Cônes de croissance : Questions médicales fréquentes
Nom anglais: Growth Cones
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Termes MeSH sélectionnés :
Professional Competence
Questions fréquentes et termes MeSH associés
Diagnostic
5
#1
Comment identifier un cône de croissance ?
L'observation microscopique des neurones en culture permet d'identifier les cônes de croissance.
NeuronesCulture cellulaire
#2
Quels tests sont utilisés pour étudier les cônes de croissance ?
Des techniques comme la microscopie à fluorescence et l'immunohistochimie sont couramment utilisées.
MicroscopieImmunohistochimie
#3
Les cônes de croissance peuvent-ils être visualisés in vivo ?
Oui, des techniques d'imagerie avancées permettent de visualiser les cônes de croissance in vivo.
Imagerie médicaleNeuroanatomie
#4
Quels marqueurs sont utilisés pour les cônes de croissance ?
Des marqueurs comme la tubuline et la protéine GAP-43 sont souvent utilisés pour les identifier.
ProtéinesTubuline
#5
Peut-on évaluer la fonction des cônes de croissance ?
Oui, des tests fonctionnels mesurent la capacité des cônes à diriger la croissance axonale.
Fonction neuronaleAxones
Symptômes
5
#1
Quels symptômes indiquent un dysfonctionnement des cônes de croissance ?
Des anomalies dans la croissance neuronale peuvent entraîner des troubles neurologiques.
Troubles neurologiquesNeurodéveloppement
#2
Les cônes de croissance affectent-ils le comportement ?
Oui, des anomalies dans leur développement peuvent influencer le comportement et les fonctions cognitives.
ComportementFonctions cognitives
#3
Comment les cônes de croissance sont-ils liés à la douleur ?
Des cônes de croissance mal orientés peuvent contribuer à des douleurs neuropathiques.
Douleur neuropathiqueNeurobiologie
#4
Les troubles de la croissance neuronale causent-ils des symptômes physiques ?
Oui, des troubles peuvent entraîner des déficits moteurs ou sensoriels selon la région affectée.
Déficits moteursSystème nerveux
#5
Les symptômes neurologiques sont-ils toujours présents avec des cônes de croissance anormaux ?
Pas toujours, mais des anomalies peuvent augmenter le risque de troubles neurologiques.
Anomalies neurologiquesSystème nerveux central
Prévention
5
#1
Peut-on prévenir les anomalies des cônes de croissance ?
Certaines anomalies peuvent être évitées par une bonne nutrition et des soins prénatals.
NutritionSoins prénatals
#2
Quel rôle joue l'environnement dans le développement des cônes de croissance ?
Un environnement enrichi peut favoriser un développement neuronal sain et fonctionnel.
EnvironnementDéveloppement neuronal
#3
Les facteurs génétiques influencent-ils les cônes de croissance ?
Oui, des mutations génétiques peuvent affecter le développement et la fonction des cônes.
Facteurs génétiquesMutations
#4
Comment le stress maternel impacte-t-il le développement neuronal ?
Le stress maternel peut nuire au développement des cônes de croissance et à la santé neuronale.
StressDéveloppement neuronal
#5
Les vaccinations influencent-elles le développement neuronal ?
Les vaccinations ne nuisent pas au développement neuronal et sont essentielles pour la santé.
VaccinationsSanté publique
Traitements
5
#1
Quels traitements existent pour les troubles liés aux cônes de croissance ?
Les traitements incluent la thérapie physique, la médication et la rééducation neurologique.
Thérapie physiqueRéhabilitation
#2
La chirurgie peut-elle corriger des anomalies des cônes de croissance ?
Dans certains cas, la chirurgie peut être envisagée pour corriger des malformations structurelles.
Chirurgie neurologiqueMalformations
#3
Les médicaments peuvent-ils aider à la régénération des cônes de croissance ?
Oui, certains médicaments favorisent la régénération axonale et la plasticité neuronale.
Médicaments neuroprotecteursPlasticité neuronale
#4
Y a-t-il des thérapies innovantes pour les cônes de croissance ?
Des thérapies géniques et cellulaires sont en cours d'étude pour améliorer la régénération neuronale.
Thérapie géniqueThérapie cellulaire
#5
Comment la réhabilitation aide-t-elle les patients ?
