Titre : Carbonic anhydrase V

Carbonic anhydrase V : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

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Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer une anomalie de l'anhydrase carbonique V ?

Des tests sanguins et des analyses génétiques peuvent être effectués.
Anhydrase carbonique Tests génétiques
#2

Quels symptômes peuvent indiquer un problème avec l'anhydrase carbonique V ?

Des troubles respiratoires ou des déséquilibres acido-basiques peuvent survenir.
Troubles respiratoires Déséquilibre acido-basique
#3

Y a-t-il des tests spécifiques pour l'anhydrase carbonique V ?

Des tests enzymatiques peuvent mesurer l'activité de l'enzyme dans le sang.
Tests enzymatiques Anhydrase carbonique
#4

Quel rôle joue l'imagerie dans le diagnostic ?

L'imagerie peut aider à évaluer les complications associées, comme les lésions tissulaires.
Imagerie médicale Lésions tissulaires
#5

Les antécédents familiaux sont-ils importants pour le diagnostic ?

Oui, des antécédents familiaux peuvent indiquer une prédisposition génétique.
Antécédents familiaux Prédisposition génétique

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes d'une déficience en anhydrase carbonique V ?

Les symptômes incluent fatigue, troubles respiratoires et déséquilibres électrolytiques.
Fatigue Déséquilibres électrolytiques
#2

Peut-on avoir des symptômes neurologiques ?

Oui, des symptômes neurologiques comme des maux de tête peuvent se manifester.
Symptômes neurologiques Maux de tête
#3

Les symptômes varient-ils selon l'âge ?

Oui, les symptômes peuvent varier en fonction de l'âge et de la gravité de la condition.
Âge Gravité de la condition
#4

Y a-t-il des symptômes spécifiques chez les enfants ?

Les enfants peuvent présenter des retards de développement et des troubles de la croissance.
Retards de développement Troubles de la croissance
#5

Les symptômes peuvent-ils s'aggraver avec le temps ?

Oui, sans traitement, les symptômes peuvent s'aggraver et entraîner des complications.
Complications Aggravation des symptômes

Prévention 5

#1

Peut-on prévenir les troubles liés à l'anhydrase carbonique V ?

La prévention est difficile, mais un suivi médical régulier peut aider à détecter les problèmes.
Prévention Suivi médical
#2

Y a-t-il des mesures préventives spécifiques ?

Une alimentation riche en nutriments et une bonne hydratation peuvent être bénéfiques.
Alimentation Hydratation
#3

Les tests génétiques peuvent-ils aider à la prévention ?

Oui, les tests génétiques peuvent identifier les personnes à risque et permettre une surveillance.
Tests génétiques Surveillance médicale
#4

Les femmes enceintes doivent-elles être surveillées ?

Oui, une surveillance pendant la grossesse est recommandée pour éviter des complications.
Grossesse Surveillance prénatale
#5

L'éducation des patients est-elle importante ?

Oui, l'éducation sur les symptômes et les soins peut aider à une détection précoce.
Éducation des patients Détection précoce

Traitements 5

#1

Quels traitements sont disponibles pour les troubles liés à l'anhydrase carbonique V ?

Les traitements incluent des suppléments électrolytiques et des médicaments spécifiques.
Suppléments électrolytiques Médicaments
#2

La thérapie génique est-elle une option ?

La thérapie génique est en recherche, mais pas encore largement disponible pour cette condition.
Thérapie génique Recherche médicale
#3

Les changements de mode de vie peuvent-ils aider ?

Oui, une alimentation équilibrée et une hydratation adéquate peuvent améliorer les symptômes.
Alimentation équilibrée Hydratation
#4

Y a-t-il des médicaments spécifiques à éviter ?

Certains diurétiques peuvent aggraver les symptômes et doivent être évités.
Diurétiques Médicaments à éviter
#5

Les traitements sont-ils différents pour les enfants ?

Oui, les traitements peuvent être adaptés en fonction de l'âge et des besoins spécifiques.
Enfants Adaptation des traitements

Complications 5

#1

Quelles sont les complications possibles d'une déficience en anhydrase carbonique V ?

Les complications incluent des troubles respiratoires graves et des déséquilibres électrolytiques.
Complications Troubles respiratoires
#2

Les complications peuvent-elles affecter le développement ?

Oui, des complications peuvent entraîner des retards de développement chez les enfants.
Retards de développement Complications
#3

Y a-t-il des risques de maladies associées ?

Oui, des maladies rénales et pulmonaires peuvent être associées à cette condition.
Maladies rénales Maladies pulmonaires
#4

Les complications sont-elles réversibles ?

Certaines complications peuvent être gérées, mais d'autres peuvent être permanentes.
Complications réversibles Gestion des complications
#5

Comment surveiller les complications ?

