Titre : ADP ribose transferases

ADP ribose transferases : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Problem-Based Learning

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer une dysfonction des ADP ribose transferases ?

Des tests génétiques et des analyses biochimiques peuvent être utilisés pour évaluer leur activité.
Enzymes Tests génétiques
#2

Quels marqueurs biochimiques sont associés aux ADP ribose transferases ?

Les niveaux d'ADP-ribose libre et de protéines modifiées peuvent servir de marqueurs.
Marqueurs biologiques ADP-ribose
#3

Y a-t-il des tests spécifiques pour les ADP ribose transferases ?

Des tests enzymatiques spécifiques peuvent mesurer l'activité des ADP ribose transferases.
Tests enzymatiques Enzymes
#4

Quels symptômes peuvent indiquer un problème avec ces enzymes ?

Des anomalies dans la réparation de l'ADN ou des troubles métaboliques peuvent survenir.
Réparation de l'ADN Troubles métaboliques
#5

Les tests d'imagerie sont-ils utiles pour ces enzymes ?

Non, les tests d'imagerie ne sont pas utilisés pour diagnostiquer les dysfonctionnements enzymatiques.
Imagerie médicale Enzymes

Symptômes 5

#1

Quels symptômes sont liés à une déficience en ADP ribose transferases ?

Des troubles de la réparation de l'ADN, des maladies neurodégénératives et des cancers.
Maladies neurodégénératives Cancer
#2

Peut-on observer des symptômes neurologiques ?

Oui, des troubles cognitifs et des problèmes de mémoire peuvent survenir.
Troubles cognitifs Mémoire
#3

Les symptômes varient-ils selon le type d'enzyme ?

Oui, différents types d'ADP ribose transferases peuvent entraîner des symptômes variés.
Enzymes Variabilité des symptômes
#4

Y a-t-il des symptômes cutanés associés ?

Des anomalies cutanées peuvent apparaître en raison de troubles métaboliques liés aux enzymes.
Anomalies cutanées Troubles métaboliques
#5

Les symptômes sont-ils toujours présents ?

Non, certains patients peuvent être asymptomatiques malgré une dysfonction enzymatique.
Asymptomatique Dysfonction enzymatique

Prévention 5

#1

Peut-on prévenir les dysfonctionnements des ADP ribose transferases ?

Une alimentation équilibrée et un mode de vie sain peuvent réduire les risques.
Prévention Mode de vie sain
#2

Y a-t-il des facteurs environnementaux à éviter ?

Oui, l'exposition à des toxines et à des radiations peut affecter l'activité enzymatique.
Toxines Radiations
#3

Les dépistages réguliers sont-ils recommandés ?

Des dépistages peuvent être utiles pour les personnes à risque élevé de maladies associées.
Dépistage Risque élevé
#4

L'exercice physique aide-t-il à prévenir ces dysfonctionnements ?

Oui, l'exercice régulier peut améliorer la santé cellulaire et enzymatique.
Exercice physique Santé cellulaire
#5

Les vaccinations ont-elles un rôle préventif ?

Non, les vaccinations ne sont pas directement liées à la prévention des dysfonctionnements enzymatiques.
Vaccinations Prévention

Traitements 5

#1

Quels traitements existent pour les dysfonctionnements enzymatiques ?

Des thérapies géniques et des médicaments ciblés peuvent être envisagés.
Thérapie génique Médicaments ciblés
#2

Les suppléments peuvent-ils aider ?

Des suppléments d'ADP-ribose peuvent être envisagés, mais leur efficacité n'est pas prouvée.
Suppléments ADP-ribose
#3

Y a-t-il des traitements expérimentaux ?

Oui, des essais cliniques sur des inhibiteurs spécifiques des ADP ribose transferases sont en cours.
Essais cliniques Inhibiteurs
#4

Les traitements sont-ils personnalisés ?

Oui, les traitements peuvent être adaptés en fonction du type de dysfonctionnement enzymatique.
Médecine personnalisée Dysfonctionnement enzymatique
#5

Les traitements sont-ils curatifs ?

Non, la plupart des traitements visent à gérer les symptômes plutôt qu'à guérir la condition.
Gestion des symptômes Traitements

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir avec ces dysfonctionnements ?

Des cancers, des maladies auto-immunes et des troubles neurologiques peuvent se développer.
Cancers Maladies auto-immunes
#2

Les complications sont-elles réversibles ?