La réhabilitation aide à restaurer les fonctions perdues et à améliorer la qualité de vie.
RéhabilitationQualité de vie
Complications
5
#1
Quelles complications peuvent survenir avec des cônes de croissance anormaux ?
Des complications incluent des troubles neurologiques, des déficits moteurs et des douleurs chroniques.
Troubles neurologiquesDouleurs chroniques
#2
Les complications sont-elles réversibles ?
Certaines complications peuvent être atténuées par des traitements précoces et appropriés.
Traitements précocesRéversibilité
#3
Comment les complications affectent-elles la qualité de vie ?
Les complications peuvent réduire la qualité de vie en limitant les activités quotidiennes.
Qualité de vieActivités quotidiennes
#4
Les complications neurologiques sont-elles fréquentes ?
Oui, les complications neurologiques sont courantes chez les patients avec des anomalies des cônes.
Complications neurologiquesAnomalies
#5
Les complications peuvent-elles être prévenues ?
Certaines complications peuvent être prévenues par un suivi médical régulier et des interventions précoces.
Suivi médicalInterventions précoces
Facteurs de risque
5
#1
Quels sont les facteurs de risque pour les anomalies des cônes de croissance ?
Les facteurs incluent des antécédents familiaux, des infections prénatales et des toxines environnementales.
Antécédents familiauxInfections prénatales
#2
Le tabagisme maternel est-il un facteur de risque ?
Oui, le tabagisme pendant la grossesse augmente le risque d'anomalies du développement neuronal.
TabagismeGrossesse
#3
L'exposition à des toxines affecte-t-elle les cônes de croissance ?
Oui, l'exposition à des toxines environnementales peut nuire au développement neuronal.
ToxinesDéveloppement neuronal
#4
Les troubles génétiques augmentent-ils le risque ?
Oui, certains troubles génétiques sont associés à des anomalies dans le développement des cônes.
Troubles génétiquesAnomalies
#5
Le manque de soins prénatals est-il un facteur de risque ?
Oui, un manque de soins prénatals peut augmenter le risque de complications neurologiques.
Soins prénatalsComplications neurologiques
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Program in Molecular, Cellular, and Developmental Biology, Department of Molecular Biosciences, The University of Kansas, 1200 Sunnyside Avenue, 5049 Haworth Hall, Lawrence, KS 66045.
Nerve Regeneration Group, i3S- Instituto de Investigação e Inovação em Saúde and IBMC- Instituto de Biologia Molecular e Celular, Universidade do Porto, 4200-135 Porto, Portugal.
Nerve Regeneration Group, i3S- Instituto de Investigação e Inovação em Saúde and IBMC- Instituto de Biologia Molecular e Celular, Universidade do Porto, 4200-135 Porto, Portugal. Electronic address: msousa@ibmc.up.pt.
Division of Orthodontics, School of Dentistry, University of Minnesota, 6-320 Moos Health Science Tower, 515 Delaware Street S.E., Minneapolis, MN, 55455, USA.
Division of Orthodontics, School of Dentistry, University of Minnesota, 6-320 Moos Health Science Tower, 515 Delaware Street S.E., Minneapolis, MN, 55455, USA. tgruenhe@umn.edu.
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Across Asian countries, there is a paucity of literature that explores graduating nursing students' competency and professional competence during the ongoing COVID-19 pandemic....
Descriptive, cross-sectional, and predictive approaches....
Convenience sampling was used among graduating nursing students from the six Asian countries (n = 375). The STROBE guidelines for cross-sectional studies were used. Two self-report instruments were ut...
Country of residence and general point average (GPA) showed statistically significant multivariate effects. Value-based nursing care and critical thinking and reasoning domains recorded the highest in...
Our study's findings revealed a high level of diversity among nursing students regarding ethical care obligations, caring pedagogies, and lifelong learning, all of which may be ascribed to their disti...
Higher education needs to provide students with competencies to meet the health and social needs of a society characterised by increased globalisation and diversity. Occupational therapy students from...
Enhanced understanding of how learning experiences in international placement impact on students' professional competence....
Focus group interviews with three cohorts of students were analysed using thematic cross-case analysis integrated with an iterative reflexive process. Transformative learning was used as a theoretical...
Three themes emerged from the analysis; 1) Feelings of uncertainty and emotional distress; 2) Drawing on available resources to meet the challenges; 3) Handling challenges promote professional compete...
