Titre : ADP ribose transferases

ADP ribose transferases : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Teaching

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer une dysfonction des ADP ribose transferases ?

Des tests génétiques et des analyses biochimiques peuvent être utilisés pour évaluer leur activité.
Enzymes Tests génétiques
#2

Quels marqueurs biochimiques sont associés aux ADP ribose transferases ?

Les niveaux d'ADP-ribose libre et de protéines modifiées peuvent servir de marqueurs.
Marqueurs biologiques ADP-ribose
#3

Y a-t-il des tests spécifiques pour les ADP ribose transferases ?

Des tests enzymatiques spécifiques peuvent mesurer l'activité des ADP ribose transferases.
Tests enzymatiques Enzymes
#4

Quels symptômes peuvent indiquer un problème avec ces enzymes ?

Des anomalies dans la réparation de l'ADN ou des troubles métaboliques peuvent survenir.
Réparation de l'ADN Troubles métaboliques
#5

Les tests d'imagerie sont-ils utiles pour ces enzymes ?

Non, les tests d'imagerie ne sont pas utilisés pour diagnostiquer les dysfonctionnements enzymatiques.
Imagerie médicale Enzymes

Symptômes 5

#1

Quels symptômes sont liés à une déficience en ADP ribose transferases ?

Des troubles de la réparation de l'ADN, des maladies neurodégénératives et des cancers.
Maladies neurodégénératives Cancer
#2

Peut-on observer des symptômes neurologiques ?

Oui, des troubles cognitifs et des problèmes de mémoire peuvent survenir.
Troubles cognitifs Mémoire
#3

Les symptômes varient-ils selon le type d'enzyme ?

Oui, différents types d'ADP ribose transferases peuvent entraîner des symptômes variés.
Enzymes Variabilité des symptômes
#4

Y a-t-il des symptômes cutanés associés ?

Des anomalies cutanées peuvent apparaître en raison de troubles métaboliques liés aux enzymes.
Anomalies cutanées Troubles métaboliques
#5

Les symptômes sont-ils toujours présents ?

Non, certains patients peuvent être asymptomatiques malgré une dysfonction enzymatique.
Asymptomatique Dysfonction enzymatique

Prévention 5

#1

Peut-on prévenir les dysfonctionnements des ADP ribose transferases ?

Une alimentation équilibrée et un mode de vie sain peuvent réduire les risques.
Prévention Mode de vie sain
#2

Y a-t-il des facteurs environnementaux à éviter ?

Oui, l'exposition à des toxines et à des radiations peut affecter l'activité enzymatique.
Toxines Radiations
#3

Les dépistages réguliers sont-ils recommandés ?

Des dépistages peuvent être utiles pour les personnes à risque élevé de maladies associées.
Dépistage Risque élevé
#4

L'exercice physique aide-t-il à prévenir ces dysfonctionnements ?

Oui, l'exercice régulier peut améliorer la santé cellulaire et enzymatique.
Exercice physique Santé cellulaire
#5

Les vaccinations ont-elles un rôle préventif ?

Non, les vaccinations ne sont pas directement liées à la prévention des dysfonctionnements enzymatiques.
Vaccinations Prévention

Traitements 5

#1

Quels traitements existent pour les dysfonctionnements enzymatiques ?

Des thérapies géniques et des médicaments ciblés peuvent être envisagés.
Thérapie génique Médicaments ciblés
#2

Les suppléments peuvent-ils aider ?

Des suppléments d'ADP-ribose peuvent être envisagés, mais leur efficacité n'est pas prouvée.
Suppléments ADP-ribose
#3

Y a-t-il des traitements expérimentaux ?

Oui, des essais cliniques sur des inhibiteurs spécifiques des ADP ribose transferases sont en cours.
Essais cliniques Inhibiteurs
#4

Les traitements sont-ils personnalisés ?

Oui, les traitements peuvent être adaptés en fonction du type de dysfonctionnement enzymatique.
Médecine personnalisée Dysfonctionnement enzymatique
#5

Les traitements sont-ils curatifs ?

Non, la plupart des traitements visent à gérer les symptômes plutôt qu'à guérir la condition.
Gestion des symptômes Traitements

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir avec ces dysfonctionnements ?

