Titre : Famille-26 de cytochromes P450

Famille-26 de cytochromes P450 : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Problem-Based Learning

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer une dysfonction des cytochromes P450 26 ?

Des tests génétiques et des analyses de sang peuvent aider à diagnostiquer les anomalies.
Cytochrome P450 Tests génétiques
#2

Quels tests sont utilisés pour évaluer l'activité des CYP26 ?

Des tests enzymatiques et des dosages de métabolites spécifiques sont utilisés.
Cytochrome P450 Métabolites
#3

Les symptômes cliniques aident-ils au diagnostic ?

Oui, des symptômes comme des troubles hormonaux peuvent indiquer une dysfonction.
Troubles hormonaux Symptômes cliniques
#4

Peut-on utiliser l'imagerie pour le diagnostic ?

L'imagerie n'est pas couramment utilisée pour diagnostiquer les CYP26.
Imagerie médicale Cytochrome P450
#5

Les antécédents médicaux sont-ils importants ?

Oui, les antécédents de traitement médicamenteux peuvent influencer le diagnostic.
Antécédents médicaux Traitement médicamenteux

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes d'une anomalie des CYP26 ?

Des symptômes incluent des troubles métaboliques et des déséquilibres hormonaux.
Troubles métaboliques Déséquilibres hormonaux
#2

Les anomalies des CYP26 causent-elles des douleurs ?

Elles peuvent entraîner des douleurs liées à des déséquilibres hormonaux.
Douleur Déséquilibres hormonaux
#3

Y a-t-il des symptômes cutanés associés ?

Oui, des éruptions cutanées peuvent survenir en raison de déséquilibres métaboliques.
Éruptions cutanées Déséquilibres métaboliques
#4

Les troubles de l'humeur sont-ils liés aux CYP26 ?

Oui, des troubles de l'humeur peuvent être liés à des déséquilibres hormonaux.
Troubles de l'humeur Déséquilibres hormonaux
#5

Les anomalies des CYP26 affectent-elles la fertilité ?

Elles peuvent affecter la fertilité en perturbant les niveaux hormonaux.
Fertilité Niveaux hormonaux

Prévention 5

#1

Comment prévenir les dysfonctionnements des CYP26 ?

Une alimentation saine et un suivi médical régulier peuvent aider à prévenir.
Prévention Alimentation saine
#2

Les tests génétiques peuvent-ils prévenir des problèmes ?

Oui, les tests génétiques peuvent identifier les risques avant l'apparition des symptômes.
Tests génétiques Prévention
#3

L'évitement de certains médicaments est-il conseillé ?

Oui, éviter les médicaments connus pour interférer avec les CYP26 peut être bénéfique.
Médicaments Cytochrome P450
#4

Le suivi médical régulier est-il important ?

Oui, un suivi régulier permet de détecter précocement les anomalies.
Suivi médical Anomalies
#5

Les habitudes de vie influencent-elles la santé des CYP26 ?

Oui, des habitudes de vie saines peuvent améliorer la fonction des CYP26.
Habitudes de vie Cytochrome P450

Traitements 5

#1

Quels traitements sont disponibles pour les dysfonctionnements des CYP26 ?

Les traitements incluent des thérapies hormonales et des ajustements médicamenteux.
Thérapies hormonales Ajustements médicamenteux
#2

Les modifications alimentaires aident-elles ?

Oui, une alimentation équilibrée peut soutenir le métabolisme hormonal.
Alimentation équilibrée Métabolisme hormonal
#3

Des médicaments spécifiques sont-ils utilisés ?

Des médicaments ciblant les déséquilibres hormonaux peuvent être prescrits.
Médicaments Déséquilibres hormonaux
#4

La thérapie génique est-elle une option ?

La thérapie génique est encore en recherche pour traiter les anomalies des CYP26.
Thérapie génique Cytochrome P450
#5

Les traitements sont-ils personnalisés ?