Certaines complications peuvent être gérées, mais d'autres peuvent être irréversibles.
Complications Gestion
#3

Y a-t-il un risque accru de maladies cardiovasculaires ?

Oui, des études montrent un lien entre dysfonctionnement enzymatique et maladies cardiovasculaires.
Maladies cardiovasculaires Dysfonctionnement enzymatique
#4

Les complications affectent-elles la qualité de vie ?

Oui, les complications peuvent significativement altérer la qualité de vie des patients.
Qualité de vie Complications
#5

Les complications sont-elles prévisibles ?

Certaines complications peuvent être anticipées en fonction des antécédents médicaux.
Antécédents médicaux Prévisibilité

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les principaux facteurs de risque ?

Les facteurs génétiques, l'exposition à des toxines et le mode de vie jouent un rôle.
Facteurs génétiques Toxines
#2

L'âge est-il un facteur de risque ?

Oui, le vieillissement peut affecter l'activité des ADP ribose transferases.
Vieillissement Facteurs de risque
#3

Le stress a-t-il un impact sur ces enzymes ?

Oui, le stress oxydatif peut altérer l'activité des ADP ribose transferases.
Stress oxydatif Enzymes
#4

Les antécédents familiaux influencent-ils le risque ?

Oui, des antécédents familiaux de maladies liées peuvent augmenter le risque.
Antécédents familiaux Risque
#5

L'alimentation joue-t-elle un rôle ?

Oui, une alimentation riche en antioxydants peut réduire le risque de dysfonctionnement enzymatique.
Alimentation Antioxydants
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 24/04/2025

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Auteurs principaux

Anthony K L Leung

11 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Biochemistry and Molecular Biology, Bloomberg School of Public Health, Johns Hopkins University, Baltimore, MD 21205, USA.
  • McKusick-Nathans Department of Genetic Medicine, Johns Hopkins University School of Medicine, Baltimore, MD 21205, USA.
  • Department of Oncology, Johns Hopkins University School of Medicine, Baltimore, MD 21205, USA.
  • Department of Molecular Biology and Genetics, Johns Hopkins University School of Medicine, Baltimore, MD 21205, USA.
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Morgan Dasovich

5 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Biochemistry and Molecular Biology, Bloomberg School of Public Health, Johns Hopkins University, Baltimore, MD 21205, USA.
  • Department of Chemistry, Krieger School of Arts and Sciences, Johns Hopkins University, Baltimore, MD 21218, USA.
Publications dans "ADP ribose transferases" :

Mohsen Badiee

5 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Biochemistry and Molecular Biology, Bloomberg School of Public Health, Johns Hopkins University, Baltimore, MD 21205.
Publications dans "ADP ribose transferases" :

Yong Zhang

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pharmacology and Pharmaceutical Sciences, School of Pharmacy, University of Southern California, Los Angeles, California 90089, United States.
  • Department of Chemistry, Dornsife College of Letters, Arts and Sciences, University of Southern California, Los Angeles, California 90089, United States.
  • Norris Comprehensive Cancer Center, University of Southern California, Los Angeles, California 90089, United States.
  • Research Center for Liver Diseases, University of Southern California, Los Angeles, California 90089, United States.

Sua Myong

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Program in Cell, Molecular, Developmental Biology, and Biophysics, Johns Hopkins University, Baltimore, Maryland 21218, United States.
  • Department of Biophysics, Johns Hopkins University, Baltimore, Maryland 21218, United States.
  • Physics Frontier Center (Center for the Physics of Living Cells), University of Illinois at Urbana-Champaign, Urbana, Illinois 61801, United States.
Publications dans "ADP ribose transferases" :

W Lee Kraus

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Laboratory of Signaling and Gene Regulation, Cecil H. and Ida Green Center for Reproductive Biology Sciences, University of Texas Southwestern Medical Center, Dallas, TX 75390, USA; Section of Laboratory Research, Department of Obstetrics and Gynecology, University of Texas Southwestern Medical Center, Dallas, TX 75390, USA. Electronic address: Cristel.Camacho@utsouthwestern.edu.

