shandong Agricultural University, Tai'an City 271018, China. Electronic address: wzy@sdau.edu.cn.

Dimitry Y Sorokin

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Winogradsky Institute of Microbiology, Research Centre of Biotechnology, Russian Academy of Sciences, Moscow, Russia; Department of Biotechnology, Delft University of Technology, Delft, The Netherlands. Electronic address: soroc@inmi.ru.
Publications dans "Glucan 1,3-beta-glucosidase" :

Alexander G Elcheninov

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Winogradsky Institute of Microbiology, Research Centre of Biotechnology, Russian Academy of Sciences, Moscow, Russia.
Publications dans "Glucan 1,3-beta-glucosidase" :

Nicole J Bale

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • NIOZ Royal Netherlands Institute for Sea Research, Den Burg, Texel, The Netherlands.
Publications dans "Glucan 1,3-beta-glucosidase" :

Ilya V Kublanov

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Winogradsky Institute of Microbiology, Research Centre of Biotechnology, Russian Academy of Sciences, Moscow, Russia.
Publications dans "Glucan 1,3-beta-glucosidase" :

M Ghannoum

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Center for Medical Mycology, Case Western Reserve University and University Hospitals Cleveland Medical Center, Cleveland, OH Mahmoud.ghannoum@case.edu.

L Long

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Center for Medical Mycology, Case Western Reserve University and University Hospitals Cleveland Medical Center, Cleveland, OH.

N Isham

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Center for Medical Mycology, Case Western Reserve University and University Hospitals Cleveland Medical Center, Cleveland, OH.

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From Their Eyes: What Constitutes Quality Formative Written Feedback for Neurosurgery Residents.

The characteristics of quality feedback from the neurosurgery resident's perspective are not fully elucidated. The Surgical Autonomy Program is an intraoperative assessment tool based on Vygotsky's Zo... The goal of this study was twofold: to identify themes from the written feedback of SAP operative assessments and to examine if these themes influenced the neurosurgery residents' perception of feedba... In 2021, SAP data from 2019-2021 at two neurosurgery programs were reviewed. Feedback quality from the SAP was determined by the resident at the time of their assessment. Using a constant comparative ... There were 2968 SAP entries evaluated. When the ZPD concept was fully used, residents reported high quality feedback 91.4% of the time compared to 58.6% when ZPD was not used (p < 0.001). Qualitative ... Providing comments that discuss the resident's specific performance in the case, key learning points, or their progress towards independence, results in high quality feedback. Utilizing a theory-based...

Surgical resident experience with common bile duct exploration and assessment of performance and autonomy with formative feedback.

Common bile duct exploration (CBDE) is safe and effective for managing choledocholithiasis, but most US general surgeons have limited experience with CBDE and are uncomfortable performing this procedu... Resident and attending assessments of resident operative performance and autonomy were obtained for 189 laparoscopic or open CBDEs performed at 28 institutions. Performance and autonomy were graded al... Compared with cases in which the resident had no prior CBDE case evaluations, cases with a prior evaluation had greater proportions of practice-ready or exceptional performance ratings according to bo... Residents with at least one prior CBDE evaluation and formative feedback demonstrated better operative performance and received greater autonomy than residents without prior evaluations, underscoring ...

A qualitative study examining the critical differences in the experience of and response to formative feedback by undergraduate medical students in Japan and the UK.

Formative feedback plays a critical role in guiding learners to gain competence, serving as an opportunity for reflection and feedback on their learning progress and needs. Medical education in Japan ... The study is designed and analysed with a constructivist grounded theory lens. Medical students in Japan and the UK were interviewed on the topic of formative assessment and feedback they received dur... Japanese students perceived feedback as a model answer provided by tutors which they should not critically question, which contrasted with the views of UK students. Japanese students viewed formative ... The Japanese student experience of formative assessment and feedback supports the view that medical education and examination systems in Japan are focused on summative assessment, which operates along...

When Feedback is Not Perceived as Feedback: Challenges for Regulatory Body-Mandated Peer Review.