Oui, les traitements sont souvent adaptés en fonction des besoins individuels.
Traitements personnalisés Cytochrome P450

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir avec les anomalies des CYP26 ?

Des complications incluent des troubles métaboliques graves et des déséquilibres hormonaux.
Complications Troubles métaboliques
#2

Les anomalies des CYP26 peuvent-elles causer des maladies chroniques ?

Oui, elles peuvent contribuer à des maladies chroniques comme le diabète.
Maladies chroniques Diabète
#3

Y a-t-il un risque accru de cancer ?

Certaines anomalies peuvent augmenter le risque de cancers hormonodépendants.
Cancer Anomalies
#4

Les complications affectent-elles la qualité de vie ?

Oui, les complications peuvent significativement altérer la qualité de vie.
Qualité de vie Complications
#5

Les complications sont-elles réversibles ?

Certaines complications peuvent être gérées, mais d'autres peuvent être irréversibles.
Réversibilité Complications

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les facteurs de risque pour les anomalies des CYP26 ?

Les facteurs incluent des antécédents familiaux et l'exposition à certains médicaments.
Facteurs de risque Antécédents familiaux
#2

L'âge influence-t-il le risque ?

Oui, le risque peut augmenter avec l'âge en raison de changements hormonaux.
Âge Changements hormonaux
#3

Le mode de vie joue-t-il un rôle ?

Oui, un mode de vie malsain peut augmenter le risque de dysfonctionnement.
Mode de vie Dysfonctionnement
#4

Les facteurs environnementaux sont-ils importants ?

Oui, l'exposition à des toxines environnementales peut affecter les CYP26.
Facteurs environnementaux Cytochrome P450
#5

Les maladies préexistantes augmentent-elles le risque ?

Oui, certaines maladies peuvent prédisposer à des anomalies des CYP26.
Maladies préexistantes Cytochrome P450
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 29/03/2025

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Auteurs principaux

David R Nelson

10 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Microbiology, Immunology and Biochemistry, University of Tennessee, Memphis, TN 38163, USA.
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F Peter Guengerich

5 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Biochemistry, Vanderbilt University School of Medicine, Nashville, Tennessee 37232-0146. Electronic address: f.guengerich@vanderbilt.edu.
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Donghak Kim

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Biological Sciences, Konkuk University, 120 Neungdongro, Gwangjjn-Gu, Seoul, 05025 Republic of Korea.

Emily E Scott

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Program in Biophysics, University of Michigan, Ann Arbor, Michigan 48109; Departments of Medicinal Chemistry and Pharmacology, University of Michigan, Ann Arbor, Michigan 48109. Electronic address: scottee@umich.edu.
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Vitchan Kim

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Biological Sciences, Konkuk University, 120 Neungdongro, Gwangjjn-Gu, Seoul, 05025 Republic of Korea.

Hiroshi Yamazaki

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Affiliations :
  • Laboratory of Drug Metabolism and Pharmacokinetics, Showa Pharmaceutical University, Machida, Tokyo 194-8543, Japan.
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Youjun Zhang

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Plant Protection, Hunan Agricultural University, Changsha 410125, P. R. China.
  • State Key Laboratory of Vegetable Biobreeding, Department of Plant Protection, Institute of Vegetables and Flowers, Chinese Academy of Agricultural Sciences, Beijing 100081, China.
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Eunseo Jeong

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Biological Sciences, Konkuk University, 120 Neungdongro, Gwangjjn-Gu, Seoul, 05025 Republic of Korea.
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Changmin Kim

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Biological Sciences, Konkuk University, 120 Neungdongro, Gwangjjn-Gu, Seoul, 05025 Republic of Korea.
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Yoo-Bin Lee

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Affiliations :
  • Department of Biological Sciences, Konkuk University, 120 Neungdongro, Gwangjjn-Gu, Seoul, 05025 Republic of Korea.
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Yen-Ting Lin