Un suivi régulier avec des tests sanguins et des examens cliniques est essentiel.
Suivi régulier Tests sanguins

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les facteurs de risque pour les troubles de l'anhydrase carbonique V ?

Les facteurs incluent des antécédents familiaux et certaines conditions génétiques.
Antécédents familiaux Conditions génétiques
#2

L'environnement joue-t-il un rôle ?

Oui, des facteurs environnementaux comme l'exposition à des toxines peuvent influencer la condition.
Facteurs environnementaux Toxines
#3

Les maladies auto-immunes sont-elles un facteur de risque ?

Oui, certaines maladies auto-immunes peuvent augmenter le risque de troubles liés à l'enzyme.
Maladies auto-immunes Risque accru
#4

L'âge est-il un facteur de risque ?

Oui, certains troubles peuvent se manifester plus fréquemment chez les personnes âgées.
Âge Risque accru
#5

Les habitudes de vie influencent-elles le risque ?

Oui, des habitudes de vie comme le tabagisme peuvent augmenter le risque de complications.
Habitudes de vie Tabagisme
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 26/02/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Claudiu T Supuran

27 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Neuroscience, Psycology, Drug Research and Child Health (NEUROFARBA), Section of Pharmaceutical Sciences, University of Florence, 50019 Florence, Italy.
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Alessio Nocentini

12 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Neuroscience, Psycology, Drug Research and Child Health (NEUROFARBA), Section of Pharmaceutical Sciences, University of Florence, 50019 Florence, Italy.

Clemente Capasso

10 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Istituto di Bioscienze e Biorisorse - Consiglio Nazionale delle Ricerche CNR, Via P: Castellino 111, 80131, Naples, Italy.
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Andrea Angeli

9 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Neurofarba Department, University of Florence, Sesto Fiorentino, Florence, Italy. Electronic address: andrea.angeli@unifi.it.
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Fabrizio Carta

5 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Neurofarba, University of Florence, 50019 Sesto Fiorentino, Italy. fabrizio.carta@unifi.it.
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Marta Ferraroni

5 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Dipartimento di Chimica "Ugo Schiff", Università di Firenze, Sesto Fiorentino, Firenze, Italia. Electronic address: marta.ferraroni@unifi.it.
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Jean-Yves Winum

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institut des Biomolécules Max Mousseron (IBMM), École nationale supérieure de chimie de Montpellier (ENSCM), Université de Montpellier, CEDEX 05, 34296 Montpellier, France. jean-yves.winum@umontpellier.fr.
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Seppo Parkkila

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Faculty of Medicine and Health Technology, Tampere University, 33520 Tampere, Finland.
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Daniel P Flaherty

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Affiliations :
  • Borch Department of Medicinal Chemistry and Molecular Pharmacology, College of Pharmacy, Purdue University, West Lafayette, IN, United States. Electronic address: dflaher@purdue.edu.
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Giuseppina De Simone

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Istituto di Biostrutture e Bioimmagini-CNR, via Mezzocannone 16, 80134 Napoli, Italy.
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Robert McKenna

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Biochemistry and Molecular Biology, College of Medicine, University of Florida, Gainesville, FL, United States. Electronic address: rmckenna@ufl.edu.
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Antonella Capperucci

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Damiano Tanini

3 publications dans cette catégorie

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Simone Giovannuzzi

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • IBMM, Univ Montpellier, CNRS, ENSCM, Montpellier, France; Neurofarba Department, Pharmaceutical and Nutraceutical Section, University of Florence, Florence, Italy.
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Sonia Del Prete

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Affiliations :
  • Department of Biology, Agriculture and Food Sciences, Institute of Biosciences and Bioresources, CNR, Napoli, Italy.
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William A Donald

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Affiliations :
  • School of Chemistry, University of New South Wales, Sydney, New South Wales, Australia.
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Simone Carradori

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Dipartimento di Farmacia, "G. d'Annunzio" University of Chieti-Pescara, Via dei vestini 31, 66100 Chieti, Italy.
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Ashok Aspatwar

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Faculty of Medicine and Health Technology, Tampere University, 33520 Tampere, Finland.
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Byung Hoon Jo

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Affiliations :
  • Division of Life Science and Research Institute of Life Science, Gyeongsang National University, Jinju 52828, Republic of Korea.
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Katrina J Holly

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Borch Department of Medicinal Chemistry and Molecular Pharmacology, College of Pharmacy, Purdue University, West Lafayette, IN, United States.
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Sources (10000 au total)

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The integration of training sessions into modern education is of vital importance for such disciplines as Physical Education and First Aid for the non-core specialities. This research explored the opp... This research used the Fitness Tests application developed by the ConnectedPE software company. The software contains more than 30 fitness tests and indicates the goal, equipment, procedure and standa... The analysis of the pre-test and post-test of Critical Thinking Skills Success showed significant improvements in critical thinking skills (Z = -6.755 at p = 0.00) based on the integrated sports medic... This article fills a gap in research on the possibility of integrating physical education and medicine into one ICT-based university course that would optimise study hours and develop critical thinkin...