Learning experiences significant for developing professional competence goes beyond students' habitual practice and previous mindset. Students develop generic skills, such as tolerance, flexibility, c...
New and more appropriate understandings of students' placement experiences leading to more adequate and relevant strategies, are in consistence with skills required for twenty first century occupation...
With the currently accelerating changes in pharmacists' roles in Saudi Arabia, evidence-based developmental tools are required to guide initial pharmacy education and define competencies for early car...
An online nominal group technique was used to develop consensus on a profession-wide national competency framework in Saudi Arabia. Purposive sampling was used to recruit experts from local various ph...
Nine pharmacy experts participated in five iterative rounds of consensus measurement and development between July and November 2021. Consensus was achieved on appropriateness to Saudi pharmacy practic...
This study proposes the first competency framework for foundation level pharmacists in Saudi Arabia. The developed framework represents a consensus on competencies for foundation level pharmacists wor...
Evaluating the professional competencies of Peruvian doctors is crucial for proposing necessary improvements. However, there is a lack of knowledge regarding the specific characteristics and competenc...
The objective of this study is to characterize published studies focusing on the assessment of professional competencies among physicians in Peru....
A comprehensive scoping review was conducted, encompassing scientific journal publications that evaluated the professional competencies of physicians in Peru. The search was performed in PubMed, Googl...
A total of forty-nine studies focused on the assessment of professional competencies among physicians were identified, indicating an upward trend over the years. The primary focus of these studies was...
Most studies primarily concentrated on evaluating knowledge-based competencies, specifically in the areas of diagnosis and treatment. There is a scarcity of studies assessing other important competenc...
(1) The professional competencies are related to the Nursing care product. (2) Staffing in APROCENF was related to six CSANE factors. (3) Care transfer in APROCENF was related to four CSANE factors. (...
a cross-sectional study conducted in the urgency and emergency units of two public hospitals. The participants were 91 nurses, 3 Nursing residents, 4 coordinators and 1 manager. Two validated instrume...
in the professional competencies, higher values were verified for self-evaluation (p<0.001). In all 1,410 Nursing care product assessments, there was predominance of the "Good" score (n=1,034 - 73.33%...
there is a relationship between professional competencies and the Nursing care product domains....
to describe the professional competencies of nurses working in urgency and emergency services and to understand their perception of the essential competencies for professional performance and updating...
Infectious diseases persistently pose global threats, and it is imperative to accelerate the professionalization of public health workforce. This study aimed to develop and validate the infectious dis...
The initial item pool was generated through a literature review, and categorized into three dimensions (knowledge, practical skills, and leadership) based on the competency iceberg model and public he...
An initial scale with three primary items, 14 secondary items, and 81 tertiary items was generated. Twenty experts participated in the two rounds of the Delphi process. Authority coefficients exceeded...
The IDCCS was established to evaluate the competencies of knowledge, practical skills, leadership, and personal quality for public health professionals in infectious disease control. This scale demons...
The discipline of health informatics emerged to address the need for uniquely skilled professionals to design, develop, implement, and evaluate health information technology. Core competencies are an ...
In Phase 1, we conducted a scoping review of to identify health informatics competencies from research articles and grey literature from professional associations. Of 1038 articles identified in the s...
In Phase 1, all competencies of the DHC Framework were supported by the literature. However, we also identified two emergent competencies: Human Factors and Data Science. In Phase 2, consultations wit...
We found that the DHC Framework did not capture all necessary competencies required by health informatics professionals. Based on the literature and consultations with SMEs, we extended the DHC Framew...
Professional competence is essential in providing nursing care based on standards. This concept can be measured, among various instruments, with the Nurses' Professional Competence Scale Short Form (N...
A cross-sectional observational study design was accomplished. The research was based on a convenience sample of 328 RNs and SNs (response rate: 81.95%) recruited at the University of Our Lady of Good...
RNs averaged higher than SNs' (m= 86.11 ± 9.53 SD) in professional competencies development. The factor for which the mean was highest for RNs was 'ethics of nursing care' (m = 89.54 ± 8.31 SD). SNs s...
The factors that scored the highest and lowest on the scale were similar with the results of using NPCS-SF in other countries. The study results may indicate that specific training for RNs and SNs cou...