Des cancers, des maladies auto-immunes et des troubles neurologiques peuvent se développer.
Cancers Maladies auto-immunes
#2

Les complications sont-elles réversibles ?

Certaines complications peuvent être gérées, mais d'autres peuvent être irréversibles.
Complications Gestion
#3

Y a-t-il un risque accru de maladies cardiovasculaires ?

Oui, des études montrent un lien entre dysfonctionnement enzymatique et maladies cardiovasculaires.
Maladies cardiovasculaires Dysfonctionnement enzymatique
#4

Les complications affectent-elles la qualité de vie ?

Oui, les complications peuvent significativement altérer la qualité de vie des patients.
Qualité de vie Complications
#5

Les complications sont-elles prévisibles ?

Certaines complications peuvent être anticipées en fonction des antécédents médicaux.
Antécédents médicaux Prévisibilité

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les principaux facteurs de risque ?

Les facteurs génétiques, l'exposition à des toxines et le mode de vie jouent un rôle.
Facteurs génétiques Toxines
#2

L'âge est-il un facteur de risque ?

Oui, le vieillissement peut affecter l'activité des ADP ribose transferases.
Vieillissement Facteurs de risque
#3

Le stress a-t-il un impact sur ces enzymes ?

Oui, le stress oxydatif peut altérer l'activité des ADP ribose transferases.
Stress oxydatif Enzymes
#4

Les antécédents familiaux influencent-ils le risque ?

Oui, des antécédents familiaux de maladies liées peuvent augmenter le risque.
Antécédents familiaux Risque
#5

L'alimentation joue-t-elle un rôle ?

Oui, une alimentation riche en antioxydants peut réduire le risque de dysfonctionnement enzymatique.
Alimentation Antioxydants
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 24/04/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Anthony K L Leung

11 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Biochemistry and Molecular Biology, Bloomberg School of Public Health, Johns Hopkins University, Baltimore, MD 21205, USA.
  • McKusick-Nathans Department of Genetic Medicine, Johns Hopkins University School of Medicine, Baltimore, MD 21205, USA.
  • Department of Oncology, Johns Hopkins University School of Medicine, Baltimore, MD 21205, USA.
  • Department of Molecular Biology and Genetics, Johns Hopkins University School of Medicine, Baltimore, MD 21205, USA.
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Morgan Dasovich

5 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Biochemistry and Molecular Biology, Bloomberg School of Public Health, Johns Hopkins University, Baltimore, MD 21205, USA.
  • Department of Chemistry, Krieger School of Arts and Sciences, Johns Hopkins University, Baltimore, MD 21218, USA.
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Mohsen Badiee

5 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Biochemistry and Molecular Biology, Bloomberg School of Public Health, Johns Hopkins University, Baltimore, MD 21205.
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Yong Zhang

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pharmacology and Pharmaceutical Sciences, School of Pharmacy, University of Southern California, Los Angeles, California 90089, United States.
  • Department of Chemistry, Dornsife College of Letters, Arts and Sciences, University of Southern California, Los Angeles, California 90089, United States.
  • Norris Comprehensive Cancer Center, University of Southern California, Los Angeles, California 90089, United States.
  • Research Center for Liver Diseases, University of Southern California, Los Angeles, California 90089, United States.

Sua Myong

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Program in Cell, Molecular, Developmental Biology, and Biophysics, Johns Hopkins University, Baltimore, Maryland 21218, United States.
  • Department of Biophysics, Johns Hopkins University, Baltimore, Maryland 21218, United States.
  • Physics Frontier Center (Center for the Physics of Living Cells), University of Illinois at Urbana-Champaign, Urbana, Illinois 61801, United States.
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W Lee Kraus

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Laboratory of Signaling and Gene Regulation, Cecil H. and Ida Green Center for Reproductive Biology Sciences, University of Texas Southwestern Medical Center, Dallas, TX 75390, USA; Section of Laboratory Research, Department of Obstetrics and Gynecology, University of Texas Southwestern Medical Center, Dallas, TX 75390, USA. Electronic address: Cristel.Camacho@utsouthwestern.edu.