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Affiliations :
  • Manchester Institute of Biotechnology and Department of Chemical Engineering and Analytical Science, the University of Manchester, 131 Princess Street, Manchester M1 7DN, UK.
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Sam P de Visser

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Manchester Institute of Biotechnology and Department of Chemical Engineering and Analytical Science, the University of Manchester, 131 Princess Street, Manchester M1 7DN, UK.
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David C Lamb

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Affiliations :
  • Biology Department, Woods Hole Oceanographic Institution, Woods Hole, MA 02543.
  • Institute of Life Science, Swansea University Medical School, Swansea University, Swansea, SA2 8PP Wales, United Kingdom.
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Jared V Goldstone

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Affiliations :
  • Biology Department, Woods Hole Oceanographic Institution, Woods Hole, MA 02543.
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Sarah D Burris-Hiday

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Affiliations :
  • Department of Medicinal Chemistry, University of Michigan, Ann Arbor, Michigan, USA.
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Francisco Esteves

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Affiliations :
  • Center for Toxicogenomics and Human Health (ToxOmics), Genetics, Oncology and Huma Toxicology, NOVA Medical School/Faculty of Medical Sciences, Universidade NOVA de Lisboa, 1169-056 Lisboa, Portugal.

José Rueff

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Affiliations :
  • Center for Toxicogenomics and Human Health (ToxOmics), Genetics, Oncology and Huma Toxicology, NOVA Medical School/Faculty of Medical Sciences, Universidade NOVA de Lisboa, 1169-056 Lisboa, Portugal.

Michel Kranendonk

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Center for Toxicogenomics and Human Health (ToxOmics), Genetics, Oncology and Huma Toxicology, NOVA Medical School/Faculty of Medical Sciences, Universidade NOVA de Lisboa, 1169-056 Lisboa, Portugal.

Khajamohiddin Syed

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Biochemistry and Microbiology, Faculty of Science, Agriculture and Engineering, University of Zululand, KwaDlangezwa 3886, South Africa.

Haruna Nagayoshi

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Affiliations :
  • Food Chemistry Section, Division of Hygienic Chemistry, Osaka Institute of Public Health, Higashinari-ku, Osaka 537-0025, Japan.

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Simulation-Based Learning Combined with Case and Problem-Based Learning in the Clinical Education of Joint Surgery.

Traditional education of clinical training mainly relies on a single mode of lecture-based learning (LBL), in which the teacher lectures and the students listen, and the teaching effect is often unsat... Through objective evaluation of joint surgery students' theoretical knowledge and clinical skills, and subjective evaluation of teaching quality by anonymous questionnaire, the teaching effects of LBL... Sixty students who participated in the standardized training of residents in the Center for Joint Surgery, Southwest Hospital, Army University, China from March 2020 to September 2021 were selected an... The scores of theoretical knowledge, clinical skills and total score of group C were (86.40 ± 9.76), (92.15 ± 4.49), (88.70 ± 5.75) points respectively, which were significantly higher than (78.80 ± 1... SBL combined with CPBL teaching mode can effectively improve the theoretical knowledge and clinical skills of the students, which could improve self-assessment and teaching satisfaction rate, and is w...

Perceptions of medical students at Najran University on the effectiveness of problem-based learning and team-based learning.

Team-based learning (TBL) and problem-based learning (PBL) are two effective educational approaches used in medical education for increasing knowledge acquisition, learning motivation, and collaborati... The present study aimed to evaluate the perceptions of current or previous preclinical students at the College of Medicine, Najran University (NU) about the effectiveness of PBL and TBL and to assess ... A cross-sectional survey was conducted on 106 preclinical students at NU, Saudi Arabia. The survey questionnaire was validated by a pilot study and designed based on Kirkpatrick's evaluation model. De... 73.6% of participants enjoyed PBL and found it motivating compared to TBL and classic lectures. PBL was reported as more effective for knowledge acquisition (50%), teamwork (62.3%), and high academic ... It is concluded that PBL was more favored by the students regarding the learning outcomes. TBL was reported to need more individual preparation and effort and require lecturer involvement, suggesting ...