Educational technology for primigravidae: a quasi-experimental study.

To analyze the influence of an educational technology on the knowledge of primigravidae about the signs of labor and obstetric risk.... A quasi-experimental, before-and-after, non-randomized and non-concurrent study carried out with 90 primigravidae. For data analysis, descriptive statistics was applied,McNemarandStudent's t test. The... The profile of the pregnant women corresponded to women with an average age of 23 years, brown, living in a common-law marriage, and with an average of 10 years of education. Half of the pregnant wome... Educational technology has a positive influence on primigravidae's knowledge about signs of labor and obstetric risk....

"Educational Material on HIV": validity of health educational technology for people living with HIV.

to validate the educational technology "Educational Material on HIV" (INPI - BR 10 2020 003765 0).... a methodological study with 39 expert judges in HIV/AIDS, using a 5-point Likert scale for assessment. Data were tabulated, processed and analyzed through descriptive analysis. Cronbach's alpha and Mc... the assessment instrument showed high internal consistency (Cronbach's alpha of 0.89; McDonald's omega of 0.91) with reliable values. Based on the Intraclass Correlation Coefficient, judges' answers s... the technology was considered a qualified and adequate tool by the judges regarding its objectives, presentation and relevance....

Physician Assistant Students' Perspective on Ultrasound as an Educational Technology.

The use of ultrasound as an educational technology in medical education to teach basic sciences, including anatomy and physical examination techniques, has become common. Multiple studies have demonst... This qualitative phenomenological research used 5 semi-structured interviews of first semester PA students to obtain a deeper understanding of students' perspectives. Dominant coding categories were i... Overall, the students positively perceived this use of ultrasound. Four themes emerged regarding PA students' perspectives of ultrasound as an educational technology within their Clinical Anatomy and ... This study supports the use of ultrasound as an educational technology to solidify prior learning; however, steps to ensure student commitment to the technology should be taken. Careful consideration ...

Assessment of educational technology in lactation physiology by health students.

to assess the suitability, facilitators, and barriers of using a video clip for teaching lactation physiology to health students.... a cross-sectional study was conducted with online data collection at a higher education institution, using the Assistive Technology Assessment Instrument and open-ended questions. The sample consisted... the video clip was deemed suitable in all attributes. Facilitators identified included attractiveness, musicality, and ease of access. Barriers noted were the music's speed and the necessity for prior... the video clip can serve as an effective learning strategy to enhance hybrid education, potentially contributing to the promotion and support of breastfeeding. However, some barriers underscore the im...

Educational technology to promote father involvement in childbirth and birth.

to build and validate an educational booklet to promote the involvement of parents in labor and birth.... methodological study developed in five stages: situational diagnosis; bibliographic survey; construction of illustrations, layout, design and texts; content and appearance validation by judges (25 exp... the booklet was entitled "Father Presence" and was developed in 11 topics. In Content and Appearance Validation, the Validity Index obtained an overall score of 0.97. Cronbach's alpha was 0.92, indica... the material was successful in the validation process, and it can be recommended for parents to use it during the prenatal period, promoting the inclusion of the partner and preparing them for labor a...

Technology-enhanced trauma training in low-resource settings: A scoping review and feasibility analysis of educational technologies.

Lack of training contributes to the burden of trauma-related mortality and morbidity in low- and lower-middle-income countries (LMICs). Educational technologies present a unique opportunity to enhance... We conducted a scoping review evaluating the learning outcomes of technology-enhanced training in general trauma assessment, team skills or any procedures covered in the 2020 Advanced Trauma Life Supp... We screened 6471 articles and included 64. Thirty-four (45%) articles explored training in general trauma assessment, 28 (37%) in team skills, and 24 (32%) in procedures. The most common technologies ... To our knowledge, this is the first study to perform a feasibility analysis of trauma training technologies in the LMIC context. We identified that the majority of trauma courses in the literature use... IV....

Nurseped: educational technology for safety in the management of intravenous antibiotics in pediatrics.

to develop and validate the content of a serious game on the safe management of intravenous medications in pediatrics.... methodological study for the development and content validation of an educational technology. The cases and challenges of the serious game were developed based on a literature review and validated by ... the content is based on the main antibiotics used in the clinical management of infections in hospitalized children and patient safety. Absolute agreement was obtained in 60 of the 61 items evaluated,... the content of the serious game Nurseped was validated by nurse experts in child health regarding clinical cases, question statements and multiple-choice answers, in addition to feedback that presents...