Tae-In Kam

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Neurology, Johns Hopkins University, School of Medicine, Baltimore, MD 21205, USA.
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Ted M Dawson

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Neurology, Johns Hopkins University, School of Medicine, Baltimore, MD 21205, USA.
  • Neuroregeneration and Stem Cell Programs, Institute for Cell Engineering, Johns Hopkins University, School of Medicine, Baltimore, MD 21205, USA.
  • Department of Neuroscience, Johns Hopkins University, School of Medicine, Baltimore, MD 21205, USA.
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Valina L Dawson

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Affiliations :
  • Department of Neurology, Johns Hopkins University, School of Medicine, Baltimore, MD 21205, USA.
  • Neuroregeneration and Stem Cell Programs, Institute for Cell Engineering, Johns Hopkins University, School of Medicine, Baltimore, MD 21205, USA.
  • Department of Neuroscience, Johns Hopkins University, School of Medicine, Baltimore, MD 21205, USA.
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Dmitri V Filippov

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Affiliations :
  • Leiden Institute of Chemistry, Leiden University, Einsteinweg 55, 2333 CC Leiden, The Netherlands. filippov@chem.leidenuniv.nl.

Laura R Ganser

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Elise Fouquerel

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Affiliations :
  • UPMC Cancer Institute and Department of Pharmacology and Chemical Biology at the University of Pittsburgh, Hillman Cancer Center, 5115 Centre Avenue, Pittsburgh, PA, 15213, USA. elf115@pitt.edu.
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Alexander Bürkle

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Affiliations :
  • Molecular Toxicology Group, University of Konstanz, Konstanz, Germany.
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Shu-Ping Chiu

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Affiliations :
  • Laboratory of Signaling and Gene Regulation, Cecil H. and Ida Green Center for Reproductive Biology Sciences, University of Texas Southwestern Medical Center, Dallas, TX 75390, USA; Section of Laboratory Research, Department of Obstetrics and Gynecology, University of Texas Southwestern Medical Center, Dallas, TX 75390, USA.

Cristel V Camacho

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Affiliations :
  • Laboratory of Signaling and Gene Regulation, Cecil H. and Ida Green Center for Reproductive Biology Sciences, University of Texas Southwestern Medical Center, Dallas, TX 75390, USA; Section of Laboratory Research, Department of Obstetrics and Gynecology, University of Texas Southwestern Medical Center, Dallas, TX 75390, USA. Electronic address: Lee.Kraus@utsouthwestern.edu.

Qinqin Cheng

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Affiliations :
  • Department of Pharmacology and Pharmaceutical Sciences, School of Pharmacy, University of Southern California, Los Angeles, California 90089, United States.
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Xiao-Nan Zhang

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Affiliations :
  • Department of Pharmacology and Pharmaceutical Sciences, School of Pharmacy, University of Southern California, Los Angeles, California 90089, United States.
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Jingwen Chen

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Affiliations :
  • Department of Pharmacology and Pharmaceutical Sciences, School of Pharmacy, University of Southern California, Los Angeles, California 90089, United States.
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Herwig Schüler

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Affiliations :
  • Department of Biosciences and Nutrition, Karolinska Institute, Huddinge, Sweden.

Robert Lyle McPherson

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Affiliations :
  • Department of Biochemistry and Molecular Biology, Bloomberg School of Public Health, Johns Hopkins University, Baltimore, MD 21205, USA.
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Simulation-Based Learning Combined with Case and Problem-Based Learning in the Clinical Education of Joint Surgery.

Traditional education of clinical training mainly relies on a single mode of lecture-based learning (LBL), in which the teacher lectures and the students listen, and the teaching effect is often unsat... Through objective evaluation of joint surgery students' theoretical knowledge and clinical skills, and subjective evaluation of teaching quality by anonymous questionnaire, the teaching effects of LBL... Sixty students who participated in the standardized training of residents in the Center for Joint Surgery, Southwest Hospital, Army University, China from March 2020 to September 2021 were selected an... The scores of theoretical knowledge, clinical skills and total score of group C were (86.40 ± 9.76), (92.15 ± 4.49), (88.70 ± 5.75) points respectively, which were significantly higher than (78.80 ± 1... SBL combined with CPBL teaching mode can effectively improve the theoretical knowledge and clinical skills of the students, which could improve self-assessment and teaching satisfaction rate, and is w...

Perceptions of medical students at Najran University on the effectiveness of problem-based learning and team-based learning.