Safe and competent patient care depends on physicians recognizing and correcting performance deficiencies. Generating effective insight depends on feedback from credible sources. Unfortunately, physic... Between October 2018 and May 2020, 30 physicians representing various specialties and career stages were interviewed about their experiences with peer review in the context of regulatory body-mandated... Perceptions about the learning value of mandated peer review were mixed. Most saw value but felt anxiety about being selected due to being wary of regulatory bodies. Recognizing barriers such percepti... This study establishes an intriguing and challenging paradox: feedback appears often to not be recognized as feedback when it poses no threat, yet feedback that carries such threat is known to be subo...

Development and validation of immediate self-feedback very short answer questions for medical students: practical implementation of generalizability theory to estimate reliability in formative examination designs.

Very Short Answer Questions (VSAQs) reduce cueing and simulate better real-clinical practice compared with multiple-choice questions (MCQs). While integrating them into formative exams has potential, ... Ninety-four third-year pre-clinical students took two ten-item ISF-VSAQ exams on cardiovascular drugs. Each question comprised two sections: (1) Questions with space for student responses and (2) a li... Validity evidence included five sources: (1) Content: The expert reviewed the ISF-VSAQ format, and the question was aligned with a standard examination blueprint. (2) Response process: Before starting... Electronic ISF-VSAQs enhanced understanding elevates learning outcomes, rendering them suitable for formative assessments with clinical scenarios. Increasing the number of occasions effectively enhanc...

Teacher feedback and student learning-The students' perspective.

Feedback from teachers to students plays an important role in informing students about the outcome of their assessments. It contributes to students' ongoing learning. The aim of this study was to inve... An online questionnaire was completed by dental students throughout Europe in this quantitative study. Data were collected via Google Forms, transferred to an excel spreadsheet and analysed using SPSS... 234 students studying in 9 different European countries completed the questionnaire. These students were born in 36 different countries within and beyond Europe. 84% (n = 197) were undergraduate stude... It would appear that there is some diversity in dental students' perceptions of: i) who delivers feedback, ii) when feedback is given, iii) the consistency of feedback received, and iv) the style of f... Most European dental students prefer to receive constructive feedback. Feedback was seen to have a significant impact on future learning despite over one in five students not knowing who had delivered...

Application of the R2C2 Model to In-the-Moment Feedback and Coaching.

The R2C2 (relationship, reaction, content, coaching) model is an iterative, evidence-based, theory-informed approach to feedback and coaching that enables preceptors and learners to build relationship... A qualitative study using framework analysis through the lens of experiential learning was undertaken with 15 trained preceptor-learner dyads. Data were collected during feedback sessions and follow-u... Fifteen dyads were recruited from 8 disciplines (11 preceptors were paired with a single resident [n = 9] or a single medical student [n = 2]; 2 preceptors each had 2 residents). All dyads were able t... The R2C2 model can be adapted to contexts where in-the-moment feedback conversations occur shortly after a clinical encounter. Experiential learning approaches applying the R2C2 model are critical. Sk...

A qualitative study of medical students' perceptions of resident feedback.

Residents play a pivotal role in medical students' clinical education. From a feedback lens, the near-peer relationship between student and resident holds the potential to foster an educational allian... Our methodology was qualitative interpretive description, informed by phenomenology. We conducted 24 semi-structured interviews with third and fourth year medical students at one institution. The inte... From the students' perspectives, when residents contributed to building interpersonal relationships with students, this in turn influenced students' receptivity to both encouraging and constructive fe... Residents are uniquely positioned to create a strong educational alliance with students in which feedback conversations can flourish. Focusing educational efforts on resident feedback conversations ha...

Peer feedback in graduate training: A phenomenological investigation of possibilities.

Whilst feedback is an essential component of clinical education, it is often lacking in clinical workplaces due to competing priorities. Peer feedback has been proposed as a potential solution but rem... Following an Interpretative Phenomenological Analysis approach, the personal experiences of 12 paediatric trainees were explored using semi-structured interviews. Interpretive themes were developed be... We found that peer feedback was influenced by three contextual factors, namely, prevalent feedback culture, interpersonal consent, and the quality of relationships. Peer feedback culture was lacking i... Enabling peer feedback in clinical settings requires attention to cultural, relational, and consent barriers. Potential approaches should include helping clinicians to develop greater cultural reflexi...