Tae-In Kam

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Neurology, Johns Hopkins University, School of Medicine, Baltimore, MD 21205, USA.
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Ted M Dawson

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Neurology, Johns Hopkins University, School of Medicine, Baltimore, MD 21205, USA.
  • Neuroregeneration and Stem Cell Programs, Institute for Cell Engineering, Johns Hopkins University, School of Medicine, Baltimore, MD 21205, USA.
  • Department of Neuroscience, Johns Hopkins University, School of Medicine, Baltimore, MD 21205, USA.
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Valina L Dawson

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Affiliations :
  • Department of Neurology, Johns Hopkins University, School of Medicine, Baltimore, MD 21205, USA.
  • Neuroregeneration and Stem Cell Programs, Institute for Cell Engineering, Johns Hopkins University, School of Medicine, Baltimore, MD 21205, USA.
  • Department of Neuroscience, Johns Hopkins University, School of Medicine, Baltimore, MD 21205, USA.
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Dmitri V Filippov

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Affiliations :
  • Leiden Institute of Chemistry, Leiden University, Einsteinweg 55, 2333 CC Leiden, The Netherlands. filippov@chem.leidenuniv.nl.

Laura R Ganser

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Elise Fouquerel

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Affiliations :
  • UPMC Cancer Institute and Department of Pharmacology and Chemical Biology at the University of Pittsburgh, Hillman Cancer Center, 5115 Centre Avenue, Pittsburgh, PA, 15213, USA. elf115@pitt.edu.
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Alexander Bürkle

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Affiliations :
  • Molecular Toxicology Group, University of Konstanz, Konstanz, Germany.
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Shu-Ping Chiu

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Affiliations :
  • Laboratory of Signaling and Gene Regulation, Cecil H. and Ida Green Center for Reproductive Biology Sciences, University of Texas Southwestern Medical Center, Dallas, TX 75390, USA; Section of Laboratory Research, Department of Obstetrics and Gynecology, University of Texas Southwestern Medical Center, Dallas, TX 75390, USA.

Cristel V Camacho

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Affiliations :
  • Laboratory of Signaling and Gene Regulation, Cecil H. and Ida Green Center for Reproductive Biology Sciences, University of Texas Southwestern Medical Center, Dallas, TX 75390, USA; Section of Laboratory Research, Department of Obstetrics and Gynecology, University of Texas Southwestern Medical Center, Dallas, TX 75390, USA. Electronic address: Lee.Kraus@utsouthwestern.edu.

Qinqin Cheng

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Affiliations :
  • Department of Pharmacology and Pharmaceutical Sciences, School of Pharmacy, University of Southern California, Los Angeles, California 90089, United States.
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Xiao-Nan Zhang

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Affiliations :
  • Department of Pharmacology and Pharmaceutical Sciences, School of Pharmacy, University of Southern California, Los Angeles, California 90089, United States.
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Jingwen Chen

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Affiliations :
  • Department of Pharmacology and Pharmaceutical Sciences, School of Pharmacy, University of Southern California, Los Angeles, California 90089, United States.
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Herwig Schüler

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Affiliations :
  • Department of Biosciences and Nutrition, Karolinska Institute, Huddinge, Sweden.

Robert Lyle McPherson

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Affiliations :
  • Department of Biochemistry and Molecular Biology, Bloomberg School of Public Health, Johns Hopkins University, Baltimore, MD 21205, USA.
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To teach or not to teach? Assessing medical school faculty motivation to teach in the era of curriculum reform.

Medical schools have undergone a period of continual curricular change in recent years, particularly with regard to pre-clinical education. While these changes have many benefits for students, the imp... In this study, faculty motivation to teach in the pre-clinical medical curriculum was examined using self-determination theory (SDT) as a framework. Basic science and clinical faculty were surveyed on... Faculty reported that teaching activities often meet their basic psychological needs of competence, autonomy, and relatedness. Professors were more likely than associate professors to report that teac... Assessing faculty motivation to teach provided valuable insights into how faculty relate to their teaching roles and what factors influence them to continue in those roles. This information may be use...

Study on the Application Effect of the Case Teaching Method Based on Primary Teaching Principle in Clinical Teaching of Radiology.