Team-based learning (TBL) and problem-based learning (PBL) are two effective educational approaches used in medical education for increasing knowledge acquisition, learning motivation, and collaborati... The present study aimed to evaluate the perceptions of current or previous preclinical students at the College of Medicine, Najran University (NU) about the effectiveness of PBL and TBL and to assess ... A cross-sectional survey was conducted on 106 preclinical students at NU, Saudi Arabia. The survey questionnaire was validated by a pilot study and designed based on Kirkpatrick's evaluation model. De... 73.6% of participants enjoyed PBL and found it motivating compared to TBL and classic lectures. PBL was reported as more effective for knowledge acquisition (50%), teamwork (62.3%), and high academic ... It is concluded that PBL was more favored by the students regarding the learning outcomes. TBL was reported to need more individual preparation and effort and require lecturer involvement, suggesting ...

Effectiveness of tutor shadowing on faculty development in problem-based learning.

To enhance tutors' teaching skills, tutor shadowing for novice tutors of problem-based learning (PBL) in addition to conventional faculty development (FD) was applied. This study aimed to develop a tu... This study employed a before-and-after study design with three phases. In phase 1, a TS-scale was elaborated. A validity examination was performed in phase 2. Phase 3 was a study of the effectiveness ... A TS-scale with a 32-item questionnaire of self-rated confidence for PBL tutors was identified in phase 1. In phase 2, 7 experienced specialists in medical education were invited to evaluate the conte... Novice PBL tutors benefit from FD that incorporates tutor shadowing in the 3 key domains of tutoring competencies. The TS-scale developed in this study can be applied in future research on FD design....

The effectiveness of problem-based learning compared with lecture-based learning in surgical education: a systematic review and meta-analysis.

This meta-analysis was conducted to systematically evaluate the impact of problem-based learning (PBL) and lecture-based learning (LBL) teaching models on students' learning in surgical education.... We systematically searched the publications related to the application of PBL and LBL in surgical courses in PubMed, Embase, Web of Science and Cochrane Library databases, the last retrieval time is S... Nine studies were included totally. The results showed that compared with LBL, PBL was superior in clinical competence (SMD = 0.81, 95% CI: 0.12 ~ 1.49, P = 0.020) and student satisfaction (SMD = 2.13... This study showed that the PBL teaching model is more effective than the LBL teaching model in surgical education on the aspects of enhancing clinical competence and student satisfaction. However, fur...

Application of problem based learning (PBL) and case based learning (CBL) in the teaching of international classification of diseases encoding.

To study the application of PBL combined with CBL teaching mode in the teaching of international classification of diseases (ICD) encoding, so as to improve students' grasp of ICD encoding knowledge. ...

Implementation of problem-based learning modules in an introduction to public health course.

With traditional lecture-based learning methods often criticized for their limited ability to foster critical thinking and cognitive engagement, problem-based learning (PBL) has emerged as a promising... PBL was implemented in an undergraduate public health course at a private university in the southeast US. The study was conducted in the Spring of 2022 using a convergent mixed-methods approach. Quant... Results indicated significant improvements in student communication skills, growth mindset, and metacognitive abilities across the semester. The thematic analysis of qualitative responses corroborated... The findings contribute to the growing body of evidence supporting PBL and offer practical insights for implementing PBL in public health education. The study also highlights the need for institutiona...

Measuring group function in problem-based learning: development of a reflection tool.

Problem-based learning (PBL) is a pedagogy involving self-directed learning in small groups around case problems. Group function is important to PBL outcomes, but there is currently poor scaffolding a... Tool development unfolded in four steps: 1) a literature review was conducted to identify existent evaluation tools for group function in PBL, 2) literature findings informed the development of this n... Nineteen scales relating to group function assessment were identified in the literature, lending 18 constructs that mapped into four dimensions: Learning Climate, Facilitation and Process, Engagement ... A four-dimension tool to assist group function reflection in PBL was produced. Its constructs were well supported by literature and experts. Faculty and student stakeholders acknowledged the utility o...

The effectiveness of problem based learning in improving critical thinking, problem-solving and self-directed learning in first-year medical students: A meta-analysis.

The adaptation process for first-year medical students is an important problem because it significantly affects educational activities. The previous study showed that 63% of students had difficulties ... We searched PubMed, ScienceDirect, Cochrane, and Google Scholar databases until June 5, 2021. Search terms included problem-based learning, effectiveness, effectivity, and medical student. We excluded... Seven eligible studies (622 patients) were included. The pooled analysis demonstrated no significant difference between PBL with conventional learning method in critical thinking/knowledge assessment ... The present study concluded that the PBL approach in first-year medical students appeared to be ineffective in improving critical thinking/knowledge, problem-solving, and self-directed compared with t...