Effectiveness of tutor shadowing on faculty development in problem-based learning.

To enhance tutors' teaching skills, tutor shadowing for novice tutors of problem-based learning (PBL) in addition to conventional faculty development (FD) was applied. This study aimed to develop a tu... This study employed a before-and-after study design with three phases. In phase 1, a TS-scale was elaborated. A validity examination was performed in phase 2. Phase 3 was a study of the effectiveness ... A TS-scale with a 32-item questionnaire of self-rated confidence for PBL tutors was identified in phase 1. In phase 2, 7 experienced specialists in medical education were invited to evaluate the conte... Novice PBL tutors benefit from FD that incorporates tutor shadowing in the 3 key domains of tutoring competencies. The TS-scale developed in this study can be applied in future research on FD design....

The effectiveness of problem-based learning compared with lecture-based learning in surgical education: a systematic review and meta-analysis.

This meta-analysis was conducted to systematically evaluate the impact of problem-based learning (PBL) and lecture-based learning (LBL) teaching models on students' learning in surgical education.... We systematically searched the publications related to the application of PBL and LBL in surgical courses in PubMed, Embase, Web of Science and Cochrane Library databases, the last retrieval time is S... Nine studies were included totally. The results showed that compared with LBL, PBL was superior in clinical competence (SMD = 0.81, 95% CI: 0.12 ~ 1.49, P = 0.020) and student satisfaction (SMD = 2.13... This study showed that the PBL teaching model is more effective than the LBL teaching model in surgical education on the aspects of enhancing clinical competence and student satisfaction. However, fur...

Application of problem based learning (PBL) and case based learning (CBL) in the teaching of international classification of diseases encoding.

To study the application of PBL combined with CBL teaching mode in the teaching of international classification of diseases (ICD) encoding, so as to improve students' grasp of ICD encoding knowledge. ...

Implementation of problem-based learning modules in an introduction to public health course.

With traditional lecture-based learning methods often criticized for their limited ability to foster critical thinking and cognitive engagement, problem-based learning (PBL) has emerged as a promising... PBL was implemented in an undergraduate public health course at a private university in the southeast US. The study was conducted in the Spring of 2022 using a convergent mixed-methods approach. Quant... Results indicated significant improvements in student communication skills, growth mindset, and metacognitive abilities across the semester. The thematic analysis of qualitative responses corroborated... The findings contribute to the growing body of evidence supporting PBL and offer practical insights for implementing PBL in public health education. The study also highlights the need for institutiona...

Measuring group function in problem-based learning: development of a reflection tool.

Problem-based learning (PBL) is a pedagogy involving self-directed learning in small groups around case problems. Group function is important to PBL outcomes, but there is currently poor scaffolding a... Tool development unfolded in four steps: 1) a literature review was conducted to identify existent evaluation tools for group function in PBL, 2) literature findings informed the development of this n... Nineteen scales relating to group function assessment were identified in the literature, lending 18 constructs that mapped into four dimensions: Learning Climate, Facilitation and Process, Engagement ... A four-dimension tool to assist group function reflection in PBL was produced. Its constructs were well supported by literature and experts. Faculty and student stakeholders acknowledged the utility o...

The effectiveness of problem based learning in improving critical thinking, problem-solving and self-directed learning in first-year medical students: A meta-analysis.

The adaptation process for first-year medical students is an important problem because it significantly affects educational activities. The previous study showed that 63% of students had difficulties ... We searched PubMed, ScienceDirect, Cochrane, and Google Scholar databases until June 5, 2021. Search terms included problem-based learning, effectiveness, effectivity, and medical student. We excluded... Seven eligible studies (622 patients) were included. The pooled analysis demonstrated no significant difference between PBL with conventional learning method in critical thinking/knowledge assessment ... The present study concluded that the PBL approach in first-year medical students appeared to be ineffective in improving critical thinking/knowledge, problem-solving, and self-directed compared with t...