A case-control study explored the application of case-based teaching methods in the clinical teaching of radiology.... 126 radiology interns of grade 2018 were selected by cluster sampling and randomly divided into the research group and the control group. The traditional teaching approach was used in the control grou... The interns' test scores, the research group's case summary multiple-choice questions, case-group multiple-choice questions, case analysis questions, theoretical total scores, and practical operation ... The application of the case teaching method based on primary teaching principle in the radiology clinical teaching course is helpful to cultivate students' critical thinking ability and improve studen...

Effects of students' peer teaching in a new pharmacokinetics teaching format.

The aim of this work was to evaluate the impact of a teaching method in pharmacokinetics (PK) in terms of satisfaction and performance in the final test of students.... This method consisted of the development of a practical problem and a peer-tutored solution by small groups of three or four students. Students enrolled in the second year of pharmaceutical studies ha... More than 70% of the students were highly satisfied with the new format of the PK course, especially concerning the development and the design of a practical problem. More than 94% of the students con... This new method including peer teaching was applied in PK and allowed to significantly increase the performance and the satisfaction of the students in PK....

Teaching Through the Student Lens: Qualitative Exploration of Student Evaluations of Teaching.

The purpose of this study is to use feedback from student evaluations of teaching (SETs) to define and describe themes associated with perceived teaching effectiveness.... We retrospectively analyzed SETs for instructors in required didactic courses from one academic year using qualitative content analysis. The analysis included student responses to the following questi... Five themes were developed from 4683 coded segments and are described with example quotations. These themes included clarity of instruction and learning activities, alignment of learning and assessmen... These themes and supportive quotes offer a deeper understanding of the student perspective on similar ideas that are present throughout the teaching and learning literature and represent broad aspects...

Reflective practice of nurse residents in the teaching-learning process in teaching hospitals.

To analyze reflective practice in the teaching-learning process of nurses in residency programs in teaching hospitals in Minas Gerais, Brazil.... Case study, based on the reflective practice framework, conducted in two teaching hospitals. Observation and interviews were conducted with first and second-year residents, and five participants were ... In 519 observed activities, elements of reflection were identified in 22.2%, especially active listening and expression of doubts. Discourses indicated practice as the best moment for teaching-learnin... Know-in-action reflection was evidenced as the predominant formative aspect for residents, with few opportunities for reflection on reflection-in-action....

Evidence-based teaching in contact lenses education: Teaching and learning strategies.

Contact lens (CL) practice is an ever-changing field with clinical knowledge, techniques and equipment continuously evolving. These new developments are backed with clinical trials and research to ens... An expert panel of educators completed a comprehensive literature review of current evidence of teaching methods in CL training, or if not available then what can be learnt from other health care prof... Due to the amount of evidence available in the overall subject area relating to healthcare education, the initial plan of compiling evidence into one narrative review paper was discarded in favour of ... There is a small amount of evidence supporting CL education, but most of this seems to be related to the practical element of the training. However, there is a lot of evidence in the field of healthca...

Application of SPARK teaching in acute abdomen radiography teaching for undergraduate medical students.

Acute abdomen is a series of acute and severe abdominal diseases commonly encountered in clinic. It is important to strengthen the image teaching of acute abdomen for undergraduates.... This study aimed to explore the application effect of SPARK[sub-speciality (S), problem-based learning (P), assessment (A), report (R) and reading skill (K)] teaching mode in the experimental teaching... We selected a total of 58 third year medical students for observation. The students were divided into experimental group and control group. Among them, 29 students in the experimental group studied in... The average scores of the experimental group and the control group after theory class were (69.0 ± 26.4) and (72.1 ± 24.1) respectively, with no statistical difference (t = 0.468, P = 0.642). The aver... The SPARK teaching mode was helpful for undergraduate medical students to consolidate image foundation, improve image reading skills....

Experiences as a clinical teaching fellow: interviews with clinical teaching fellows in the West Midlands.

The majority of junior doctors in the UK do not proceed directly into specialty training after completing mandatory foundation training but instead take a year out of training. A common post undertake... CTFs working in Trusts in the West Midlands region registered as students on the Education for Healthcare Professionals Post Graduate Certificate course at the University of Birmingham in August 2019 ... Nine CTFs participated in an interview. Five main themes were identified which related to their experiences in post and plans for future careers. Participants reported choosing to undertake a CTF role... This is the first study to use interview methodology to explore experiences of CTFs, and has provided a valuable insight into the experiences of those in post in the West Midlands region. Understandin...